بازدید 4383

باهنر: نظام به دنبال بازی برد برد در مذاکرات است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی ازاینکه مذاکرات هسته ای با شکست مواجه شود، خوشحال می شوند، گفت: این نظر نظام نیست، نظام ما به دنبال بازی برد برد در قالب نرمش قهرمانانه است.
کد خبر: ۴۰۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴ 23 May 2014
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی ازاینکه مذاکرات هسته ای با شکست مواجه شود، خوشحال می شوند، گفت: این نظر نظام نیست، نظام ما به دنبال بازی برد برد در قالب نرمش قهرمانانه است.

به گزارش ایرنا، محمد رضا باهنر عصر پنجشنبه در جمع اعضای جامعه مهندسین استان اصفهان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان در نشست ˈاعتدال و نسبت آن با اصولگراییˈ افزود: پیگیری مذاکرات و پرونده هسته ای وهمچنین ساماندهی به وضعیت اقتصادی دو محور فعالیت های دولت است.

وی با بیان اینکه برخی همچون احمدی نژاد تحریم ها را کاغذ پاره می دانند و برخی تحریم ها را قرار گرفتن در شعب ابی طالب برمی شمارند، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در شرایط بدر و خیبر هستیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: مذاکرات پیچیده و حساس است زیرا دشمن به خوبی می داند ما چه می خواهیم و ما هم می دانیم دشمن چه می خواهد.

وی گفت: این مذاکرات مانند حرکت روی پل صراط است که اگر ذره ای از جاده اعتدال خارج شویم کار خراب می شود.

باهنر با بیان اینکه برخی در مجلس و بیرون مجلس درخصوص مذاکرات ˈبه بهˈ و برخی ˈاَه اَه ˈ می گویند، افزود: هر دو طرف از جاده اعتدال خارج شده اند زیرا از یک سو به توصیه رهبر معظم انقلاب باید از مذاکره کنندگان حمایت کرد و از سوی دیگر باید شرایط را رصد کرد تا تسامحی بوجود نیاید.

نایب رییس مجلس گفت: ما در این مذاکرات به دنبال برد برد هستیم ولی اگر رقیب بازی برد باخت را دنبال می کند ما آمادگی را داریم زیرا از 50 سال پیش با شروع نهضت امام خمینی (ره) جنگ ما با استکبار آغاز شده است و این بازی را تمرین کرده ایم.

وی تاکید کرد: به مستکبرین اعلام می کنیم اگر به دنبال بازی برد باخت هستند، هم این بازی را به خوبی می دانیم و هم امکانات آن را داریم.

باهنر تصریح کرد: باید دید در 50 سال گذشته چه کسی برد کرده است آیا اسلام و انقلاب قوی تر شده و برد کرده است یا اینکه استکبار و دشمنان ما برنده شده اند.

وی با اشاره به کندی پیشرفت مذاکرات اخیرگفت: این کندی به خاطر آن بود که رقبا زیاده خواهی های خود را مطرح کردند و تیم مذاکره کننده ما تاکید کرد نظام ما اهل باج دهی نیست.

نایب رییس مجلس با اشاره به اینکه برخی کشورهای 5+1 به دنبال این هستند که القاء کنند ایران مذاکرات را رها کرد، افزود: باید به گونه ای رفتار کنیم که مقصر را زیاده خواهی های آنها نشان دهیم نه اینکه تشک مسابقه را رها کنیم.

وی خاطر نشان کرد: کشور ما یک کشور مستقل و آزاد است که آرمان هایی دارد و در قالب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی آن را دنبا می کند.

باهنر ادامه داد: هرکس بخواهد به استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت ما خدشه ای وارد کند با او مبارزه و از آرمانهای خود دفاع می کنیم.

وی با بیان اینکه چشم انداز 1404، دارای پنج هدف ایران توسعه یافته، انقلابی، دارای مقام اول تولید علم و اقتصاد در منطقه، الهام بخش و دارای تعامل سازنده با همه کشورهای دنیا است، افزود: رژیم صهیونیستی به واسطه جعلی بودن آن از دایره کشورهای جهان خارج است ولی تعامل با سایر کشورها امکان پذیر است.

نایب ریس مجلس گفت: ما می توانیم بدون اینکه زیر بار یوغ کسی برویم با همه کشورها زندگی و تعامل مسالمت آمیز داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید مسائل سیاسی و اقتصادی داخلی به مساله مذاکرات گره بخورد، افزود: اقتصاد مقاومتی راهکاری است که مقام معظم رهبری در این زمینه مطرح کرده اند و راهی است که با آن مقاومت و تاب اقتصادی را افزایش می دهیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به 24 بند سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: این سیاست ها در کمیسیون های مختلف مجلس در دستور کار قرار گرفته است و در قالب سه فاز در سال 93، 94 و برنامه ششم توسعه زمان بندی خواهد شد.

باهنر گفت: 80 سیاست اجرایی و 208 اقدام عملی با بهره گیری از ظرفیت های 16 دستگاه مرتبط برنامه ریزی شده است.

باهنر با اشاره به مشکلات توزیع سبد کالا و یارانه ها افزود: دولت باید به جای اینکه دوباره اعلام کند افراد نام نویسی کنند، 10-15درصدی که از وضعیت مناسب برخوردار هستند را از دادن یارانه منصرف می کرد و آنها را در این زمینه اقناع می کرد.

وی تصریح کرد: کارها باید محاسبه شده، با خرد و در عین حال شجاعانه انجام شود.

باهنر همچنین با اشاره به ضرورت تبیین و تعریف مفهوم واژه اعتدال ادامه داد: اگر اعتدال تعریف نشود به سرنوشت واژه هایی همچون جامعه مدنی و اصلاحات دچار می شود که به خاطر گستره آن ، سوء استفاده های بسیاری از آن شد.

باهنر با اشاره به ویژگی های اعتدال گفت: اعتدال درست حرکت کردن در مسیر درست است.

نایب رییس مجلس اظهار کرد: مردم در هشت سال دوران اصلاح طلبان، تندرویی هایی مشاهده کردند که ساختار شکنانه بود و اوج آن در سال 78 و حادثه کوی دانشگاه و تعرض به ارزشهای انقلاب و نهادهای انقلابی، امنیتی و اطلاعاتی مشاهده شد.

وی اظهار کرد: در دوره بعد، مردم هشت سال شاهد اصولگرایی تندروی احمدی نژادی بودند که رفتارهای شتابزده، انفرادی و غیر جمعی داشت.

باهنر با بیان اینکه مردم خسته از تندروی ها به شعار اعتدال پناه بردند، افزود: البته اعتدال، خرد و امثال آن که از سوی آقای روحانی مطرح شد در حد شعار نبود بلکه با شناختی که از او دارم شهادت می دهم جنس روحانی چنین ویژگی ها را دارد.

وی با اشاره به ساخت مستند ˈمن روحانی هستمˈ گفت: هر چند مستندات این فیلم قوی است ولی سازندگان آن به نحوی این مستندات را کنار هم قرار داده اند که چهره ای غیر از آنچه آقای روحانی دارد را نشان دهند.

وی اظهار کرد: باید اعتدال را تعریف کرد و دید آیا اعتدال به معنای بی غیرت شدن در برابر ارزشهاست؟ آیا به معنای صلح و دوستی با همه است؟ یا اینکه اعتدال پرهیز از رفتارهای خود محورانه و خودسرانه است که بر مبنای عدالت است.

دبیرکل جامعه مهندسین ادامه داد: البته آقای روحانی از ابتدای پیروزی در انتخابات افرادی را برای بررسی و تحقیق پیرامون اعتدال به کار گرفته است ولی امیدواریم به سرعت این موضع تبیین شود تا به سرنوشت اصلاحات دچار نشود.

وی خاطر نشان کرد: اعتدال به معنای قرار گرفتن هرچیزی در جای خود است و درست حرکت کردن در مسیر درست است و با مساوات و کندروی و تندروی تفاوت دارد.

باهنر با بیان اینکه در حال حاضر چهار گروه اصولگرای معتدل، اصولگرای تندرو، اصلاح طلب معتدل و اصلاح طلب تند رو در فضای سیاسی جامعه فعال هستند، افزود: گروه هایی که در قدرت قرار می گیرند باید تلاش کنند کار به دست تندروها نیفتد.

وی ادامه داد: تندروها باید محترم شمرده شوند ولی در حاشیه قرار گیرند زیرا هرگاه کار به دست آنها افتاده است مشکل ایجاد کرده اند.

نایب رییس مجلس اظهار کرد: بصیرت یعنی شناخت زمان و مکان و دوست و دشمن، ولی برخی از دوستان اصولگرا جای دوست و دشمن را اشتباه می گیرند و پرخاشگری خود را نا به جا خالی می کنند و حتی افرادی مانند ما را اصولگرا نمی دانند.

وی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات 88، گفت: برخی معتقد بودند در همان روزهای بعد از انتخابات باید واقعه ای مثل 9دی بوجود می آمد در حالیکه ما معتقد بودیم باید این میوه برسد و ماهیت فتنه گران رو شود و حوادثی مثل 13آبان، روز قدس، عاشورا چهره واقعی آنها را نشان دهد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص رای روحانی گفت: با توجه به فضای آن روز جامعه هرچند این رای متعلق به اصلاحات بود ولی بسیاری از اصولگرایان نیز به او رای دادند و اگر رای نمی دادند حداقل در دور اول، روحانی رای نمی آورد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درخصوص انتخابات آتی مجلس گفت: تلاش ما نزدیک کردن همه گروههای اصولگرایی به یکدیگر است و معتقدیم هیچ بخشی از اصولگرایان را نباید کنار زد.

وی خاطر نشان کرد: در عین حال باید بر مبنای بصیرت اعتدال را محور قرار داد نه تندروی و پرخاش.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش درخصوص گرانی خودرو و انحصار این صنعت در دو شرکت خودروساز، گفت: هر چند قیمت خودرو بالا است و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید در این زمینه وارد شود ولی هر خودرو 5 برابر قیمت خود به منابع طبیعی و ثروتهای ملی ضربه می زند.

باهنر ادامه داد: برخی کشورها همچون چین برای هر کیلومتر 10 سنت عوارض دریافت می کنند ولی در کشور ما هرچه جاده و پارکینگ و امثال آن درست شود بازهم وضعیت خودروها در جامعه همانند اول آن است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر