بازدید 4898
۱

ارزش وام مسکن تنها ۵درصد قیمت آپارتمان است

وام 35 میلیون تومانی خرید مسکن تنها پنج درصد از قیمت تمام شده یک واحد مسکونی در شهرهای بزرگ را تشکیل می‌دهد درحالی که وام مسکن 10 سال پیش 30 درصد ارزش یک واحد مسکونی بود.
کد خبر: ۴۰۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳ 22 May 2014
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه ارزش وام مسکن طی 10 سال اخیر با افت 6 درصدی همراه بوده است، گفت: وام 35 میلیون تومانی خرید مسکن تنها پنج درصد از قیمت تمام شده یک واحد مسکونی در شهرهای بزرگ را تشکیل می‌دهد درحالی که وام مسکن 10 سال پیش 30 درصد ارزش یک واحد مسکونی بود.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: وام مسکن در سال 83 معادل 30 درصد ارزش یک ملک را تامین می‌کرد، اما وام فعلی مسکن تنها پنج درصد از قیمت تمام شده یک واحد مسکونی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: به‌طور کلی افزایش تسهیلات بانکی در شهرهای بزرگ و کوچک تاثیرگذار  بوده است، چراکه با این میزان افزایش، بار روانی به بازار وارد شد که خود از عوامل رونق در بازار بود. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه میزان افزایش تسهیلات بانکی در شهرهای بزرگ کافی نیست، تصریح کرد: البته مبلغ فعلی باز هم بهتر از وضعیت قبل است، اما باید به سمت و سوی بهتری پیش رود تا بتوانیم به وضعیت ایده‌آل نزدیک شویم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
5 درصد را که خودفروشنده تخفیف میده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار