بازدید 5406

تاثیر سه‌جانبه هدفمندی در ساخت‌وساز

مدیریت و نظارت دولت بر نحوه تولید و توزیع مصالح ساختمانی، قیمت‌گذاری آن، حفظ و ارتقای کیفیت مصالح می‌تواند در جهت جلوگیری از افزایش غیرمتعارف یا بی‌رویه قیمت تاثیر داشته باشد
کد خبر: ۳۹۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶ 28 April 2014
رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن هشدار در مورد نقش دولت در جلوگیری از افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: تغییر قیمت حامل‌های انرژی روی تولید مصالح ساختمانی تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت به لحاظ ا ینکه برای تولید مصالح ساختمانی انرژی قابل توجهی صرف می‌شود و از جهت حمل و نقل مصالح نيز افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌تواند در آن اثرگذار باشد و طبیعتا افزایش دستمزدها را هم در پی خواهد داشت. بنابراين پس افزایش قیمت حامل‌های انرژی حداقل در این سه بخش روی قیمت ساختمان اثرگذار است.

سید مهدی هاشمی در گفت و گو با «ایسنا» مدیریت و نظارت دولت بر نحوه تولید مصالح ساختمانی و قیمت‌گذاری آن را موجب جلوگیری از افزایش غیرمتعارف قیمت در حوزه مسکن دانست و نسبت به احتمال کند شدن روند تولید مسکن و در نتیجه افزایش قیمت در این بخش هشدار داد.

وی افزود: مدیریت و نظارت دولت بر نحوه تولید و توزیع مصالح ساختمانی، قیمت‌گذاری آن، حفظ و ارتقای کیفیت مصالح می‌تواند در جهت جلوگیری از افزایش غیرمتعارف یا بی‌رویه قیمت تاثیر داشته باشد و به نظر می‌رسد دولت باید تمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشد و شرایط را مدیریت کند؛ چراکه اگر بتوانیم این افزایش قیمت را به نوعی مهار کنیم و جلوی افزایش‌های بی‌رویه مثل هزینه‌های دستمزد را بگیریم، می‌توان انتظار داشت که بازار مسکن افزایش غیرمتعارفی را شاهد نباشد.
افزایش هزینه ساخت مساوی با ركود
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه افزایش هزینه‌های تولید مسکن دلیلی بر کاهش عرضه نیز خواهد شد، افزود: وقتی هزینه‌های ساخت مسکن بالا برود تولید مسکن هم با اختلال و کندی مواجه می‌شود؛ در حالی‌که با کاهش عرضه، تقاضا کاهش نمی‌یابد و همین موجب افزایش قیمت می‌شود. رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امیدواریم دولت و به‌خصوص وزارت راه‌وشهرسازی، سازمان استاندارد و وزارت صنعت با هماهنگی و هم‌افزایی شرایطی را به وجود بیاورند که نه تنها تولید مسکن کند نشود بلکه شاهد رشد و افزایش تولید در این بخش باشیم. وی بر لزوم نظارت دولت بر قیمت‌ها در حوزه مسکن نیز تاکید کرد و گفت: طبیعتا تا زمانی که ثبات بر بازار اقتصادی کشور حاکم نشود و قیمت‌ها تثبیت نشود نمی‌توانیم شرایط خوبی از نظر عرضه و تقاضای مسکن داشته باشیم. هاشمی با انتقاد از بی‌توجهی‌های صورت‌گرفته در خصوص ایجاد ثبات قیمتی در بازار اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم بهتر بود افزایش قیمت‌ها پیش از سال 93 یا ابتدای سال اعمال می‌شد تا این‌طور نباشد که در ابتدای سال تغییر قیمتی را شاهد باشیم و حالا مجددا افزایش قیمت حامل‌های انرژی مشکلاتی را ایجاد کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار