بازدید 12665

نجات سرنشینان ۳۰۰ خودرو گرفتار در کولاک

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از نجات سرنشینان ۳۰۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک خبر داد. تندباد با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت، مشگین شهر را درنوردید.
کد خبر: ۳۸۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶ 31 March 2014
بارش باران و برف سبب کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه ای دمای هوا در گیلان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در دهمین روز از فصل بهار، بارش برف توام با کولاک، استان اردبیل را فرا گرفت. کولاک برف در محور اردبیل - آستارا و گردنه حیران، این محور را بست.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در پی بارش برف و کولاک در گردنه حیران در استان اردبیل، بیش از سیصد خودرو در این مسیر گرفتار شدند. وی افزود: نیروهای امدادیِ جمعیت هلال احمر، راهداری و پلیس راه به یاری گرفتارشدگان در برف و کولاک شتافته و به اسکان موقت در مکان های امدادی اقدام کرده اند.

همچنین تندباد با سرعت 130 کیلومتر در ساعت، مشگین شهر را در این استان  درنوردید.

بارش باران و برف سبب کاهش 10 تا 20 درجه ای دمای هوا در گیلان شده است. پلیس راه کشور، از مسافران خواست، برای رفت وآمد در مناطق کوهستانی لباس گرم و تجهیزات زمستانی ازجمله زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

پیرحسین کولی وند، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، نیز درباره آخرین روند امداد رسانی به مسافران نوروزی گرفتار در برف و کولاک شش استان آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، گیلان، کردستان و زنجان گفت: امدادگران هلال احمر در 24 ساعت گذشته، به 1700 تن از مسافران نوروزی ورودی وخروجی به استان های یاد شده خدمات مختلف امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری ارائه کردند.

کولی وند در ادامه گفت: با تلاش امداد گران هلال احمر در استان های یادشده یک هزار و 698 نفر از مسافران نوروزی گرفتار در برف و کولاک از خدمات امداد و کمک های اولیه در محل بهره مند شدند و دو تن نیز برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اسکان اضطراری و موقت 40 نفر از مسافران نوروزی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری هلال احمر خبر داد و افزود: به منظور حفظ سلامت و کرامت این مسافران، تعدادی بسته خوراکی و وسائل گرمایشی بین آنان توزیع شد.

کولی وند با قدردانی از گروه های شرکت کننده در اجرای این سلسله عملیات امدادی، گفت: خدمات امدادی را 31 گروه امدادرسان متشکل از 127 امدادگر و نجات گر هلال احمر شرکت کننده در طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 93 صورت داده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل