بازدید 29228
در حاشیه کمپین برای آزادسازی مدل ایرانی-سوئدی

خون هنرمندان چقدر رنگین تر از دیگر مردم ایران است؟!

باید پذیرفت هنرمند یک طبقه فراتر از اجتماع نیست که در قبال رفتارهای خطایش با چشم پوشی برخورد کرد و عملاً به طبقه سازی که منشاء بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی است، در ایران دامن زد.
کد خبر: ۳۸۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴ 05 March 2014
تلاش‌هایی که به تازگی برای رهاسازی یک بازیگر و مدل ایرانی-سوئدی از زندان‌های امارات متحده عربی آغاز شده، در مقابل سکوت و عدم پیگیری افکارعمومی در قبال بسیاری از شهروندان ایرانی که در کشورهای مختلف و به جرایم و یا حتی اتهامات متفاوت محبوس هستند، این پرسش را پیش آورده که آیا خون سلبریتی‌ها رنگین تر از خون سایر ایرانی‌ها است و این مواجهه دوگانه ظلم در حق دیگر ایرانیانی نیست که وضعیت مشابهی دارند؟!

به گزارش «تابناک»، به تازگی متن نامه‌ای توسط برخی هنرمندان کشورمان بازنشر شده و از عموم در همین راستا استمداد طلبیده شده است. در بخشی از متن این نامه آمده است: «من فرزان اطهری، جوان 29 ساله ی ایرانی– سوئدی هستم و این نامه را در حالی می نویسم که مدت 9 ماه است در زندان مرکزی دبی به سر می برم. بعد از 8 ماه حکم من صادر شد؛ حبس ابد. مدتی بعد از دریافت حکم دادگاه، اطلاع یافتم که من تا مرز اعدام هم رفته بودم، اما چون قضات پرونده در مورد حکم اعدام به اجماع و اتفاق نظر نرسیده اند، با یک درجه تخفیف حکم حبس ابد صادر کرده اند. نمی توانم برایتان توصیف کنم که چه احساسی داشتم زمانی که به وسیله ی تلفن به من اطلاع داده شد که باید باقی مانده ی زندگی ام را در زندان بگذرانم

بیشتر مطالبی که در رسانه ها در خصوص ماجرای دستگیری من منتشر شده حقیقت ندارد. من در بیرون از خانه ام که در برج الخلیفه قرار دارد، در تاریخ 14 ماه مه 2013، وقتی که برای ملاقات دوستم بیرون می رفتم و مواد در جیب خود داشتم دستگیر شدم. هتل آرمانی در همان ساختمان برج الخلیفه قرار دارد. پلیس اظهار کرده که "من خارج از یک هتل مجلل به دنبال مشتری برای فروش مواد بوده ام" در حالی که من در حال خروج از محل زندگی ام بوده ام. می خواهم شما بدانید که این مواد اصلا متعلق به من نبوده. من نه در حال استفاده از آن بوده ام و نه قصدی برای فروش آن داشته ام. برای من پاپوش درست کرده اند.


خون هنرمندان چقدر غلیظ تر از دیگر مردم ایران است؟!
عکس منتشر شده از اطهری در زندان که ظاهراً خودش گرفته است

برای آن دسته از کسانی که نمی دانند پاپوش درست کردن یعنی چه می گویم که این لغت یعنی با فریب کسی را وادار به انجام کاری غیر قانونی کردن به طوری که آن عمل موجب ایجاد پیگرد قانونی برای آن فرد شود. از آنجایی که پروند من هنوز در مرحله ی استیناف است، به توصیه ی وکیلم از گفتن جزییات بیشتر معذورم. اما به محض پایان یافتن مرحله ی استیناف تمام جزییات را درباره ی چگونگی درگیر شدنم در این ماجرا بازگو خواهم کرد.

من به مدت دو هفته در یک سلول خالی بدون تختخواب و سرویس بهداشتی بازداشت بودم و از داشتن یک وکیل یا مترجم و یا تماس با سفارت سوئد محروم بودم. حتی اجازه تماس با خانواده و دوستانم هم به من داده نشد تا به آنها اطلاع دهم که زنده هستم. در آن مدت مرا به امضای اسناد و اعترافاتی به زبان عربی، که نه می‌فهمم و نه می توانم بخوانم، وادار کردند که من حتی نمی دانستم چه اسنادی هستند و چاره ی دیگری هم جز امضا نداشتم. این شرایط تاثیری مرگبار بر مسیر محاکمه ی من داشت.

تمام اسنادی که در آن دو هفته به اجبار امضا کرده بودم به عنوان مدرک علیه من در دادگاه استفاده شدند.من بعد از گذراندن 5 ماه در بازداشت، آن هم بخاطر جرمی که نمی دانستم چه بود، توانستم وکیلی داشته باشم. هیچ شاهدی جز اظهارات ماموران پلیس دستگیر کننده در پرونده ی من وجود نداشت. من متهم به ترویج و اشاعه مواد مخدر بودم. اما حکمی که برای من صادر شده برای جرمی بسیار سنگین تر، یعنی فروش مواد مخدر است که البته من از هردوی این ها مبرا هستم. من به هیچ عنوان نه مروج و نه فروشنده ی هیچ نوع ماده ی غیر قانونی ای نیستم.

خون هنرمندان چقدر غلیظ تر از دیگر مردم ایران است؟!
اطهری در فیلم چهل سالگی


من موافقم که ما همیشه باید در برابراعمالمان پاسخگو باشیم و می پذیرم که با درگیر شدن در چنین موقعیتی بزرگترین اشتباه زندگی ام را مرتکب شده ام و فریب یک به اصطلاح "دوست” را خورده و خود را در چنین وضعیتی گرفتار کرده ام. اما هیچ کس مستحق آن نیست که بر اساس یک اتهام بی اساس تمام زندگی اش را در زندان بگذراند...
» و در همین بستر، کمپینی در قالب یک وب سایت به نام این بازیگر-مدل شکل گرفته است.

ماجرا اما دقیقاً چیست و چه میزان با نامه منتشر شده، تطابق دارد؟ بر اساس اطلاعات منتشر شده، این مدل ایرانی-سوئدی که در فيلم چهل سالگی عليرضا رئيسيان با ليلا حاتمی و محمد رضا فروتن همبازي بود و به همین دلیل برخی هنرمندان درصدد آزادسازی اش برآمده اند، بنابر ادعای پلیس امارات بیست و پنجم دی ماه به واسطه دستگیری با 21 گرم کوکائین در قالب یازده بسته و در حالی که به عنوان فروشنده مواد توسط پلیس دوبی شناسایی شده بوده، دستگیر شد و با یک درجه تخفیف، به جای اعدام به حبس ابد محکوم شد و حال فشارهای اینچنینی برای آزادسازی اش شکل گرفته است.

سوای مباحثی که در این مدت درباره این شخص مطرح شده، این اتفاق از دو حالت خارج نیست؛ یا ادعای این هنرمند مبنی بر انکه برای او پاپوش درست کرده اند صحیح است و او قربانی یک اقدام ظالمانه شده است. یا ادعای پلیس دوبی که منجر به صدور حکم حبس ابد برای اطهری شد صحت دارد و او در حال تجارت مواد مخدر دستگیر شده است.


اگر حال نخست قرین صحت داشته باشد و برای این هنرمند ایرانی-سوئدی اسیر اتهام سازی شده باشد، ضروری است دولت ایران درباره او پیگیری های لازم را انجام دهد و حتی اگر این پیگیری ها انجام نشده و از این پس نیز نشود، دولت سوئد همچون دیگر دوول اروپایی پیگیر وضعیت شهروندش می شود و در صورت پاپوش بودن ماجرا، براب آزادی سازی تلاش خواهد کرد وسرنوشت او از همین طریق مورد پیگیری قرار می‌گیرد. با این حال اینکه درباره سرنوشت او از سوی افکارعمومی حساسیت به خرج داده شود، اتفاق بدی نیست و اگر او به ناحق به این حکم محکوم شده باید از او دفاع کرد اما مشروط به اینکه در زمینه اش سانتی مانتالیسم موج نزند و بر مبنای یک خرد جدی باشد که میان یک قشر و به طور خاص هنرمدان در مواجهه با قانون با دیگر اقشار اختلاف قائل نشود.

اگر فرض را بر این بگذاریم که این هنرمند کاملاً بی گناه است و مواد مخدر مذکور که همراهش بوده متعلق به او نبوده، باید توجه داشت بسیاری از شهروندان ایرانی به همین اتهام در امارات، عربستان، مالزی و... سرنوشت تلخ تری را تجربه کرده و می‌کنند و هیچ کس نیز پیگیر سرنوشت شان نیست و تنها علتی که این پیگیری توسط افکارعمومی درباره ایشان صورت نمی پذیرد، این است که سلبریتی نیستند. این تبعیض دهه‌ها است در کشورمان به وجود آمده که وقتی یک هنرمند دچار خطایی می‌شود، همه برای آزادی اش و بالا بردنش بسیج می‌شوند (بارها در کشورمان رخ داده و در موارد نادری رسانه ای شده)، حال آنکه این با اصول شهروندی در تضاد است.

در کشورهای اروپایی و آمریکایی که اوج حرفه ای‌گری هنرمندان را شاهد هستیم، بدترین برخوردها پس از آنکه یک هنرمند درگیر چنین مسائلی شود، با شخص صورت می پذیرد و قانون برای همه یکسان است. به عنوان نمونه لیندسی لوهان پس از مصرف شدید مواد مخدر و مشروبات الکی -نه خرید و فروشش- و دستگیری با مواد مخدر، علاوه بر آنکه به حبس محکوم شد، محبوبیتش را نیز دست داد و اکثر برندهایی که قراردادهای میلیون دلاری با او داشتند، از تمدید قراردادهایشان با او به واسطه همین اتفاقات صرف نظر کردند. هرچند باز هم تاکید می‌کنیم که شاید این مدل و بازیگر ایرانی-سوئدی اساساً جرمی مرتکب نشده باشد و با محکومیت ناروایی دست و پنجه نرم می‌کند اما به هر حال قاعده کلی آنچنان است که ذکر شد.

شاید بهتر باشد یاد بگیریم، اگر هنرمندی خطایی کرد و یا محکومیتی مشمول حالش شد و یا در معرض اتهام قرار گرفت، با او برخوردی جدی تر از یک شهروند عادی داشته باشیم، چرا که بسیاری از جوانان به این چهره ها علاقمند شده و به رفتار آنها تاسی می جویند و در عین حال باید پذیرفت هنرمند یک طبقه فراتر از اجتماع نیست که در قبال رفتارهای خطایش با چشم پوشی برخورد کرد و عملاً به طبقه سازی که منشاء بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی است، در  ایران دامن زد. شاید بهتر باشد پیش از پیوستن به چنین کمپینی‌هایی ابتدا اندکی تحقیق کنیم و سپس تصمیم بگیریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۸
ظاهراًدرایران فرق دارد زیرا بسیاری ازاین بازکنان در پارتیهای متعدد بازداشت شدند ونهایت با اسامی مخفف معرفی و بهد راست راست درجامعه میگردند . وقتی اختلاس و بدهی مالی دارند با یک گلریزان آزاد می شوند . باهرپوششی درهرمراسمی شرکت کنند اگر بنابرقانون بخواهند با آنها برخورد کنند میشوند سفیران اخلاق و... پس معلوم است نه تنها رنگ خون ظاهرا نوع ترکیبات خون آنها هم با ملت فرق دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
عکس اول به نظر یا فتوشاپ است یا دروغین چون بعید میدونم در زندانهای امارات زندانیها بتوانند از گوشی تلفن همراه استفاده کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
متاسفانه این جور تبعیض ها زیاد است و فقط هنرمندان نیستند ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
من تو همون زندان مركزي دبي بودم.بر عكس زندانهاي ايران يا ساير كشورها، هيچي نمي توني داخل زندان داشته باشي حتي لباسهايت را مي گيرند(تمام لباسها!) و فقط فقط يك دست زندان و تشك و يك ليوان مي دهند تا پايان دوران محكوميت!حتي مداد و كاغذ هم نيست و ممنوع. اين همه زتداني تا حالا تو اين زندانها بوده اند كدوم يكيشون توانسه حتي يك نامه به بيرون بدهد .دقيقا مثل زندانهاي قرون وسطي است حالا اين آقا چطور توانسته نامه به اين عريض و طويلي و عكس!! بيرون بدهد تعجبه.از اونها كه تو زندانهاي امارات بوده اند بپرسيد تعريف مي كنند حقايقو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
تازه تو روز درخت کاری هم هر درختی که این بازیگر ها میکاشتن اسمشون هم بالاشون میزدن و باهاشون مصاحبه میکردن
که چی؟
مگه بقیه مردمی که داشتن درخت میکاشتن بدون منت و کلاس و قیافه آدم نبودن ؟؟
چرا اینو نمینویسی تبعیض تابناک؟
نه تنها هنرمند، بلکه هیچکس فراتر از اجتماع نیست
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
کاملا درسته.
ضمن اینکه بنده معتقدم اطلاق لفظ هنرمند به بازیگران کاملا اشتباه میباشد. چه کسی گفته است تظاهر کردن به شخصیت و فردی که نیستیم، هنر است؟ اگر اینگونه باشد که اکثر مردم دنیا هنرمند هستند!
اگر هنرمندی خطایی کرد و یا یا در معرض اتهام قرار گرفت، با او برخوردی جدی تر از یک شهروند عادی داشته باشیم،
دروغ میگه عین هلو؟ کسی مواد توی جیبش باشه و نفهمه؟ اون موقع که توی دوبی کیف میکنه فکر مردم ایران نیست. حالا که قوانین اون کشور رو زیر پا گذاشته یادش افتاده نصفش ایرانیه؟؟؟؟؟؟؟؟ همیشه باید از حق طرفداری کرد.
با قسمت آخر كاملا موافقم كه در مورد جرايم افراد معروف بايد برخوردها شديدتر باشد چون آنها الگوي بسياري از جوانان و نوجوانان هستند و مي توانند نسلي را به نابودي بكشانند. اين مي طلبد كه در انتخاب افراد مشهور و تبليغات پيرامون آنها هم دقت بيشتري صورت گيرد و هركس با هر پيشينه اي وارد اين فضا نشود. اين آقا اتهام داشتن مواد مخدر را رد نكرده اما ظاهرا مثل همه مجرمان ميگه گول خورده و البته مشخص نيست اين كمپيني كه براي ايشان راه افتاده به چه چيزي استاناد كرده؟! بسيار قابل توجه است كه براي جرايمي از اين دست در كشورهاي عربي و بسياري از كشورهاي ديگر مجازاتهاي سنگين وضع مي شود كه مي تواند بازدارنده باشد و بسيار خوب است. البته وجود قانون خوب كافي نيست مجريان قانون هم بايد قاطع و سالم باشند!
همیشه از دوبی و امارات متنفر بوده و هستم!!!
کشوری که بیشتر اقتصادش بر پایه مردم ایران میچرخد و بدترین رفتارها را با ایرانی ها دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
موافقم/به خاطر شرایط ایران دوبی بال گرفته و گرنه مثله 30 سال پیش بیابونه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
خب مگه مردم ايران مجبورند كه پولشونو ببرند اونجا سرمايه گذاري كنند؟ چرا اين سرمايه ها براي سازندگي در كشور خودمون استفاده نشه؟ البته در نظر داشته باشيد كه بيشتر اين افراد امثال زنجاني و ضراب و ... هستند كه با پول خودشون تجارت نمي كنند پس براشون مهم نيست كه چطوري باهاشون برخورد بشه!
اوف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
صددرصد باشما موافقم و متاسف برای آنانی که پولشان را در این بیابان بر علیه کشورشان خرج میکنند.دست من بود هرکس را که به دبی سفر میکرد مجبور میکردم معادل پولی که خرج کرده خدمات اجتماعی انجام بدهد. آخر جا قحط است.آدم بره یک جایی که یک طبیعتی هم داشته باشه لا اقل.
.... يه فرجي شده و يه بي گناه يا باگناه از حبس ابد ميخواد آزاد بشه مگه بده؟ چي از تو كم ميشه . اونم با اين همه جنايتها ي هولناكي كه رخ ميده اين بابا جرمش به چشم نمياد ولي انصافا حكمش سنگينه . فك كن بچه خودته . كوتاه بيا. ok
پاسخ ها
ناشناس
| Hong Kong |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
خدا همه مریضا روشفا گرفتارا رو آزادی و به بعضی ها عقل بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
برای تنگ نظرهایی که منفی دادند متنفرم.این وضعیت واقعی جامعه ماست.جامعهای که افراد موفقش منفورند.
خوب که چی؟ همه میدونن که امارات سختگیرانه ترین قوانین رو در مورد مواد مخدر داره حتی استامینوفن کدئین هم اگه تو بار مسافر پیدا بشه مکافاته.
حالا شما که خربزه خوردی پای لرزش هم بشین.یازده بسته کوکایین رو میخواستی باهاش آش درست کنی؟ ما اینجا گرفتاریهای مهم تری داریم که همه توش موندیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
اشتباهی منفی دادم!!!!!!!
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
من شدیدا میگرن دارم ولی هر وقت میرم دبی جرات نمیکنم داروهامو با خودم ببرم . حالا این 11 بسته کوکائین داشته تو جیبش .
خوب كه چي؟ ميخواي حمايت نكنيم. مگه بار اول تو شبكه هاي اجتماعي پيگيري احقاق حق همنوعان يا هموطنانمون ميشيم. ببين ميتوني با اين مقالات با زندگي مردم بازي كني. اصلا معلوم نيست دنبال چي هستيد؟
درست است اين عين عدالت است
ایشون اگر با همین مقدار مواد مخدر کوکائین در ایران دستگیر میشد هم حبس ابد داشت..طبق قوانین داشتن 25 گرم کوکائین مجازات اعدام دارد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Kenya |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
اونوقت سفارت سوئد پیگری می کرد و می گفت این آقا بدلایل سیاسی دستگیر شده.
اگر شهروندی سوید دارد چرا برایش کاری نکردند؟
برای ...هم کار میکرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
تابناک یک کاری کردی من دارم منفی میگرم.دوستان عکسها را به دقت نگاه کنید.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
منظورت چیه؟
هنرمند کسی است که کارش را به نحو احسن انجام دهد و با سو استفاده از شهرتش خطا نکند و الا یک مهندس هم که کار خود را به خوبی انجام میدهد،هنرمند است.
لطفا اخر نامه اش راهم توجه کنید که نوشته : در این جا می خواهم از خداوند، جناب شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، معاون رییس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی، خانواده ام، دوستانم، همراهانم و تمام مردم عزیز سوئد، ایران و مردم سراسر دنیا، همچنین شهروندان اماراتی بخاطر درگیر شدن در چنین شرایطی عذرخواهی کنم.


در امارات بقول خودش به نا حق اعدام از بیخ گوشش گذشته حبس ابد خورده هنوز هم از شیخ امارات و دبی عذر خواهی میکنه واقعا که... اگر در ایران با ده برابر این مواد دستگیر شده بود الان به اسلام و حکومت و جامعه و کشور و مردم و همه چیز بند میکرد و خودش را تبدیل به یک قهرمان سیاسی میکرد.
داره ميگه پاپوشه و نمي تونم جزييات را بگم. بابا فرض رو بذاريد بر صحت. مقاله دوتا فرض داره
فکر کنم خودش اعتراف کرده کوکائین داشته ولی برای مصرف شخصی بوده ...میخواست کوکائین نکشه وقتی میدونه مجازات جرمش تو کشور عربی چیه
اللهم فک کل اسیر
پاسخ ها
موریس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
مگه ایشون اسیره که میگه خدایا همه اسیران رو آزاد کن ؟ ایشون مجرم هست نه اسیر جنگی !
ناشناس
| Kenya |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
نه هر اسیر!!!
اگه این هنرمند داخلی بود جرات داشتی اینجوری مطلب بزنی؟
نه اینکه مطلب نمیزدی بلکه همین رسانه هایی مثل شما حمایتشون هم میکنید.
از ماست که بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
خیلییییییییییی با نظرت موافقم باید 1000تا +بگیری با این حرفت
همانطوری که واسه فوتبالیست هایی که واسه مردم هیچ سودی ندارن جز از بین بردن پول بیت المال و با یه خطای بزرگ کمپین حمایتی راه میوفته
چه مدل خوش تیپی
برید عکسهای فیس بوکش رو با هنرپیشه های خارجی و با مدل های ... ببینید.کجای این آدم هنرمنده؟؟؟؟
هنرمندان رو مردم خوب می شناسن.یک مدل شوی لباس، هرگز یک هنرمند نیس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
برو بابا
حسود
21 گرم مواد مخدر جیب شما چیکار می کرده ؟؟؟ جیب شما مگه محل ذخیره مواد عربا بوده ؟؟
یک موضوع واسه من قابل درک نیست! هر کس قدش بلند بود یه صورت تراشیده و خوش تیپ داشت و از هیکلش استفاده کرد و معروف شد میشه هنرمند؟ منی که گشنگی میکشم روی قرون قرون پولم صرفه جویی میکنم که بتونم تو یه دانشگاه هنر دورمو تموم کنم (ماشالاه دولتم مثل شیر پشتمه هاااا) هنوز هنر جو هستم اما امثال این آقا و... کی و بر چه اساسی شدن هنرمند؟
یازده بسته کوکائین توی جیبت داشتی و میگی که پاپوش بوده؟ باز اگر توی ماشینت بوده باشه خب یه چیزی ولی توی جیب...؟
ظاهرا اصل بر بي اعتمادي است . اگر به حرف هاي ايشان نيز توجه كنيم مي بينيم كه موضوع از اصل توطعه بوده .
و اما راجع به آدم هاي مشحور مانند فوتباليست هايي كه با چند كلاس درس درامد هاي ميلياردي دارند و هنرمنداني كه از هنر فقط آرايش كردن را بلدند (البته اين تفكر محصول غرب است كه ناخواسته ما نيز اسير آن شديم و روز به روز نيز بيشتر در آن غرق مي شويم ) . ايشان به عنوان يك ايراني حق دارد كه بخواهد عادلانه محاكمه شود و ما نيز قبل از پيش داوري بايد به ايشان كمك كنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
توطعه؟!
مشحور؟!
... تفكر محصول غرب را ول احمد جان يه كمي به مرور نگارش فارسي فكر كن!
یک فوتبالیست لیگ دسته یک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
البته دوست باسواد عزیز که لطف کرد گفتن فوتبالیست های بی سواد مشهور درسته نه مشحور :)
تابناك جان! من هم خيلي از اين حركت خوشم نيومد. ول ياين حركت شما هم هنرمند ستيزيه. اگرچه منم موافقم هر بازيگر تاز هكاري هنرمند نيست!
آخه تو که از راه تیپ خدادادیت مفت مفت پول درمیاوردی
دیگه این چه ... بود که کردی؟
ميشه آدم خبر نداشته باشه تو جيبش چيه؟؟؟؟
آخه واقعا مدلینگ (دروغ قانونی و زیبا) کجاش هنره؟
تابي هرچند گاهي آگاهي هاي خوبي ميدي موافقم چرا عاقل كند كاري.....
متاسفانه در کشور من به هر کسی هنر مند میگن.افرادی که به اصطلاح هنرمندند ...
کار خطا و خلاف قانون برای هر فرد با هر شرایطی بد است و از همه نظر محکوم است. اما این موج ضد هنرمند که در کشور ما رواج یافته بسیار خطرناک است. فرهنگ هر کشور به دست هنرمندان آن کشور ساخته می شود و اگر در جامعه ای با این قشر برخورد شود با آینده کشور بازی شده است!
این خواست دشمنان این مرز و بوم است که کشور ما دچار عقب ماندگی و انزوا شود! خواهش می کنم اگر این مطلب را منتشر نمی کنید به نگارنده بدهید.
برادر یا خواهر گرامی، خود شما که قلم به دست گرفتی و این مطلب را نوشتی هنرمند هستی. نویسندگی، خود هنری است که خیلی ها ندارند. شما به واسطه هنرت، حساس هستی و شکننده! چرا که بیشتر با احساس و خلاقیت سر و کار داری و همین باعث می شود که دیگران به اشتباه تصور کنند که تو خود را برتر از دیگران می دانی! این سوتفاهم باعث شده که در کشور موجی بر علیه هنرمندان به راه افتد، تا آنجا که بر خود شما به عنوان هنرمند هم اثر گذاشته است. هنرمندان سفیران فرهنگ و ادب هر کشور هستند و مانند سیاسون، اساتید و معلمان، کارگران و زحمتکشان، دانشمندان وادبا و علما قابل احترام می باشند و لازم است که باشند و با فعالیت هنری به کشور خود خدمت کنند. بی جهت بر علیه آنها جبهه نگیریم!
از طرفی من به این آقا و خطای کرده یا نکرده اش کاری ندارم اما اگر یک ایرانی هر کجای دنیا در غربت، گرفتار شد این وظیفه هر ایرانی است که از هم میهن خود تا حد توان حمایت کند.
بارها و بارها شاهد بوده ایم که همین هنرمندان برای نجات جان یک ایرانی که در اثر خطایی محکوم به اعدام بوده، به پا خواسته اند و برای جلب رضایت از شاکی تلاش کرده اند. این فرهنگ زیباست و بگذارید که رشد کند و خود عاملی برای ترویج آن باشیم. چنان که اگر خدای نکرده روزی خوذمان به هر دلیلی گرفتار شویم از جامعه انتظار کمک و حمایت داریم.
امیدوارم زودتر ازاد شه
من حتی با نشون دادن یک هنرمند (که معمولاً بازیگران هم هستند) روی تخت بیماری در تلوزیون و اخبار هم مخالفم. یک بازیگر، یا یک نقاش همون خدمتی رو میکنه که یک بقال یا نانوا میکنه. چرا ما انسانها اینقدر عقلمون به چشممونه. همه مشکل دارن و همه بیمار میشن و راه برای معالجه برای همه وجود داره. ما باید برای همه بکوشیم نه فقط برای چیزا یا کسانی که توی ویترین و تو چشمند. یاد بابک زنجانی افتادم که سعی میکرد به فوتبال و سینمای ایران کمک کنه!!.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
چون بازیگران و فوتبالیستها دستمزد بیشتری می گیرند و بیشتر از بقیه مردم از بیت المال مصرف می کنند.
کسی که خودش را در کار خلاف انداخت باید پی همه چیز را به تنش بمالد .حالا بیائیم از یک خلافکار حمایت کنیم .صد سال.
وظيفه دولت است كه براي آزادي تمامي ايراني هايي كه به ناحق در كشورهاي ديگر دستگير شده اند، اقدام بنمايد. فرقي نمي كنم كه فرد مشهوري باشد يا نباشد
خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش
بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر
حالا چرا همه گیر دادین به اینکه هنر مند هست یا نه اصلا نیست . انسان که هست هموطن که هست پس باید حمایتش کرد . در مورد اینکه چرا برای بقیه این کار را انجام نمیدن .خوب کسی جلوی شما را نگرفته شما هم سایت درست کنید برای مشکل های اینچنینی .ما هم حمایت خواهیم کرد .
نوش جونت! قیافه و شهرت دلیل نمیشه که هر کاری دلت میخواد بکنی.
برای گرفتن ویزا به اجبار ره دبی رفتم و وقتی در مترو سوار شدم آدامسی در دهان داشتم و آرام آرام می جویدم چون بزاق دهانم خوب ترشح نمی کند مجبور به ابن کار هستم یک دفعه در کابین راننده باز شد و یه خانم و دوتا آقا غوله ی عرب آمدن طرف منو گفتن باید 150 درهم جریمه بدی گفتم برای چی؟گفتند برای جویدن آدامس باتعجب گفتم مگه قدغنه؟؟؟؟؟گفت بله سوار مترو که بشی نمی تونی آدامس بجوی گفتم کجا نوشتید من ندیدم؟ گفتن بالای کیوسک فروش بلیط وایستگاه بعد پیاده ام کردند و یک نوشته که اصلا دیده نمی شد در بالاترین قسمت کیوسک نشانم دادند من اعتراض کردم و خواستم پول را ندهم که یک ایرانی دیگر را به همین جرم گرفته بودند و آن جا بود گفت پول روبده خودتو خلاص کن من بدبخت 3ساله به جرم اعتراض به پلیس این جا ممنوع الخروجم الان هم به جرم آدامس جویدن گرفتن پول رو بده و زود برو وگرنه اذیتت می کنن منم پول رو دادم و فرداش به ایران برگشتم و عهد کردم هرگز هرگز به کشورهای عربی سفر نکنم وجودشان عقده ی خالی از ایرانی است پولی که دادم کوفت بشه از گلوشون بیاد بیرون
قطعا ظلم بديگران نيست چون حقي از ديگران ضايع نشده و نميشود. شايد شهرت نسبي ايشان باعث اين حركت شده باشد ولي طبيعتا بستگان ساير زندانيان ايراني در خارج از كشور هم ميتوانند اقدام مشابه را انجام بدهند. هر چند مشخص نيست كه اساسا چنين اقداماتي فايده اي هم داشته باشد. بهترين حالت دفاع يكسان دولت ايران از تمام زندانيان خارج از كشور و تلاش براي انتقال آنها به كشور براي گذراندن دوران محكوميت و يا احيانا احياء حق ضايع شده آنها است.
دوستان،دوستان خواهش ميكنم اين عادت بد زود قضاوت كردن در مورد افراد رو در خود كنترل كنيد . اين عينك بد بيني غرض ورزي وحسادتهاي بدون دليل رو برداريد هيچ كس از ما از جزئيات اين ماجرا خبر دقيقي نداريم ولي مرام ايراني واعتقادي ما بنا را بر صحت گفته هاي اين جوان هم وطن بايد قرار بده مگر عكسش ثابت بشه ,ما حق نداريم شانس به وجود آمده براي نجات يك شخص رو براي رهايي از گرفتاري رو ازش بگيريم.خدايا مارو ببخش
هنرمند دیگری به جمع هنرمندان ارزشی ما اضافه شد!
بستگی بدان دارد که آن هنرمند چقدر پول داشته باشد.
من یه سوال دارم ، ایشون چه طوری تو زندان از خودش عکس گرفته ؟ بعد هم خیلی راحت منتشر کرده ؟ مگه موبایل تو زندان آزاده ؟ ایشون که میگه به من تلفن ندادن تا به خانوادم اطلاع بدم
کی گفته که فرهنگ یک کشور با هنرمندتنش ساخته می شه
یعنی بقیه ... هستند . ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر