بازدید 7655
۱

سرنوشت آرامگاه قیصر چه می‌شود؟

گفته شد این بنا شبیه بنایی است که در زمان حکومت صدام در عراق برای یادبود کشته‌شدگان جنگ رژیم بعثی علیه ایران ساخته شده است.
کد خبر: ۳۸۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۴ 27 February 2014
 آرامگاه قیصر امین‌پور بعد از گذشت 6 سال از درگذشت این شاعر، همچنان در انتظار ساخت است.

به گزارش ایسنا، آرامگاه قیصر امین‌پور در شهر گتوند در خوزستان قرار دارد. این بنا توسط حسین خسروجردی طراحی شده، در سال 89 رونمایی شد، اما گفته شد شبیه بنایی است که در زمان حکومت صدام در عراق برای یادبود کشته‌شدگان جنگ رژیم بعثی علیه ایران ساخته شده است. چندی پیش نیز مدیر اداره ارشاد خوزستان از پروژه تغییر قبر دایره‌شکل قیصر و مستطیلی کردن آن خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان‌، درباره روند پیشرفت ساخت مقبره و تغییر شکل قبر قیصر امین‌پور گفت: روند ساخت مقبره قیصر امین‌پور که شامل ساخت تالار روباز، محوطه‌سازی و دیوارکشی مقبره‌ قیصر است، در حال انجام است و بزودی تغییر شکل سنگ قبر قیصر را هم اجرا می‌کنیم.

گفتنی است پیش از این زمزمه‌هایی پیرامون شباهت طراحی آرامگاه قیصر با بنای یادبود بعثی‌ها پیچید و شاید همین باعث افت در پیشرفت ساخت این بنا شد، اما مدیرکل ارشاد خوزستان گفته: این بحث اصلاً درست نیست و معماری این بنا شبیه معماری بسیاری از مساجدی است که در ایران ساخته می‌شوند و گنبد پایین دارند که گنبدی زمینی است. البته با تغییراتی که اکنون انجام می‌شود، دیگر هیچ گونه شباهتی وجود نخواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
خداوندروحش راشادکند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار