بازدید 4151

وزیر جهاد کشاورزی:‌ برنج شمال آلوده نیست

کد خبر: ۳۷۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۶ 12 February 2014
وزیر جهاد کشاورزی در نوشهر گفت: تاکنون گزارشی درباره آلودگی برنج مازندران و شمال کشور نداشتیم.

به گزارش تسنیم، محمود حجتی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق کشاورزی و واحدهای مرغداری و آسیب دیده از بحران برف نوشهر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجم خسارات وارده برف در غرب استان مازندران بسیار زیاد بوده و بخشی از میوه ها و مرکباتی که بر روی درختان بودند از بین رفتند.

وی افزود: مهم تر از همه اینکه بسیاری از درختان مرکبات با عمر بالای ۳۵ سالف در این برف از بین رفتند و کشاورزانی که سال ها زحمت کشیدند و آنها را پرورش داده بودند ولی متاسفانه در این برف از بهره دهی خارج شدند. وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در حال حاضر برای بازدید از این مناطق در غرب مازندران هستیم تا اطلاعات خود را تکمیل کرده تا در اختیار معاونت رئیس جمهوری قرار داده شود و آنها نیز بتوانند بر اساس توانایی دولت و سایر مسئولان و با کمک کشاورزان خدماتی ارائه شود و بار ضایعات کاهش یابد.

حجتی گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی مشکل ساختاری دارد و منابع صندوق کم است و بر اساس ردیف بودجه از ماده ای در قانون بودجه ۱۰ و ۱۲ حوادث بهره مند و برآورد خسارت شده و خسارات پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: باید باکمک مجلس شورای اسلامی و دولت ردیف بودجه کشاورزی افزایش یابد و صندوق بیمه کشاورزی بتواند نقش حمایتی خود را در حوادث و بلایای طبیعی نظیر سیل، برف، طوفان اجرا کند. وزیر جهادکشاروزی افزود: بودجه صندوق بیمه کشاورزان محدود است و نیاز به ۱۰ برابر بودجه کنونی است.

وی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر آلودگی برنج شمال گفت: تاکنون گزارشی درباره آلودگی برنج مازندران و شمال کشور در بخش تولیدات برنج نداشتیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر