بازدید 15412
رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح کرد:

با هوای آفتابی، کمک‌رسانی رونق گرفت؛ ۲۸ استان متأثر هستند

تنها سه استان ‌شرایط عادی دارند و جز آن‌ها، بقیه استان‌ها دست‌کم یک منطقه‌‌ بارانی و برفی است؛ از برف سه‌متری در کوهرنگ گرفته تا آب گرفتگی در سیستان و بلوچستان؛ البته حکایت استان‌های شمالی جداست. تقریبا عمده وسعت مازندران و گلستان زیر برف مدفون شد و کار کمک‌رسانی هنوز ادامه دارد.
کد خبر: ۳۷۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۱ 05 February 2014
در گیلان و مازندران امداد‌رسانی ادامه دارد و بیشتر معطوف به روستا‌ها و مناطق صعب‌العبور شده و جایی نیست که امدادگران به آن نرسیده باشند؛ اما جز این دو استان، ۲۶ استان دیگر هم داریم که ‌برفی و بارانی هستند و روند امداد و نجات در آن‌ها پیگیری می‌شود و تنها در بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد شرایط عادی برقرار است.

با هوای آفتابی، امدادرسانی رونق گرفت؛ 28 استان متاثر هستندبه گزارش «تابناک»، دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اعلام این خبر گفت: جبهه هوایی که طی روزهای گذشته آسمان اغلب نقاط کشورمان را در برگرفته بود، با بارش شدید نزولات جوی اغلب مناطق کشورمان را تحت تأثیر قرار داد تا جایی که کوهرنگ، در چهار محال و بختیاری با بارش سه متر برف در این مدت، رکورددار بارش‌ها لقب گرفت و حتی در سیستان و بلوچستان نیز آبگرفتگی معابر و منازل به گونه‌ای بود که نیاز به امداد رسانی ایجاد شد، ولی خوشبختانه با هوای نیمه آفتابی امروز، امداد‌رسانی رونق خوبی داشت.

وی افزود: بر مبنای گزارش‌های دریافتی از مناطق گوناگون، از دهم بهمن ماه تا امروز، موفق به امداد‌رسانی به سی هزار تن، اسکان ۶۷۰۰ تن و خدمت رسانی به ۲۴۹ مصدوم شده‌ایم و علاوه بر آن، رهاسازی ۳۷۳۰ خودرو به دام افتاده در برف انتقال ۱۵۹ تن به مراکز درمانی که ۲۴ تن از ایشان خانم‌های باردار بوده‌اند به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در گیلان و مازندران با توجه به پیش‌بینی‌های هوا‌شناسی مبنی بر بارش، نیروهای امدادی در آمادگی کامل بودند اما شدت بارش فرا‌تر از انتظار بود و کمک‌رسانی را با دشواری‌های متعددی روبه‌رو کرد؛ معابر شهری و روستایی مسدود شده بود و در بسیاری نقاط امداد رسانی از طریق خودرو و بالگرد ممکن نبود تا جایی که نیروهای امدادی مجبور بودند با کوله پشتی، برای هموطنانی که در برف و کولاک گرفتار شده بودند، غذا و دارو ببرند.

کولیوند در ادامه با اشاره به اعزام نیروهای امدادی به منطقه برای سرعت بخشیدن به امدادرسانی گفت: برای پوشش هر چه زودتر مناطق بحران زده گیلان، نیروهای امدادی استان‌های معین، یعنی اردبیل، قزوین، البرز، همدان و تهران به منطقه اعزام شدند و همچنین در مازندراننیز، تیم‌های امدادی استان‌های خراسان، سمنان و تهران به کار گرفته شدند و در دو روز اخیر ایری گر امدادگران منطقه بوده و خدمات قابل تقدیری ارائه کرده‌اند.

 وی با اشاره به نقش پر رنگ امداد هوایی در دو استان شمالی کشور گفت: دو دستگاه بالگرد در منطقه حاضرند و کمک‌رسانی هوایی را بر عهده دارند. حتی پریروز که شرایط جوی خوب نبود، نیز‌ کار امداد هوایی با ریسک بالای پرواز‌ صورت گرفت و سه ساعت و نیم پرواز انجام شد. امروز هم با خوب شدن شرایط جوی، تیم‌های امداد هوایی سنگ تمام گذاشتند و طی نه سورتی پرواز،‌ حدود ده تن مواد غذایی جابجا کرده و به مردم مناطق گوناگون رسانده و کلیه مناطق بحرانی در مازندران و گیلان را تحت پوشش خدمات خود قرار دادند؛ به ویژه اطراف شهر صومعه سرا که برف سنگین مانع دسترسی آسان نیروهای امدادی به آن نقاط شده بود.

با هوای آفتابی امدادرسانی رونق گرفت؛ 28 استان متاثر هستند

وی افزود: از روز گذشته که‌ سختی کمک‌‌رسانی با بهبود شرایط جوی شکست، کار ‌کمک‌رسانی شتاب گرفت و تقریبا نیروهای امدادی شب گذشته را بیدار بودند و در کنار ایشان، عزیزان سپاه، ارتش، بسیج، پرسنل ادارات آب، برق و گاز دوش به دوش نیروهای امدادی با هم همکاری می‌کردند که در نتیجه آن، باز شدن تمامی محورهای شهری و روستای و برقراری دوباره گاز و آب در منطقه و مرتفع شدن بخش اعظم قطعی برق است و آن گونه که مسئولان وعده کرده و پیگیری اجرای آن هستند، تا آخر امشب هم که شده، مشکلات باقی مانده حل خواهد شد.

کولیوند با تشکر از تمامی نیروهایی که در منطقه یاریگر مردم و نیروهای امدادی بودند و با تشکر از رسانه‌ها که همکاری خوبی در این مدت داشتند، از تداوم فعالیت تا باز شدن تمامی راه‌های فرعی و بازگشت اوضاع منطقه به حالت عادی خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها و گستردگی منطقه و پراکندگی سکونت در سطح استان‌های مازندران و گیلان، امکانات موجود در منطقه کفاف نمی‌داد و به همین دلیل عملیات امداد و نجات به طول انجامید اما با حضور نیروهای امدادی استان‌های معین و اعزام ادوات مورد نیاز به منطقه، تجربه‌ای خوب از همکاری نیروها‌ به ثبت رسید که دستاورد خوبی‌ست.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا خسارت وارده برآورد شده یا خیر، گفت: عمده فعالیت ما به امداد و نجات و اسکان اضطراری معطوف است و تلاشمان در این راستا بوده است، انشاءالله در روزهای آتی دیگر نهاد‌ها، به ویژه وزارت‌خانه‌ها و سازمان مرتبط برآورد درستی از وضعیت خواهد داشت تا نسبت به بازسازی خرابی‌ها اقدام شود.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
الحمد الله /
کوهرنگ 3 متر؟؟؟؟کجاست؟....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
استان لرستان، آب معدنی کوهرنگ معروف است.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
استان چهارمحال و بختیاری
چرا اشتباه اطلاعات میدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
شهرستان کوهرنگ در دل زردکوه در استان چهارمحال و بختیاری و برفگیر ترین شهرستان ایران است. چلگرد مرکز کوهرنگ بیش از 2300 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. بارش بیش از دو متر برف و دمای 20 - معمول زمستان این منطقه است. زاینده رود و کارون را تامین می کند. تونل برفی که برف دائمی حاصل از ریزش بهمن است و آب در زیر آن غاری را تشکیل داده است ، سردترین نقطه خاور میانه در فصل تابستان است که بعد از آبشار شیخ علیخان کوهرنگ است. گردنه عسل کشان هم شش ماه مسدود است و 13 روستا بعداز گردنه زندگی می کنند و ارتفاع بیش از 5 متر برف در این گردنه زیاد اتفاق می افتد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
فکر میکنم در اصفهان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
در اصفهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
تابی جون نظر خودت چیه؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
چهار محال بختیاریه
رضا از اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
ناشناس 21:15 ، ناشناس 21:38 و ناشناس 21:39 ، تو روخدا یه کم بیشتر مراقب خودتون باشین! میترسم یه وقت بعنوان دانشمند جغرافیایی ، خدای نکرده ترورتون کنن. توروخدا کشفیات جدید جغرافیایی تون رو ، همش رو یه جا رو نکنید. یه مقدارشم بذارین آیندگان کشف کنن.
ای خدا ، واقعا فکر نمیکردم کسی باشه که ندونه کوهرنگ کجاست. حالا این به کنار ، خب بلد نیستی بگو بلد نیستم دیگه واسه چی بقیه رو به اشتباه میندازی؟
بابا ، کوهرنگ توی چهارمحال و بختیاریه و یکی از سردترین نقاط ایرانه. باریکلا به ناشناس 21:33 که اطلاعات کاملی داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
در اصفهان .چرا اشتباه اطلاعات میدید؟
ضرورت صرفه جویی گاز در همه کشور علی الخصوص در تهران وجود دارد به فکر مردم شمال وچهارمحال بختیاری باشیم
کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری میباشد
انقدر راجع به برف حرف زدیم هوا داره صاف میشه .بابا بسه هوا صاف شد بزارید کیف کنیم با برف .بعد از چند سال توو تهران امده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
اگه 24 ساعت بدون امکانات اولیه تو برف محصور بمونی این حرفو نمیزنی
من خودم اهل یکی از روستاهای نوشهرم.اینجا 1.50 متر برف اومده.متاسفام برای صدا و سیمای استان مازندران.بارش برف از شب جمعه شروع شد و تا شب دوشنبه ادامه داشت. من با باطری تونستم رادیو رو راه بندازم که اخبار مازندران دقیقا" در روز دوشنبه 14 بهمن ساعت 14 هیچ خیری از برف در غرب مازندران پخش نکرد و انگار اصلا اتفاقی نیافتاد.اگه زودتر اطلاع رسانی می شد تمامه بیمارهایی که به دلیل بسته بودن جاده و نهایتا" نرسیدن به بیمارستان جونشونو از دست دادن زنده می موندند.
زنجان که خبری از برف نیست .... به قول زنجانیه هوا شخته است فقط ... مه یخ
ما هنوز از نعمت گاز برخوردار نیستیم جالبه گاز به چی میگن خوردنیه که باید کم مصرف بشه تا به همه برسه
یادم رفت بگم که کوهرنگ یکی از مناطق بوشهر که اونجا برف سختی میباره
پاسخ ها
رضا از اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
شوخی باحالی بود.
مینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
جزیره ی است در اقیا نوس فارس در شمال ایران
کوهرنگ در30 کیلومترب استان کرمانشاه میباشد
پاسخ ها
رضا از اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
جغرافی چند شدی پسرم؟!
کوهرنگ توی چهارمحال و بختیاریه. باز خوبه نگفتی خارجه.
دست خمگی درد نکنه البته ما مردم هم میتونیم کمک کنیم البته بستگی به میزان اطلاعات ما در خصوص نحوه کمک رسانی داره ئگرنه ممکنه موجب دردسر بیشتر بشویم مثلا من در پاک کردن درختها ، گاهی پیاده روها کمک میکنم
شماهایی که تو اینترنت میایید.
برای پیدا کردن مکان کوهرنگ کافیه یه زحمت بکشید و در گوگل یا هر موتور جستجو که میدانید کوهرنگ را جستجو کنید.
تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
سرچ کردم خیابانی در اصفهان است در سپاهانشهر.تمام کنید دیگه
کوهرنگ سرچشمه زایینده رود و در استان اصفهان میباشد من دانشجوی دانشگاه اصفهان بودم دو بار آنجا رفتم
پاسخ ها
رضا از اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
دانشمند جان ، کوهرنگ سرچشمه کارون هم هست ، خب به نظر تو این یعنی اینکه کوهرنگ جزو استان خوزستانه؟؟؟!!!
آخه این چه استدلالیه که تو میکنی؟
کوهرنگ جزو استان چهارمحال و بختیاریه و با ماشین حدودا یک ساعت از شهرکرد باید به سمت غرب بری که به کوهرنگ برسی. این شهرستان در نزدیکی مرز استان چهار محال و بختیاری و استان خوزستانه و حدودا 2 ساعت تا اصفهان با ماشین فاصله داره. ضمنا منم سالی یه بار برای تفریح ، از اهواز میرم اونجا ، بنابراین فکر کنم باید کوهرنگ جزو اهواز باشه! نه؟
کوهرنگ سرچشمه زاینده رود ونزدیک فریدونشهر وچادگان هست وجز استان اصفهان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
منم فکر میکنم در اصفهان باشه
کوهرنگ خیابانی در اصفهان هست .سرچ کردم توی گوگل مپ آمد.
همین که گفتم تو 30 کیلومتری کرمانشاهه تمام بحث نباشه
کوهرنگ به جرأت جزء بهترین و دیدنی ترین نقاط دیدنی جهانه
در فصل تابستان وقتی بری چشمه دیمه کوهرنگ به معنای واقعی زیبایی رو حس میکنی
دشت لاله های واژگون کوهرنگ زبانزد و شهره همه طبیعت دوستان است
آبشار کوهرنگ بسیار دیدنیه
پیست اسکی کوهرنگ فوق العاده اسسسسست
اگر بخواهید برید اونجا باید از شهرکرد(مرکز استان 4 محال و بختیاری) به سمت فارسان حرکت کنی و تا مرکز استان 4 محال تقریباً 2 الی 3 ساعت باید رانندگی کنی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل