بازدید 43264
سرنوشت میدان ولیعصر تغییر می‌کند؟

فیلم: چهارراه ولیعصر و فرهنگ منعطفِ شهروندی!

شاید یکی از همشهری‌هایمان نخواهد «فرهنگ شهروندی» را رعایت کند اما در پایتخت این مملکت می‌توان به نگاه‌های معنادار و حتی تذکرهای کوتاه، مردم گریزان از این فرهنگ را مجاب کرد که چنین کاری یک الزام است، وگرنه به عنوان شخصی فاقد درکی از بدیهیات شهرنشینی شناخته می‌شود.
کد خبر: ۳۷۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۹ 26 January 2014
گشایش زیرگذر چهار راه ولیعصر تهران که عملاً هرگونه رفت و آمد را به زیر سطح زمین برد و با اتصال این زیرگذر به مترو، پیچیده‌ترین زیرگذر کشور را شکل داد، با نقدهایی همراه بود که شاید مهم‌ترینش متوجه این مسأله بود که ‌ای کاش به جای عابران خودرو‌ها به زیر زمین می‌رفتند و این منطقه پیاده‌راه می‌شد، ولی آیا این اتفاق، دلیلی می‌شود که نرده‌های خیابان را نادیده بگیریم؟!

به گزارش «تابناک»، کمتر کسی گمان می‌کرد زیرگذر‌ چهارراه ولیعصر به این پیچیدگی باشد و چند نوبتی گذر از آن لازم باشد تا به جغرافیای آنچه در زیر زمین ساخته شده احاطه یافت؛ اما به هر حال آنچه ایجاد شده توسط بخش اعظمی از عابران سابق چهار راه ولیعصر مورد استفاده قرار می‌گیرد و گروهی هم که آن زیر می‌روند، از سوی دیگر خیابان بیرون نمی‌آیند و یک‌ضرب به مسیر‌هایی از زیرگذر می‌روند که به خطوط مترو متصل می‌شود.

با این حال گروهی از مردم نیز از این طرح استقبال نکردند و ترجیح دادند‌‌ همان مسیر ‌را از روی زمین ‌بروند، ولو آنکه به زحمت عبور از میان یا بالای نرده‌های دور تا دور چهارراه ولیعصر باشد که باز هم می‌توان این سختی را به جان خرید و از زیرگذر استفاده نکرد! البته نباید این مسأله را دور از نظر داشت که برای برخی کهنسالان، عبور از پله برقی‌های متوقف شده و در واقع طی ده‌ها پله بسیار دشوار است و این ملاحظات در نظر گرفته نشده است.

فیلم: چهارراه ولی عصر و فرهنگ شهروندیِ انعطاف پذیر!

عده‌ای که اتفاقاً چهره‌های کهنسال بسیار نادری میانشان بودند، از میان این نرده‌ها عبور می‌کردند و پس از آنکه میان این نرده‌ها نیز بسته شد، از زیر آنها به سختی و با انعطافی مثال زدنی که فرهنگ شهروندیِ انعطاف پذیر برخی از مردم را نشان می‌دهد، عبور می‌کردند و برخی نیز از نرده‌ها بالا رفته و از آن رد می‌‌شدند، تا کمتر از دو دقیقه زمان برای عبور از زیرگذر را تلف نکنند!

‌هرچند‌ ای کاش در دو زیرگذر روی هم، عملاً تمامی خودروهای چهارراه به زیرِ زمین منتقل می‌شد، چراغ قرمز برای همیشه حذف می‌شد و کف چهارراه ولیعصر به علاوه اندکی از هر سو به «پیاده‌راه» تغییر وضعیت داده و بخشی از پایتخت می‌شد اما حال که این اتفاق رخ نداده و دقیقاً خلافش شده، آیا دلیلی می‌شود تا اساساً به «فرهنگ شهروندی» پشت کرد و هرگاه به چهار راه ولیعصر رسید، از نرده‌ها بالا و به سرعت از این سو به آن سوی خیابان رفت و دوباره از نرده‌ای دیگر بالا رفته و پایین جست؟

شاید یکی از همشهری‌هایمان نخواهد «فرهنگ شهروندی» را رعایت کند اما در پایتخت این مملکت می‌توان به نگاه‌های معنادار و حتی تذکرهای کوتاه، مردم گریزان از این فرهنگ را مجاب کرد که چنین امری ‌الزام است، وگرنه به عنوان شخصی فاقد درکی از بدیهیات شهرنشینی شناخته می‌شود؛ امری که زمانی برای امور همچون گل کردن توسط مردم مورد توجه قرار گرفت و باعث شد گل کندن از اماکن عمومی که امری عادی بوده، به اتفاقی بعید مبدل شود و هم اکنون تا حدودی درباره برخی رفتار‌ها نیز توسط مردم ‌خودخواسته در حال اعمال است.

با این اوصاف هرچند می‌توان این پرسش را پیش کشید که «آیا سرنوشت میدان ولیعصر تغییر می‌کند و همچون بسیاری از شهرهای مدرن، امکان دارد چنین میدانی به پیاده راه مبدل شده و خودرو‌ها به زیرزمین منتقل می‌شوند؟»، بر توسعه فرهنگ شهروندی تأکید کرد که بسیار پراهمیت‌تر از عبور مردم از زیر خیابان، سطح خیابان و یا اندکی ارتفاع و پل‌های عابر پیاده است.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۵۰
کی ...میخوان از این بی فرهنگی و قانون گریزی دست بردارنخدا میدونه!
علامت پیروزی هم نشون میده....!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
مشکل اینه که تو این مملکت همه جوره اولویت با ماشینه. بعد میگن چرا هوا آلودست. خوب برادر من چون تو این تهران اگه ماشین نداشته باشی حی باید بری پایین بیای بالا بری بالا بیای پایین. راه صد متری رو با محاسبات فیثاغورسی 200 متر میکنن.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
باید همه جا فرهنگ 2500 خود را نشون بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آخه یه خورده فکر هم خوب چیزیه
زیرگذر می کردن که یه لاین ماشین ها می رفتن زیر اون یکی لاینو چی کار می کردن اون وقت؟
خداییش خیلی نامردین. من محل کارم نزدیک مترو ولی عصره. مشکل ترافیک چهارراه کلا حل شده ولی رسانه ها دارن سیاسی برخورد می کنن
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
با تشکر از تابنک برای طرح موضوع
من فکر کنم مشکل اصلی طرح عجیب و بی خود نرده اشت که در هیچ جای دنیا مشابه آنرا نخواهید دید. نرده باید کاملا مزاخمت ایجاد کنه نه اینکه بی ربط باشه.
شما اگر به کشور های اروپایی نگاه کنید در کل کشور از یک نوع نرده استاندارد و مورد تایید استفاده میکنند, ولی در ایران بیش از هزار نوع نرده طراحی شده. مملکت هردنبیل شده.
مقصر ما یا فرهنگ 2500 ساله نیست !!!
برای بنده که دانشجو هستم و هشت سال مستمر در این چهار راه رفت و آمد داشته ام با افتتاح زیرگذر رفت و آمدم بسیار سخت شده است. به جای عبور از عرض خیابان که چند متری می شد حالا مجبور هستم به عمق زمین بروم !!! چند دور دور بزنم دوباره در میان سیل عظیم جمعیت بالا بیایم با فرض اینکه تابلوها را درست پیدا کرده باشم. نکته دیگر اینکه به لحاظ زیبایی واقعا کاری روی ورودی های زیرگذر صورت نگرفته به طوری که عملا زیبایی محوطه تئاتر شهر تحت الشعاع قرار گرفته است. تنها چیزی که در این مکان مورد توجه قرار نگرفته است راحتی عابران پیاده است و وقت و زمانی که ما باید صرف کنیم که از این سمت خیابان به آن سمت خیابان بریم. برای من که مدت طولانی در این خیابان رفت و امد داشتم مهم ترین عامل ترافیک چراغ قرمزهای طولانی در سمت خیابان ولیعصر و چراغ سبزهای طولانی در سمت خیابان انقلاب بود. طوری که اگر بنده از مسیر انقلاب به دانشگاه بیایم به هیچ وجه در ترافیک چهار راه ولی عصر نمی ماندم در صورتی که از سمت خیابان جمهوری حتی نیم ساعت هم در ترافیک مانده ام! عدالت هم چیز خوبی است ...
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اگه به عنوان عابر پشت چراغ قرمز 200 ثانیه ای وایمیستادی تا چراغ عابر سبز بشه از نظر زمانی که به نفغت شده اگرم نه که خوب همون از رو نرده بپری بهتره
یه دانشجوی دیگه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
هشت ساله هنوز درستو تموم نکردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اگر به عنوان راننده پشت نیم ساعت پشت چراغ مانده بودی و هنگام سبز شدن چراغ و نوبت حرکت خودرو ها از هجوم جمعیت به مقابل خودرو کلافه می شدی ، چنین حرفی رو نمی زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خب شاید لیسانس بعدشم فوق و حالاهم داره دکترا میخونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
چون دانشجویی این زیرگذر بد است؟ راستی چه درسی می خوانی که هشت سال طول کشیده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
هرقانونی برای عده ای امکان دارد محدودیت ایجاد کند ولی مطمئن باشید این قانون در درازمدت برای همه مطلوب است شما این زیرگذر را صرفا از عینک خودتان نگاه می کنید قدری هم به راننده بدبختی که مثلا صد ثانیه فرصت دارد از چراغ سبز این چهارراخ عبور کند ولی عابرین زیادی حق او را نادیده می گیرند و با عبور از عرض خیابان باعث می شوند که او چندین بار پشت چراغ قرمز بایستد هم فکر کنید خود بنده هم برایم سخت تر شده ولی در کل فکر می کنم وقتی جا بیفته محاسنش بیشتر از معایبشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خیلی زور بهت میاد؟ تو که حال چند قدم بیشتر را نداری، چطوری ادعا میکنی دانشجوی این مملکتی؟ فرداروز در برابر مشکلات زندگی میخوای چیکار کنی؟ دور بزنی؟!
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
میشه یکی بهم بگه تو این دانشگاه ها چی به دانشجوها یاد میدن؟؟وقتی فرهنگ و حقوق شهروندی برای شما تعریف شده نیست و حریم خصوصی رو متوجه نیستین ،برای چی دانشگاه میرید؟؟ پس تو دانشگاه چی دارن یادتون میدن؟
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
راننده که پشت فرمون نشسته راحته، بهتر نیست زیرگذر برای اتومبیل ها درست کنند!!
برادر یا خواهر عزیزی که نظر میدی؟ آیا تا به حال چهر راه ولی عصر رفتی؟
دو زیر گذر خودرو با هم!
میشه به من بگی وقتی طرح شما انجام شد، مردم باید از کجا به چهار راه دسترسی داشته باشند. جز از این که باید در سه راه جمهوری پیاده شده و تا چهار راه پیاده بروند! شما میدونی اکثر مردم در چهاراه از اتوبوس پیاده میشن یعنی عملا سه راه جمهوری قفل میشه.
اگر یک خودرو بخواهد از خیابان ولی عصر به سمت میدان انقلاب برود چکار کند!
آیا آقایون تا به حال آمدند هزینه کنن و بفهمند که مردم برای چی از چهار راه ولیعصر عبور می کنند؟ همانطور که جمعیت عبوری در چهارراه را با احداث ورودی مترو چند برابر کردنند. طرح هاشون مثل ساختن زورچپونی مسجد با معماری غربی در کنار تئاتر شهر می مونه. منطق کمترین مقدار رو داره. اصلا تا حالا فکر کردن که یک معلول چه طوری از پله برقی استفاده کنه! یا یک سالمند!
میدونستی تو شهری که من هستم، اتوبوس ها دارای جک هستند که زمانی که یک سالمند میخواد سوار اتوبوس بشه، راننده کف اتوبوس رو 20 سانتیمتر پایین میاره تا مسافر بتونه راحت سوار بشه. .... آیا در فرانسه هم شهرداری ها اینگونه بافت تاریخی یک خیابان یا چهارراه رو ...؟ مثل شما برای شانزالیزه، زیر گذر خودرو میسازنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بالاخره شما موافق زیرگذر برای آدم ها هستی؟ مخالف زیرگذر برای آدم ها هستی؟ مخالف زیرگذر برای ماشین ها هستی؟ طرحت چیه عزیز؟ در ضمن در دنیا بسیاری از خیابان های تاریخی حرکت خودرو ممکن و پیاده راه شدند و برای چهارراه کلیدی و میدان کلیدی مثل ولی عصر، تنها راه پیاده راه کردن و عمومی کردن فضا، پیاده راه است. شانزلیزه هم خیابان است، چهار راه یا میدان نیست و اساساً به لحاظ عرض و طول، قابل قیاس با خیابون دو وجبی (از لحاظ عرض) انقلاب نیست. پیاده روی اون خیابون در دو طرف مجموعاً از کل عرض خیابان انقلاب بیشتره و طبیعتاً به اندازه کافی فضا داره. یک دفعه شانزلیزه رو سرچ کن بعد نظر بده. مردم ما نیاز به محل گرد آمدن دارند و پیاده راه کردن این منطقه چه مشکلی داره؟ فرض کن ماشین ها از این طرف میدون ولی عصر برن زیر و از اون طرف بیان بیرون و کف میودون کاملاً پیاده راه باشه و محل نشستن و قرار و ... مردم . چرا باید یک همچین فضای دیدنی که شاید یکی از زیباترین میادین دنیا بشه طراحی اش کرد رو از دست داد؟ البته برخی حرف های شما درباره سالمندان درسته و دقیقاً در همین راستا است که سطح خیابون برای شهروندان باشه و زیرش برای عبور و مرور خودرو
داش حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من که نفهمیدم مخالفی یا موافق؟
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تابناک یه اشتباهی کرده و اینو گفته که ماشینها رو از زیرگذر رد کنن - همین توی تابناک فردا داخل همون طونل خدای ناکرده تصادف یا اتش سوزی بشه میای اینجا هزارتا حرف میزنی - تونل توحید مگه روی زمین نیست؟؟ چقدر در موردش داستان نوشتی؟؟ میخوای سوژه درست کنی واسه رسانه های خبری؟ سوژه مهمتر از از بی فرهنگی و عدم احترام به قانون و حقوق شهروندی دیگران ؟ هرچیزی که برای ما سخته ، بهش اعتراض میکنیم ، حتی اگه به نفعمون باشه.
سلام.فکر کنم این فیلمتون کیفیت بالاست . ای دی اس الم نمی تونه خوب پخشش کنه.در مورد فیلمای دیگه ی ساییتتون این مشکلو ندارم. دانلود هم خواستم بکنم نوشته 197 مگ! مگه چند دقیقه است فیلمتون
ممنون
زیر گذرهای خارج از کشور هم همینگونه ممکن است باشد. باید تمرین کنیم. راه قانون همیشه سخت و پر پیچ است.
وقتشه که در ایران هم مثل کشورهای پیشرفته شخص عابر پیاده رو جریمه کنند!
واقعا جالبه ما ایرانیها به بی فرهنگی هامون افتخار می کنیم حالا چه چهار راه ولیعصر چه فیسبوک مسی و لیما!
من همون اولین باری که رفتم از زیر گذر رد بشم فهمیدم که این طرح کاملا اشتباهه
من که یه آدم معمولی تحصیلکرده و با هوش نرمال هستم وقتی به زیر گذر رسیدم واقعا گیج شده بودم که چطوری مسیرمو پیدا کنم.بماند که راهنمایی ماموران هم کمکی نکرد و به هر جهت از خیابان روبرو سر درآوردم ولی خدا به این افراد سالمند کمک کنه
...
من خودم سعی میکنم از تاکسی ، صد متر مونده به چهارراه پیاده بشم و مسیرمو انتخاب کنم تا در گیر این زیرگذر نشم.وقتی مردم استقبال نمیکنن ، سعی نکنیم به زور این طرح رو بچپونیم بهشون
واقعیت اینه که به معنای واقعی گند زدن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
مشکل ما اینه که هرچیزی که به مزاقمون خوش نیاد میگیم به معنای واقعی گند زدن.
آخه عزیز من، منم مسیرم گاهی به اونجا میخوره. دفعه اول که رفتم حتی بدون راهنمایی کسی به راحتی مسیر خودمو پیدا کردم. فکر کنم یه کم باید بیشتر حواستونو جمع کنید و به قانون بیشتر اهمیت بدین.
در ضمن در مورد پیشنهاد مطرح شده در متن خبر، فکر کنم که با ترافیک خودرو و عابری که این چهارراه داره، احداث زیر گذر دوطبقه برای دو مسیر شرقی غربی و شمالی جنوبی بسیار مشکل بود. چراکه اولا انتقال این ترافیک عظیم به محورهای مجاور بسیار مشکل بوده و عملا باعث قفل شدن خیابانهای اطراف میشد. دوما از زیر این چهارراه دو خط مترو عبور میکند. مسلما احداث چنین زیرگذری نیاز به حداقل عمق 15 متر دارد که فکر نکنم خطوط مترو چنین اجازه ای بدهند و البته اینکه وزن سازه ای که احداث میشود نیز بسیار زیاد است و مسلما تونلهای مترو در آن محدوده برای تحمل چنین وزنی طراحی نشده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
شما هوشت نرمال نیست عزیزم. صد تا تابلو داره توی زیرگذر با کلی راهنما. وقتی با راهنمایی مامور زیرگذر هم راهو اشتباه میری مشکل از یه جای دیگه ست عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من هم از این زیر گذر استفاده کردم به نظرم خیلی هم خوبه، تنها اشکالی که من دیدم این بود که نکرده بودن یک باجه فروش بلیت الکترنیکی بزارن. در ضمن من نخبه نیستم ولی به راحتی تونستم مسیرمو پیدا کنم.
چهار راه ولیعصر از نظر عابر پیاده واقعا افتضاح شده بود، با افتتاح این زیرگذر هنوز وضعیت خیلی عالی نشده ولی امیدوارم به مرور اوضاع خیلی بهتر بشه.
چرا عابران پیاده جریمه نمی شوند؟ الان با وجود کارت ملی که همراه داشتنش اجباری است امکان جریمه عابران پیاده فراهم است.
تابناک عزیز شهروندی هم حق و هم وظیفه است ...وقتی یکی از حقوق اصلی من در طرح های شهری بهش بی توجهی میشه نباید منتظر ادای وظیفه شهروندی باشیم.... وقتی تاکسی ها هنوز در چهارراه توقف میکنند و ایستگاهشون هم حتی پایین باقی مونده و مسافر مجبوره 200 متر تا پایان نرده بره و 200 متر در حاشیه خیابون برگرده تا به ایستگاه برسه دیگه چه انتظاری دارید آخه ...وقتی سالمند و معلول و جانباز نادیده گرفته میشه چرا مردم نباید نرده ها رو نادیده بگیرند ؟! این رابطه دوسویه است ....
به نظرم اگر میله های انتخابی مثل میله های نزدیک میدان فردوسی بود اصلا مشکل رد شدن و پریدن پیش نمی آمد خیلی مردم را دست بالا گرفته بودن
من که راضی هستم دست مجموعه شهرداری درد نکنه واقعاً راحتمون کردن.
ضمنن متاسفم برای کسایی که فقط بلدن ایراد بگیرن و از زبونشون یه دستت درد نکنه بیرون نمیاد.
مرگ بر سیاست زدگی مفرط
تو کشورهای بلوک شرق این موضوع خیلی جا افتادست که دقیقا با ورودی و خروجی مترو ها همراست و همه به سادگی ازش استفاده می کنند. خیلی هم قدیمی هستند که پله برقی هم ندارند. متاسفانه ما ایرانی ها قانون گریزان خوبی هستیم و تو همه جای شهر چه به عنوان عابر و چه راننده حقوق هم را پایمال می کنیم.با وجود این تراکم جمعیت امیدوارم مسئولین باز هم یک همچنین زیر ساخت هایی را برای نقاط دیگر در نظر بگیرند.
تهران چه چیزش با توکیو و لندن فرق داره؟ مردمش؟ مسئولینش؟ ادعاش؟
این چهاراه برای ماشینها عذابه چون اینا چراغ قرمز باشه طبیعتاً نمیتونن حرکت کنند تازه سبز باشه رد کنی تاکسیها اول خیابون تا سه ردیف راه رو میبندن و پلبس بیشتر توجه به جریمه کردن سایرین داره تا تذکر به تاکیسها اما از اینطرف هیچ قانونی برای پیاده ها نیست. باور کنید با اون وضع گند هوا 10 دقیقه معطل بشی از این طرح حتماً استقبال میکنی ولی همون پیادههایی که رعایت نمیکنن راه خودشون رو پیدا میکنن
خیلی خوب و مفید است اما اگر دربهای ورودی دقیقا از همانجایی بود که دیگه نرده نداشت خیلی بهتر بود. چون در نظر بگیرید که درب ورودی نزدیک چهار راه است اما نرده کشی ها حدود 1000 متر اون ورتر است و یک مسافت طولانی را باید بروی اما اگر درب وردی انجا بود و زیرگذر هم فروشگاه میزدند خیلی خوب بود. زیرگذر مشهد (پارک ملت) است فروشگاه داره و خیل یهم مفید و جذاب است
ممنونم از این فیلم آموزشی خوبتون! الان استراتژیهای مناسب عبور از این نرده ها رو یاد گرفتم و استراتژیهای نامناسب رو همچنین! تحلیلهاتون هم به درد خودتون میخوره. ما مردم همون کاری رو خواهیم کرد که از نظر خودمون درست هست. زنده باد آزادی! حداقل این یک مورد آزادی ورزشی رو از ما نگیرید!
دو تا خصوصیت آدمها،
1. راحت طلبی
2. دشواری ترک عادت
اگر می خواهید تغییر رفتار روی دهد، آموزش صحیح و مناسب راهکار اصلیه و در آموزش باید به خواست و علائق و نیازها و تواناییهای مخاطب توجه کرد
اینکه مسؤلین بدون توجه به این مورد دست به اقدام می زنند، با ذات برنامه ریزی و نیازسنجی منافات داره و به همین علت هم برنامه های مسؤلین مورد استقبال قرار نمی گیره
حالا شما به جای نرده، سیم خاردار هم بذارید، انسان راهی برای فرار از آن پیدا می کنه
از طرفی از کجا معلوم زدن زیر گذر در چنین تقاطعی، اقدامی درست و بجا بوده است!؟
من خودم یکی از کسانی هستم که از روی نرده ها عبور می کنم - محال است محال که بخاطر ... طراحان و ناظران که جیب خود را از پول پر کرده اند باعث شود من سخت تر از خیابان عبور کنم - اگر قرار باشد هر طرح غلطی با عنوان فرهنگ شهروندی اجرا شود و مردم مثل ... از ان استفاده کنند هیچ وقت مملکت درست نمی شود -
آنجا زیر گذر نیست پیچ گذر است
اگر جایی برای شکایت بود حتما شکایت می کرد
سایت محترم تابناک بگو به کجا می شود شکایت کرد ؟
در سایت شورای شهر و نیز شهرداری تهران جایی برای شکایت و یا حتی اظهار نظر وجود ندارد - نه تلفنی نه ملاقات حضوری و ...
به مردم توصیه می کنم برای خود احترام قائل شوید و اجازه ندهید هر طوری که خواستند شماها را بپیچانند -
همگی از روی نرده ها رد شویم تا بفهمند مردم ... نیستند که بخواهند زوری از هر طرح غلطی آنها را عبور دهند
پاسخ ها
داش حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
یه دکتر هم برو سر راه.
بگو من از تنبلی مفرط درام رنج میبرم .حتماً یه درمانی داره دیگه.
بعد بگو من به همه آدمیان مشکوکم مشکوک
احداث زير گذر اتومبيل باتوجه به عبور خط مترو از زير زمين و همچنين وجود تئاتر شهر در آن نقطه( اگر به ياد داشته باشيد احداث ايستگاه مترو چه مشكلاتي را داشت) از نظر فني به صلاح نبود
این چهارراه عذاب مطلق بود برای ماشینها دقیقا پشت چراغ قرمزش یک ربع باید می موندی تا چراغ سبز میشد میخواستی رد بشی این عابرین پیاده اصلا امان نمیدادن الان با این طرح عابر پیاده راهش جدا میشه ولی متاسفانه مردم ما همیشه در برابر تغییز مقاومت نشون میدن البته شهرداری هم مقصره باید بجای این نرده ها اول سیم خاردار میکشید تا کسی نتونه ازش بالا بره تا وقتی این طرح برای مردم جا افتاد میتونه نرده بزنه ، پلیس هم خداییش کم کاری میکنه باید با مردم جدی تر برخورد کنه و راننده هایی که در چهار راه مسافر پیاده میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
الان شده عذاب پیاده ها :)
بسیار طرح ازار دهنده فقط به اتوبوس ها کمک کرده راحتی مردم هم مهم نیست این فکر کی بوده که برای رد شدن از خطوط عابر چند ثانیه ای این همه وقت صرف کنیم و حتی به سالمندان و افرادی که نمی توانند این هم پیاده روی کنند فکر نکردند من یکبار از انجا رد شدم خیلی مزخرف بود دیگه از آن چهارراه رد نمی شم و بیچاره مغازه هایی که چشم امید به من خریدار داشتند
با تشكر از تابناك
اول ؛ بايد اين موضوع را در نظر گرفت كه دليل احداث زير گذر عابر چه بود؟با چه هدفي و براي حل چه مسئله اي و تسهيل در چه امري صورت گرفته استو اسا" مشكل چهار راه وليعصر چه بود؟ آيا غير از اين است كه : طولاني بودن زمان چراغ قرمز مسير وليعصرجنوب به شمال براي مسافران كلافه كننده بود و براي رانندگان اين مسير از لحاظ اتلاف بنزين مقرون به صرفه نبوده و آلودگي ترافيكي بوجود مي آورده وووو ، نبوده است ؟
آيا اين مشكل و مشكلات ديگر چهار راه ،حل شده است؟
دوم اينكه؛واقعا" طرح هاي اين چنيني كه در همين شهر تهران و در برخي مكان ها و تقاطع ها اجرا شده در محدود كردن تردد ها،نتيجه بخش بوده است؟واقعا" نميشد از اين تجارب و تجارب برخي شهر ها در تصميم گيري سود جوست؟
سوم اينكه؛ آيا هنوز شهرداري به اين باور نرسيده است كه در شهرسازي امروزي اساسا" معيار انتخاب هاي و راحتي مصرف كنندة پرو‍‍‍ژه، آن هم بر اساس تحقيق گسترده و زماني و كيفي و كمي و عملياتي و نتايج حاصله از آن ملاك عمل قرار مي گيرد و سپس اقدام به تصميم وطرح ريزي يك پروژه و اجراي آن مي نمايند؟
اگر پهناي خيابان هاي انقلاب و وليعصر اجازة احداث زيرگذر سواري را نميداد قطعا" با هزينه كردن بيشترميشد راحتي را براي مردم به ارمغان آورد. مطمئنا" شهرداري مي داند چه گونه و از طريق چنين پروژه هايي و سرمايه گذاري هاي خاص وطرح هاي ويژه جبران هزينه هاي كلان را بنمايد؟
چهارم اينكه:به نظر مي رسد در مكان يابي ايستگاه مترو و مشكل چندين ساله چهار راه وليعصرو مسئله تردد عابر و سواره وحل آن وبد تر از آن فرو ريزي چنين جمعيتي از طريق ايستگاه مترو در اين چهار راه تدابيرو دور نگري هاي لازم صورت نگرفته است البته اگر مشكل احداث زيرگذر ويا پل سواري ها به اين دليل بوده باشد.
آيا در شهرداري بخشي به عنوان RND,وجود دارد كه...نظارت برطرح ها از قبل تا بعد از اجرا را برعهده بگيرد ،وجود دارد؟...
اگه به جای این همه خرج، تعداد اسانسورها و پله برقی های با کیفیت ایستگاههای مترو رو افزایش میدادند خیلی بهتر بود.
دوستان باور کنید که همه ما با یک خودخواهی ریشه داری دست و پنجه نرم میکنیم که ظاهرا به این زودی دست از سرمان بر نمیدارد....چون خودمان هم نمیخواهیم.....نرده کشی و خط عابر وخط عبور اتومبیل ها در سر چهارراهها .....همه دوست دارن سریعتر و زودتر از دیگران برسند ....حالا کجا و به چه دلیل؟....هیچکس پاسخ دقیقی برای این رفتارش ندارد....و این که این رفتارها ممکن است چه مشکلاتی برای سایرین ایجاد کند؟.... برای کسی مهم نیست .......و در آخر سه عامل در این رفتار دخیل است:
۱-فرهنگ
۲-فرهنگ
۳- و مهمترین دلیل:فرهنگ
مرسی بابت این نقد ....به امید زندگی فرهنگ محور و متمدن تر
لطفا یک عکس هوایی بزارین و اینکه پله برقی آخر مترو ولیعصر که دو مرحله پله است تا به زیرگذر برسه صبح ها صف میشه اگه زحمتی نیست دو تاش کنید
خدایا ...پس کی ما آدم میشیم
دوستان باور کنید که همه ما با یک خودخواهی ریشه داری دست و پنجه نرم میکنیم که ظاهرا به این زودی دست از سرمان بر نمیدارد....چون خودمان هم نمیخواهیم.....نرده کشی و خط عابر وخط عبور اتومبیل ها در سر چهارراهها .....همه دوست دارن سریعتر و زودتر از دیگران برسند ....حالا کجا و به چه دلیل؟....هیچکس پاسخ دقیقی برای این رفتارش ندارد....و این که این رفتارها ممکن است چه مشکلاتی برای سایرین ایجاد کند؟.... برای کسی مهم نیست .......و در آخر سه عامل در این رفتار دخیل است:
۱-فرهنگ
۲-فرهنگ
۳- و مهمترین دلیل:فرهنگ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار