بازدید 29446

فروشندگان گوشت الاغ به برخي رستوران هاي مشهد دستگير شدند

کد خبر: ۳۶۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱ 18 December 2013
کارآگاهان پليس جنايي خراسان رضوي که در حال ردزني متهمان پرونده سرقت ۱۵۰راس احشام بودند، ۲ جوان را هنگام سلاخي چند الاغ در حاشيه مشهد دستگير کردند که مشخص شد آنان گوشت هاي الاغ را به برخي از رستوران هاي مشهد فروخته اند.

به گزارش خراسان، به دنبال وقوع سرقت تعدادي از احشام که حدود يک ماه قبل در مشهد رخ داد، کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي با دستورات قاضي شعبه ۸۱۱ مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد تلاش گسترده اي را براي شناسايي و دستگيري سارقان آغاز کردند. کارآگاهان روز گذشته هنگام رديابي سارقان که احتمال مي رود مسلح باشند، در جاده سيمان مشهد به مکاني مانند يک دامداري رسيدند که اطراف آن محصور بود وقتي محل مذکور تحت نظر غيرمحسوس قرار گرفت مشخص شد که از حيواناتي درسوله بزرگ نگهداري مي شود.

رفت و آمدهاي مشکوک به اين محل و احتمال حضور سارقان مسلح که در اين محدوده ردزني شده بودند، ظن کارآگاهان را بيشتر کرد بنابراين آنها در تماس تلفني با قاضي حسيني (قاضي پرونده) مراتب را به وي اطلاع دادند.

 باتوجه به اهميت موضوع، مقام قضايي دستور ورود به مخفيگاه را صادر کرد و از کارآگاهان خواست با رعايت موازين شرعي و قانوني، ساختمان مذکور را بازرسي کنند. دقايقي بعد کارآگاهان با فرماندهي سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي پليس آگاهي) وارد دامداري شدند و ۲ جوان را هنگام سلاخي يک الاغ دستگير کردند.

اين درحالي بود که مقدار زيادي گوشت و بقاياي چند الاغ سلاخي شده نيز که به طرز بسيار کثيف و آلوده روي هم انبار شده بود، به چشم مي خورد. به دستور قاضي پرونده، بقاياي باقي مانده از الاغ ها به دو دستگاه وانت بار منتقل شد تا تحويل باغ وحش مشهد شود. عاملان کشتار و سلاخي الاغ ها ميز فلزي بزرگي را در محوطه سوله قرار داده بودند و روي آن گوشت ها را براي فروش آماده مي کردند و در کنار آن نيز طناب هايي را براي آويختن لاشه ها آويزان کرده بودند.

يکي از متهمان دستگير شده که خود را نگهبان اين مکان معرفي مي کرد و حدود ۲۵سال داشت ، گفت: از چند ماه قبل الاغ ها در اين مکان سلاخي مي شوند و گوشت  آن ها را به برخي رستوران ها مي فروشند.

وي افزود: هفته اي ۶ تا ۷الاغ به اين مکان منتقل مي شود و شب ها سلاخي مي شوند. اين گزارش حاکي است: بررسي هاي پليس با بازجويي  از متهمان دستگير شده مشخص کرد که متهمان الاغ ها را از شهرستان نيشابور خريداري و به مشهد منتقل مي کنند.

 متهم ۳۰ساله اين پرونده نيز اعتراف کرد: هر الاغي را به قيمت ۳۵۰هزار تومان مي خريديم و پس از سلاخي، هر کيلو گوشت آن را به مبلغ ۱۵هزار تومان به برخي از رستوران ها مي فروختيم.

همچنين ادامه تحقيقات بيانگر آن است که متهمان پرونده، بقاياي الاغ هاي سلاخي شده و دل و جگر آنان را نيز چرخ کرده و با قيمت بسيار نازلي در مشهد توزيع مي کردند.

در همين حال قاضي حسيني دستور داد تا کارآگاهان رستوران ها و مراکزي را که از متهمان گوشت الاغ خريده اند شناسايي کنند. رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي نيز درباره اين پرونده گفت: کارآگاهان اداره جنايي عمليات گسترده اي را براي شناسايي و دستگيري سارقان مسلح احشام آغاز کرده بودند که در ادامه تحقيقات به مکان مورد نظر مشکوک شدند و با هماهنگي قضايي اين محل را به محاصره درآوردند.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: با کشف محل سلاخي و فروش گوشت الاغ، تحقيقات در اين پرونده وارد مرحله جديدي شده است و تلاش کارآگاهان براي دستگيري ديگر افراد مرتبط با متهمان ادامه دارد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا متهمان دستگير شده در سرقت مسلحانه احشام نقش داشته اند يا خير نيز گفت: هنوز بازجويي تخصصي از آنان در ارتباط با پرونده سرقت مسلحانه آغاز نشده است اما با توجه به اهميت موضوع، بررسي هاي پليس درهر دو پرونده همچنان ادامه دارد.

سرهنگ بيدمشکي خاطرنشان کرد: تا عصر روز گذشته، ۲ تن ديگر از متهمان فروش گوشت الاغ در مشهد دستگير شدند که بررسي ها مشخص کرد: آنان نيز در انتقال الاغ ها به مشهد و سلاخي و فروش آن نقش دارند که برخي از آنان قبلاً در زمينه قصابي فعاليت داشته اند.

 وي گفت: متهمان اين پرونده از چند قلاده سگ آموزش ديده براي حفاظت از محل کشتار غيرمجاز احشام استفاده مي کردند که يکي از اين سگ ها چندين ميليون تومان قيمت دارد.

 سرهنگ بيدمشکي تصريح کرد: ۴ متهم دستگير شده تاکنون ۲ رستوران را که به آنها گوشت الاغ فروخته اند به پليس معرفي کرده اند.

وي در پايان از همکاري شهروندان با ستاد خبري پليس آگاهي قدرداني کرد و گفت: شهروندان هرگونه موارد مشکوک را با تلفن ۲۱۸۳۷۰۰ اطلاع دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۲۰
رستورانهای زنجیره ای پدیده الاااااااااغ !!!!!!
چقدر ادما خوردن و از گوشتش تعریف کردن!!
هههههه
حالا خوبه گربه نبوده
در یکی دو مورد تولیدکنندگان سویسی و کالباس از گربه استفاده کرده بودند
از نظريه شروين خوشم اومد.... خيلي خنديدم...
حالاخوبه سگ نبوده...گوشت الاغ مکروهه
پاسخ ها
متهم
| Germany |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
داش دمت گرم
حالا اگه تو چین بود، در کنار منوی سوسک و حشرات، استیک الاغ بعنوان پیشنهاد سرآشپز معرفی می شد!
در چند ماه گذشته روزی یک الاغ ؛روی هم شاید بشود 200 الاغ ؛ با توجه به این که در هر سیخ کباب مقدار کمی گوشت وجود داره و بقیه نان خشک و ...است با گوشت هر الاغ 1000 نفر تغذیه شده اند که در مجموع حدود 200000 نفری گوشت و جگر و دل و قلوه الاغ خورده اند . باید مدتی به این سلاخ های نامرد گوشت خر بخورانند و آخرش هم اعدام کنند .
سلام به نظر من باید مقداری از گوشت الاغ را به خوراک خود شان دهندتا ببینند ایا خوب است بعد اعدام کنند
نظرمن فقط اعدام
گوشت الاغ خام بدن که بخورن بعدش اعدام در ملا عام
واقعا اینا مسلمونن ؟؟؟؟؟

معلوم نیست چند وقته گوشت الاغ به مردم میدن
ااعدام
اععععععععععععععععععععععداااااااااااااااااااااام
اعدام باید بشن
اقاجون 2 کار توصیه میشه یا هرکی این کار روکرد اعدام یا گوشت الاغ و آزاد کنید .
اعدام
اعدام 10 بار
اعدام
کاش اسم رستورانها رو میگفتن و اعلام عمومی میکردن. چون رستوران دار بیشرفی که میدونسته و اینکار رو بخاطر منافع مادی انجام داده مستحق بی آبرویی و پلمپ همیشگی هست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان