بازدید 7902

تحركات اسرائيل در مرزهاي جنوبي لبنان

کد خبر: ۳۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۹ 14 January 2009
روزنامه السفیر نوشت: «مرزهای جنوب لبنان از منطقه ناقوره در غرب تا الوزانی در شرق لبنان، شب گذشته شاهد تحرکات گسترده ارتش اسراییل بود».

به گزارش پرس.تی.وی ـ بیروت، ایهود اولمرت نخست‌وزیر مستعفی اسراییل شب گذشته نسبت به دست زدن به هرگونه اقدامی در جبهه‌های مختلف که در نتیجه آن اسراییل مجبور شود قدرت نظامی خود را ثابت کند، هشدار داد.

این در حالی است که ارتش اسراییل نیروهای خود را در طول مرز با لبنان به حالت آماده‌باش کامل درآورده است.

منابع نظامی لبنانی به روزنامه السفیر گفتند: «ارتش اسراییل شب گذشته در طول مرز با لبنان از ناقوره در غرب تا الوزانی در شرق دست به تحرکات بسیار فشرده‌ای زده و خودروهای زرهی و تانک‌ها را در بلندی‌های الظهیره و یارین و خلة العدس مستقر کردند. این تحرکات با پرتاب منورها توسط نیروهای اسراییلی و حضور قایق‌های نظامی اسراییل در مقابل منطقه ناقوره همراه بود».

منابع لبنانی افزودند: «ارتش لبنان نیز در طول مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی در حالت آماده‌باش کامل درآمد و نیروهای یونیفیل نیز برای پیشگیری از هر حادثه غیرمنتظره در تماس با دو طرف لبنانی واسراییلی بودند تا رفتارهای انتقام‌جویانه از داخل خاک لبنان علیه اسراییل در انتقام از جنایت‌های اسراییل در غزه صورت نگیرد».

در همین حال منابع آگاه به خبرنگار پرس.تی.وی ـ بیروت گفتند که حزب‌الله نیز شب گذشته با احتمال افزایش اقدام غیرمنتظره اسراییل علیه لبنان به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

ایهود اولمرت طی بازدید شب گذشته خود از شهرک‌های جنوب سرزمین‌های اشغالی گفت: «امیدوارم هیچ یک از طرف‌ها نخواهند قدرت ما را در جبهه‌های مختلف آزمایش کنند».

این در حالیست که سه روز قبل چند گلوله از طرف بلندی‌های اشغالی جولان به طرف سرزمین‌های اشغالی شلیک شده بود و روز گذشته نیز افراد ناشناس از اردن، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند. دولت اردن این خبر را تکذیب کرد ولی اسراییل بر صحت آن تاکید کرده است. در همین حال صبح امروز (چهارشنبه) نیز سرزمین‌های اشغالی از لبنان هدف چند موشک قرار گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل