بازدید 89787
۵
روایت فضای سیاسی کشور در چهاردهمین روز سال سی و پنجم انقلاب

پخش زنده مصاحبه رئیس‌جمهور ناتمام ماند!

این نخستین بار بود که کارکنان بخش اطلاع‌رسانی نهاد ریاست جمهوری برای مصاحبه زنده تلویزیونی از خبرنگاران رسانه‌های مکتوب هم برای طرح پرسش دعوت کرده بود؛ اما گویا این کار با هدف خاصی انجام گرفته بود و احتمالا به دلیل‌‌ همان هدف خاص، تلویزیون هم پخش زنده را نیمه تمام گذاشت.
کد خبر: ۳۰۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۰ 24 February 2013
در شبی که مصاحبه زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور فضای سیاسی کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود، صدا‌و‌سیما مصاحبه تلویزیونی رئیس‌جمهور را دو بخش کرد و بخش نخست را زنده و بخش دوم آن را پس از پخش سریال تلویزیونی ضبط شده پخش کرد.

بخش نخست که به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، شامل گفت‌وگوی مرتضی حیدری، گوینده تلویزیون با محمود احمدی‌نژاد بود و به محض شروع پرسش رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها، پخش زنده تلویزیون قطع و سریال تلویزیونی پخش شد.

این نخستین بار بود که کارکنان بخش اطلاع‌رسانی نهاد ریاست جمهوری برای مصاحبه زنده تلویزیونی از خبرنگاران رسانه‌های مکتوب هم برای طرح پرسش دعوت کرده بود؛ اما گویا این کار با هدف خاصی انجام گرفته بود و احتمالا به دلیل‌‌ همان هدف خاص، تلویزیون هم پخش زنده را نیمه تمام گذاشت. البته پس از پخش قسمت دوم هم که به صورت ضبط شده بود، مشخص شد که تلویزیون حتی بخش ضبط شده را گزینشی و مختصر پخش کرده است.

اما صرف‌نظر از حاشیه‌های این مصاحبه زنده و ضبط شده ناتمام، سخنان رئیس‌جمهور در بخشی که به صورت ضمنی خودروسازان کشور را تهدید به واردات خودرو کرد، از همه شنیدنی‌تر بود. رئیس جمهور گفت که خودروسازان پول و منابع بسیاری دارند و با وجود اعمال تعرفه برای خودروهای خارجی، بازار انحصاری در کشور درست کرده‌اند و قیمت را بالا می‌برند.

محمود احمدی‌نژاد حتی گفت به این فکر کرده که بحث وارادت خودرو را از وزارت صنعت بگیرد.

وی همچنین افزود: چگونه باید پراید هشت میلیونی به بیست میلیون تبدیل شود؟

سخنان رئیس جمهور درباره خودرو عینا به شرح زیر است:

ـــ «چطور ممکن است خودروسازان یک خودروی پراید را بیست یا هجده میلیون بفروشند و باز هم بگویند ضرر می‌کنم؟ چطور ضرر می‌کنید؟ مگر پراید چقدر ارزبری دارد؟ پراید حدود هشت میلیون تومان بود؛ ‌مگر چقدر گران شده است؟ این خیلی بد است و من امیدوارم خودشان قیمت‌ها را اصلاح کنند، چرا که خوب نیست ما به این موضوع ورود پیدا کنیم.

ـــ من نمی‌خواهم سر کسی را شیره بمالم؛ خودروسازان موظف هستند که خودشان قیمت بازار را به قیمت واقعی برسانند؛ دلال‌بازی یعنی چه؟
 
ـــ از سوی دیگر دولت از خودروهای وارداتی ۹۰ درصد عوارض می‌گیرد؛ البته حالا که بهای ارز بالا رفته، عوارض به ۴۵ درصد رسیده است؛ ما حمایت می‌کنیم تا خودرو با قیمت کمتری عرضه شود؛ اگر بنا باشد که خودرو با قیمت بالاتری به مردم عرضه شود، خیلی بد است و ظلم به صنعت خودروسازی محسوب می‌شود.

ـــ خودروسازان که هزینه را می‌دهند و منابع هم دارند و بانک مرکزی هم با آن‌ها همراهی می‌کند؛ بنابراین، باید تولید را افزایش دهند تا قیمت‌ها افزایش یابد. نباید این حس به وجود آید که از حمایت دولت از خودروسازان نوعی سوء‌استفاده شود؛ مگر خودروسازان چقدر هزینه دارند و خودرو‌ها چقدر می‌ارزند؛ بالاخره خودرو یک قیمتی دارد؛ اگر هم بخواهیم کیلویی بخریم، بگویم کیلویی چند است؟».

البته این سخنان فعلا در حد یک مصاحبه تلویزیونی است و تا در عمل سخنان رئیس جمهور در زندگی مردم تأثیر نگذارد و در حد حرف و شعار باقی بماند، فقط زخمی بر زخم‌های مردم گذاشته است. اکنون مردم منتظرند تا توقعات و انتظارات رئیس جمهور در قیمت خودرو چه تاثیری باقی خواهد گذاشت. هر چه تابناک در این مورد نوشت به مخالفت با تولید داخل مواجه شد. باشد که خودروسازان رئیس جمهور را نیز به مخالفت با تولید داخل متهم نکنند و رئیس جمهور هم مجدانه در کاهش قیمت خودرو پایداری کند. تا‌ در دولتش مردم حداقل یک وعده عمل شده دلخوش باشند.

رئیس جمهور همچنین درباره استخدام‌های اخیر دولت گفت که رقم دقیق این استخدام‌ها ۳۲۰ هزار نفر است که بناست جایگزین هشتصد هزار نفری شوند که در هفت سال گذشته از دولت خارج شده‌اند.

وی همچنین افزود، این ۳۲۰ هزار نفر از بیرون وارد دولت نخواهند شد، بلکه بسیاری از آنان هم اکنون در دولت مشغول به کار هستند. دکتر احمدی‌نژاد در مورد ۱۵۰۰ نفر کارمند مورد نیاز نهاد ریاست جمهوری هم گفت که استخدام این افراد شخصا در اختیار شخص رئیس جمهور است، اما وی همین استخدام را هم تأکید کرده به آزمون بگذارند و در گزینش‌ها هم گیر الکی به جوانان ندهند.

رئیس جمهور خیال کارمندان را هم راحت کرد و گفت که امسال حقوق کارمندان بیست درصد افزایش خواهد داشت؛ افزایشی که حدود ۱۲ درصد پایین‌تر از تورمی است که بانک مرکزی اعلام می‌کند و حقوق کارمندان هم طبق قانون افزایش نخواهد داشت، بلکه پایین‌تر از حد قانونی افزایش می‌یابد. حقوق کارگران هم بر اساس گفته رئیس جمهور در جای دیگر و بین نمایندگان کارگران و کارفرما‌ها تعیین می‌شود.

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد که سال آینده مبلغ یارانه‌ها افزایش خواهد یافت و این به صورت ضمنی به معنای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌هاست؛ برنامه‌ای که مجلس هنوز با اجرای آن موافقت نکرده و نظر مجلس در این باره در زمان بررسی بودجه مشخص خواهد شد. به هر حال دولت هم بودجه سه دوازدهم را به مجلس ارائه خواهد کرد و هم بودجه کل کشور را. به نظر می‌رسد پس از تعطیلات نوروز و در فصولی که منتهی به انتخابات است، دولت مجلس را به کاری مهم مشغول خواهد کرد؛ کار مهمی که باید دعا کرد مباحث انتخاباتی روی انجام کارآمد آن تأثیری نگذارد.

خبر واریز کمک جبرانی دولت به مردم در ساعات پایانی شب گذشته هم در مصاحبه رئیس جمهور بارها تکرار شد. رئیس جمهور گفت که این کمک آنقدر نیست که مردم با آن پرده یا مبل‌های خود را عوض کنند، اما در حد آجیل و ناهار و شام و سبزی پلو هست!

امروز مردم ایران در حالی از خواب بیدار می‌شوند که حسابشان تکانی خورده است؛ تکانی که امید آن هست بازار چندین برابر آن تکان نخورد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲۱
انتشار یافته: ۵
اينكه پخش زنده قطع ميشه يعني درك وفهم مخاطب را به سخره گرفتن اين يعني مردم نبايد تمام حقيقت را فهم كنند واين يعني مردم نامحرمند.
در حد آجیل و ناهار و شام و سبزی پلو هست?
میشه بگین کجا میتونم با 70 هزارتومان همه این ها رو واسه یه نفر داشته باشم؟
تورم امسال بیش از 100درصد .افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده 20درصد ! آنهم ضریب افزایش حقوف و نه زیر حکم
آقای رییس جمهور بخدا نمی خوایم نه عیدی ، نه پاداش نه چیز دیگه . فقط زحمت بکش حقوق مرا بنابر سال 70 و خدامت و کالا نیز بر همون اساس بمن بده.بقیش پیشکش
بسیار بسیار کار صدا و سیما زشت و زننده بود که میلیونها نفر پای صحبت جناب آقای رئیس جمهور محترم نشسته اند و صدا و سیما ادامه صحبت را قطع و به پخش سریال پرداخت . بنده به عنوان یک شهروند ناچیز از این کار صدا و سیما معترض هستم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار