بازدید 26659
روایت فضای سیاسی کشور در دهمین روز سال سی و پنجم انقلاب

همه دوستانی که پرچمدار حمله به احمدی نژاد هستند!

آنان پیش از این مدعی بودند، مخالفان احمدی‌نژاد چهار دلیل برای مخالفت با احمدی‌نژاد داشته‌اند. نخست: جلوگیری از نقد کارکرد شانزده سال گذشته، دوم: تلاش برای ناکارآمد کردن دولت، سوم: خیز برای کسب کرسی‌های از دست رفته و چهارم: همه موارد! اما خود اکنون کاسه داغتر از آش شده‌ و عذرخواهی هم نمی‌کنند!
کد خبر: ۳۰۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۰ 21 February 2013
فضای سیاسی کشور، مدت‌هاست تحت تأثیر انتقاداتی است که از رئیس‌جمهور می‌شود! نکته جالب این که در سال‌های اخیر، بیشتر انتقاد‌ها به رئیس‌جمهور از سوی دوستان و نزدیکان سابق وی انجام می‌شود؛ دوستانی که در سال‌های گذشته هر انتقادی از رئیس‌جمهور را حمایت از دیگری می‌دانستند و جالب‌تر آن که همین افراد اکنون مسئولیت کاستی‌ها را بر عهده نمی‌گیرند!

به گزارش «تابناک»، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از جمله تشکل‌هایی است که نه تنها از حامیان اولیه محمود احمدی‌نژاد که خود رئیس‌جمهور نیز از اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران بود. خوشبختانه نظر‌سنجی که سایت این تشکل درباره مخالفان به قصد کوبیدن آنان در سال‌های گذشته انجام داده، هنوز در سایت آن تشکل است. به نظر آنان، مخالفان احمدی‌نژاد چهار دلیل برای مخالفت با احمدی‌نژاد داشته‌اند. نخست: جلوگیری از نقد کارکرد شانزده سال گذشته، دوم: تلاش برای ناکارآمد کردن دولت، سوم: خیز برای کسب کرسی‌های از دست رفته و چهارم: همه موارد!



در آن زمان، مخالفان کنونی رئیس‌جمهور، مخالفت با رئیس‌جمهور را تنها سیاسی می‌دانستند و همه منتقدان را به داشتن انگیزه‌های سیاسی متهم می‌کردند؛ اما اکنون گوی سبقت در انتقاد از رئیس‌جمهور را از دیگران ربوده‌اند، به گونه‌ای که انسان حس ناخوشایندی پیدا می کند.

هم‌اکنون پرسش این است: چرا طرفداران سابق که هر صدای انتقادی را با تهمت و اتهام خاموش می‌کردند، عذرخواهی نمی‌کنند و مسئولیت نمی‌پذیرند؟!

اما در فضای رو به انتخاباتی کشور نیز در ساعات گذشته، خبرهایی از دیدار قالیباف و نزدیک پنجاه نفر از نمایندگان مجلس منتشر شده است؛ خبرهایی که معنای ضمنی آن اصالت نداشتن این ائتلاف است و ظاهرا در بزنگاه تصمیم‌گیری، کارایی خود را از دست خواهد داد، چرا که شهردار تهران در مورد ائتلاف از این تعبیر استفاده کرد که این یک مذاکره است و نه ائتلاف، چون وی اعتقاد به مذاکره دارد و گمان می‌کند که در این مذاکرات می‌توانند از یکدیگر حمایت کنند.
 
قالیباف همچنین گفته تشکیلات کشوری، استانی و شهرستانی‌اش را بهتر از کاندیداهای دیگر ساماندهی کرده‌ و این روند انتخاباتی‌اش را ادامه می‌دهد. شهردار همچنین تصریح کرده است که برای آمدن در انتخابات اصرار دارد.

حال این سه نکته را در کنار هم گذارید:

نخست: ۱+۲ ائتلاف نیست، مذاکره است،
دوم: سازماندهی قالیباف در شهرستان‌ها از بقیه بهتر است،
و سوم این که قالبیاف پافشاری دارد در انتخابات شرکت کند. نتیجه ائتلاف هم مشخص می‌شود!

اما در عین حال حسین مظفر، رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه در خصوص برخی شایعات مطرح مبنی بر این که شهردار تهران اعلام کرده، ائتلافی با کسی انجام نداده‌ام، گفته است: این گونه سخنان شایعات و دروغ محض است و تلاش‌هایی انجام می‌گیرد تا این ائتلاف که در جامعه جا باز کرده است، متلاشی شود.

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه در ادامه افزود: شایعات و بداخلاقی‌هایی که پیرامون این ائتلاف سه نفره شکل گرفته، خود نشانه اعتبار و جا افتادن این ائتلاف در جامعه است! مشخص شدن ادعای مظفر در مورد این ائتلاف زمان زیادی طول نخواهد کشید؛ یک ماه دیگر و با نزدیک شدن به زمان انتخابات، این گفته‌ها و درستی آنها محک خواهد خورد.

از مهم‌رین خبرهای عرصه سیاسی ایران، مشاجرات در مورد انتخابات نظام پزشکی است؛ مجموعه‌ای تخصصی که این روز‌ها، بار نزاع سیاسی جناح‌های رقیب را به دوش می‌کشد و رئیس‌جمهور هم رأسا وارد مشاجرات مربوط به انتخابات نظام پرشکی شده است.

پس از عدم احراز صلاحیت چند تن از کاندیداهای ریاست سازمان نظام پزشکی، فرستادن نامه‌ای به رئیس‌جمهور و تأیید مطالب موجود در آن نامه از سوی رئیس‌جمهور، مشاجرات در مورد احراز صلاحیت‌ها و صلاحیت رئیس‌جمهور در دخالت کردن و یا نکردن در انتخابات نظام پزشکی بالا گرفته است.

در ساعات گذشته نیز خبر رسیده است، دکتر محمدرضا محققی، معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده این وزارتخانه در هیأت اجرایی ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی از سمت خود برکنار و دکتر بهرام عین‌اللهی، جانشین وی شده است. گفته می‌شود که دکتر محققی در برابر فشارهای پنهان، مبنی بر تأیید برخی نامزدهای رد صلاحیت شده در این انتخابات مقاومت کرده است.

اگر چنین باشد، باید از هم‌اکنون به وفاداری بی‌چون و چرای دکتر طریقت منفرد به رئیس‌جمهور صحه گذاشت و به او تبریک گفت. فراموش نکنیم که مرضیه وحید دستجردی، وزیر سابق به دلیل مخالفت با برخی منویات رئیس‌جمهور برکنار شد. طریقت منفرد اگر بخت یارش بود و پایان دولت دهم نبود، می‌توانست با سیاست وفاداری، دوره وزارت طولانی مدتی داشته باشد و حتی پست‌های گوناگونی را در نهاد ریاست جمهوری تجربه کند. باید ماند و دید که آیا رئیس‌جمهور و دوستان خواهند توانست با اعمال فشارهای بی‌امان، خواسته و نیز افراد مورد نظر خود را احراز صلاحیت کنند یا خیر.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار