بازدید 112844
ناسا، هم تولید علم دارد و هم نگارش سناریو!

وداع با خورشید تا ۰۷:۱۰ صبح

شاید برایتان عجیب باشد که سازمان عریض و طویلی چون ناسا که نامش را در برخی پیشرفت‌های شگرف دنیا می‌شنویم، دستی در تهیه سناریوهای عجیب و غریب آخرالزمانی داشته باشد؛ البته نه سناریوهایی که قرار است تبدیل به فیلم شوند، بلکه تدبیرهای غیر معمولی که مثلا قرار است سیاره ما را از برخورد اجرام‌‌‌ رها شده در فضای لایتناهی نگه دارند!
کد خبر: ۲۹۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۹ 20 December 2012
سرانجام غروبی که در ماه‌های گذشته، سخنان بسیاری درباره آن به میان آمده بود، از راه رسید؛‌‌ همان داستان پایان دنیا که ماه‌ها و حتی سال‌هاست در سراسر جهان نقل می‌شود و قرار است در این لحظه در حال تکوین باشد که البته این گونه نیست!

به گزارش «تابناک»، بد نیست در ساعات آغازین شب یلدا، یک بار دیگر شایعه تاریک شدن زمین را بررسی کنیم؛ شایعه‌ای که هر چند نخست با ایمیلی در ینگه دنیا آغاز شد که در آن از تراز کائنات و تاریکی زمین به مدت سه روز در حد فاصل ۲۳ تا ۲۵ دسامبر سخن می‌گفت اما به مانند بسیاری دیگر از رویدادهای آن سوی آب‌ها، به نوعی با ترجمه «آزاد» به کشورمان راه یافت تا دو روز زود‌تر تعبیر شده و با شب یلدا همزمان شود.

به عبارت بهتر، در شرایطی که برخی زودباوران وطنی امشب در انتظار آغاز تاریکی سه روزه کره زمین و به دنبال آن یکسری رخدادهای عجیب و غریب هستند، همنوعان خارج نشین هنوز دو روز کامل (تا یکشنبه آتی) برای تدارکات پایان جهانی راه دارند و احتمالا دیر‌تر از ما دستشان خواهد آمد که با یک داستان مایا ـ هالیوودی روبه‌رو شده‌اند.

اما جدای حرف و نقل‌هایی که در ارتباط با پیش‌گویی و پیش‌بینی آخر الزمانی مطرح شده ـ و البته به دلیل و برهان ملموسی مسلح نیستند ـ به دنبال راه‌هایی گشتیم که واقعا شاید زمینه‌ساز تاریکی و یا نابودی زمین شوند؛ به این امید که شاید از این راه آسان‌تر بتوان به درستی و نادرستی شایعات مطرح پرداخت:

خورشید گرفتگی در شب؟!

جدای چرخش زمین که شب و روز را زاییده و زمینه ساز توزیع زندگی در سراسر این کره خاکی است، هر از گاهی (تقریبا هر شش ماه یک بار) قرار گرفتن ماه بین زمین و خورشید، بخش‌هایی از سیاره‌مان را با سایه مواجه کرده و در تاریکی فرو می‌برد که البته این خورشیدگرفتگی از یک سو، هرگز قادر به فرو بردن تمامی زمین در تاریکی نیست و از سوی دیگر، زمانی کوتاه به طول می‌انجامد، از این دلایل روشن‌تر این ماجرا در روز رخ می‌دهد نه در شب!

بدین ترتیب، خورشید گرفتگی (همان کسوف) را باید از گزینه‌های خطرساز بیرون آورده و به کل وقوع رویدادی شبیه به آن و در حجمی بزرگ‌تر را هم به دلیل کشف نشدن مانعِ سایه سازی که ۲۷ برابر از زمین بزرگ‌تر بوده و قدرت تحمیل سایه‌ای فراگیر برای زمین را داشته باشد، مردود بدانیم.

چرخش باستانی و جرمی که رصد نشده است!

در شرایطی که زمین‌شناسان، سن سیاره‌مان را دست کم ۶.‌۴ میلیارد سال برآورد می‌کنند، انسان امروزی حتی اطلاعات چندانی از اجداد اولیه خود هم نداشته و به تنها از روی نشانه‌های بر جای مانده راجع به گذشته زمین سخن می‌گویند؛ این مقدمه را داشته باشید تا فعلا به سراغ یکی از چرخش‌های زمین برویم.

بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد، زمین زیر پایمان ثابت نبوده و نه تنها با سرعت زیادی به دور خود می‌چرخد، بلکه این چرخش را در زیر مجموعه چرخش بزرگتری انجام می‌دهد که هر بار تکرار آن را سال می‌نامیم؛ سالی که ۳۶۵ چرخش کوچک‌تر رخ داده در آن را با نام روز (مخفف شبانه روز!) می‌شناسیم و در نتیجه حرکت وضعی زمین به صورت پاد ساعتگرد به دور محور خودش است و تغییر جهت چرخش آن، شاید یک شب طولانی در برخی نقاط و به تبع آن یک روز طولانی در دیگر نقاط پدید آورده و فرا‌تر از آن، کل نظم کنونی این سیاره را تغییر دهد؛ یعنی سال کوتاه‌تر یا بلند‌تر شده و اتفاقی شبیه آنچه میلیارد‌ها سال پیش در ناهید رخ داد.

اکنون کافی است بپذیریم که تغییر جهت چرخش وضعی زمین، معلول بوده و نیازمند علت است؛ با این نگاه، می‌بایست برای بروز چنین تغییری ـ که شاید اثرات آن در زندگی بشر ارزیابی نشده باشد ـ به دنبال معلولی بگردیم که با توجه به زمان باقی مانده تا پایان زمین [بر مبنای شایعه اخیر] هنوز شناسایی نشده است؛ نه سیاره‌ای، نه شهاب سنگ بزرگی و نه هیچ جرم‌‌‌ رها شده دیگری در فضا نیست که در راه برخورد با زمین باشد و بدین ترتیب نسخه شایع‌تری از شایعه فرو رفتن زمین در تاریکی و یا فرا رسیدن پایان زندگی آن هم مردود خواهد شد.

تجربه واقعی زمین از برخورد اجرام آسمانی

شاید باورش سخت باشد؛ اما زمین همواره در حال برخورد با اجرام آسمانی است، ولی ابعاد کوچک این اجرام، مانع از گزارش وقوع برخورد‌ها می‌شود؛ برخوردهایی بسیار زیاد که ‌گاه روزانه چند تن جرم آسمانی را به جو سیاره‌مان وارد می‌کنند، ولی هنگامی رصد می‌شوند که پای یک جرم بزرگ در میان باشد؛ اینجاست که ممکن است سرعت برخورد و بزرگی جرم کاری کند که گرد و غبار بسیاری برخاسته و تاریکی به همراه بیاورد.

همان گونه که پیشتر گفتیم، برای بررسی تاریخچه این دست رویدادها، تنها می‌توانیم به آثار بر جای مانده از آنها بسنده کنیم؛ اینجاست که برخی بر این باورند، آغاز عصر یخبندان و انقراض بسیاری از موجودات ساکن زمین از جمله دایناسور‌ها، در اثر برخورد یک جرم آسمانی با زمین (دقیق‌تر: منطقه‌ای در مکزیک) رخ داده، ولی هنوز این موضوع در حد یک فرضیه گفته می‌شود و جدای آن، با یک نگرش مثبت به ماجرا، وجود این همه گونه گیاهی و جانوری در سطح زمین، ثابت خواهد کرد که پایان زندگی با رخدادهایی از این دست هم شدنی نیست.

ناسا وارد می‌شود!

شاید این مورد اخیر (احتمال وقوع عصر یخبندان بر اثر برخورد یک جرم آسمانی)، به ویژه با شواهدی که برای تأیید وقوع آن ارائه می‌شود، شما را هم به فکر فرو برده باشد؛ در این صورت می‌توانید خود را از انبوه کسانی بدانید که از تکرار آن اتفاق نگرانند و البته ظاهرا برجسته‌ترین آن‌ها در حوزه تصمیم‌گیری «ناسا» صاحب نفوذ به شمار می‌آیند.

سخن از افرادی است که نه تنها مدیران مالی این سازمان فضایی را مجاب به هزینه در این راه کرده‌اند، بلکه سلسله محاسبات پیچیده‌ای را برای جلوگیری از تکرار برخورد یک جرم آسمانی به زمین و پیامدهای غم‌بار آن در دستور کار گذارده‌اند تا ماحصل کارشان را به مانند روش‌های گوناگون مقابله با برخورد اجرام آسمانی گردآوری کنند؛ مثلا با استفاده از موشک‌های فضایی و یا بمب اتمی، جرمی را که به سمت زمین در حال حرکت است، منحرف کنند و البته همه راه‌هایشان به این اندازه خشن هم نیست.

مثلا استفاده از یک نکته کلیدی و بسیار ساده مانند جذب و دفع نور هم می‌تواند راهکاری برای انحراف یک جرم آسمانی از راهی باشد که در آن در حال حرکت است؛ یعنی بخشی از سطح جرم را به نوعی رنگ تیره بزنند که جذب نور در آن سمت بیشتر شده و با استفاده بهینه از خلا، مدار حرکت جرم تغییر کند. کاری که حتی ممکن است با فرود آوردن یک شاتل یا سفینه بر سطح آن جرم هم محقق کرد.

اینجاست که راهکارهای ناسا هر چند به مانند ستارگان فیلم‌های اکشن هالیوودی چندان قهرمان محور و شاق به نظر نمی‌رسد اما به مانند آن‌ها به نجات زمین توسط یانکی‌ها ختم خواهد شد و حتی ممکن است با یک بازنویسی، سناریوی خوبی برای تهیه فیلم سینمایی هم باشد.

از نقش آدم فضایی‌ها تا پایان خورشید و...

شاید آسان‌ترین راه برای بررسی دیگر گزینه‌های احتمالی، کمی دقت در نقش ناسا باشد؛ یک مرکز علمی پیچیده که در بخشی از مسئولیت‌های سازمانی‌اش به دنبال دفع خطراتی است که در کمین زمین نشسته‌اند. اینجاست که افزون بر اجرام آسمانی، بخشی از ناسا وظیفه ارتباط با موجودات احتمالی در دیگر نقاط عالم لایتناهی را عهده‌دار بوده و نه تنها امواج سرگردان را رصد می‌کند، بلکه پیام‌های ساکنان زمین (البته نسخه آمریکایی!) را به فضا مخابره می‌کند تا شاید کسی دریافتشان کند.

بدین ترتیب از مخلوط کردن سازمان علمی و پیگیری مواردی از این دست، برخی به این نتیجه خواهند رسید که حتما خطری در راه است که اگر نبود، چرا ناسا با آن همه کاری که باید داشته باشد، به دنبال این گونه امور است؟ اینجاست که یکی می‌گوید بیماری‌های گوناگون را موجودات فضایی راهی سیاره ما کرده‌اند تا ما را منقرض کنند و دیگری باور می‌کند که خورشید ممکن است ناگهان و بی‌هیچ مقدمه‌ای تاریک شود؛ همان گونه که فرد دیگری گمان نمی‌کند که چگونه ممکن است مدار شیئی با زمین ما تراز شده و سه روز تاریکی رقم بخورد! و در چنین شرایطی است که نه چگونگی ارتباط دادن تاریکی به مدت سه روز (!) با پایان زندگی برای برخی جای پرسش می‌شود و نه اینکه منبع احتمالاتشان کجاست.

با این تفاسیر، اگر باز هم اندکی شک و شبهه برایتان مانده که در حال گذران آخرین یلدای عمرتان هستید، با طلوع آفتاب در ساعت ۰۷:‌۱۰ صبح یکم دی (به وقت تهران) لازم است که تجدید نظر کلی در باور‌هایتان داشته باشید و مثلا به این پرسش‌ها بیندیشید که چه کسی و با چه تفکری تقویم مایا‌ها را برای یافتن تاریخ پایان جهان جست‌وجو کرده است و چه کسی این سخن را مهر تأیید زده؟ این موضوع چگونه به ما رسیده؟ چگونه است که خطر جنگ، ایدز، بمب اتم و ... برایمان کمرنگ‌تر از این شایعه است و... ؟

شاید صبح فردا راحت‌تر از همیشه بتوانیم شایعه را از واقعیت تشخیص داده و تا مقدار زیادی با این آفت وداع بگوییم!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۵۳
انتشار یافته: ۱۲۹
خداحافط تابی جووونک:)))))))))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
جوانان مملکت که تمام شدند
این حرفا بدرد یه مشت آدم بیکار میخوره. بدبخت ما جوونا اگه کار داشتیم و سرمون به زندگیمون گرم بود به این خزعبلات توجه نمیکردیم.
پاسخ ها
arsalan
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
دورود بر جوانان قدیم. راستی حقوق بازنشستگی که قطع نشده امین ... آقا؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
البته ما هم که کار داریم اگه دنیا تموم بشه باز باید سر کارمون حاضر باشیم چون بانکها هیچ وقت تعطیل نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
امروز كه فيش حقوقمونو ديديم با همكارام همه گفتيم كاشكي دنيا تموم ميشد راحت مي شديم!
من که خیلی دوست دارم دنیا تموم شه البته این که اینا میگن دروغه ولی کاشکی قیامت نزدیک بود
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
منم دوس دارم زود قیامت بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
باور کنید منم دوست دارم تموم بشه.25 سالمه!
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
این خرفا نشون دهنده نا امیدی ما ایرانی هاست!!!
نون در بیار که خربزه آبــــه...!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
نه بابا چی میگی
مگه بهشتی هستی که این طوری میگی ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
منم دوست دارم زودتر این زندگی دنیایی رو ترک بگم
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
کاش تموم میشد دیگه مجبور نبودیم قسط بدیم.منم 25سالمه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
منم میییییییییییییییییییییییییخوام بتمومه

یا بهشت یا جهنم فرقی نمیکنه
مطمئنا بهتر از وضع ماست
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
خدایا تورو به آفرینشت قسم میدم همین 2012 تمومش کن
جوون 28 ساله
و خــــــــــــســــــــــته ام
تابی جون منو حلال کن یکی از منفی زنهای خبرهات من بودم.
(شوخی شب یلدایی)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
البته چیزی به اسم شوخی شب یلدایی نداریم اما مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
باحال بود
.....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
تو هم منو حلال کن محمود جون، چون منفیاتو مثبت میکردم ... اوهـــو...!
والا من کل متنتون رو خوندم . بخدا نگرفتم . الان چیکار کنیم .>؟؟؟؟
مرگ بر آمریکا
اینو بگیم . انقد تو رویاهاتون رفتین که نمی دونین چه جایگاهی داره افکارتون . باسه من که قابل درک نیست . داداش تورم 30 درصدی داریم برو باسه اون تخلیل بنویس ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
آقاي ناشناس! خوب با اين نوشته هات معلومه كه نگرفتي.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
باسه؟؟؟؟؟؟؟با دو نمیشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
عزیز دلم همش از تورم بنویسن؟
شما همه چیزو با هم قاطی کردی.اینجا مطلب در مورد چیز دیگس شما اومدی در مورد تورم حرف میزنی؟ یه جوری میگی انگار تورم دست تابناکه داری ازش انتقاد میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
مجید جان واسه نه باسه؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
چه ربطی داشت؟؟؟! : ]
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
خوب عزيزم شما برو اخبار تورم بخون قربو شكلت اينجا همه چي ارومه مام خوشحاليم هيششششششكي هم هيششششش مشكلي نداره
فردا پاشدی فهممیدی مردی بهت می گم تابی
پاسخ ها
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
یعنی صبح پاشدی ترسیدی قیامت شده مردی؟
فردا تو جهنم میبینمت تابی جون
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
یعنی خودتم اونجایی :)
واقعا اگه خود شما به این چرت پرت ها نپردازی کسی توجه نمی کند
به نظرمن این موضوع سرکاری است وخیلی ازاین موضوع دردنیاپول دراوردند مردم دنیاراساده فرض می کندسال2000رامی گفتند که اخردنیا می باشدهرچندسال یک بار این شایعه راپخش می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
همیشه میگم از نفهمیدن عوام به خیلی چیزا میشه رسید.
اگر یک روز از عمر دنیا باقی مانده باشد خداوند آن را چنان طولانی میسازد تا امام زمان (عج) ما ظهور کند و زمین را پر از عدل و داد کند پس از آنکه از ظلم و جور پر شده باشد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
غریبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
احسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
تا زمانی که آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور نکنند هیچ اتفاقی برای زمین نخواهد افتاد این حوادث برای پس از ظهور امکانپذیر است نه در شرایط فعلی پس با خیال راحت زندگی کنید ولی با عزت و نگران این حرفها هم نباشید وعده خداوند حق است !
خبرتون خیلی دقیق نیست. اتفاقا اینجا هم معتقدن فردا یعنی ١٢/٢١/٢٠١٢ آخر دنیاس
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
آغاز دنیا دست خدای قادر و توانا بوده و پایانش هم دست اوست فقط خودش می داند که پایان دنیا چه موقع است و بس.
نمیدونم کیا مستند نوسترداموسرو دیدن ولی یه قسمتش یه یهودی ایرانو بلای جهان قلمداد میکنه که مستند با هزار تا دلیلی که درباره دنیا میاره ذهنارو یکم سمت ایرانم ببره.این از مستند.امروز همه میگفتن شنیدی دنیا تموم میشه؟! حالا من خودم چند سال پیش این حرفا رو شنیده بودم و واسه جذابیت و مسخره بازی به همه میگفتم ولی واقعا برای ادمهایی که واقعی دنبال این حرفان متاسفم چون با این همه علم و پیشرفت بدون تحقیق همه چیزو باور میکنن اونم نه چیزی که ربطی به دوره الان داره به دوره ما قبل تاریخ که وجودم ندارن الان!!!فقط یه سوال یعنی اونا تو اون زمان علمشون از حال ما بیشتر بوده؟عقلم خوب چیزیه
امیدوارم این خبرراست باشه!
خداحافظ دنیا آآآآآآآآآآآآ آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآخ دنیا خیری ازت ندیدم دنیا تفو بهت!
واقعا بعضیا ار خدا بی خبرن
لطفا یه رفرنس بدید ببینم واقعا ناسا چنین چیزی گفته یا از خودتون ساختید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
چند بار گفتن که این شایعه است و کسی این حرف رو به ناسا نچسبوند
اعلام کردن قسمت هایی از کشور ترکیه از این امر مثتثنی است و آخر دنیا نمیشه تو اون مناطق ! و خیل عظیمی از ساده لوحان رفتن به اون نقاط ! یاد بگیرن مسئولین که چطور این ترک ها مدیریت اقتضایی را اجرا می کنند کسب درآمد برای مملکتشون ایجاد می کنند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
نه عزیزم مثتثنی نه! مصتصنی
برای تابناک خیلی متاسفم واقعا متاسفم.کینه وحسادت خودتون رو نشون دادید.گزارشتون متاسفانه انقدر سوگیرانه ودارای تعصب خشک وخالی هست که کاملا در نوشته های شما نمایانه.همه چیزایی که گفتید ناسا تکذیب کرده چون ناسا امریکایی کینه داریم حسودیمون میشه واقعا براتون متاسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
میشه بفرمایید چه زمانی تکذیب کردند؟ البته شاید اطلاعات من کافی نباشه اما تا جایی که من میدونم قبل اینکه این روز فرا برسه دروغ خودشون رو تکذیب کردند تا اعتبار خودشون رو زیر سوال نبرند. بالاخره به این اعتبار برای دروغ پردازی های آینده احتیاج دارند دیگه.
بابابزرگ بیکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
آقای amir دوست گرامی: خانم بچه ها چند روز است که مرتب اخبار شبکه های خودمان را پی گیری می کنند تا اطلاعات بیشتری در این خصوص بیابند. بنده حقیر و بسیار فقیر همو بسیار در سایتها چرخیدم که در این خصوص مطالبیبیابم. ما باید از تابناک تشکر هم بکنیم که به موارد و مطالبی که مردم در پی آنند اهمیت می دهد. من سالهاست که وب سایت ها گردش می کنم. شاید روزهایی که با ویندوز 95 به نت وصل می شدیم را کسی به خاطر نیاورد ولی با این سابقه "وبگردی" تابناک رسالت خود را به نحو احسن انجام می دهد. حالا چه شایعه باشد و یا یک خبر موثق. اهمیت این سایت در این است که آنچه که مردم و اکثریت به دنبال آننند را برآورده می سازد. آقایان تابناکی : دست شما درد نکند.
چرابا این صحبت ها تو دل مردم خالی میکنید
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
آقا جان تو دل مردم خالی میکنید چیه این حرفها بساط خنده ما رو درست میکنه !!! (البته خنده تلخ ) که یه عده از نادونی و عوام بودن آدمها چه سو استفاده هایی میکنن
غریبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
دل مردم را خالی نمی کند؟! دارد اطلاعات مردم خرافه پرست را زیاد می کند. اگر ظرفیت خواندن ندارید به سایت های دیگر مراجعه کنید. تابناک دستت درد نکند.
من که از خدام بود این قضیه واقعی بود.چند وقته دنباله کارم الانم نا امید از استخدام....

وجودم بیخودیه پس زود دنیا تموم شه بهتره

حیف که اینم 1 دروغه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
میلاد جان قابلیت و داشته هاتو کشف کن و خود ت کار ایجاد کن منتطر جای آماده هم نباش که یاس و نا امیدی وجودت را می گیرد برای خوشبختی ات دعا می کنم .
ما ميميريم ما ميميريم
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
من میدوونم میدوووووووووووووووووونم گالیور
حالا که فردا تموم شد می بینید کی خزعبلات گفته
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
من می دونم ما هممون می میریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
الان که دارم مینویسم فردای روزیه که شما نوشتی دیدی هنوز زنده ای!
الان ساعت نوزده شده
قبول که اینا شایعس ولی شما چقد بیکارید که به قول خودتون باید وقت بذارید رو شایعه غربی ها.یعنی همه چیز خوبه فقط این موضوع مونده؟/؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
هر چیزی جای خودش. این موضوع درسته که یک دروغه اما مسئله بسیار مهمیه که باید به درستی بررسی بشه. افرادی که این دروغها رو تبلیغ میکنند (صهیونیسم جهانی) اهداف خاص خودشو رو دنبال میکنه. اونوقت نباید نباید درباره این دروغ بزرگ بحث کرد و زودباوران بی اطلاع رو آگاه کرد؟
الان که این متن رو تایپ می کنم ساعت 12.30 بامداد 21 دسامبر و دلار هم بین 3000 تا 3100 هست تورم هم که دستم در رفته فقط همه جا سکوت مطلقه
با این وضع کار و اقتصاد و قیمت ارز و بی پولی و بی عدالتی تورم بهترین گزینه پایان دنیاست.................
اگه گفتن 21 دسامبره پس دیر و زود نداره که.
اگرم داشته باشه دیگه دو روز که نیست فوقش چند ساعت.(در جواب اینکه گفتین یکشنبه اون اتفاق می افته)
خداحافظ تابناک، درس، چایی، فلافل، اس ام اس!
اولاً كه فقط ايزد منان ميداند قيامت كي هست ؟ دوماً قيامت در بهار اتفاق مي افتد نه در زمستان . پروردگار ميفرمايد : هر وقت بهار رو ديديد بسيار از قيامت ياد كنيد . والله اعلم
پاسخ ها
زهره
| United States of America |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
به نظر میاد به خاطر درسی که از بهار میگیریم که طبیعت مرده زنده میشه نه اینکه قیامت در بهار اتفاق بیفته لزوما : )
مسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
چرا دوست عزیز مفسر نشدی استعدادت کشف نشد دیگه خدا نگفته قیامت تو بهاره فقط منظور این بوده که زمین دوباره زنده میشه شباهتی داره با زنده شدن انسان بعد از مرگ واسه همین در بهار از قیامت یاد کنیم یه کم فقط فکر میخواد.
فائزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
منظور این نیست که قیامت در بهاره منظور این آیه اینه که بعد از اینکه زمستان تموم میشه همه چیز دوباره زنده میشه و بهار میشه همونطور که در قیامت مردگان زنده میشن!
اما منم موافقم که از تاریخش فقط خدا خبر داره نه یه مشت مردم بدوی!!!
پاسخ به آقای سیروان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
منظور از دیدن بهار و یاد از قیامت زنده شدن دوباره زمین در فصل بهار و رویش مجدد گیاهان و گلها و آغاز جدید بعد از مرگ است نه اینکه قیامت در فصل بهار اتفاق بیفته ، چون قیامت برای کل دنیا در یک هنگام اتفاق می افته در حالیکه بهار در یک نیمکره زمین هست و در نیمکره دیگر شش ماه بعد اتفاق می افته و بهار توام برای کل دنیا در یک هنگام نداریم . اما کلاً با نظرت موافقم ما مسلمانان اگه مسلمان واقعی باشیم و برای یک بار هم که شده قرآن را با معنی و تفسیر خونده باشیم این حرفهای بی اساس رو که فقط برای بازار گرمی گفته میشن قبول نمی کنیم
سلام
شب بخییر
بابام گفت این حرفای الکی باورنکن در خصوص پایان دنیا، گفتم چرا، گفت ما مسلمونیم خدا را می پرستیم در قران گفته هیچ کسی از قیامت خبر نداره و ضمنا منتظر آقامون مهدی عج
امروز یکی از بدهکاران با لبخند ملیحی گفت اگر تا شنبه ندیدیم همو من را حلا
ل کن گفتم مشکلی نیست اگه شنبه دیدمت بیا و بدهی ات را پرداخت کن . وگرنه نستراتاموس( پیشگو کننده نابودی زمین در سال 2012) سهله باباش هم بدادت نمی رسه
من چمدونو برداشته ام میخوام برم دیگر سیارات را بگردم
حالا اگه شد كي ميخواد جوابگوي من باشه ؟ تو كه نيستي منم كه نيستم . پ وايستا سر كوچه الان
امیدوارم مردم فهیم کشور عزیزمان با دیدن دروغ های کشورهای غربی، به ذات و ماهیت اصلی آن ها پی ببرند که با پرداختن به این شایعات حتی به فکر چپاول از مردم خود هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
حاجی حالت خوش نیستا، این شایعه رو ادمای بیکاری مثل من و تو ساختن، چه ربطی به کشورهای غربی داره؟! از هر مسئله ای که نمیشه برا استکبار ستیزی استفاده کرد، مردم ما هم بقدر کافی شعور دارن شما نمیخواد براشون امیدوار باشی!!
به نظر من آنهايي كه واقعا مسلمان هستند حتي يك درصد هم نبايد به اين مسئله فكركرده ياباورداشته باشند آنهايي اين مطلب راباورمي كنند كه حتما مسلمان نيستند ياسست ايمانند وبه صاحب الزمان اعتقادندارند.
به نظر من شايعه پايان دنيا درسال 2012زمينه ساز اتفاقاتي درسال 2013ميتونه باشه.اتفاقاتي که آمريکا واسرائيل رقم ميزنند.شايد يه اتفاق مثل 11سبتامبر .اگر مطالعه کنيم ميبينيم که اونا در سال2000هم همين شايعه رو مطرح کرده بودند
اي اين شايعه واقعيت داشت
اگر ما مسلمانان به حقانیت قرآن و امام زمان
‏(عج‏) اعتقاد داریم

پس

به اینگونه فرضیه ها و نظریه ها حتی اگر
بر پایه سیاسی و ضد دینی نباشند

نباید اعتنا کنیم چون

در قرآن تاکید شده بجز خداوند هیچ کس بر
زمان پایان دنیا علم ندارد ‏‏( بنابراین یعننی هر
کس پیش بینی پایان زمان و زمان ظهور امام
زمان نماید دروغگو و مکار است‏)‏

حتی اگر فرضیه و نظریه شایع شده بر پایه
نوعی علم گرایی نجوم باشد باز هم با توجه
به نقص علم بشری چنین برآوردی عقلانی
نیست.
پاسخ ها
غریب بی کس تنها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
دوست عزیز: از 39 آرای ماخوذه 10 رای منفی گرفته ای چرا؟!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
این استدلال شما زیر آب علم را می زند.
در حالی که بسیاری از پیش بینی های علمی درست بوده اند.
شما تفاوت علم و علم نما یا دروغ هایی که به نام علم می گویند را تشخیص نمی دهید.
چه اشتباه کردم امروز رفتم پول قرض کردم و قسط بانک رو دادم این دم اخری نرفتیم یه رستوران خوب یه غذای تو پی بخوریم ... بای بای دوستان تابناکی
این حرفها حیله شیطان هستش. میخوان در آینده هیبت آخرزمان را از نظر ما بشکنند. یعنی میخواهند این جور اخبارها را در ذهن ما دروغ جلوه بدهند. این کار شیطان است. آگاه باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
الان برای چی منفی دادین؟!حرف خوبی زده که
هنوز تا يكشنبه هفته ديگه كلي مونده
خوب شد قبض موبایلمو ندادم :))))
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
یادم باشه قبضمو بدم
خدا كنه دنيا تموم شه قيامت بشه اين روش زندگى ما كه عطفى درش نيست فقط به فكر روزمرگيمونيم شايد اون دنيا بهتر باشه؟
به خودت دلداري مي دي؟ نترس بابا خبري نيست.
همش حرفهای يک عده آدم بيکار و علاف
دیگه همه تموم شدن با ناسا چیکار دارین؟؟ شما که هیچوقت نمیتونین به گرد پاش برسین!
احتمال هم دارد با حوادثی که در جهان در حال رخ دادن است جنگ جهانی سوم در بگیرد و با تسلیحات اتمی که در چند کشور وجود دارد کره زمین را نابود کنند تا پیشگویی های قوم مایا به حقیقت بپیوندد
من الان بیدار شدم همه جا روشنه:هیچ خبری هم نیست جز گرونی
اینا همش خرافاته،اما میتونه تلنگری باشه برا ما که تا دیر نشده به فکر کارای مثبت عقب موندمون باشیم.
"بزرگترين تهديدكننده حيات برروي اين كره خاكي از جمله حيات شما انسانها {{خودتانيد }}چون قوه اختيار وقدرت سلطه داريدوميتوانيد سعادت ويا شقاوت را برگزينيد مابقي همه مهملات است."
تابی جون 26 دقیقه مونده به پایان دنیا طبق تایمر هایی که سایت مایاها گذاشته. خدا حااااافظ
خوب بود تايناك همه اينها را بر اساس ادله قراني بيان مي كرد
خدا خودش دنیا رو افریده خودشم هر وقت خواست قیامت میشه. شایعه ها هم ادما میگن همش چرت و پرته
ما شیعیان بر این اعتقادمین که اگر یک روز هم به اخر زمان مانده باشد حتما امام زمان باید ظهور کند پس این حرفها اراجیفی بیش نیست
سلام
امروز 21 دسامبر 2012 چه روز خوبی بود
هوای بارانی و تمیز تهران
خدایا تو چقدر مهربونی
من میگم دروغه چون هیچکسی جز خدا نمیتونه آینده رو پیش بینی کنه.
ایکاش ازاین اظهارات این شایعه پردازان یکی از هزار هزار کارشناسان دینی پیدا می شدند پیرامون نظام عدل جهان گستر الهی که وقوعش قبل ازقیامب کبری الهی است ظهورموفورالسرور امام حجه بن الحسن(عچ)ونزول حضرت عیسی(ع)و نابودی ظالمان وبرقراری یگانه پرستی درسراسرعالم خواهدشدانشاالله
چرا امروز اینقدر زود هوا تاریک شد ساعت 16 هوا تاریک شد تا حالا سابقه نداشت
دوست عزیز حماقت حدی دارد تو نمی خواد به ناسا خورده بگیری یکی از کارهای ناسا را بکن بعد هرچه گفتی قبول سر کوچه ما یه ورزشکاه استخر است بسیار کوچک 13 ساله هنوز تموم نشده همیشه هم توش کار می کنند ...
م
نکه میگم هرچه بادا باد
هه هه هه پ چرا هیچی نشد؟؟؟؟
چرا هنوووز زنده ایم؟؟؟؟؟روز تموم شد که!!!
سرکارییییه؟؟؟
نه؟؟؟؟............
امام صادق(ع): عیسى بن مریم (ع) از جبرئیل پرسید: كى قیامت بر پا مى ‏شود؟ جبرئیل چنان بیتاب و مضطرب شد كه از هوش رفت و چون به هوش آمد ، گفت: اى روح اللّه‏ ! من در این باره بیشتر از تو نمى ‏دانم. هر آن‏كه در آسمانها و زمین است از آنِ خداست، قیامت جز ناگهانى و بى‏ خبر بر شما وارد نمى ‏شود .قصص الأنبیاء : 271 / 346 منتخب میزان الحكمة
ناسا تکذیب کرده آقا خبر دروغ ننویسید از شما بعیده
این حرفا برای ادمای پولدار ترسناکه نه ما که هشتمون به نه گیر کرده و ولش نمیکنه
این که مسلم بود هیچ اتفاقی نمیفته.تا وقتی خدا نخواهد و زمانش مناسب نباشه آخر الزمان اتفاق نمیفته.آخر الزمان در یک لحظه و طی یک روز یک هفته یا یک ماه اتفاق نمیفته.به نظر من مرحله ای.به نظر من یک مرحلش تصمیم عملی شیعیان مخصوصا شیعیان امام رضا(شیعیان ایران)برای آزادی بقیع از دست وهابیون جنایتکار خونخوار وظالم.
ما که به دلیل فقر با زندگی خدا حافظی کرده ایم این هم روش
موضوع چیه
ما که هنوز زنده ایم شما چی ؟؟؟
مگه این همه نسل امده ورفته ما از کدومشون زیاد تربودیم
بدون تردید در پیشرفتهای علم نجوم و علوم مرتبط با ان ناسا نقش محوری داشته و دارد اگر پیامی از طرف ساکنین زمیت به موجودات زنده احتمالی در فضا فرستاده نسخه امریکائی نبوده به این نشان که حتی شعر بنی ادم اعضای یکدیگرند از شاعر نامی ما و از دیگر زبانها و علائم دیگر نسخه های امریگائی استفاده کرده و در ضمن پایان جهان و اینگونه داستانها مانند علامت پپسی در ماه واینگونه مسائلرا حتی اگر کار نلسا باشد که البته نیست من فکر میکنم برای ان اینکار را کرده که ادمهای احمق احساس نکنند در خلا زندگی میکنند و سناریو ی برای این حمقها باشد که احساس پوچی بهشون دست نده
یه ذره تعهد خبری داشته باش تابی
ناسا گفته 21 دسامبر هم یه روزه مثله باقیه روزا

چرا بد خبر میزنی ؟
چقدر انسان های خرافاتی در دنیا وجود دارد. خارجی ها نیز مانند ما انسانهای خرافاتی هستند. واقعاً متاسفم در رتبه بندی جوامع خرافاتی در 7 پله به اخر جای داریم
بابا تو اون e-mail گفته 3و4و5 دی معادل 23و24و25 دسامبر !!!!
شما الان گرم هستین...ما همه مردیم و تو یه بعد دیگه هستیم :)
به قول يكي از خواننده هاي محبوب جوونا
كه به نظر من بي نظير مي خونه " صادقي "
وايستا دنيا وايستا دنيا من مي خوام پياده شم.
اين همه چرخيدي و چرخوندي آخرش چي شد!
اون كليد شانست به دايم قسمت كي شد؟؟؟؟؟؟؟
ان شالله الرحیم سازمان ناسا هم تو دهنی از ملت شریف ایران خواهد خورد و ما در زمینه رشد اقتصادی و علمی بر آنها پیشی خواهیم گرفت که دیگر مسخره یاوه گویی آنها نباشیم
هدف جریان سازی افکار عمومیه برای دور شدن افکار مردم از جنایاتی که غرب داره انجام میده. ما باید هوشیار باشیم.
اندیشیدن به نیستی یعنی مرگ تدریجی. زندگی کنید و زیبا بمیرید.
الان شنبه دوم دی ماه است و من و شما هستیم
خرافاتی ها کجان
اخه iq ها الانم اخر زمانه دیگه وقتیکه با این تورم گرانی و دلار 3000 تومنی و خیلی چیزهای دیگه ما هنوز سرپاییم اخر زمون دیگه و این شایعه برای افرادی که هیچ غمی تو زندگیشون ندارن یک هیجان جدیده و برای افراد جهان سومی مثل ما راحتی از این دنیاست و برای اونها یک اتفاق جالبه وقتی وزیر آموزش و پرورش همه رو به باد مسخره میگیره وقتی یه معدن فرو میریزه وقتی یک اتوبوس واژگون میشه وقی بچه های معصوم زلزله از سرما تو اذربایجان یخ میزنن اخر زمان همین جاست زیاد دور نرین
سلام . شاید دوستان ترجمه مقاله ناسا رو نخوندند و به ایمیل (شایعه ای) که حتی زحمت مطالعه مقاله ناسا رو در پاسخ به شایعات اخیر داده به خود ندادند، اکتفا کرده اند! ناسا برخورد هرگونه جرم آسمانی، تاریکی زمین و ... رو تکذیب کرده و هم ترازی زمین و خورشید رو توضیح داده که هرساله در حال انجام هست و امسال هیچ فرقی با سال های دیگر ندارد! خواهش می کنم هر مطلب و ادعائی رو اول مطالعه کنید بعد به عنوان داده صحیح بپذیرید یا رد کنید.!!!!!!
نمی دونم چرا رسانه های ما وقتی یک خرافه منتشر می شه قبلا صم بکم هیچی نمی گن وقتی زمانش گذشت و خبری نشد همه با شجاعت ژست روشنفکری و نگاه عاقل اندر سفیه درمیارن که این حرفا چیه و اینها خرافاته و ...
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
بهتره به تاریخ انتشار این مقاله توسط تابناک نگاه کنی شما دیر مقاله ها رو میخونی الان تابناک چند وقته داره در این مورد خبر مینویسه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر