بازدید 13996

دليـل گرانـي پيـاز مشخـص شـد

کد خبر: ۲۶۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶ 03 August 2012
 رييس اتحاديه ميوه و سبزي فروشان در مورد قيمت بالاي پياز در مقايسه با سال‌هاي گذشته گفت: چهار مركز در فصل تابستان پياز توليد مي‌كنند كه مهمترين آن اصفهان است، ولي با توجه به اينكه در دو سال گذشته در اين مركز به ميزان زيادي پياز كاشت و توليد شد، قيمت آن بسيار كاهش يافته و سبب متضرر شدن كشاورزان شده است. با توجه به اين موضوع توليد پياز امسال كاهش يافت و همين باعث افزايش قيمت پياز نسبت به دو سال گذشته شده است.

حسين مهاجران به ايسنا، با بيان اين‌كه در حال حاضر قيمت‌ها كاذب است، افزود: پياز از سه يا چهار روز آينده از اصفهان، آذربايجان غربي و تبريز وارد مي‌شود و قيمت‌ها شكسته مي‌شود.

وي همچنين درباره افزايش 91 درصدي ارزش صادرات گوجه‌ فرنگی ایران در سه ماهه نخست 1391 گفت: بستر صادرات كشورمان به ويژه در صيفي‌جات خيلي زياد است.

او با بيان اين‌كه در چهار فصل توليد گوجه فرنگي داريم، گفت:‌ توليد گوجه در كشورمان در هيچ فصلي قطع نمي‌شود و هر 15 روز از چند منطقه گوجه فرنگي وارد بازار مي‌شود.

به گزارش ايسنا، براساس آمار گمرک ایران، عراق اصلي‌ترين بازار صادرات گوجه‌فرنگي ايران در بهار 1391 بود. اين در حالي است كه در سال گذشته بیش از 194 هزار تن گوجه فرنگی از کشور صادر شد و براساس آمارهای جهانی، ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و در عین حال مصرف کنندگان گوجه فرنگی در جهان محسوب می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر