بازدید 10635

ارتحال یکی از یاران شهید محمد باقر صدر

کد خبر: ۲۳۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰ 05 April 2012
آیت الله سید فخرالدین موسوی شوشتری استاد دانشگاه امام صادق(ع) پدربسیجی شهید سیدحسن موسوی شوشتری و از یاران آیت الله شهید محمد باقر صدر در سن ۷۹ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.

به گزارش سیمای قرآن دکتر سید احمد شوشتری فرزند آن عالم ربانی در گفتگو با خبرنگار ما  گفت:ایشان در ۴ماه اخیر مشکل جدی کلیه داشته و دیالیز می شدند و در اثر عارضه کلیوی وضعیت جسمانی ایشان شدت گرفت.

دکتر شوشتری درباره زندگینامه آیت الله شوشتری ادامه داد:مرحوم پدر به سال ۱۳۱۲ شمسی در شهر مقدس سامرا به دنیا آمد پدر ایشان مرحوم آیت الله العظمی سید محمد رضا موسوی شوشتری از بزرگان علمای سامرا بودند و به همراه شهید آیت الله سید محمدباقر صدر نقش مهمی در مبارزه با حزب بعث داشتند تا جایی که محکوم به اعدام شدند و در سال ۱۳۴۹ برای حفظ جان و در اثر تهدید و تعقیب حزب بعث به ایران هجرت کردند.

فرزند مرحوم شوشتری در ادامه اضافه کرد: از مرحوم والد تالیفات بسیاری از جمله ترجمه کتابهای شهید صدر و موضوعات حکومت اسلامی و.. برجای مانده است و شاگردان بسیاری از ایشان در ایران و عراق تربیت کرده اند از جمله در دانشگاه امام صادق علیه السلام و همچنین در کشور عراق از جمله استاد نوری المالکی نخست وزیر عراق و استاد جعفری نخست وزیر پیشین عراق.

وی همچنین گفت: علامه سید مرتضی عسکری پسرخاله ایشان بودند و صمیمیت و انس علمی بین این دو بزرگوار برقرار بود.

وی در پایان از عموم مردم مومن و متدین دعوت کرد تا در مراسم ترحیم آن عالم ربانی که روز پنجشنبه هفدهم فروردین از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰در مسجد الغدیر در تهران خیابان میرداماد برگزار می شود شرکت نمایند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان