بازدید 8802
روح‌الامینی در «دیروز، امروز، فردا»:

فضاي مچ‌گيري و پشت پا زدن به هم درست نيست

پشت شعارهايي كه در انقلاب سر مي‌داديم، منطق بود و اين منطق بايد با نيازها و اهداف آينده ما گره بخورد / هر نسلي بايد خودش را به منصه ظهور برساند. نسل‌ گذشته نمي‌تواند براي نسل بعد تعيين كند كه همان الگوها را داشته باشند. محتوا و خميرمايه انقلاب اسلامي ادامه دارد و.../ آمريكا همچنان كه تا امروز غلطي نتوانسته بكند، از اين به بعد هم نخواهد توانست.
کد خبر: ۲۰۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴ 05 November 2011
عضو شوراي مركزي جبهه ايستادگي انقلاب اسلامي گفت: اگر پرده‌ها كنار برود و حقايق روشن شود، معلوم مي‌شود كه در پشت سر فتنه پيچ در پيچ ۸۸ چه قرار داشت. آنها مي‌خواستند در فتنه ۸۸ ريشه نظام و انقلاب را بزنند.

به گزارش «تابناک»، برنامه «ديروز، امروز، فردا» به مناسبت فرارسيدن يوم‌الله سیزده آبان به موضوع «تسخير لانه جاسوسي آمريكا» اختصاص داشت و عبدالحسين روح‌الاميني از دانشجويان تسخيركننده و صادق شهبازي از فعالان دانشجويي ميهمان اين برنامه بودند.

روح‌الاميني، عضو شوراي مركزي جبهه ايستادگي انقلاب اسلامي در اين برنامه گفت: ما بايد ابعاد ماجراي تسخير لانه جاسوسي را باز كنيم و ابايي از پرسش‌هایی كه در اين باره مي‌شود، نداشته باشيم. بايد براي نسل جديد مسائل را تبيين كرد. پشت شعارهايي كه در انقلاب سر مي‌داديم، منطق وجود داشت و اين منطق بايد با نيازها و اهداف آينده ما گره بخورد.

روح‌الاميني در ادامه گفت: هر نسلي بايد خودش را به منصه ظهور برساند. نسل‌ گذشته نمي‌تواند براي نسل بعد تعيين كند كه همان الگوها را داشته باشند. محتوا و خميرمايه انقلاب اسلامي ادامه دارد و نسل به نسل منتقل مي‌شود، ولي شكل‌هاي ظهور و بروز آن را بايد خود نسل جديد تعيين كند.

وي افزود: نسل جديد با توجه به شرايط امروز بايد به داد ملت ايران برسد. ببيند مهمترين چالش داخلي و خارجي‌ ملت ايران كدام است و بعد براي آن اقدام كند. به نظرم با توجه به ابزارهاي به ‌روزي كه در اختيار نسل امروز هست و فرصت‌هايي كه در اختيار نسل جديد قرار دارد، از فرصت‌هاي پيش‌روي ما بسيار بيشتر است، ولی هنوز نتوانسته‌ايم از اين فرصت‌ها استفاده بهينه كنيم.

روح‌الاميني افزود: نبايد به اين مسائل كليشه‌اي و فقط در شب سیزده آبان پرداخته شود. چرا نبايد در سال به اين مسائل پرداخته شود. رسانه ملي در حال حاضر كمي ساندويچي به مسائل نگاه مي‌كنند، در مناسبت‌ها به سرعت برنامه تهيه مي‌كند و بعد رها مي‌شود. در اين زمينه‌ها بايد مستندها و سريال‌هاي فاخري درست كرد. كم‌كاري رسانه در اين عرصه را بايد بپذيريم.

وي اظهار داشت: البته فضاي داخلي كشور بسيار تأثيرگذار است. اگر فضاي كشور در هم باشد و مرتب به حاشيه‌ها پرداخته شود و فضايي كه اين روزها شاهد آن هستيم كه بخواهيم مرتباً‌ مچ‌گيري و پشت پا زدن باشد، درست نيست. ما امروز دشمن قدّاري داريم كه با ما شوخي ندارد.

اين تسخير‌كننده لانه جاسوسي در ادامه برنامه درباره تسخير سفارت اسرائيل در مصر گفت: اين تسخير، تبلور خشم سی، چهل ساله مردم مصر عليه نظام فرعوني مصر بود. اين دولت به جاي مقابله با دشمنان مسلمين دست دوستي با اين رژيم داده بود.

وي در ادامه سخنان خود گفت: امروز ما در درون كشور مي‌بينيم تمام سنگ‌اندازي‌ها و مانع ايجاد كردن‌هاي دشمنان براي كشور ما به دليل پيشرفت‌هاي ملت ايران است و اين معلوم مي‌كند كه راه ما درست است، زيرا روزي كه دشمنان از ما تعريف كنند بايد به خودمان شك كنيم. ملت ايران مسير درستي را مي‌رود و با ايستادگي در شعارها و آرمان‌هايش گام برمي‌دارد، لذا اين را بايد مراقبت كرد.

روح‌الاميني در ادامه گفت: در تسخير لانه جاسوسي بيش از سیصد، چهارصد نفر شركت داشتند، ولي متأسفانه رسانه‌ها چند چهره خاصي را با سليقه‌هاي سياسي گوناگون را مطرح كرده‌اند. بیشتر كساني كه لانه جاسوسي را تسخير كردند، امروز به پاي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ايستاده‌اند،
هر چند تعداد معدودي بودند كه بعدها اظهار پشيماني كردند، ولي ما اصلا از اين كار بزرگ پشيمان نيستيم.

وي يادآور شد: در دوره اصلاحات، رسانه‌ از برخي از اين افراد دعوت مي‌كرد تا به برنامه‌ها بيايند، ولي نمي‌آمدند زيرا در پشت صحنه با امريكا مسائلي را مطرح كرده بودند. در برنامه‌ها حاضر نمي‌شدند، اما اين‌كه برخي افراد نظرشان عوض مي‌شود در تاريخ بارها وجود داشته است.

روح‌الاميني همچنين گفت: در اين بیست سال دوستان بسياري در كنار ما بودند، ولی امروز به فيض شهادت رسیده‌‌اند. ملت ايران و ملت‌هاي مسلمان داراي روحيه شهادت طلبي هستند و اين دليلي است كه بسياري از طراحي‌هاي آمريكا و غرب را پوچ كرده است. ملت ايران به نداي امام لبيك گفت و به پاي اين لبيك تا نفس آخر ايستاده است و از هزينه دادن در اين راه ترسي ندارد، ما بايد قدردان آن بوده و يك جبهه محكم و متحد داشته باشيم. آمريكا همچنان كه تا امروز غلطي نتوانسته بكند، از اين به بعد هم نخواهد توانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل