بازدید 4572

پشت پرده حملات انتحاري عراق؟

هشدارهاي سابق آمريکا درباره وخيم شدن اوضاع امنيتي عراق پس از عقب نشيني نيروهايش، علاوه بر سفرهاي اخير و مکرر مسوولان آمريکا نيز يکي از نشانه هاي بارز دست داشتن واشنگتن در حملات و تجاوزهاي اخير عراق است.
کد خبر: ۱۸۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶ 30 August 2011
رييس مرکز توسعه اطلاع رساني عراق تاکيد کرد، حملات تروریستی و بحراني کردن اوضاع امنيتي این کشور تنها به نفع دولت آمریکا است.

عدنان سراج روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبري العالم، با اشاره به افزايش حملات انتحاري از جمله حلمه ديروز (يکشنبه) به مسجد ام القري (مسجد اهل تسنن ) در بغداد و شهادت 28 نفر و زخمي شدن 37 نفر ديگر گفت: آمريکا سعي مي کند از طريق بحراني کردن اوضاع عراق، حضور نيروهايش را در اين کشور تمديد کند.

سراج اظهار داشت: بحراني کردن اوضاع امنيتي و سياسي و اقتصادي در عراق نقشه آمريکايي‌ها است؛ و  واشنگتن با اين اقدام علاوه بر ايجاد تنش در روابط عراق و کشورهاي همسايه، در پي تمديد حضور نيروهايي نظامي خود در آستانه نزديک شدن مهلت خروج از عراق است.

وي افزود: هشدارهاي سابق آمريکا درباره وخيم شدن اوضاع امنيتي عراق پس از عقب نشيني نيروهايش، علاوه بر سفرهاي اخير و مکرر مسوولان آمريکا نيز يکي از نشانه هاي بارز دست داشتن واشنگتن در حملات و تجاوزهاي اخير عراق است.

سراج با اشاره به افزايش عمليات تروريستي و هدف قرار دادن مساجد و حسینیه ها، و بحراني کردن اوضاع همزمان با نزديک شدن زمان خروج نيروهاي آمريکايي از  عراق گفت: همه اين مسايل براي برانگيختن آتش فتنه طائفي و بازگشت به خشونتهاست تا توجيهي باشد براي تمديد حضور نيروهاي آمريکايي براي مدتي طولاني تر در عراق است.

حمايت آمريکا و عربستان از باندهاي جنايت در عراق

عبدالزهره آل ماجد نويسنده و تحليلگر سياسي عراقي نيز در گفت وگو با العالم، برخي طرفهاي محلي و بين المللي و منطقه اي را به دست داشتن در حمله به مسجد ام القري در بغداد متهم و تاکيد کرد که دشمن مشترک عراقيها مجموعه اي ازباندهاي جنايتکارهستند که نقشه هاي آمريکا را اجرا مي کنند و از حمايت مالي عربستان برخوردارند.

آل ماجد گفت: عراق اينک به زمان نهايي حضور نيروهاي آمريکايي در کشور نزديک شده است و هر چقدر به پايان اين زمان نزديک مي شويم تجاوزها و حملات تروريستي در همه مناطق کشور بيشتر مي شود تا دولت آمريکا مجوز قانوني براي تمديد حضورش در عراق و اشغال آن براي مدت طولاني تر به سازمان ملل ارايه دهد.

وي افزود: گروه القاعده با در نظر گرفتن جنبه‌هاي ديني و مذهبي آن، نمي‌تواند در چنين حملاتي دست داشته باشد.

آل ماجد اظهار داشت: واقعيت آن است که نقشه‌هاي آمريکايي آشکاري وجود دارد و اشغالگران از اين باندهاي جنايتکار که در زندان‌هاي بغداد بودند، براي تحقق اهداف و خواسته هاي خود استفاده مي‌کنند.

وي با بيان اين که عراق نيازمند بيداري ملي و همکاري منطقه‌اي براي مقابله با نقشه هاي آمريکا و عربستان است، از همه مردم کشورش خواست تا وحدت ملي خود را حفظ کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان