بازدید 8529

اولين حضور مصریها در روز قدس پس از مبارك

به گزارش خبرنگار فارس از قاهره، برای اولین بار پس از سه دهه حاکمیت مبارک مردم انقلابی مصر امروز در تظاهرات میلیونی روز قدس و یاری به ملت فلسطین و همچنین اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۸۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵ 26 August 2011
برای اولین بار پس از سرنگوني فرعون مصر، انقلابيون در تظاهرات میلیونی روز قدس شركت كرده و ضمن درخواست اخراج فوري سفیر اسرائیل، در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره شعار "بیرون برو" را سرمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار فارس از قاهره، برای اولین بار پس از سه دهه حاکمیت مبارک مردم انقلابی مصر امروز در تظاهرات میلیونی روز قدس و یاری به ملت فلسطین و همچنین اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور شرکت می‌کنند.

در زمان حاکمیت مبارک، این رژیم از برگزاری هرگونه تظاهرات در این روز که امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به یاری قدس شریف و مسجد الاقصی اختصاص داده بود، ممانعت می‌کرد.

ابراهیم الدیراوی، یکی از انقلابیون مصری درباره تظاهرات امروز گفت که از همان ساعات اول صبح هزاران نفر درحالی‌که پرچم فلسطین را بدست داشتند، به سمت ساختمان سفارت اسرائیل در قاهره به راه افتادند و شعارهایی مبنی بر اخراج سفیر اسرائیل از مصر را سر دادند.

الدیروای تاکید کرد: حضور میلیونی مردم مصر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تاکیدی است بر این‌که پس از گذشت چندین دهه هنوز قضیه فلسطین و قدس مهمترین قضیه جهان اسلام را تشکیل می‌دهد.
 
این درحالی است که نواره نجم، دیگر شهروند انقلابی مصری از حضور میلیونی مردم قاهره در تمام میدان‌های شهر و سردادن شعار  "بیرون برو" به سفیر اسرائیل در مصر خبر داد و گفت که اسرائیل نه تنها دشمن ملت مصر که دشمن تمام ملل روی جهان است.

این انقلابی مصری افزود: ملت انقلابی مصر خواستار قطع رابطه کشور خود با اسرائیل و ادامه حمایت از قضیه فلسطینی و فلسطینیان است.

این درحالی است که مجدی احمد حسین، رئیس حزب عمل مصر در گفتگو با خبرنگار فارس تاکید کرد که تظاهرات‌کنندگان مصری تا زمان اخراج سفیر اسرائیل از مصر به اعتصاب خود مقابل سفارت اسرائیل ادامه خواهد داد.

وی از ملت قهرمان فلسطین به خاطر چندین دهه پایداری و مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست تقدیر و تشکر کرد و از ملل عربی خواست همچون ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در حمایت خود از قضیه فلسطینی پایدار و ثابت قدم باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر