بازدید 3203

العربی:زمان بازنگری در «کمپ دیوید» فرارسیده

این مسئله قاهره را به پیگیری آشتی ملی فلسطین تا زمان نهایی شدن آن واداشت و تحقق آن را به اصلی ترین اهداف تبدیل کرد.
کد خبر: ۱۷۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵ 15 June 2011
وزیرخارجه مصر در اظهاراتی صریح تاکید کرد: آشتی ملی فلسطین از مهمترین اهدافی بود که قاهره برای تحقق آن تلاش کرد و در گام بعدی دولت مصر به پایان محاصره اسرائیلی نوار غزه پایبند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «نبیل العربی» شب گذشته در گفت‌وگویی که از شبکه العربیه پخش شد، اظهار داشت: جنبش حماس پس از به ثمر نشستن انقلاب 25 ژانویه مصر با مقامات قاهره در جهت آشتی با فتح تماس برقرار کرد.

وزیرخارجه مصر افزود: این مسئله قاهره را به پیگیری آشتی ملی فلسطین تا زمان نهایی شدن آن واداشت و تحقق آن را به اصلی ترین اهداف ما تبدیل کرد.

العربی با اشاره به پیشنهاد فرانسه در زمینه برگزاری کنفرانسی برای بررسی راههای حل مسئله فلسطین و موافقت آمریکا با این موضوع، اظهار داشت: حل مسئله فلسطین به عنوان اولویت دائمی مصر مطرح است و این موضع با خواست جامعه بین المللی نیز در یک مسیر قرار دارد.

وی درباره پیمان کمپ دیوید میان قاهره و تل آویو اظهار داشت: هیچ بند محرمانه‌ای در پیمان صلح مصر و اسرائیل وجود ندارد، البته این پیمان روابط دوجانبه را به حالت طبیعی بازگرداند که از آن به عنوان «عادی سازی» نام برده می‌شود.

وزیرخارجه مصر تاکید کرد: این توافقنامه به اسرائیل هیچ شرایط خاصی نداده است اما هم اکنون زمان بازنگری در آن فرا رسیده است. در اینجا میزان پایبندی دو طرف به تعهداتشان مطرح است.

نبیل العربی البته درباره از سرگیری صادرات گاز مصر به اسرائیل اظهارنظر نکرد و این مسئله را مربوط به وزیر نفت این کشور دانست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان