بازدید 114951

وزیر خاتمی: شب‌ احیا از دفتر رهبری تماس گرفتند و...

آقا گفتند: چه اتفاقی افتاده؟ عرض كردم، این كار دو علت دارد؛ یكی این‌ كه من عقیده دارم این امر دارد، مدیریت می‌شود، دوم آن ‌كه.../ آقا پس از شنیدن گزارش من گفتند: اگر واقعاً كار با این دقت پیش می‌رود، من نگرانی ندارم، ولی به من طور دیگری گزارش شده بود...
کد خبر: ۱۶۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۷ 28 April 2011
محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی دولت سید محمد خاتمی در بازگویی خاطره ای از دوران وزارت خود به پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: در یكی از شب‌های احیا، یكی از مسئولان دفتر رهبری با من تماس گرفت و  گفت كه آقا نگران هستند و گفتند بیایی اینجا.

به گزارش «تابناک»، وی در این گفت وگو این خاطره را این گونه نقل می کند که:

شب احیا بود و این موضوع برای من خیلی عجیب بود، زیرا معمولاً آقا در شب احیا برای خود برنامه‌های خاصی دارند و معمولاً به هر كاری نمی‌پردازند. من فكر می‌كردم در این شب دیگر ایشان حال و هوای حرف‌های دیگر را نباید داشته باشند.

در پرس و جوهایی که با دوستان دفتر انجام دادم، متوجه شدم مسأله درباره فولاد است، در سالی كه قیمت فولاد در جهان به تعبیر خود اهل فولاد به درّه‌ مرگ افتاده بود و واردات نیز خیلی گسترش پیدا كرده بود، به گونه ای ‌كه شركت‌های تولیدكننده ضرر می‌كردند.

من هم پاسخ و گزارشی دقیق آماده كردم و خدمت ایشان ارایه دادم و دلایل این سیاست را گفتم. ایشان گفتند: شنیدم واردات به كشور فلان‌ قدر است، (یك عددی گفتند كه الان یادم نیست) چون من آن زمان به عنوان وزیر، گزارش روزانه از واردات فولاد داشتم، به ایشان عرض كردم من الان می‌دانم چقدر فولاد تا پایان وقت اداری امروز وارد كشور شده یا قرار است وارد شود و چقدر از گمرك‌ها ترخیص شده است. به ایشان گفتم كه یك مقدار از این عددی كه گفتید هم بیشتر است.

آقا گفتند: چه اتفاقی افتاده؟ عرض كردم این كار دو علت دارد؛ یكی این ‌كه من عقیده دارم این امر دارد مدیریت می‌شود. دوم آن ‌كه نوبت تحویل فولاد از شركت‌های بزرگ تولیدكننده داخلی حداقل شش‌ ماهه است؛ یعنی ما باید سه ماه پیشتر پول بدهیم و شش ماه هم در نوبت بمانیم تا فولادمان را تحویل بگیریم؛ بنابراین، شركت‌های فولاد ما در خطر ورشكستگی كه نیستند هیچ، در خطر زیان هم نیستند، اما مصرف‌كنندگان ما كه نیاز به یك شاخه آهن دارند و تاجرانی كه باید این آهن را از شركت‌های بزرگ خریداری كنند، مجبورند شش ماه در نوبت باشند.

آقا پس از شنیدن گزارش من گفتند: اگر واقعاً كار با این دقت پیش می‌رود، من نگرانی ندارم، اما به من گزارش شده كه میزان واردات فولاد به كشور بیش از حد نیاز است. یك گزارش دقیق‌تری بدهید كه مصرف فولاد چقدر است و تولید داخلی چقدر؟ چقدر شما واردات دارید و تا پایان سال چقدر انبار خواهید كرد؟ من هم پس از مدتی گزارش مكتوبی تهیه كردم و تقدیم ایشان كردم.

متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۵
خدا را شکر بلاخره از نظر شما اصلاح طلبان یک جا به کار شما آمدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
خبر رندانه ای است . عجب
جداي از نقاط ضعف كه فقط معصومين ندارند. رهبري چون تجربه اجرايي دارند بخوبي به مسائل اجرايي واقف هستند و مانند سايرين فقط رو منبر و عبادت و.. نبودند.
حضرت آقا با سلام
لطفا از آقای رویانیان بپرسید ما کارگران و کارمندانی که بعدازظهر مسافر کشی می کردیم و با گرانی بنزین نمی توانیم باید چکار کنیم این بود عدالت .
چرا ما را گاز سوز نمی کنند که برای ما بصرفه .
اقا دوستت داریم .
واعتبروا یا مدیران-با این نمونه الگوها باز هم مدیریت بلد نیستید. همیشه باید همه زحمت روی دوش ایشان باشد فرق هم نمیکند رییس جمهور کی باشد
بعنتوان يك فرد علاقمند به مطالعات تاريخي فقط با انسانهاي روشنفكر سخني كوتاه دارم و آن اين است كه در طول تاريخ استبداد زده ما از جمله عوامل بدبختي ملت خودكامگي روساي مملكت بوده است هم اينك و در دوره پس از انقلاب اسلامي شاهد رهبراني هستيم كه منافع زودگذر را فداي منافع ملت بزرگ ايران نمي كنند و بايد قدر اين نعمت را دانست و منصف بود درباره چنين رهبراني كه در دلشان جز عظمت ايران و ايراني نيست... در خانه اگر كس است يك حرف بس است..
این رو به ما نگویید به دولت فعلی بگویید که نه به مجلس پاسخ گو است نه به ملت نه به رهبری ایران
اگر هم واقعا جرات دارید این پیام رو چاپ کنید
ما منظور شما را از درج این خبر نفهمیدیم. آیا می خواهید بگوئید که در حال حاظر واردات لوله هم که در حد بالائی در حال انجام است به همین صورت مدیریت می شود و یا قصد دارید به مسئولین واردات لوله بفرمائید حواسشان را جمع کنند چون رهبری مواقب اوضاع می باشند.
بوی انتخابات بلند شد تابناک فتنه گر هم شروع کرده خیانت کاران دولت خاتمی وهاشمی را با خاطره گوئی زنده کند کور خوانده این ترفند کثیف نیز شکست میخورد
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
داداش به سایت آقا مراجعه کن و اینقدر زود پیش داوری نکن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
یکی برای این بیچاره توضیح بده که آقای شریعتمداری قبل از اینکه وزیر خاتمی بشه از مشاوران رهبری بوده.
یعنی موضوع اینقدر اضطراری بوده که باید شب احیا به آن پرداخته شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
عبادت بجز خدمت خلق نیست
به تسبیح وسجاد ودلق نیست
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
بزرگترین عبادت، خدمت خلق است. حتی در شب قدر
Sara
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
بله رسیدگی به وضع مملکت از هر کاری واجتره! یه کم تاریخ زمان امام علی علیه السلام رو در زمانی که خلیفه بودند بخون!
این نشانه اشرافیت کامل ایشان به تمامی ابعاد نظام جمهوری اسلامی ایران است. و به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی ، جایگاه والای ایشان تشریفاتی نیست.
جانم فدای رهبر
تسلط ایشان به امور کشور و مسایل بین المللی بسیار زیاد است
رهبر معظم انقلاب خیلی از وظایف دیگر بر دوششان است و حوزه خدمت ایشان بسیار گسترده است، کافی است قانون اساسی را مطالعه کنید
منظور از پاسخهای منفی بعضی از افراد چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب ؟
آخه اون آدمی که دین نداره میگه خاین های زمان خاتمی و هاشمی ببینه محمد شریعتمداری مشاور حضرا آقاست و سایت اصلی سایت دفتر مقام عظمای ولایت بوده نه تابناک
چقدر جاهلید
من هم تا به حال فکر میکردم هرچه اصلاح طلبان کرده اند خیانت بوده نه خدمت. دستتان درد نکنه که این مصاحبه را منعکس کردید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار