بازدید 2832

جاي مستندهاي فاخر دفاع مقدس خالي است

کد خبر: ۱۵۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹ 10 April 2011
مهدي همايونفر، مسئول گروه «روايت فتح» تلويزيون در دوران دفاع مقدس در برنامه راز شبکه 4 سيما گفت: جاي مستندهاي فاخر دفاع مقدس در تلويزيون خالي است.

به گزارش «جام جم»، همايونفر گفت: در حال حاضر در شبكه‌هاي جهاني مستندهايي درباره جنگ‌هاي ديگر كشورها ساخته و پخش مي‌شود، از جمله آنها مستند جديدي است که درباره جنگ جهاني دوم ساخته شده، اين در حالي است كه می توان به راحتي باطل بودن دو طرف اين درگيري‌ها را فهميد؛ اما چرا نبايد مستندهايي درباره دوران دفاع مقدس، که جنگ حق عليه باطل بود و تمام ناظران بي‌طرف مي توانند حق بدهند که همه وجوه اين جنگ به نفع انقلاب اسلامي بود، ساخته نشود؟

وي افزود: آيا تاکنون در سالگرد فتح خرمشهر يا عمليات والفجر 8 مستندي درباره نقش ارتش، سپاه، نيروهاي مردمي ساخته شده است؟ در حال حاضر با توجه به نابودي صدام و رژيم بعث عراق، اين امكان هست تا مستندهايي با حضور فرماندهان عراقي و همچنين فرماندهان ايراني درباره جنگ ساخته شود، زيرا دشمن بهتر مي‌تواند عظمت عمليات‌هاي ما همچون عمليات لشکر 27 در خط خيبر و نقش رزمندگان را كه با دست خالي كارهاي بزرگي انجام داده‌اند بازگو كنند و تا زماني که بيشتر فرماندهان ايراني و عراقي هنوز زنده اند، بايد اين مستندها ساخته شود.

همايونفر همچنين درباره‌ چگونگي شكل‌گيري گروه جهاد تلويزيون و ساخت نخستين مستندهاي اين گروه توسط شهيد آويني اشاره کرد و گفت: نخستين مستندهايي که شهيد آويني ساخت، مستند «خان‌گزيده‌ها» در استان فارس بود كه به نوعي به تقابل كشاورزان و خوانين آن منطقه پرداخته و همچنين مستند «تركمن‌صحرا» که به ماجراي درگيري‌هاي ابتدايي در گوشه و كنار پرداخته است و از همين دو مستند مي‌توان به علاقه شهيد آويني براي ساخت مستندهايي كه تقابل دشمنان را با نظام جمهوري اسلامي نشان مي‌دهد، پي برد.

نادر طالب‌زاده نيز با يادآوري اين نكته كه ساخت مستندهايي درباره جنگ ايران و عراق مي‌تواند به شناخت جهانيان از جمهوري اسلامي كمك فراواني كند، گفت: اين هشت سال جنگ گنجي است و ما درباره 5 عمليات بزرگ مانند فتح‌المبين فيلم سينمايي نساخته‌ايم و لازم است براي جهان بازگو کنيم که در جنگ هشت ساله چه شد. متاسفانه ما کار تبليغاتي انجام نداده‌ايم، در حالي كه براي معرفي افرادي مثل شهيد مرتضي آويني بايد برنامه‌هايي جهاني توليد كرد و لازم است براي ساخت مستندهاي فاخر که قابل ارایه به خارج از کشور نيز باشد، خرج کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها