بازدید 8442

باج‌گیری صهیونیست ها از عقب نشینی آرژانتین

در حالی که پیگیری پرونده آمیا برای سران آرژانتین هزینه‌های هنگفتی داشته و لابی قدرتمند صهیونیست‌ها در این کشور با به بازی گرفتن سیاست‌های اصولی این کشور مانع از گسترش روابط بوئنوس آیرس ـ تهران شود. در این میان تصمیم آرژانتین برای پایان دادن به این بازی بیهوده، خشم سران رژیم صهیونیستی را برانگیخته و در همین راستا آنها قصد دارند مانع از سفر وزیر امورخارجه این کشور به سرزمین‌های اشغالی فلسطین شوند.
کد خبر: ۱۵۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۵ 29 March 2011
آرژانتین مایل است پرونده انفجار مرکز یهودیان آرژانتین موسوم به آمیا که روابط این کشور با ایران را تیره کرده پایان داده و در عوض مناسبات اقتصادی با تهران را گسترش دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در حالی که پیگیری پرونده آمیا برای سران آرژانتین هزینه‌های هنگفتی داشته و لابی قدرتمند صهیونیست‌ها در این کشور با به بازی گرفتن سیاست‌های اصولی این کشور مانع از گسترش روابط بوئنوس آیرس ـ تهران شود. در این میان تصمیم آرژانتین برای پایان دادن به این بازی بیهوده، خشم سران رژیم صهیونیستی را برانگیخته و در همین راستا آنها قصد دارند مانع از سفر وزیر امورخارجه این کشور به سرزمین‌های اشغالی فلسطین شوند.

بر اساس این گزارش، پایگاه صهیونیستی "جیوش تلگرافیک" از بیت المقدس در گزارشی احتمال داد که با انتشار گزارش‌هایی درباره تمایل آرژانتین برای بستن پرونده تحقیقات درباره انفجار مرکز یهودیان این کشور موسوم به "آمیا" و بهبود مناسبات تجاری خود با ایران، اسراییل دیدار وزیرخارجه آرژانتین به فلسطین اشغالی را لغو کند.

"هکتور تیمرمن" وزیرخارجه آرژانتین در برنامه‌ای از پیش تعیین شده قرار است، هفته آینده به فلسطین اشغالی سفر کند .

مسئولان وزارت خارجه این رژیم منتظر پاسخ همتایان آرژانتینی خود درباره صحت گزارش یک روزنامه آرژانتینی هستند که به تازگی خبر بسته شدن احتمالی پرونده آمیا را منتشر کرده است تا درباره این سفر تصمیم گیری نهایی را صورت دهند.

رسانه های خبری روز دوشنبه نوشتند، "تیمرمن" ماه ژانویه درسفر به سوریه پیشنهاد کرده است در ازای بهبود مناسبات تجاری با ایران، پرونده آمیا بسته خواهد شد.

گفته می شود بشاراسد رییس جمهور سوریه و ولید معلم وزیر خارجه به عنوان میانجی این پیشنهاد آرژانتین را به محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران منتقل کرده‌اند.

به نوشته رسانه‌ها، آرژانتین امیدوار است این معامله منجر به بهبود، مناسبات تجاری با ایران شود که درحال حاضر حجم آن سالانه حدود یک میلیارد و دویست میلیون دلار است.

براساس این معامله که اساس آن یک سند طبقه بندی شده ایران است، آرژانتین تحقیقات درباره انفجارسال 1994 سفارت رژیم صهیونیستی در آرژانتین و نیز انفجار مرکز یهودیان آمیا در بوئنوس آیرس، که ایران متهم به دست داشتن در آنهاست را متوقف خواهد کرد.

همچنین پایگاه خبری هیسپانیکلی نیوز نوشت، رژیم صهیونیستی خواستار توضیح آرژانتین درباره این مسئله شده است. روزنامه آرژانیتینی پرفیل به نقل ازیک سند طبقه بندی شده ایران جزییات این پیشنهاد را منتشر کرده است.

در ژوئیه 1994 میلادی یک خودروی بمبگذاری شده در مقابل مرکز یهودیان آرژانتین منتشر شد که براثرآن 85 نفر کشته و دویست نفر دیگر زخمی شدند. این حمله دو سال پس از انفجار سفارت رژیم صهیونیستی در بوئنوس‌آیرس روی داد که براثر آن 29 نفر کشته شدند.

آمریکا، آرژانتین و رژیم صهیونیستی، ایران را متهم کرده‌اند در پشت صحنه این انفجار قرار دارد و گروه حزب‌الله لبنان نیز این حمله را اجرا کرده است. با این حال دولت ایران هرگونه دست داشتن دراین انفجار را رد کرده است.

روزنامه پرفیل به نقل از نامه علی اکبرصالحی وزیرخارجه ایران به محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران نوشته است، آرژانتین دیگر علاقه‌ای به پیگیری پرونده این دو انفجار ندارد با این حال در ازای خود خواستار مناسبات اقتصادی بهتر با ایران است.

"ایگال پالمور" سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرده بود منتظر پاسخ مسئولان آرژانتینی در این‌باره است، وزارت خارجه آرژانتین تاکنون دراین باره اظهار نظر نکرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار