بازدید 6151

باهنر:‌ مواضع غیرشفاف خواص اثری ندارد

محمد رضا باهنر در نشست خبری در محل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سوال که موضع دوپهلوی برخی خواص را درباره آشوب 25 بهمن چه طور ارزیابی می کنید؟ افزود: ‌با توجه به سوابق فتنه گری فتنه گران در یک سال و نیم گذشته به نظر می رسد حرکت سران فتنه در غائله 25 بهمن کاملا در حمایت از آمریکا و صهیونیست ها صورت گرفت؛ حال آن که ادعا کرده بودند می خواهند در حمایت از انقلاب مردم مصر راهپیمایی کنند.
کد خبر: ۱۴۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵ 22 February 2011
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت:‌ سکوت برخی خواص وضع مناسبی برای آینده سیاسی آنها به دنبال نخواهد داشت.
 
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، ‌محمد رضا باهنر در نشست خبری در محل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سوال که موضع دوپهلوی برخی خواص را درباره آشوب 25 بهمن چه طور ارزیابی می کنید؟ افزود: ‌با توجه به سوابق فتنه گری فتنه گران در یک سال و نیم گذشته به نظر می رسد حرکت سران فتنه در غائله 25 بهمن کاملا در حمایت از آمریکا و صهیونیست ها صورت گرفت؛ حال آن که ادعا کرده بودند می خواهند در حمایت از انقلاب مردم مصر راهپیمایی کنند.

وی گفت: شرایط به گونه ای شد که برخی خواص که تاکنون مواضع حساس و روشنی نگرفته بودند این بار اطمینان یافتند که این حرکت کاملا در حمایت از آمریکا و رژیم صهیونیستی و بر ضد قیام های اخیر جهان اسلام بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دیگر وقت سکوت نیست و مواضع غیرشفاف مشکلی را حل نمی کند افزود: ‌کسانی که خود را وامدار انقلاب ، ‌نظام و مردم متدین می دانند باید مواضع روشن و صریح بگیرند و سران فتنه را با اسم و مشخصات نام ببرند و گرنه مردم حساب آن ها را از انقلاب و گذشته شان جدا و فقط به وضع فعلی افراد نگاه می کنند.

باهنر در پاسخ این سؤال که چرا آقای هاشمی رفسنجانی مواضع شفافی نمی گیرد؟ افزود: درباره مواضع آقای هاشمی قبلاً‌ هم گفته ام؛ اکنون موقعیتی نیست که بتوان با حرف های کلی موضوعات را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه صف انقلاب از ضدانقلاب کاملاً روشن و مجزا شده است گفت: امروز برای سران فتنه هیچ توجیهی مبنی بر اینکه آگاه نبودیم یا احساسی شدیم وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امریکا و صهیونیست ها خود را باخته ، قدرت خود را در منطقه خاورمیانه از دست داده و در این شرایط برخی سران فتنه به کمک این ها آمده اند.

وی افزود: از آقای هاشمی می خواهیم با صراحت و شفافیت موضع خود را در باره رفتار فتنه گران مشخص کند.

باهنر در پاسخ به سؤالی درباره علت حضور فائزه هاشمی در یکشنبه این هفته در یکی از خیابان ها و دستگیری موقت او گفت: وی در موارد گذشته نیز در میان فتنه گران حضور داشته است و هر کس در صف ضد انقلاب قرار گیرد باید با او برخورد شود.

در ادامه این نشست خبری خبرنگار روزنامه شرق پرسید: چرا انتظار دارید آقای هاشمی سکوت خود را کنار بگذارد ؟ آیا این نوع نگاه شما بر خلاف آزادی بیان و دموکراسی نیست؟ در رژیم گذشته با هر کس که انتقاد می کرد برخورد می کردند و اکنون نیز همین گونه است اما فرقش این است که هم اکنون با سکوت کنندگان هم برخورد می کنند.

باهنر در پاسخ به این خبرنگار گفت: وضع خواص با توده های مردم متفاوت است.

نماینده مردم تهران در ادامه به مضامینی از زیارت عاشورا اشاره کرد و گفت: در این دعا ، کسانی که در موضوع شهادت امام حسین (ع) و یارانش سکوت کرده اند لعن می شوند.

وی افزود: البته ما اصراری نداریم که برخی خواص سکوتشان را کنار بگذارند اما اگر می خواهند ساکت باشند دیگر جزو خواص نظام ما نیستند زیرا خواص کسانی هستند که مواضعشان یک طرف کفه درگیری را می تواند سنگین کند.

باهنر اضافه کرد: اگر خواص می خواهند زندگی عادی خود را داشته باشند و از حقوق شهروندی خود استفاده کنند هیچ حرفی نیست اما اگر بنا باشد در بالاترین مسئولیت های نظام حضور داشته باشند باید درباره سردی و گرمی نظام اظهار نظر کنند.

این خبرنگار در ادامه سؤالات خود پرسید: چرا آقای احمدی نژاد با گذشت20 ماه از انتخابات پارسال ، هیچ واکنشی درباره فتنه نشان نمی دهد؟

باهنر در پاسخ به این خبرنگار گفت: مشخص نشد که شما بالاخره چه چیزی می خواهید؟ یک بار می گویید چرا ما از سکوت برخی خواص انتقاد داریم و یک بار مدعی می شوید که چرا باید آقای رئیس جمهور سکوت کند و موضعی نگیرد؟

خبرنگار روزنامه شرق که بیشترین سؤالات را در این نشست خبری مطرح می کرد در سؤالی دیگر گفت: آیا شعار دادن و راهپیمایی برخی نمایندگان مجلس در صحن علنی علیه سران فتنه به وظایف نمایندگی و قانونگذاری مربوط می شود؟ این اتفاق ما را به یاد تحصن مجلس ششم می اندازد.

باهنر در پاسخ گفت: این نوع حرکات، نمادین است است و ما هم می دانیم که هر قوه ای در نظام چه وظیفه ای دارد.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی تبلور پهن شده دموکراسی در کشور است افزود: هر نماینده ای خود را موکل همه ملت ایران می داند و برخی از این حرکات برای رساندن پیام و روشن کردن مشی نظام است.

باهنر گفت: طبیعی است که مجلس در محاکم قضایی کاری نمی تواند انجام دهد همان طور که قوه قضائیه هم نمی تواند قانون وضع کند اما باید مشابه محکومیتی که در مجلس صورت گرفت باشد.

وی خطاب به این خبرنگار افزود: مجلس ششم هم با تحصنش پیامی داد و آثارش را هم دید و ما هم پس از آشوب 25 بهمن در مجلس پیاممان را دادیم و اثرش را خواهیم دید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار