بازدید 7242
اذعان رسانه‌ها و مطبوعات بين‌المللي؛

هراس بي‌سابقه به جان صهیونیست ها

خبرگزاري فرانسه در اين خصوص نوشت: اسرائيل در سايه تحولات منطقه‌اي عبور دو ناو نظامي ايران از كانال سوئز را كه به سوي مديترانه در حركتند و از سال 1979 بي‌سابقه است «كاملا جدي» زير نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۴۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵ 21 February 2011
خيزش مردمي در خاورميانه و آفريقا، انقلاب مردم تونس و مصر و سقوط ديكتاتورهاي متحد اسرائيل و آمريكا، همزمان با اعزام دو ناو نظامي ايران به مديترانه، هراسي جدي به جان سران اسرائيل انداخته است.

به گزارش فارس، رسانه‌هاي خبري مختلف با اشاره به حضور دو ناو ايراني در كانال سوئز و آب‌هاي آزاد مديترانه در سايه تحولات منطقه‌اي و خيزش مردمي عليه متحدان غرب، به نگراني وسيع ميان سران رژيم صهيونيستي پرداختند.

خبرگزاري فرانسه در اين خصوص نوشت: اسرائيل در سايه تحولات منطقه‌اي عبور دو ناو نظامي ايران از كانال سوئز را كه به سوي مديترانه در حركتند و از سال 1979 بي‌سابقه است «كاملا جدي» زير نظر گرفته است.

خبرگزاري فرانسه افزود: اسرائيل با اين هشدار كه بودجه دفاعي خود را به دليل تنش‌هاي منطقه‌اي افزايش مي‌دهد، ايران را متهم كرد كه در صدد است نفوذ منطقه‌اي خود را افزايش بدهد.

بنا بر اين گزارش، بنيامين نتانياهو اعلام كرد كه «عنصر امنيت، عامل اساسي در هر توافق صلح است و ما امروز شاهد بي‌ثباتي در منطقه‌اي هستيم كه در آن زندگي مي‌كنيم و ايران تلاش مي‌كند با اعزام دو ناو جنگي به مديترانه نفوذ خود را گسترش دهد».

پايگاه خبري دبكا كه به محافل امنيتي رژيم صهيونيستي نزديك است نيز از هراس و نگراني روزافزون سران تل‌آويو به دليل اعزام دو ناو ايراني به آب‌هاي مديترانه خبر داد و نوشت: اسرائيل در ساعت‌هاي اخير در حال آماده‌باش بي‌‌سابقه‌اي قرار گرفته است.

به گزارش اين پايگاه خبري سران رژيم صهيونيستي در ساعت‌هاي اخير رايزني‌هاي فشرده‌اي در سطح سياسي و نظامي درباره اعزام دو ناو ايراني به مديترانه برگزار كرده‌اند.

خبرگزاري فرانسه با بيان اينكه بودجه نظامي رژيم صهيونيستي حدود 13 ميليارد دلار است، تاكيد كرد كه اسرائيلي‌ها بشدت از قدرت گرفتن اسلام‌گراها به هراس افتاده است.

اين خبرگزاري با اشاره به انقلاب مردم تونس و مصر و حركت‌هاي انقلابي در برخي كشورهاي ديگر مانند بحرين، يمن، ليبي و اردن نوشت كه اسرائيلي‌ها خود را در محاصره دشمنان خود مي‌بينند.

شبكه خبري آمريكايي "سي‌ان‌ان " در گزارشي تصريح كرد كه روزنامه‌هاي بين‌المللي در گزارش‌هاي مختلف به هراس و نگراني اسرائيل در اين خصوص پرداخته‌اند.

سي‌ان‌ان افزود: روزنامه‌هاي مختلف در سطح بين‌الملل به نگراني اسرائيل از اقدام ايران براي استفاده از اوضاع منطقه پرداختند و اين امر سبب شده است كه سران اسرائيل به تاكتيك‌هاي مختلفي براي مهار موج ابراز انزجار مردمي [عليه اسرائيل] روي بياورند.

روزنامه گاردين انگليس نيز نوشت كه با توجه به آمادگي دو ناو نظامي ايران براي عبور از كانال سوئز و ورود به آب‌هاي آزاد مديترانه، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل ايران را متهم كرد كه تلاش مي‌كند از ناآرامي‌هاي خاورميانه براي گسترش نفوذ خود استفاده كند.

روزنامه انگليسي اينديپندنت هم در گزارشي از تحولات منطقه كه همه به زيان اسرائيل و متحدان غربي آن است، نوشت كه متحدان غربي اسرائيل در نوعي عجز و ناتواني درباره اتفاقاتي به سر مي‌برند كه در جهان عرب در جريان است و آنان نمي‌توانند در مقابل تغييري كه كل منطقه را در حال در نورديدن است، كاري بكنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس