بازدید 6470
۹

بازسازی مقبره شمس تبریزی در خوی

تفاهم‌نامه انجام مطالعات و تهیه طرح‌های مجموعه مذهبی، فرهنگی و گردشگری خوی به منظور احیای مقبره شمس تبریزی و بزرگداشت مقام این عارف بزرگ در کشورمان تهیه و امضا شد.
کد خبر: ۱۴۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۷ 16 February 2011
بنیاد شمس تبریزی و مؤسسه معماری میرمیران تفاهم‌نامه انجام مطالعات و تهیه طرح‌های مجموعه مذهبی، فرهنگی و گردشگری خوی را امضا کردند.

به گزارش روابط‌ عمومی بنیاد شمس تبریزی، این تفاهم‌نامه که به امضای دکتر حجت‌اله ایوبی، رئیس بنیاد شمس تبریزی و «ایرج اعتصام» مدیر مؤسسه معماری میرمیران رسید، شامل دو بخش اصلی انجام مطالعات و تهیه طرح جامع فضایی ـ کالبدی مجموعه مذهبی، فرهنگی و گردشگری خوی (مقبره شمس تبریزی) و برگزاری مسابقه مربوط به طرح یادمانی مقبره شمس تبریزی می‌شود.

انجام مطالعات و بررسی‌های ساختاری و تاریخی، کالبدی و فضایی و بررسی زیرساخت‌های شهری، برنامه‌ریزی و تهیه طرح ساختاری برای مجموعه مذهبی، فرهنگی و گردشگری خوی و همچنین طراحی، برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقه طرح یادمانی مقبره شمس تبریزی از تعهدات مؤسسه میرمیران است که در این تفاهم‌نامه به ریز آنها اشاره شده است.

تفاهم‌نامه انجام مطالعات و تهیه طرح‌های مجموعه مذهبی، فرهنگی و گردشگری خوی به منظور احیای مقبره شمس تبریزی و بزرگداشت مقام این عارف بزرگ در کشورمان تهیه و امضا شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
به جای آباد کردن قبر ها به داد مظلومان و گرسنگان کشور برسید
کوشش های دانشمند برجسته و ایران دوست، دکتر محمد امین ریاحی ثابت کرد که آرامگاه شمس در خوی می باشد. دکتر محمد امین ریاحی از جمله کسانی بود که بر اصالت آذری (نه ترک) خود و آذربایجان پافشاری می کرد و در این زمینه آثاری گران بها همچون پیشگفتار نزهه المجالس را نوشت.
بر تابناک که دغدغه ی ایرانی و ایران دوستی دارد لازم است در زمینه ی شناسایی این دانشمند بزرگ گام هایی بردارد.
یادش گرامی و روانش شاد...
اين همه هزينه وبزرگ داشت و... براي چيست چقدر اين شمس را مي شناسي به چه بهانه اي اين همه هزينه را براي اين عارفي كه نمي شناسي متحمل بيت المال ميكني ؟
امیدوارم تخریبش نکنید اخر دست روی هرچیزی بگذارند مثل بره ره ایها معکوس بید جیگر
عالیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان