بازدید 5375

روایت «پاداش و كيفر» 10 سال اسارت

به گزارش «تابناک»، اين كتاب كه شامل عناوين متنوعي از خاطرات دوران جبهه و اسارت آزاده حاج اسماعيل شمس مي‌باشد، روزهاي اسارت وي را در اردوگاه‌هاي رژيم بعث به خوانندگان عرضه مي‌كند.
کد خبر: ۱۴۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵ 29 January 2011
سرویس دفاع مقدس ـ كتاب پاداش و كيفر، خاطرات 10 سال اسارت آزاده حاج اسماعيل شمس است كه توسط نويسنده بيژن كياني به نگارش درآمده است.

به گزارش «تابناک»، اين كتاب كه شامل عناوين متنوعي از خاطرات دوران جبهه و اسارت آزاده حاج اسماعيل شمس مي‌باشد، روزهاي اسارت وي را در اردوگاه‌هاي رژيم بعث به خوانندگان عرضه مي‌كند.

از جمله عناوين ذكر شده در اين كتاب:

«آغاز جنگ، باز هم وعده دروغ، آغاز اسارت، شكنجه رواني، داستان مسعود ثَمراني، پادگان زبير، اولين روز زندگي در اردوگاه موصل 1، سازمانده امور فرهنگي، شكنجه‌هاي جمعي و انفرادي، اولين محرم در اسارت، انتقال به اردوگاه موصل 3 و ...» است.

آزاده سرافراز حاج اسماعيل شمس نيز از آزادگاني است كه در شمار فعالان فرهنگي اردوگاه‌ها بوده‌اند و در دوران اسارت خود خدمات ارزنده‌اي به دوستان هم‌بند خود ارائه كردند.

نويسنده كتاب پاداش و كيفر، اين كتاب را از آغاز جنگ تحميلي در 31 شهريور ماه سال 1359 و سختي‌هاي اين جنگ نابرابر به تصوير كشيده است. آن زمان كه بني صدر رئيس جمهور وقت، وعده تجهيز نيروهاي مستقر در خرمشهر را مي‌داد و به وعده خود عمل نمي‌كرد و با اين خيانت آشكار، پاسداران غيور ملت را به آتش خصم دشمن بعثي گرفتار مي‌كرد.

مجموعه خاطرات حاج اسماعيل شمس از وعده‌هاي دروغين بني‌صدر و خيانتش به ملت جنگ‌زده شروع مي‌شود و تا زمان آزادي از اسارت اين آزادمرد كتاب به پايان مي‌رسد. نويسنده به قلم شيواي خود صحنه به صحنه جنگ و اسارت اين آزاده را در ذهن خواننده تداعي مي‌كند.


در بخشي از كتاب آمده است:

«تصور اسارت به دست دشمن برايم سخت بود ولي حالا خود و همراهان را در اسارت بدترين دشمنان بشريت مي‌ديدم. تمام دوران زندگي‌ام را مثل يك فيلم به سرعت در ذهنم مرور كردم، غمي سنگين بر سينه‌ام چنگ مي‌انداخت و روحم را مي‌آزرد.»

كتاب پاداش و كيفر، خاطرات اسارت آزاده اسماعيل شمس را در اردوگاه‌هاي موصل 1، 2، 3 و تحمل شكنجه‌هاي طاقت‌فرساي روحي و جسمي را در دوران 10 ساله اسارت ايشان به خوانندگان نمايانده است.

در اين كتاب خاطراتي از هم اردوگاه‌ شدن حاج اسماعيل شمس با حاج آقا ابوترابي نيز آورده شده است و به نقش رهبري ايشان و تدبيرهاي آزاده سرافراز مرحوم حاج آقا ابوترابي در وقايع و حوادث دوران اسارت نيز اشاراتي نموده است.

در صفحات انتهايي كتاب پاداش و كيفر با عنوان «سخن آخر» چنين مي‌خوانيم:

«پس از گذشت 18 سال از بازگشت به وطن، با تشويق خانواده و دوستان تصميم گرفتم كه خاطرات به ياد مانده از 10 سال اسارت و زندان را بنويسم... گاه به سرنوشت خود و دشمنان اين سرزمين خدايي به ديده عبرت نظر كردم و ديدم كه خداوند متعال بر اساس وعده‌هاي صدق خود، مجاهدان و صابران در راهش را به نيكويي پاداش داد و ستمكاران و جباران را در همين دنيا به كيفر اعمال زشتشان رساند.»

كتاب پاداش و كيفر، خاطرات آزاده حاج اسماعيل شمس نوشته آزاده بيژن كياني در سال 1388 و در 130 صفحه توسط انتشارات پيام آزادگان منتشر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل