بازدید 20412

تصاویری شگفت‌انگیز از انوار آسمانی قطب

شفق‌های قطبی که قطب‌های شمال و جنوب دیده می‌شوند نورهای طبیعی هستند که در اثر توفان‌های خورشیدی ایجاد می‌شوند و معمولا در طول شبهای قطبی دیده می‌شوند. آخرین پیک این شفق‌ها در سال 2001 بود و پیک بعدی بین سال‌های 2012 تا 2015 است.
کد خبر: ۱۳۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲ 29 December 2010
یک عکاس طبیعت اهل ایسلند که به مدت 9 سال در جستجوی شفق‌های قطبی زادگاه خود بوده، موفق شده است مجموعه‌ای از تصاویر شگفت انگیز این انوار آسمانی را تهیه کند.

به گزارش مهر، «کریستین اونار کریستینسون» 31 ساله اهل «ریکیاویک» ایسلند که همچنین با نام هنری «کیدی» نیز شناخته می‌شود، در مدت 9 سال فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه عکاسی از طبیعت، تصاویری بسیار دیدنی از انوار درخشان شفق‌های قطبی که در سرزمین یخی ایسلند آسمان شب را روشن می‌کنند، منتشر کرده است.

این عکاس خوش‌ذوق در این باره می‌گوید: «بعصی از عکس‌هایی که از شفق‌های قطبی تهیه کرده‌ام، واقعا مورد علاقه‌ام هستند. هیچ واژه‌ای نمی‌تواند این تجربه را بیان کند.»

شفق‌های قطبی که قطب‌های شمال و جنوب دیده می‌شوند، نورهای طبیعی هستند که در اثر توفان‌های خورشیدی ایجاد می‌شوند و معمولا در طول شب‌های قطبی دیده می‌شوند. آخرین پیک این شفق‌ها در سال 2001 بود و پیک بعدی بین سالهای 2012 تا 2015 است.

«کیدی» با استفاده از یک دوربین با حساسیت بسیار بالا و با صبر و شکیبایی بسیار، توانست این تصاویر را تهیه کند.

این عکاس ایسلندی افزود: «شکار این تصاویر واقعا دشوار است؛ برای تهیه این عکس‌ها به لنزهای ویژه و دوربین‌های با حساسیت بالا، لباس گرم و همچنین خوش‌شانسی بسیار زیاد نیاز است.



من فکر نمی‌کنم که هرگز کسی توانسته باشد در اولین و یا حتی دومین تلاش خود یک عکس خوب از شفق‌های قطبی بگیرد. من در این تصاویر سعی کردم مردم، ساختمانها و زمین‌ها را در یک قاب همراه با آسمانی که پوشیده از شفق‌های قطبی است، وارد کنم.»

براساس گزارش دیلی میل، این عکاس برای تهیه تصاویر خود حدود 10 هزار تا 15 هزار کیلومتر را برای جستجوی شفق‌های زیبا طی کرده است.

وی افزود: «من به همه توصیه می‌کنم که برای دیدن این نورهای شمالی ویژه از ایسلند، نروژ، گرینلند، آلاسکا و یا هر سرزمین دیگر شمالی دیدن کنند.»









تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
«رب المشرقین و رب المغربین فبای الاء ربکما تکذبان»
از تابناک خواهش میکنم اخبار علمی و مخصوصا کیهان شناسی رو بیشتر کنه.
دیگه از خواندن برد و باخت قرمز و آبی تا خواندن جفنگیات و اخبار سیاسی خسته شدیم.
و زندگی یعنی این ... دنبال چیزی که میخوای, باشی ...
خیلی زیبا بود
فوق العاده زیباست
خوب بود.
خیلی زیباست.
فتبارک ا...
واقعا زندگی پر تنش پر استرس اخرش هم نمی فهمیم چی شد و ...
چه خوبه ادم بعضی وقتها بتونه دنیای اطرافش را بهتر ببینه و زندگی را با دید مثبت نگه کنه ...
قربون قدرت خداوند
خوشا به حال كساني كه در اين كشورهاي شمالي مثل كانادا ، آلاسكا، ايسلند ، گرينلند و غيره زندگي مي كنند چون تمام زيبايهاي دنيا در اين كشورهاست.
بسیار زیباست
بنام خالق يكتاي بي همتاي
والله به كل شي ء القدير ، والله غالب علي امره وليكن اكثرالناس لايعلمون .
زندگي مانند بودن يك بادكنك در دست بچه اي كه همواره ترس از تركيدنش لذت داشتنشو از آدم ميگيره
نشان از عظمت خدواند است .درکتابها خوانده بوديم که زمين دو حرکت دارد (انتقالی، وضعی ) امازمين حرکت سومی هم دارد که موجب ايجاد دوفصل متضاد در دونيمکره میشود.دریکی شب چله است !در دیگری روز یلدا؟قربون خدا برم
وی افزود: «من به همه توصیه می‌کنم که برای دیدن این نورهای شمالی ویژه از ایسلند، نروژ، گرینلند، آلاسکا و یا هر سرزمین دیگر شمالی دیدن کنند.»
حتما میریم!!!فقط باید به دولت بگیم سهمیه ابن سفرا رو تو سهام عدالت قرار بده!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل