بازدید 26985

ثبت دومین طرح کراوات اسلامي +عکس

نده همچنان معتقدم که ما بايد کراواتي منطبق با ارزش هاي مذهبي و فرهنگي خودمان را داشته باشيم و اين يک اصل اساسي و درستي است که در مورد بسياري از تبادلات فرهنگي صدق مي کند.
کد خبر: ۱۳۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵ 13 December 2010
دومین طرح کراوات اسلامی توسط "همت کمیلی" که چندی پیش اولین کراوات اسلامی را به ثبت رسانده بود، به ثبت رسید.

به گزارش شیعه آنلاین، گفتنی است طرح جدید این کراوات اسلامی شبیه به یک خودنویس است و بر روی آن آیه "ن* و القلم" از قرآن کریم نوشته شده است.

وی در این باره گفت: بررسي هاي ما نشان داده است که از قديم الايام، نظرات متعددي در مورد سرمنشاء و فلسفه وجودي کراوات وجود داشته است. بعضي ها آن را برگرفته از شکل ظاهري صليب مي دانند و يا اينکه مي گويند شکل صليب در آن گنجانده شده بطوري که از زواياي آن قابل تشخيص است و بعضي ها هم نظرات ديگري را مطرح کرده اند.
 


"همت کمیلی" در ادامه افزود: اما کراوات اسلامي اينجانب که چندی پیش با الهام از شمشير ذوالفقار حضرت علی (ع) ساخته شده بود، در واقع يک طرح تامل برانگيزي بود که در برابر ماهيت کراوات مطرح شده بود.

این مخترع ایرانی همچنین گفت: بنده هم مانند بسياري از منتقدين منصفي که نظرات خود را مطرح کرده بودند، معتقدم که استفاده از کراوات اسلامي، با توجه به اينکه بسياري از مردم جهان در واقع شناخت و احساس ما را نسبت به ذوالفقار ندارند لذا در اوايل امر مي تواند مخالفت ها و مشکلاتي را به وجود بياورد زیرا آنها ذوالفقار را شمشيري مي شناسند مانند بقيه شمشيرها در حالي که ما نظر ديگري داريم. ما از شمشير متنفريم ولي ذوالفقار حضرت علي (ع) را دوست مي داريم چون همواره بر عليه شمشيرهاي ظالمان بوده است.



وی افزود: در هر صورت بنده همچنان معتقدم که ما بايد کراواتي منطبق با ارزش هاي مذهبي و فرهنگي خودمان را داشته باشيم و اين يک اصل اساسي و درستي است که در مورد بسياري از تبادلات فرهنگي صدق مي کند. واضح است که کراوات در جوامع اسلامي وجود دارد، پس شيوه معقول و منطقي آن است که ما از آن، براي تبليغ و ترويج ارزش هاي ديني خود بهره بگيريم. بنابراين بنده کراوات اسلامي ديگري را ساخته و در اداره مالکيت صنعتي ايران به عنوان طرح صنعتي ثبت کرده ام که در طراحي آن، از شکل ظاهري قلم استفاده شده است به دليل اينکه خداوند در قرآن به قلم سوگند ياد کرده و مي فرمايد: «ن و القلم و ما يسطرون».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۴
تو رو خدا از ترویجش دست بردارید. فقط آبرو شیعه رو می‌برید.مگه ندیدید فاکس نیوز مسخره کرده بود؟
آقا همت، شما چه اصراری به طراحی کراوات دارید؟ اگر غربی است و بد است، ما هم نمی زنیم. واجب که نیست! شما را به خدا، پسر خودتان حاضر است بااین دو کراوات جدید به مجلس عروسیش پا بگذارد؟؟؟؟ کاش کمی واقع بین بودیم.
لباس بايد وقار و زيبايي رو همراه داشته باشه نه اينكه فقط بگيم ما كراوات داريم، يا كراوات اسلامي داريم. مثل همين شوهاي لباس زنانه اسلامي كه زنها رو فشن تر ميكنه به جاي اينكه با حجابش حجب و حيا بياره مرد رو راغبتر ميكنه. خلاصه بگين به ما كه به كجا ميرويم.
مخترع !!!!؟
... تن آدمی شریف است به جان آدمیت... نه همین لباس زیباست نشان آدمیت... بهتره یه فکری به حال جان اسلام کرد که اینچنین بازیچه دست مسلمان نماها شده ... یاحسین خودت این کشورو نجات بده ...
البته در اينكه كراوات در تمام جوامع اسلامى پذيرفته شده است حرفى نيست. و اينكه ماهيت كراوات مربوط به مسيحيان است امرى معلوم است وليكن امروزه نه تنها ديگر نشانه اى براى تمايز مسيحيان يا يهوديان (موالى در جوامع اسلامى) نيست بلكه هيچكس اين مسئله را حتى اگر بداند هم به ياد نمى آورد.
اما حذف كراوات از لباس ايرانى ها بعد از انقلاب ناظر به اعلام بيزارى كامل از همه مظاهر فريبكارانه غربيان بود.
اتفاقى كه در مورد كت و شلوار نيفتاد زيرا كراوات در نگاه عوام و عامه جامعه هنوز به عنوان لباس ايرانى پذيرفته نشده بود و افرادى كه مى خواستند متمدن باشند و پيشرفته باشند و خارجى باشند كراوات مى زدند.
بهرتقدير طراحى كراوات ايرانى مثل ساخت مجسمه آزادى آمريكاست در حالى كه قرآن! بدست گرفته باشد!
مجسمه آزادى نماد آمريكاست و كراوات نماد فرهنگ تمدن غربى است.
ایول
بابا همت گل کاشتی
ولی این کت و شلوار هم خارجکی هتشت بیا و بالاغیرتن یه کت و شلوار اسلامی هم طراحی کن حال این خارجی هار و بگیریم چی هی پز میدن ما ده تا کهکشان کشف کردیم یا میخوان برن تو مریخ دنیا رو گرفتن و از این جور دروغها ...
اونجا نوشته بود مخترع خخخ خب منم روی کروات عربی مینویسم میشم مخترع خخخ بابا دست بردارید من بزنم خارجیشو میزنم هم شیکه هم بهتره در ضمن کراوات ایرانی بوده در اصل بریت تاریخو بخونید تاریخ درست رو نه دروغش رو
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس