بازدید 8118

انفجار در تشییع رهبر معنوی حوثی ها

بدرالدین بن امیرالدین الحوثی» 86 ساله از علمای شیعه زیدی مذهب استان «الصعده» یمن است که برخی فتواهای حمله به کافران را صادر می کرد. فرزند او در سال 2004 توسط گروهی صهیونیست به شهادت رسید و از آن تاریخ او به عنوان رهبر روحانی شیعیان «الصعده» شناخته می شد.
کد خبر: ۱۳۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳ 27 November 2010
سرویس بین الملل ـ یک فرد انتحاری با کوبیدن خودور بمب گذاری شده خود به کاروان تشییع کنندگان «بدرالدین الحوثی» رهبر روحانی گروه «حوثی» موجب کشته شدن حداقل 10 نفر و زخمی شدن بیش از 40 نفر دیگر شد.

به گزارش «تابناک»، «محمد عبدالسلام» سخنگوی گروه «حوثی» درباره این حادثه انتحاری گفت: این کار در یمن سابقه نداشته و می توان کاملا درک کرد که ماهیت این کار را باید در ایادی آمریکا و اسرائیل در یمن دید.

«بدرالدین بن امیرالدین الحوثی» 86 ساله از علمای شیعه زیدی مذهب استان «صعده» یمن است که برخی فتواهای حمله به کافران را صادر می کرد.

فرزند او در سال 2004 توسط گروهی صهیونیست به شهادت رسید و از آن تاریخ او به عنوان رهبر روحانی شیعیان «صعده» شناخته می شد.

«الرایه»، چاپ قطر نسب رهبر روحی شیعیان یمن را به امام «هادی»، امام دهم شیعیان نسبت داد و نوشت: او در سال 1345 هجری متولد و موسس اولین دولت شیعه زیدی در یمن بشمار می رود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان