بازدید 22845
در قبال پیام انسان دوستانه رهبر انقلاب؛

موضع مضحک هندي ها از سر توهم و بدفهمی است یا...

بايد به مقامات هندي يادآور شد، هنگامي كه رهبر انقلاب در خطبه هاي نماز عيد فطر، خواستار همدردي با مردم سيل زده پاكستان شدند، نه تنها اين درخواست دخالت تلقي نشد، بلكه.../ بايد تأكيد کرد اين توضيحات در صورتي مفيد است كه مقامات هندي در اين باره دچار بدفهمي شده باشند؛ اما اگر بخواهند عامدانه اين اظهارات را دستاویز فشاري بر ايران قرار دهند، مسأله متفاوت خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳ 22 November 2010
سرویس سیاست خارجی ـ در حالي كه پس از انتشار پيام رهبر انقلاب به کنگره عظیم حج، مقامات هندي، كاردار سفارت ايران در هند را فراخواندند، به نظر مي رسد، پس از گذشت چندين روز، نشريات و مطبوعات هند، هنوز در تحليل هاي خود به اين موضوع پرداخته و گاه بياناتشان لحن تهديد نيز به خود گرفته است.

به گزارش «تابناك»، مقامات هندي به آن بخش از سخنان مقام معظم رهبري معترض هستند كه ايشان اظهار داشته اند:

«امروز کمک به ملت فلسطین و محاصره شوندگان غزه، همدردی و همراهی با ملت‌های افغانستان و پاکستان و عراق و کشمیر، مجاهدت و مقاومت در برابر تعدی آمریکا و رژیم صهیونیستی، پاسداری از اتحاد مسلمانان و مبارزه با دست های آلوده و زبان های مزدوری که به این اتحاد ضربه می‌زنند و گستردن بیداری و احساس تعهد و مسئولیت در میان جوانان مسلمان در همه اقطار اسلامی، وظایف بزرگی است که متوجه خواص امت است.»

بنابراین، برداشت هندي ها از اين بخش از پيام رهبر انقلاب، يا با بدفهمي همراه بوده است يا عامدانه خود را به بد فهمي زده اند تا مقاصد ديگري را دنبال كنند، چرا كه همدردي و همراهي با مردمي مظلوم، هيچ گاه به معناي دخالت در امور كشور ديگري نيست و اتفاقا انگيزه هاي بشردوستانه بسياري در پس اين اظهارات نهفته است.

افزون بر اين، بايد به مقامات هندي يادآور شد، هنگامی كه رهبر انقلاب در خطبه هاي نماز عيد فطر، خواستار همراهي و همدردي با مردم سيل زده پاكستان مي شوند، نه تنها اين درخواست از سوي هيچ كس و حتي دولت پاكستان دخالت تلقي نشد، بلكه اظهاراتي از سر لطف تلقي شد، تا آنجا كه سيل انبوه كمك هاي مردمي ايران روانه پاكستان شد و حتي چند نفر از پرسنل هلال احمر ايران در اين كمك رساني جان خودرا تقدیم کردند؛ موضوعي كه هم ايرانيان و هم جامعه بين الملل به آن نپرداختند و نگفتند و ننوشتند كه جان ايرانياني به دلیل كمك به هم نوعان خود در معرض خطر و حتي شهادت قرار گرفته است.

همچنین اتفاقا رهبر انقلاب بر بيداري و تعهد مسلمانان تكيه وافر داشته و تأكيد كرده اند كه نگذارند دست هاي آلوده و زبان هاي مزدور، باعث تفرقه شوند؛ موضوعي كه هر از گاهي در هند پيش آمده و مي آيد و اين بيداري رهبران مذاهب و قوميت هاست كه مانع اين تفرقه افكني خواهد شد.

بنا بر اين گزارش، بايد تأكيد کرد، اين توضيحات در صورتي مفيد است كه مقامات هندي در اين باره دچار بدفهمي شده باشند؛ اما اگر عامدانه بخواهند اين اظهارات را دستاویز فشاري بر ايران قرار دهند، مسأله متفاوت خواهد بود. اينكه نشريه ای چون «ديلي نيوز اينديا»، ايران را تهديد مي كند كه هند در جنگ قدرت هاي جهاني عليه ايران شركت نكرده است، ولی از اين به بعد به منافع ملي خود توجه مي كند، نشان از بهانه قرار دادن اين موضوع از سوی هندي هاست تا در موقعيتي كه به دست آورده اند، فشارهاي ديكته شده از سوي ديگران را به ايران وارد كنند.

جالب اينكه اين نشريه، ايران را تهديد مي كند كه زين پس، هند درباره نقض حقوق بشر در ايران موضعگيري خواهد كرد. گویا، بهانه قرار دادن اين موضوع، بسيار محتمل تر از بدفهمي است و شايد رويكردي تازه از سوي هندي در آينده تلقي شود!

مسئولان سياست خارجي بايد به هوش باشند و مسائل را با دقت رصد كنند، چرا كه گاه يك خبر، مي تواند آغازگر يك روند باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۰
شما یا احمق هستید یا خودتونه به حماقت زدید با این سفسطه کودکانتان !!!
حرف رهبر عزیز بسیار متین است ولی اگه عکس این قضیه اتفاق افتاده بود همین تابناک خودشو میکشت و هزارتا تحلیل میکرد شما توقع دارید هر موضعی تو ایران اتخاذ بشه مورد تحسین و تمجید قرار بگیره
این نظر رو بذارید تو قسمت غیر قابل انتشار
این نشان از دشمنی و بعضا نادانی هندی هاست.حالا هندی ها هم برای ما آدم شدند ! البته همانطور که گفتید مسئولان سیاست خارجی باید هشدار باشند.. البته امیدوارم !
کشمیر سیل اومده؟
مدیر پایگاه نوید جان کشمیر سیل نیومده ولی مسلمونای اون منطقه بخاطر بحثهای سیاسی فیمابین پاکستان و هند که متاسفانه انگلیسی ها هم همیشه آتش بیاری کرده اند، سال هاست که در رنج و عذابند.
خر خودتونید،نه هندی ها
آقاجان منظورهند پاكستان نيست منظورش كشميراست چرا خودتون روبه نفهمي ميزنيد؟
مدیر پایگاه دوست عزیز شما یه بار بدون عجله مطلب رو دوباره بخون.
سفر اوباما به هند و اين موضع گيري عجولانه ايشان نشان داد كه هنوز در جهان با هندي ها در چارچوب نظام برده داري و ارباب و رعيت رفتار مي شود
توهم زده تویی تابناک ریا کار
هند روس و....کج فهم نیستند بلکه دوستان وزارت خارجه باید بفهمند ودوست ودشمن رابشناسندکه امام فرمودند یکی از ذیگری بدتر است...
این هندیها اتفاقا خوب میفهمند اما خودشونو زدند به نفهمی. چون اینجوری براشون بهتره انگار.شدند آدم امریکاییها و برای خوش خدمتی حاضرند هر کاری بکنند و حتی چشماشونو روی واقعیت صحبت رهبر عزیز انقلاب هم ببندند.( بواقع اینها دنبال بهانه اند وگرنه در عرف دیپلماتیک چنین چیزهایی جایی نداره).این ماییم که باید هوشیار باشیم و دوست و دشمنمون رو هم بشناسیم.هند مدتهاست دیگه دوست ما نیست.با سپاس
اين موضوع را بايد آقاي وزير امورخارجه با اون سياست هاي خودش جواب بدهد. يعني مي خواهم بدانم كه تاچه اندازه تو دنيا كوچك شده ايم كه هندي ها اينقدر كستاخ شده اند كه به مفهوم انسان دوستانه یک پیام که از روی همدردی است اعتراض مي كنند.
كاش آقاي دكتر رضائي رئيس جمهور بودند. با جان و دل دوستت داريم دكتر
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
چه ربطی داره به موضوع؟
بخدا ما هم آدمیم تابناک. ما هم ایرانی ایم تابناک. بدبختیم تابناک. کمک به ما هم واجبه تابناک. چاپ نکنیا تابناک......
ما باید حرف حقیقترو بزنیم همانطور که پیامبر گفته حق را بگویید حتی اگر تمام مردم با رای ونظرتان مخالفت کنند و برایشان خوشایند نباشد. باید ببینیم حق چیه ؟ اتفاقا رهبری بسیار تیزبینانه مساله کشمیر رامطرح کرد. حالا مثلا هند می خواد چیکارکنه؟روزیمون دستشونه ؟ یا خیلی کشور مهمین؟دیگه از آمریکا که مهمتر نداریم ؟ 30 ساله باهاشون قهریم .چی شده ؟ کشور روبه زوال رفته ؟ حالا اینهمه کشور از حرفای ما خوششون نمیاد یکی هم روش...
چیزی که مهمه وجزء ذات انقلاب اسلامی است حمایت ازملتهای مظلوم است که رضای خدا درآن است حال عده ای هم خوششان نیاید ایرادی ندارد .اگرازدین خدا حمایت کنیم خداوند پشتیبان ماخواهدبود.ان تنصروالله ینصرکم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
موضوع گیری دولت هند تنها یک شیطنت بود که به تحریک کسان دیگر صورت گرفت. شما خواهشا در زمین دشمنان هند و ایران بازی نکنید.
آقایان تابناکی،شما که هر نظری رو میخواین میزارین تو سایت و هر نظری رو دوست دارین(یا اگه میتونین) جواب میدین،توصیه می کنم یه بخش سوال و جواب مجزا راه بندازین تو سایت اونوقت ببینیم چند مرده حلاجین. مرسی
هندی ها باید بدانند این که بگوئیم یک منطقه ای که مسلمان هم دارد همه چیزش به ما مربوط نمیشود یک فکر درستی نیست.
اتفاقا" وقتي هند سياست دوگانه دارد به حق داشتن انرژي هسته اي ايران راي منفي ميدهد و دنباله دامن صاحبان بريتانيائيش را ميچسبد و حق مسلم ايران رو كه هميشه با هند دوستانه برخورد كرده ناديده ميگيره بايد بداند ايران هم كوتاه نمياد
لازم به ذكره هند در اين مساله اگر پاش رو از گليمش بيشتر دراز كنه با وجود اينكه پاكستان هم در مساله كشمير در كنار ايران خواهد بود ضرر كننده اصلي هنده
پيش از اينكه ما در مساله كشمير حرفي بزنيم اين هنديها بودند كه در مساله هسته اي ايران در كنار غربيها قرار گرفتند
اتفاقا" سياست درست يعني اين كسي در مورد مسلمونهاي چين و چچن روسيه حرفي نزد پس موضوع منافع ملت ايرانه و هرگاه منافعت كشور حكم كنه رهبر ايران راجع به اون هم حرف خواهد زد
پاسخ ها
مازيار
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
من چون مجبورم از فيلتر شكن از فيس بوك استفاده كنم هربار جلوي اسم من پرچم يك كشور ميخوره يواش يواش دارم ميشم ماركوپولو اي كاش پرچم كشور عزيزم ايران رو جلوي اسم من ميگذاشتيد
هندیها و روسها هیچگاه منفعتی برای ایران نداشته اند و هیچگاه قابل اعتماد نبوده اند.
هند زماني رهبر غير متعهدها و كشوري مستقل بود. ولي هند امروز هند ديروز نيست. هندي است كه همراه آمريكا شده و ضربه اش را هم آن وقتي به ما زد كه به ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت راي داد. وقتي ما ساكت نشستيم حالا مدعي هم شده است. جناياتي كه دولت هند در حق مسلمانان انجام داده كمتر دولت ديگري انجام داده است.
هندیا برن اول مردمشون رو سیر کنند بعد بیان جلوی ایران قد علم کنند
به نظر بنده،‌هندي ها از سكوت هاي قبلي ما در برابر كشمير سو استفاده كرده اند كه حالا فكر مي كنند ما نبايد نگران كشمير باشيم!
بهتر است اگر آنها نمي خواهند ديپلوماتيك رفتار كنند ما هم تعارف را كنار بگذاريم و به كشمير بيشتر فكر كنيم
مساله قره باغ هم همين طور است ارمنستان و روسيه پشت سر او بايد بدانند دشمنيشان هزينه دارد
خوب ما الان چه همدردی و همراهی باید با مردم کشمیر انجام بدیم؟
سوء تفاهم هنديها طبيعي است . البته پيام رهبر انقلاب دقيق و درست است اين را آنها كاملا فهميدند!!
فیلمهایشان را نخرید تا از گرسنگی بمیرند
سلام .
بسیار خوب ومناسب خواهد بودکه وزارت خارجه پاسخ مناسبی به این انگلسیسهای دو آتشه در لباس هندی ؛بدهد.درضمن این مدرسه هندی ها (وابسته به سفارت هند )که به ظاهرمحل تحصیل بچه های هندی مقیم تهران و دیگر بچه های خارجی در تهران است را زیر نظر بگیرد .
به خدا مزاحمت بچه های این مدرسه و سرویس های آن کوچه را تبدیل به ترمینال اتوبوسرانی کرده است.در مدرسه مراسم عروسی مختلط میگیرند. ووجود شریف این مدرسه در کوچه باریک موجب سلب آسایش اهالی شده است.آنها میهمان ایران هستند ولی میزبان نباید آزار به میزبان بزند.

حال اگر این مدرسه ایرانی در اروپا و یا آمریکا بودآنها این موضوع را به پارلمان اروپا و حتی شورای امنیت میکشاندند.
از وزارت خارجه درخواست میشود مراتب مزاحمت های فوق را در مناسبات فی مابین ملحوظ قراردهند.
آدرس مدرسه:بهارستان -ظهیرالاسلام- کوچه درویش غربی
ممنون از تابناک
هیچ کس در این دنیای وانفسا دوست ما نیست. اما نمی شود با همه هم دشمن بود. دشمن تراشیدن و یک سرمقاله یا اظهار نظر را به دشمنی تبدیل کردن کار آسانی است. اما دیپلماسی یعنی تبدیل یک کشور بی طرف به یک متحد. ولو اینکه به مدت محدود و بر سر منافع کوتاه مدت باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر