بازدید 25868

وقتی فرد تابلودار حامی دولت مجری برنامه سیاسی می‌شود!

هرچند این ناهماهنگی در کنار بی‌تجربگی و سیاسی ‌بودن صرف مجری برنامه «نگاه دو» معلوم نیست با چه هدفی امکان پخش یافته، یادآوری این نکته به مسئولین محترم رسانه ملی ضروری می نماید؛ حال که پس از مدت ها بایکوت اصولگرایان منتقد دولت، فرصتی هر چند اندک در اختیار آنان قرار گرفته است، رفتار حرفه ای ایجاب می کند که دست کم برای برقراری توازن سیاسی از دو مهمان حامی و منتقد در کنار یک مجری مسلط اما بی طرف استفاده شود، نه اینکه...
کد خبر: ۱۳۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۳ 20 November 2010
در حالی که هنوز بازتاب‌ برخی برنامه های یکسویه و همراه با شایبه‌های سیاسی در اذهان مخاطبان عام و خاص صداوسیما مانده است، در دو هفته گذشته، ناگهان به جای یکی از مجریان کارشناس سازمان ـ که با وجود گرایش های مشخص سیاسی، دست کم تلاش کرده بود تا اندازه ای در اجرای برنامه هایش آن را نشان ندهد ـ یکی از افراد تابلودار حامی دولت مجری برنامه «نگاه دو» ـ همان جهان سیاست قدیم ـ شد.

به گزارش «تابناک»، عبدالرضا داوری، مديرعامل موسسه صندوق بازنشستگي صنايع مس، که به تازگی به دلیل انتشار کتابی ـ محراب تولید ـ سراسر تبلیغاتی برای وزیر صنایع، حتی مورد عتاب تند رییس جمهور نیز قرار گرفته بود، مجری این برنامه، گفت‌گو محور در شبکه دوم سیما شده است!

بنا بر این گزارش، این شخص ـ فارغ از پیشینه سیاسی اش ـ که به هیچ وجه سابقه رسانه‌ای در صداوسیما نداشته و این نخستین(!) حضور او در یک برنامه زنده به عنوان مجری به شمار می رود، در برنامه نخست با پرسش هایی بسیار پیش پاافتاده، حضور نیم‌ساعته دکتر زاکانی را در آنتن شبکه دو کاملا خنثی کرد و نسبت به درآمد شخصی، فعالیت پزشکی و همچنین سایت جهان، سوالاتی پرسید که ضمن مشخص شدن تسلط نداشتن بر اجرا، از این رهگذر به برخی رسانه‌های مورد علاقه خود نیز اشاراتی داشت!

بنا بر این گزارش، بررسی همه برنامه‌های موفق رسانه‌ها، تقریبا در دنیا نشان می دهد در برنامه های گفت وگو محور، ویترین بسیار تعیین کننده برای جلب و جذب مخاطبان شیوه اجرای گویندگان و گردانندگان این نوع برنامه‌هاست، به گونه ای که اهالی رسانه برای ارزیابی موفقیت این عناصر نیز میزان بی طرفی گویندگان، در عین داشتن تسلط بر موضوع برنامه را از اصول بسیار اساسی می‌دانند؛ نکاتی که کار گوینده را از شکل بیرونی و جلوه های بصری صرف فراتر می برد و عیار ارزش های معنوی و مفهومی آن را تعیین می کند.

امروزه اگر مجری سعی در بروز سواد خود داشته باشد و از آن بدتر، مبتنی بر این سواد، جانب و طرفداری از یکی از جوانب گوناگون موضوعات را بر عهده گیرد، در واقع حکم به تعطیلی آن برنامه و در بسیاری مواقع آن رسانه داده است. در واقع، مخاطبان بسیاری با درک اینکه مجری به جای احاطه بر محور گفت و‌گو، خودش یکی از نقاط شعاع آن است، و در واقع در حدی فراتر از موضوع نیست و به جای اداره و پیش بردن آن، همه وقت و انرژی خود و بینندگان را به یاری گرفته تا خواسته شخصی‌اش را به آنها تلقین کند، آن برنامه را از پوشه برنامه‌های دلخواهشان حذف می‌کنند؛ ضمن اینکه این رفتار غیر حرفه ای، بدون تردید به معنای توهین به شعور مخاطب ارزیابی می شود و سرانجام چنین رفتاری، بر هر اهل فهمی معلوم است.

گفتنی است، در برنامه پنجشنبه شب «نگاه دو» نیز اسدالله بادامچیان در کمال ادب، متانت و صراحت هر آنچه  مجری پرسید، پاسخ داد، ولی در پایان هم گفت که اصلا قرار بر آن نبوده(؟!) که درباره «حزب موتلفه» گفت وگو کنند و اگر می دانست، با آمار و مستندات بهتری در برنامه حضور می‌یافت.

به هر روی، هرچند این ناهماهنگی در کنار بی‌تجربگی و همچنین سیاسی‌بودن صرف مجری برنامه «نگاه دو» معلوم نیست با چه هدفی امکان پخش یافته است، یادآوری این نکته به مسئولان محترم رسانه ملی ضروری می نماید؛ حال که پس از مدت ها بایکوت اصولگرایان منتقد دولت، فرصتی هر چند اندک در اختیار آنان قرار گرفته است، رفتار حرفه ای ایجاب می کند که دست کم برای برقراری توازن سیاسی از دو مهمان حامی و منتقد در کنار یک مجری مسلط اما بی طرف استفاده شود، نه اینکه مجری برنامه خود یک سوی ماجرا قرار گیرد و... .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۰
ايشان همان كسي بودند كه حاميان دیگر کاندیداها را در دوره تبليغات انتخابات رياست جمهوري با هواداران هيتلر مقايسه كردند. به اين مي گويند سياست جذب حداكثري
کی گفته عبدالرضا داوری آدم سیاسیه. اگر این آدم سیاسی باشه. بقیه مردم چکاره اند. راستی یه رفیق هم داره که همون اسفندیار خان معروفه. توی ستاد یاران خورشید فعالیت میکرد.
تا کور شود هرانکه نتواند دید.
پاسخ ها
یزدان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
من نمیدونم این چیه افتاده دهن بعضی ها هر چی میشه میان این یه جمله رو مینویسن؟ کور بشه؟ چرا آخه؟
چیز خیلی نوبریه که یه عده چشم دیدنش رو نداشته باشن؟ هوم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
کسی نمی بیند که کور شود شما دوست دارید بسم اله
بازتاب! از تیرو طایفۀ خودتن دیگه! حالا اونطرفی! چه فرقی میکنه!
مشکل شما این است که هنوز هم رای ملت را قبول ندارید . واگر نه می گفتید مجری نماینده رای اکثریت جامعه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
میتونی نظر مردمو در مورد نظرت ببینی
البته قبل از این هم در برنامه هایی نظیر روبه فردا اصل بی طرفی رعایت نمیشد و اگر این اصل رعایت شود جای بسی تعجب است
این آقا از همکلاسیهای ما در دانشگاه تهران بود . هوادار سروش و برگزار کننده سخنرانی سروش که منجر به حضور انصار حزب الله در دانشگاه در سال 73 شد.
به هم دانشكده هاي اين اقاي حامي دولت رجوع كنيد متوجه مي شويد اقا ا ز اصلاح طالبان تير و هواداران پر و پاقرص هاشمي بود بعد كه اقاي احمدي نژاد شد رييس جمهور اقا شد هوادار دولت الان هم كه نان در وزارت صنايع و صندوق مس است مي شود تهيه كننده محراب توليد و جالب است برخلاف نظر رييس جمهوري اين اقا جايزه هم گرفته و به عنوان سرپرست روزنامه گسترشصنعت معرفي شده است ظريفي مي گفت ديدني است اين اقاي داوري بعد از رياست جمهوري اقاي احمدي نژاد حامي كي مي شود و محراب چي تهيه مي كند.
یعنی چی؟
یعنی اگه کسی طرفدار دولته حق نداره تو صدا و سیما کار کنه؟
بابا آخر منطقید شما
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۴:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
فکر میکنم مطلب رو خوب نگرفتی!!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
فکر کنم بهتره یه بار دیگه ولی ارومتر بخونی بهتر باشه
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
کلا متوجه موضوع نشدی.
با سلام
اتفاقا من هم ايشان را در دانشگاه تهران به خاطر دارم . با انصار حزب الله درگير شد و كتك خوبي خورد . عينكش هم شكسته بود . حالا يا اون موقع نفوذي بوده تو انجمن هاي اسلامي و يا الان نفوذي تو طرفداراي احمدي نژاد . شايد هم از اون كتك ترسيده و ...
عبدالرضا داوری فارغ التحصیل رشته مکانیک دانشکده فنی و از اعضای فعال انجمن اسلامی بود و در انتخابات دو دوره پیش ریاست جمهوری از حامیان هاشمی بود اما در کشور ما هیچ چیز عجیب نیست .
سايت تابناك نميگه كسي كه طرفدار دولت هست نبايد تو صدا سيما باشه بلكه ميگويد توي يك برنامه مجري ان بايد بي طرف باشد
دوباره ميگم،تابناك آب رو بريز همان جايي كه مي سوزه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
اقا بهتره یه ادبیات جدید برا خودت پیدا کن, این یکی قبلا یه جای دیگه مصرف شده, البته سعی کن این بار کمی معدبتر باشه
farsid
| Canada |
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
همنشین تو از تو به باید تا توراعقل و دین بیافزاید متاسفام برای ادبیات چاله میدانی شما
ارتباء با موسسه فرهنگي هنري پويا نقش با وي چيست ؟
شنيده شده كه سازمان بازرسي قراره به بازديد از مدارك صندوق بازنشستگي مس بپردازه
آقاي عبدارضا داوري در سالهاي 83 و 84 معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه صنعت آب و برق ( شهيدعباسپور) و از طرفداران آقاي خاتمي و فعال در ستاد انتخاباتي آقاي هاشمي رفسنجاني كه حتي با امكانات دانشگاه پوستر هاي تبليغاتي براي ايشان چاب كردندو در ابتداي دولت آقاي احمدي نژاد در شهرداري نزد آقاي قاليباف رفتند و سپس با تغيير وضعيت ظاهري خود را طرفدار دولت فعلي دانسته و مراتب ترقي را طي مي كنند!!! و خداوند عاقبت ما مردم را ختم به خير نمايد .
خوشا به اقای احمدی نژاد با دولت عدالت محورش که بادمجان دور قاب چین خوب در آن رشد می کند که نتیجه آن هم کتاب معمای مشایی در وصف حضرت مراد اسفندیار و محراب تولید در وصف رئیس محترم با بودجه بیت المال شد توسط این اقا شد
آقا رضا در دولت خاتمی معاون دانشجویی بود و بالتبع یک اصلاح طلب سرسخت بود. در دولت احمدی نژاد هم یک احمدی نژادیه سرسخت هست. ولی فرقش با هم این است که در زمان خاتمی از بودجه بیت المال روزنامه دانشجویی تولید می کرد اما در دولت عدالت محور با بودجه بیشتری مواجه شده و کتاب تولید می کند
جذب افرادی همچون داوری ها که به گفته شما حامی هاشمی بوده است از هنرهای دولت محمود احمدی نژاد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
البته مراقب باش اون تو رو جذب نکرده باشه!
شما يا نمي بينيد يا خودتون به نديدن مي زنيد از صبح تا شب از دولت در صدا و سيما انتقاد ميشه حالا يه نفر داره حمايت مي كنه شماها ديگه كي هستيد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
فکر میکنم باید عینکم رو عوض کنم! هر چی تلاش میکنم برعکس میبینم!
شایدم تلویزیون ما انتقاد رو اشتباهی نشون میده و ما فکر میکنیم حمایته!
یزدان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
دقیقن چه انتقادی شده؟
مهم این نیست که داوری طرفدار هاشمی یا احمدی نژاد باشد مهم این است که وی وافدار به نظام رهبر معظم انقلاب است.
آیا داوری از پیام فضلی نژاد جذب شده در کیهان کمتر است این حرفها چیه انتشار پیدا می کند ملاک حال افراد است اینکه حالا این فرد در گذشته حامی هاشمی آیا خاتمی بوده چه ربطی با وضعیت کنونی وی دارد الان طرفدار سر خست دولت است و باید همین را مورد احترام قرار داد این نوع رفتارها یعین تجسس در امور شخصی دیگران.
آیا حامی دولت بودن جرم است ؟ درجاییکه عناصر دشمن در پی ضربه زدن به دولت مورد تایید مقام معظم رهبری هستند حضور حامیان دولت در سمیای جمهوری اسلامی با توجه به فضای فعلی سیاسی کشور کار بدی است؟
حتما انتظار دارید از زیباکلام و عباس عبدی برای حضور در سیما دعوت شود نه داوری ها؟
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
اقای رضا سلیمانی دولت وحکوت باید مورد تائید مردم باشد
مولایمان علی تا موقعی که مردم نخواستند حکومت را نپذیرفت.شماها تشنگان قدرتید نه خدمت
طرفدار دولت بودن جرم نيست بيطرف نبودن در يك برنامه رسانه ملي توهين به شعور بيننده است آدم بافهم چشم عقلت را باز كن واين را بفهم.واينكه نان به نرخ روز خوردن اين آقااگر به اصطلاح نكته قوت دولت آقاي احمدي نژاد هم بوده باشداخلاقي نيست.
برنامه برنامه خوبی است و مجری مجری با سواد و قابلی است.خدایا چنان کن که با حب و بغض با مسائل برخورد نکنیم و شخصی نکنیم مسائل را.داوری را من می شناسم با سواد و قابل است و این وسله ها به او نمی چسبد.موفق باشد در برنامه ها کمک کنیم بهتر شود و اندیشه حذفی و این که من بهترم را نداشته باشیم
آقاي داوري سلام.
نظري ندارم ولي..بهتره..
داوری برای خودش چقدر نظر داده در این مطلب. جالب اینکه اصلا معلوم نیست چند نظر پشت سر هم و زمان نزدیک به هم را یک نفر ننوشته است
حامی دولت بودن جرم نیست. بلکه از بودجه بیت المال برای مقاصد سیاسی استفاده کردن جرم است. نوشتن کتاب محراب تولید و معمای مشایی از بودجه بیت المال برای ارتقاء یافتن جرم است.
مشکل احمدی نژاد این است که اطرافیانش را چنین افرادی تشکیل داده اند. اسم وبلاگ آفای داوری در برابر باد است. واقعا ایشان در برابر باد است. آقای احمدی نژاد کلاهش را بالاتر بگذارد با چنین هوادارانی که دارد.
این فرهنگ "سر مخالف رو زدن" رو امثال این ها و حتی راستی های میانه باب کرده اند و می کنید. پس از چی گله دارید؟
سلام تابناک عزیز میشه یکم از تبلیغات سایت کم کنی یا متحرک قرار ندین این طوری سرعت میره بالاتر سایت سبک تر میشه من سرعت 128 دارم البته میدونی کم فروشی زیاده.ممنون میشم اگه اینکارو انجام بدین
این مشخص است صداوسیما هرکس را به برنامه راه نمی دهد .
آقای تابناک!
رویه ای که اصولگرایان حامی دولت نسبت به شما دارند، درست مثل رویه ایست که شما نسبت به اصلاح طلبان دارید
آنچه بر خود نمی پسندی، بر دیگران مپسند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار