بازدید 4239

مرد رهگذر، 5 ساعت در دام گروگانگیرها

متهمان با جعل عنوان پليس به مرد رهگذر نزديك شدند و او را با ادعاي اين‌كه در حمل مواد مخدر فعاليت دارد، ربودند و 5 ساعت به گروگان گرفتند.
کد خبر: ۱۲۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۱ 04 November 2010
جام‌جم: 3 مرد كه با ربودن يك مرد رهگذر در خيابان قصد اخاذي از خانواده‌اش را داشتند، از ترس دستگيري پس از سرقت اموالش او را رها كردند.

متهمان با جعل عنوان پليس به مرد رهگذر نزديك شدند و او را با ادعاي اين‌كه در حمل مواد مخدر فعاليت دارد، ربودند و 5 ساعت به گروگان گرفتند.

رسيدگي به اين پرونده هنگامي در دستور كار ماموران كلانتري 137 امين‌آباد قرار گرفت، كه اوايل آبان امسال مردي با حضور در مركز پليس از 3 مرد به اتهام آدم‌ربايي و سرقت اموالش شكايت كرد.

شاكي در تشريح ماجرا به پليس گفت: در حال عبور از خيابان بودم كه 3 مرد كه يكي از آنها لباس پليس به تن داشت، به من نزديك و مدعي شد طبق گزارش مردمي من مواد مخدر حمل مي‌كنم و بايد مرا بازرسي كنند.

5 ساعت اسير آدم‌رباها

شاكي يادآور شد: به رفتار آنها اعتراض كردم اما بدون توجه به التماس‌هايم مرا كتك زدند و كشان كشان داخل خودرويي انداختند و از آنجا دور شدند.

آدم‌رباها سارق نيز بودند

شاكي اذعان كرد: مردان آدم‌ربا پس از طي مسافتي، مرا به خانه‌اي قديمي در حومه شهر منتقل و 50 هزار تومان پول، گوشي تلفن همراه و مدارك هويتي‌ام را سرقت كردند و آنقدر كتكم زدند كه بيهوش شدم.

شاكي ادامه داد: مردان آدم‌ربا بعد از 5 ساعت مرا از محل خارج كردند و در جنوب شهر از خودروي در حال حركت به بيرون انداخته و متواري شدند تا اين‌كه يك راننده عبوري نجاتم داد.

با ثبت اظهارات مرد شاكي، ماموران با اطلاعاتي كه از وي به دست آوردند، به چهره‌نگاري رايانه‌اي از 3 مرد آدم‌ربا پرداختند و جستجو براي يافتن آنها آغاز شد.در ادامه تحقيقات، مشخصات متهمان فراري در اختيار ماموران گشت انتظامي قرار گرفت تا هرچه سريع‌تر دستگير شوند.

يكي از آدم‌رباها در خيابان شناسايي شد

جستجو براي دستگيري آدم‌رباهاي فراري ادامه داشت تا اين‌كه 6 آبان‌ماه ماموران يكي از آنها را در خيابان شناسايي و دستگير كردند.

با انتقال اين متهم به نام محمد به كلانتري، وي در بازجويي هرگونه مشاركت در آدم‌ربايي و سرقت اموال شاكي را انكار مي‌كرد تا اين‌كه روز بعد در مواجهه حضوري با فرد ربوده‌شده، به جرم خود اعتراف كرد.

آدم‌ربايي به قصد اخاذي

مرد آدم‌ربا در اظهاراتش به پليس گفت: براي تامين هزينه اعتياد و رفع مشكل مالي تصميم گرفتيم، با زور و تهديد چاقو اموال مردم را سرقت كنيم كه چند بار موفق شديم.

روز حادثه نيز درپي يافتن سوژه‌اي جديد، با مشاهده مردي كه پوشش آراسته‌اي داشت، تصميم گرفتيم او را ربوده و از خانواده‌اش اخاذي كنيم.

متهم يادآور شد:‌ بنابر اين يكي از همدستانم لباس پليس پوشيد و 3 نفري به مرد رهگذر نزديك شديم و با عنوان‌ اين‌كه مواد مخدر حمل مي‌كند او را بازرسي بدني كرديم و پس از كتك زدن شاكي و سرقت اموالش او را داخل خودرو انداخته و از آن محل فرار كرديم.

متهم ادامه داد: بعد از 5 ساعت گروگانگيري از ترس اين‌كه خانواده‌اش غيبت او را به پليس اطلاع دهند و تحت تعقيب قرار بگيريم، او را در يكي از خيابان‌ها رها كرده و متواري شديم.

درپي اظهارات وي، چند روز پيش 2 همدستش نيز دستگير شدند و به همكاري با او اعتراف كردند.

متهمان با قرار قانوني در اختيار پليس آگاهي تهران قرار گرفتند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار