بازدید 3124

ترقی: ظریف می‌خواهد جاده را برای اصلاح‌طلبان صاف کند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای ظریف می‌خواهد جاده را برای اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها صاف کند که به نظرم به نتیجه هم نمی‌رسد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ 10 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، سخنان اخیر محمدجواد ظریف واکنش‌های زیادی به همراه داشت اما در این میان یک پرسش مهم مطرح شد اینکه ظریف با چه هدفی سعی در بازگشت به عرصه سیاست ولو در حد رسانه‌ای‌اش دارد؟

حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «مسلم است که هدف آقای ظریف از طرح موضوعاتی که در کلاب‌هاوس مطرح کرد، انتخابات پیش رو است. او می‌خواهد در آستانه انتخابات خودش و دولت مبتوعش را نزد مردم از قصور و کج‌رفتاری‌های خود و دولت متبوعش تبرئه کند و زمینه را برای بازگشت اصلاح‌طلبان به قدرت فراهم کند؛ در واقع هدف پشت پرده سخنان اخیر ظریف انتخاباتی است. رهبر معظم انقلاب در چهاردهم خرداد سخنانی را مطرح کردند که حاکی از نارضایتی ایشان از عملکرد دولت اصلاحات و دولت اعتدال داشت. مقام معظم رهبری عقب‌نشینی‌ها و انفعال‌ها را برای کشور مضر دانستند. با این وصف عقب‌نشینی‌های دولت آقای روحانی مبتنی بر تصمیمات خود دولت وقت بوده است. رهبر انقلاب چارچوب‌ها را روشن کرده بودند اما همین آقایان که امروز مدعی هستند آن چارچوب‌ها را رعایت نکردند».

او ادامه داد: «دفاع آقای ظریف نه مشکلاتی که در دهه90 به واسطه سیاست‌های دولت یازدهم و دوازدهم برای کشور به وجود آمد را رفع می‌کند و نه از قصور دولتمردان وقت می‌کاهد. همین آقای ظریف و دوستانش سرنوشت کشور را به برجام گره زده بودند و منافع ملی را معطل آن کرده بودند».

او ادامه داد: «شکست سیاست‌های مذاکراتی دولت اصلاحات و دولت اعتدال بر همه روشن شده است و هیچ جای دفاعی هم وجود ندارد. آقای ظریف به جای دفاع از خود باید عذرخواهی کند. آقای ظریف که توانایی شناسایی دو جاسوس در تیم مذاکره‌کننده‌اش را نداشت، آیا توانایی شناخت دشمنان انقلاب اسلامی را دارد؟ به نظرم این دست‌وپازدن‌های آقای ظریف راه به جایی نمی‌برد و او نمی‌تواند خود را تبرئه کند».

ترقی در پایان گفت: «ممکن است اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها لیستی برای انتخابات مجلس بدهند اما همین لیست‌دادن منوط به این است که ببینند جایگاهی در بین مردم دارند یا خیر. حالا آقای ظریف در این بین می‌خواهد جاده را برای اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها صاف کند که به نظرم به نتیجه هم نمی‌رسد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان