بازدید 3058

اعزام تیم‌های مدیریت بحران به سه شهرستان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تیم‌های ارزیابی این مدیریت به دنبال سیل روز گذشته در شهرستان های اردستان، نایین و گلپایگان اعزام شدند و شورای مدیریت بحران این شهرستان‌ها برای بررسی میزان خسارت‌ها و رفع مشکلات تشکیل شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶ 10 June 2023

به گزارش «تابناک»، منصور شیشه‌فروش جمعه شب در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سیل خسارت‌هایی را به زمین‌های کشاورزی، منازل مسکونی و راه های روستایی شهرستان‌های اردستان، نایین و گلپایگان وارد کرده است، افزود: بر اثر سیل در روز گذشته، روستای نهوج از توابع شهرستان اردستان ،۱۲ واحد مسکونی تخریب و ۶۰ خانه دچار آبگرفتگی شد و به دامداران و کشاورزان خسارات قابل توجهی وارد شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل امروز، شورای مدیریت بحران شهرستان اردستان با حضور اعضا تشکیل شد تا برای رفع مشکلات روستای نهوجِ این شهرستان برنامه ریزی و اقدام شود.

به گفته وی، مقرر شد هلال احمر با همکاری گروه‌های جهادی، بنیاد مسکن و شهرداری نسبت به تخلیه آب، گل و لای خانه های آسیب دیده روستای نهوج اقدام کنند. همچنین بنیاد مسکن، خیابان ها و کوچه ها را پاکسازی و لایروبی کند و ستاد بازسازی برای واحدهای آسیب دیده ناشی از سیلاب ایجاد شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پلِ روستای نهوج که به دلیل غیر فنی بودن، دهانه‌های آن اجازه عبور سیلاب را نمی داد، گفت: این پل تخریب و قرار شد پل دیگری طراحی شود تا بتواند عبور سیلاب را کنترل کند.

وی با بیان اینکه خسارت های وارد شده به بخش های کشاورزی، مسکن و راه های روستای نهوج حدود ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: قرار بر این شد که مدیریت بحران فرمانداری شهرستان اردستان ستاد تشکیل بدهد و در راستای کمک به آسیب‌دیدگان و رفع مشکلات روستای نهوج اقدام کند.

شیشه فروش گفت: شرکت آب منطقه ای باید لایروبی رودخانه ها را در دستور کار قرار بدهد و هلال احمر کمک‌های معیشتی انجام دهد. همچنین برای پیشگری از رخداد حوادث دیگر، مقرر شد منابع طبیعی، برای طرح آبخیز داری و پخش سیلابِ بالادستِ رودخانه نهوج اقدام کند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرستان نایین اضافه کرد: بندهای آبخیزداری این شهرستان هم بر اثر سیلاب پر شده بود که قرار شد طرح هدایت و جمع آوری آب های سطحی شهر توسط شهرداری اجرایی و بندها استحکام بخشی شود؛ همچنین خساراتی به اراضی کشاورزی و مکسکونی روستاهای این شهرستان وارد شده بود که قرار شد خسارات توسط دستگاه ها جع بندی و به تهران ارسال شود.

شیشه فروش تصریح کرد: تیم‌های امدادی برای یافتن دیگر سرنشین خودرویی که در شهرستان گلپایگان، یک سرنشین آن بر اثر سیلاب فوت شده بود، در حال جست‌وجو هستند اما تا این لحظه نفر دوم پیدا نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: مطابق پیش‌بینی‌ها بارش‌ها تا روز یکشنبه ۲۱ خرداد ادامه دارد و به همین دلیل بار دیگر به تیم‌های امدادی در شمال و شرق استان آماده باش داده ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش ناگهانی باران همراه با رگبار باران شدید، روز گذشته موجب جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر و آسیب دیدگی روستاهای شهرستان های اردستان، گلپایگان و نایین شد.

به بخش‌های کشاورزی، دامداری و منازل مسکونی روستای نهوج از توابع شهرستان اردستان در این سیلاب خسارت زیادی وارد شد و سه نفر از اهالی این روستا در اثر سیلاب جان خود را از دست دادند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر