بازدید 12352
با تحولات منطقه و جهان

ورود ۳۷ جنگنده چین به حریم هوایی تایوان/ افتتاح سرکنسولگری و دفتر نمایندگی ایران در جده عربستان/ بیانیه تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران / وقوع درگیری مرزی میان نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان

ورود ۳۷ جنگنده چین به حریم هوایی تایوان، افتتاح سرکنسولگری و دفتر نمایندگی ایران در جده عربستان، بیانیه تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران، وقوع درگیری مرزی میان نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان و پرواز مشترک بمب افکن‌های راهبردی روسیه و چین از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸ 08 June 2023

ورود 37 جنگنده چین به حریم هوایی تایوان/ افتتاح سرکنسولگری و دفتر نمایندگی ایران در جده عربستان/ بیانیه تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته ای ایران/ وقوع درگیری مرزی میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان

بین الملل تابناک: ورود ۳۷ جنگنده چین به حریم هوایی تایوان، افتتاح سرکنسولگری و دفتر نمایندگی ایران در جده عربستان، بیانیه تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران، وقوع درگیری مرزی میان نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان و پرواز مشترک بمب افکن‌های راهبردی روسیه و چین از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

ورود ۳۷ جنگنده چین به حریم هوایی تایوان

-وزارت دفاع تایوان بامداد پنجشنبه خبر داد که ۳۷ هواپیمای نظامی چینی، صبح امروز، حریم هوایی ما را نقض کردند؛ این هواپیماها شامل جنگنده‌های «شیانگ جِی-۱۱»، «ژیان اچ-۶»، « «ژیان وای-۲۰» می شود.

این وزارتخانه اعلام کرد که چندین جنگنده نیز در منطقه غرب اقیانوس آرام و در حریم هوایی تایوان به پرواز درآمدند.

تایوان همچنین مدعی شد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴ کشتی جنگی چینی را نیز رصد کرده که در اطراف جزیره تایوان حضور داشته‌اند.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، نیروهای مسلح شرایط را از نزدیک زیر نظر دارند و درپاسخ به این اقدام گشت هوایی، کشتی‌های جنگی و سامانه موشکی را اعزام کرده است.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که رسانه‌های روسی دیروز چهارشنبه از رزمایش مشترک نیروهای هوافضای روسیه و نیروی هوایی ارتش چین و گشت هوایی مشترک دو کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه خبر دادند.

همچنین بمب افکن‌های راهبردی تی یو ۹۵‌ام اس نیروی هوافضای روسیه و بمب افکن‌های راهبردی هنگ-۶ کی ارتش چین بر فراز آب‌های دریای ژاپن و دریای چین شرقی و بخش غربی اقیانوس آرام گشت هوایی انجام دادند.

کره جنوبی و ژاپن روز چهارشنبه در بیانیه‌های جداگانه نسبت به گشت‌زنی جت‌های جنگنده روسیه و چین ابراز نگرانی کردند.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن، روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در توکیو گفت که این پروازها نگرانی جدی برای امنیت ملی ژاپن است و مراتب این نگرانی به اطلاع مقامات رسمی چین و روسیه منتقل شده است.

وی اضافه کرد: چنین پروازهای مشترک مکرر بمب افکن‌های دو کشور در آب‌های مرزی ژاپن می‌تواند اقدام متقابل از سوی دولت را به دنبال داشته باشد.

روز سه‌شنبه کره جنوبی نسبت به ورود هشت جنگنده متعلق به کشورهای روسیه و چین در حریم هوایی شبه جزیره کره هشدار داد.

ژاپن روز سه‌شنبه به جنگنده‌های چینی و روسی هشدار داده بود که به سرعت حریم هوایی این کشور را ترک کنند.

آخرین دور گشت‌زنی‌های هوایی مشترک روسیه و چین در سال ۲۰۱۹ بوده است. رزمایش اخیر در حالی برگزار شد که هنوز تنش بین چین و تایوان فروکش نکرده است.

افتتاح سرکنسولگری و دفتر نمایندگی ایران در جده عربستان

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و نمایندگی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی با حضور علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، مجلس و ایرانیان، حسن زرنگار سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و سرپرستان کنسولگری و نمایندگی دائم ایران و همچنین سفیر مازن بن حمد الحمودی رئیس دفتر وزارت امور خارجه سعودی در جده، سرکنسول‌های مقیم در جده، دفاتر نمایندگی کشورهای اسلامی نزد سازمان همکاری و نمایندگان سرپرست حجاج ایرانی در عربستان رسما بازگشایی شد.

نمایندگی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی پس از گفت‌وگوهای بغداد فعالیت خود را از سر گرفت. سرکنسولگری ایران نیز قبل از عزیمت حجاج ایرانی به صورت عملی فعال بوده و اکنون رسما گشایش یافته و پرچم کشورمان در این محل برافراشته شد.

بیانیه تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته ای ایران

سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه‌ای مشترک در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ضمن تکرار ادعاهای خود علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مدعی شدند که پذیرش ماهیت صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای تهران در گرو اجرای کامل توافقات آژانس با این کشور برای حل‌وفصل مسائل پادمانی است.

در این بیانیه که یک نسخه آن روز چهارشنبه در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، تروئیکا ادعا کرده است که «افزایش تدریجی و محدود» روند اجرای توافق ایران و آژانس برای حل‌فصل مسائل پادمانی «نه کافی و نه رضایت بخش است. تنها اجرای کامل تعهدات بیانیه مشترک و مهمتر از همه تعهدات قانونی ایران تحت موافقت نامه جامع پادمان، می تواند اعتماد را درباره ادعای ایران مبنی بر اینکه برنامه هسته ای این کشور فقط در خدمت اهداف صلح آمیز است، بازگرداند.»

سه‌کشور اروپایی با بیان این ادعا که «سطح همکاری ایران با آژانس کافی نیست» مدعی شده‌اند: ما به درخواست‌ها برای شفافیت کامل در مورد تمام مسائل پادمانی مرتبط با ایران ادامه دهیم. ایران باید به مسائل باقی مانده رسیدگی کند و بدون تأخیر بیشتر، اطلاعات فنی معتبری در مورد مکان های کنونی مواد هسته ای و تجهیزات آلوده در رابطه با تورقوزآباد و ورامین ارائه کند.

تروئیکا همسو با سیاست ایالات متحده برای کمرنگ نشان دادن تعاملات ایران و آژانس ادعا کرد: آژانس تا زمانی که ایران از لحاظ فنی توضیحات معتبری در مورد سؤالات باقی‌مانده پادمانی ارائه نکند، نمی‌تواند صحت و کامل بودن اعلامیه‌های ایران را تحت ان‌پی‌تی تأیید کند. مسائل باقیمانده باید حل و فصل شوند تا آژانس در موقعیتی باشد که تضمین دهد برنامه هسته ای ایران منحصراً صلح آمیز است. چنین تضمین هایی برای جامعه بین المللی و رژیم بین المللی منع اشاعه ضروری است.

انگلیس، فرانسه و آلمان با اشاره به قطعنامه‌های ضدایرانی شورای حکام که طی سه سال گذشته، با صحنه‌گردانی رژیم صهیونیستی صادر شده است، ادعا کرده‌اند: اگر ایران اقدامات ضروری و فوری مندرج در قطعنامه نوامبر ۲۰۲۲ و بیانیه مشترک ماه مارس را کامل اجرا نکند، اعضا باید در جلسه بعدی برای انجام اقدامات بیشتر آماده شود. ما مجدداً تاکید می‌کنیم که مشتاقانه منتظر شفاف‌سازی همه موضوعات باقی‌مانده از سوی ایران در اسرع وقت هستیم و اگر مدیرکل آژانس تأیید کند که به این موضوعات به درستی رسیدگی شده است، گزارش‌های بیشتر در مورد تحولات را ضروری نمی‌دانیم.

وقوع درگیری مرزی میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آرذربایجان چهارشنبه شب مدعی تیراندازی مجدد نیروهای ارمنستان به مواضع خود و پاسخ به طرف مقابل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شده که از ساعت ۱۳:۳۵ تا ۱۹:۴۵ به وقت محلی، نیروهای ارمنستان به مواضع نیروهای این کشور در «خوجاوند»، مکان استقرار موقت نیروهای حافظ صلح روس شلیک کردند.

باکو مدعی شده که در این آتش پراکنی نیروهای ارمنستان از سلاح‌های سبک استفاده کردند و یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان اقدامات تلافی جویانه کافی انجام دادند.

دور جدیدی از تنش‌ها (جنگ دوم) بین باکو و ایروان در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ با درگیری شدید در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد. در نهم نوامبر ۲۰۲۰، «ولادیمیر پوتین»رئیس‌جمهور روسیه، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» بیانیه مشترکی را در خصوص آتش‌بس کامل در قره‌باغ کوهستانی به امضا درآوردند. سپس رهبران سه‌ کشور چندین بیانیه مشترک در خصوص وضعیت در این منطقه به تصویب درآوردند. در نهایت در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱، سه طرف موافقت کردند که کارگروهی را در سطح معاونین وزیر خارجه ایجاد کنند تا بر برقراری روابط حمل و نقلی و اقتصادی در منطقه تمرکز کنند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در تازه‌ترین بیانیه خود از اقدامات مهندسی نظامیان ارمنستان در پوشش کارهای کشاورزی جهت نصب استحکامات طولانی‌مدت در مقابل مواضع ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در مناطق «آغ‌دام»، «خوجاوند» و «شوشا» خبر داد و مدعی شد، با اقدامات سریع یگان‌های ارتش، این تحرکات به سرعت متوقف شد.

 پرواز مشترک بمب افکن‌های راهبردی روسیه و چین

روز چهارشنبه، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که بمب افکن راهبردی تی یو ۹۵‌ام اس نیروی هوایی این کشور و بمب افکن‌های راهبردی اچ ۶ کی چین، بر فراز آب‌های دریای ژاپن، دریای چین شرقی و غرب اقیانوس آرام پرواز کردند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس" در این بیانیه آمده است: نیروهای هوافضای روسیه و نیروی هوایی ارتش چین در هفتم ژوئن ۲۰۲۳ گشت هوایی مشترک جدیدی را در منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار کردند.

همچنین بمب افکن‌های راهبردی تی یو ۹۵‌ام اس نیروی هوافضای روسیه و بمب افکن‌های راهبردی هنگ-۶ کی ارتش چین بر فراز آب‌های دریای ژاپن و دریای چین شرقی و بخش غربی اقیانوس آرام گشت هوایی انجام دادند.

این وزارتخانه تصریح کرد که این پرواز مشترک حدود هشت ساعت به طول انجامید.

به گفته وزارت دفاع روسیه، جنگنده‌های سوخوی ۳۰ اس‌ام و سوخوی ۳۵‌ام روسیه و جنگنده‌های "شیان ۱۱ بی" چین در طول مسیر پرواز، بمب افکن‌ها را پشتیبانی کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۷
به کوری چشم غربی‌ها دوقوزآباد را به مرکز پیشرفته ترین فن آوریهای اتمی تبدیل خواهیم کرد . روزی که دوقوزآباد همچون الماسی درخشان بر تارک صنعت اتمی جهان بدرخشد . به امید آن روز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
هزینه کور کردن چشم غربی ها و حماسه آفرینی‌های شما و مسئولین را مردم پرداخت می کنند .
بدون آنکه عایدی از این ماجراجویی های مسئولین بر سر سفره ببرند .
ناشناس
| Austria |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
با این گرانی سرسام آور مسکن و قیمت وحشتناک‌ ارزاق عمومی، باید تمام تاسیسات پیشرفته دوقوزآباد را کوبید بر سر آدمهایی مثل شما تا شاید مغزتان تکان بخورد و بفهمید که کشور ما نیازمند چیزهای دیگری بغیر از انرژی هسته ای میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
جوانان دوقوزآباد از جوسازی‌ها نترسند و همچنان پای کار بمانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
توصیه می کنم وزارت اطلاعات این افراد رو زیر نظر داشته باشه بعیده کسی از روی نا اگاهی اینچنین در زمین دشمن بازی کنه
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اون کشتی نوحی که امثال تو دنبالشن ، این چیزا نیست.
کشتی نوح اشتغال و قوت لایموت مردم .هست
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اُشکول تورقوزآباد نه دوقوزآباد !!!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
شما کوتاه بیا تشریف ببرید از نزدیک به صنعت هستی نگاه کنید از پیچ ‌ومهره گرفته تا موتور و همه خارجیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
تورقوز اباد را که اسراییلی ها تمام اسناد و مدارک فوق

محرنامه اش را بار کردند بردند تل آویو !!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
میزان ضریب هوشی در جماعت غربگدا به قدری پایین است که فرق شوخی و جدی رو متوجه نمیشن :)))
درود بر تابناک و یاران باوفایش



دیروز برای کار اداری به یکی از ادارات دولتی مراجعه نمودم که با صحنه هدر رفت انرژی روبرو شدم


به کارمند اون قسمت گفتم که این درست نیست که کولر روشن و پنجره بازه


متاسفانه با تندی برگشت بهم گفت شما چیکاره هستی که به من داری نصیحت میکنی


برگشتم بهش گفتم ببخشید که گفتم بالای چشم تو ابروست



واله بلا تلا جرات نداریم دو ساعت کولرمون روشن بزاریم چه رسد بخواهیم همزمان پنجره رو باز بزاریم



بلانسب شما و کارمندان خدوم و...........نمیدانم برخی از این عقده ایها، از کجا سر و کله شون پیدا شده که ثروت و بیت المال
کشور رو حیف و میل میکنن



آیا امیدی هست که بتواند رویاهای این ملت ستمدیده را به پرواز در آورد؟
پاسخ ها
د
| Netherlands |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
خیر.امیدی نیست
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
با امید 44 سال رو پشت سر گذاشتید
یه چند سال دیگر صبر کنید وقت رفتنمون میرسه و خلاص میشیم
ما که جهنمی هستیم و اونا بهشتی
خدارو شکر دیگه لاقل اونجا نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
امید رفت


رویا موند



صرفا جهت اطلاع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اری برادر ریش بگزار تا استخدام شوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اگر فقط هدر رفتن انرژی بود که خوب بود کجاش رو دیدی
چین هم هوس کرده هم خودش ، هم روسیه و هم ایران رو زمین بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
تشت رسوایی اربابت خیلی وقته افتاده
انگلیس و المان و فرانسه از غصه دق کنند دشمنان اصلی این مملکت این کشورهای بی ابروی اروپایی هست که عملا نوکر درجه اول امریکا هستند و حاضرند به قیمت اسیب دیدن کشورشان نوکری امریکا را بکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
از غصه دق کردن غربی ها برای مردم ایران نون و آب نمی شود !

این تندروی ها شده بلای جان مردم
دردمان را به که بگوییم تا به دادمان برسد .
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اروپا امکان ندارد بگدارد تا ما بدون حضور انها با امریکا توافق کنیم

ثابت شد بهترین راه رفع تنش ها با دنیا فقط توافق برجام بوده است

که تندروها بخاطر منافع جناحی نگذاشتند در دولت روحانی انجام شود
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
روزی خواهد رسید که آمریکا دست جلوی ما دراز خواهد کرد و خواهد گفت آیا این ده آمریکایی را به کارگری می‌گیرید یا نمی‌گیرید؟
ناشناس 3/18
یه وقت به کارگری نگیریا
نباید بهشون رحم کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
ممنون از حمایتت دوست عراقی نوش جانت دلارهای ما ایرانیها برای هر کامنتت که میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اصل كدخداست كوتوله هاى اروپايي كيلويي چند ، اينا بدون امريكا هيچ پخى نيستن
امریکا واروپا دوست دارند سربه تن ما نباشد، یه سئوال ازدوستان تابناکی چرا طریف وروحانی درست درزمانی که شاید بازهم میگم شاید ایران با اروپا وامریکا وآژانس به یک توافق نیم بند برسند شروع کردن جوسازی برعلیه ایران... آدم شک میکند که بعضی ازاصلاح طلب ها ویا اصولگراها ایرانی هستند یاخیر.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
نه اصلاح طلب نه اصولگرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
آیا با کفار می شود توافق کرد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اعتماد به یک خدا پرست تی کاتولیک بهتر از یک بت پرست چینی است تمامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
به کفار هم اعتماد نکنید چینیها
افتتاح سرکنسولگری و دفتر نمایندگی ایران در جده عربستان

آیا متوجه این نکته شده‌اید که؛
سالهاست ایرانیان در تلاشند برای بدست آوردن آنچه که قبلا داشتند و با رفتار گروهی آدمهای تند رو و بی‌کفایت و نادان، آنها را از دست داده‌اند؟!
و پس از بدست آوردن برخی(فقط برخی) از آنچه که قبلا (شاید بهترش را) داشته‌اند، احساس پیروزی و کفایت میکنند!

-انرژی هسته‌ای
-ریاست اپک
-قدرت برتر منطقه
-دوستی با کشورها و ملتهای جهان توسعه یافته و قدرتمند
-مردمی شاد و امیدوار
-سیستم آموزش و پرورش مجانی
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
هفت ساله که تندرو ها با اتش زدن سفارت عربستان. باعث شدند تا توافق برجام تعطیل گردد

و هزاران مشکل جدی پس از ان باعث شد تا اوضاع و احوال مردم و کشور به فقر و فلاکت مبتلا گردد د
تابناک عزیر چی شده که اینقدرحامی ارمنستان شده ای که درگزارشت میگوئی جمهوری آذربایجان مدعی حمله ارمنستان شده اگرتاریخ معاصررافرصت مطالعه داشتید متوجه میشدید که ارمنستان چه بروز اهالی آذربایجان اورده حتی کاری نداریم که هم دین ومذهب ماهستند چنان جنایتشان شدیدبوده‌که ازطرف سازمان ملل محکوم‌ شده وجدائی قرباغ ازادربایجان برسمیت شناخته نشده اگرتجاوزبد است چه فرقی درتجاوزگری بین ارمنستان واسرائیل وجوددارد البته اینکه‌ ماایرانیها بنوعی غریبه دوست هستیم میتواندعلت طرفداری سایت محترم تابناک ازارمنستان دربرابرآذربایحان باشد که‌البنه درشان ومقام‌ سایت شما نیست سئوال مااینست چگونه مطلع شدیدکه اذربایجان راست نمیکوید ومدعی‌ شده که بارمنفی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
چون ارمنستان دوست ماست و ادعای ارضی دباره ایران نداره ولی آذربایجان مدتهاست که بدنبال تجزیه قسمتهای آذری نشین ایرانه و آذری ها را تحریک به جدایی می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
تو چرا حامی آذربایجان شدی که بر علیه ایران با اسرائیل دست دوستی داده است و آذربایجان آبله هم ابلهانه دست آویز این رژیم تروریستی شده است
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
ناشناس 12:47 ارمنستان نه تنها دوست ما نیست بلکه قاتل و متجاوز به خاک و میهن ما است. فاجعه جیلولوق و نسل کشی قره باغ هنوز از اذهان ما پاک نشده است اگر ارمنستان دوست شماست پس شما در کنار دشمن هموطنان تورک خود قرار دارید.ا
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
خطاب به ناشناس 14:16 ما حامی آذربایجان نیستیم بلکه خود آذربایجان هستیم.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
ناشناس ۱۲.۴۷اگرفرصت کردید به نقشه خیالی ارمنستان بزرگ نگاه کنید تاببینید آنها تقریبا نصف ایران رامال خودمی دانند (ازدریابه دریا-خلیج فارس تادریای سیاه ) آن نقشه حتی کل آذربایجان،کردستان وبخش بزرگی ازگیلان رادربرمی گیرد! بیدارشوید
از ورود صد فروند جنگنده هاي ابرفوق فوق پيشرفته روسيه خبري نشذ
از اعدام سه جوان شیعه به دست وهابیون سعودی چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
هیسسس الان که وقت این حرفها نیست آقایان وضع اقتصادی و کسری بودجه رو دیدن و غش کردن طرف بن سلمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
از شیخ نمر گذشتند اینا که ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
مگه توى ايران شيعى مجرم شيعه مجازات نميشه كه توقع داشته داشتيم در عربستان يا هر جاى دنيا مجازات نشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
به توچه غربگدا
آذربایجان پیروز است ارمنی باید عقب نشینی کنه
یاشا آذربایجان
عجیب است که تایوان از سرنوشت اکراین درس نمی گیرد.
چین اگه جرات داشت تا حالا به تایوان حمله کرده بود پس خودتان را به این ادعاها دلخوش نکنید، اگه قدرت همین امریکا نبود چیزی به نام صلح در جهان وجود نداشت و قانون جنگل در زمین حکمفرما بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر