بازدید 7789
۵

کاهش چشمگیر قیمت ها/ روز خونین دلار، سکه و طلا !

قیمت سکه امامی امسال برای اولین بار به زیر ۳۰ میلیون رسید. قیمت دلار امسال حداقل ۴۹ هزار و ۹۹۰ تومان تثبیت شده و این رقم را روز ۱۹ فروردین روی تابلو صرافی‌ها دیدیم.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ 07 June 2023

به‌ گزارش به نقل از فرارو؛ طلا ۱۸ عیار از دیروز تا الان چاره‌ای جز تسلیم نداشته و ارزش آن به کمترین سطح از ابتدای سال جاری رسیده است. سکه امامی، نیم‌سکه و سکه گرمی دقیقا مسیر طلا ۱۸ عیار را پشت سر گذاشتند و با ادامه این روند همین سرنوشت برای دلار در بازار آزاد ارز دور از انتظار نیست.
 
 قیمت دلار آزاد با وجود عقب‌نشینی به کانال ۵۰ هزار تومان، هنوز با کف قیمت خودش در سال جاری فاصله دارد، اما سکه امامی برای اولین بار در امسال در محدوده ۲۹ میلیون فروخته می‌شود و نرخ طلا ۱۸ عیار با رسیدن به رقم دو میلیون و ۴۰۹ هزار تومان، حدود ۱۲ درصد کمتر از قله تاریخی خودش که اردیبهشت امسال شکل گرفته، ارزش دارد.
 
قیمت دلار؛ ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان
 
قیمت دلار آزاد امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد همزمان با شروع خریدوفروش‌های بازار ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان به‌ثبت رسید. عصر دیروز فروشنده‌های بازار ارز دلار را ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان می‌فروختند و به‌این ترتیب نرخ اسکناس آمریکایی امروز ۲۰۰ تومان کاهش داشته است.
 
قیمت دلار امسال حداقل ۴۹ هزار و ۹۹۰ تومان تثبیت شده و این رقم را روز ۱۹ فروردین روی تابلو صرافی‌ها دیدیم. از طرفی بیشترین قیمت دلار آزاد امسال ۵۵ هزار و ۵۰ تومان محسوب می‌شود که درمقایسه با آن روز نرخ دلار حدود هفت درصد ریخته است.
 
قیمت یورو امروز در بازار آزاد با کاهش ۳۳۰ تومانی به ۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان تنزل پیدا کرد. نرخ پایانی یورو در معاملات عصر سه‌شنبه ۵۴ هزار و ۵۳۰ تومان بوده که به‌معنی افت ۲۶۰ تومانی ارزش این اسکناس است. البته نمودار یورو نشان می‌دهد اسکناس اروپایی همین امروز به کمترین سطح خودش در سال جاری رسیده است. چون تا امروز رقم ۵۴ هزار و ۲۴۰ تومان را کف قیمت یورو در سال ۱۴۰۲ می‌دانستیم.
 
قیمت لیر ترکیه امروز تا ظهر به دو هزار و ۲۰۰ تومان رسید. یعنی ۱۷۰ تومان کمتر از دیروز. خریداران لیر ترکیه عصر سه‌شنبه در بازار آزاد بابت هر لیر ترکیه دو هزار و ۳۷۰ تومان هزینه می‌کردند.
 
قیمت امروز لیر ترکیه را هم باید کف امسال این اسکناس بدانیم. از طرفی درمقایسه با روز ۱۰ اردیبهشت که لیر دو هزار و ۸۷۰ تومان قیمت داشت، ارزش این اسکناس ۲۳ درصد ریزش داشته است.
 
درهم امارات تا ظهر امروز معادل ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته شد. حدود ۹۰ تومان کمتر از دیروز. البته درهم که معمولا با دلار رابطه مستقیمی دارد، هنوز ۱۸۰ تومان تا کف قیمت امسال خودش فاصله دارد. چون روز ۱۹ فروردین امسال درهم امارات را ۱۳ هزار و ۶۲۰ تومان می‌فروختند.
 
قیمت سکه؛ ۲۹ میلیون و ۴۵۱ هزار
سکه امامی ظهر امروز به‌شکل تکفروشی معادل ۲۹ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان فروخته شد. رقمی که دقیقا ۳۵۰ هزار تومان از نرخ فروش سکه امامی در آخرین خریدوفروش‌های دیروز کمتر است.
 
سکه امامی دیروز با رسیدن به رقم ۲۹ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان به کمترین سطح خود در سال جدید رسید و حالا در شروع معاملات امروز سکه امامی به محدوده پایین‌تری رسیده و با ادامه این روند کف قیمت جدیدی برای آن در بازار طلا شکل می‌گیرد. بیشترین قیمت سکه امامی در سال جاری رقم خیره‌کننده ۳۴ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان بوده است. عددی که در روز تاریخی ۱۰ اردیبهشت به ثبت رسیده و حالا درمقایسه با آن روز قیمت سکه امامی تقریبا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یعنی معادل ۱۵ درصد ریخته است.
 
سکه تمام‌بهار آزادی امروز در کانال ۲۶ میلیون فروخته شد. هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی امروز معادل ۲۶ میلیون و ۳۹۵ هزار به‌فروش رسید که به‌معنی کاهش ۵۰۶ هزار تومانی ارزش آن نسبت به دیروز است. حالا قیمت سکه تمام‌بهار آزادی به‌کمترین سطح امسالش رسیده است. آن طرف بیشترین قیمت سکه تمام‌بهار آزادی که به تمام‌سکه طرح قدیم هم معروف است، روز ۱۰ اردیبهشت ۳۰ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان به‌ثبت رسیده است. یعنی نسبت به آن روز قیمت سکه تمام‌بهار آزادی ۱۴.۵ درصد تنزل پیدا کرده است.
 
قیمت نیم‌سکه بهار آزادی امروز به ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته شاهد کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت آن هستیم. حالا قیمت امروز نیم‌سکه، کمترین ارزش آن در امسال است. فراموش نکنیم نیم‌سکه یکبار در روز ۱۰ اردیبهشت تا محدوده ۱۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان پیشروی کرد و الان درمقایسه با آن روز نزدیک ۱۸ درصد پایین آمده است.
 
قیمت ربع‌سکه بهار آزادی امروز به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید تا فقط ۵۰ هزار تومان از کف امسالش ارش بیشتری داشته باشد. چون روز ۲۷ اردبهشت امسال طلافروش‌ها و صراف‌ها ربع‌سکه را به‌شکل تکفروشی ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می‌فروختند.
 
سکه گرمی هم امروز شش میلیون و ۴۲۰ هزار تومان یعنی در کمترین سطح امسال خودش فروخته شد. تا امروز رقم شش میلیون و ۴۹۰ هزار تومان در روز ۲۷ اردیبهشت را کف قیمت سکه گرمی محسوب می‌کردیم. از طرفی نسبت به روز ۱۰ اردیبهشت که سکه گرمی هفت میلیون و ۷۲۰ هزار تومان فروخته می‌شد، ارزش آن ۱۷ درصد تنزل پیدا کرده است.
 
هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز درحالی دو میلیون و ۴۰۹ هزار تومان معامله شد که عصر دیروز دو میلیون و ۴۵۷ هزار تومان ارزش داشت. حالا همزمان با افت ۴۸ هزار تومانی قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار، ارزش آن به پایین‌ترین سطح از ابتدای سال جاری رسیده است.
 

کاهش چشمگیر قیمت ها/ روز خونین دلار، سکه و طلا !

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
خونین شدیم رفت!
به‌این ترتیب نرخ اسکناس آمریکایی امروز ۲۰۰ تومان کاهش داشته است
با موشک میره بالا, بعد میلیمتری میاد پایین بعد دوباره با موشک میره بالا....
قیمتها دو زار اومده پایین چه سر و صدایی می کنید
یادتون نره که چقدر بالا رفته
این بالا و پایین رفتن ها منجر به سود های میلیاردی و از آن طرف ورزشکستی گی های گسترده می شود پس کم اهمیت نگیرید این موضوع را
جوجه را اخر پاییز میشمارند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر