بازدید 13888
با چهارصد و شصت و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

آغاز حملات گسترده اوکراین به مواضع متعدد روسیه / کشته شدن ۷۰۰ نظامی اوکراین در حمله ارتش روسیه / عقب نشینی نیرو‌های روسیه از منطقه‌ای در باخموت

چهارصد و شصت و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱ 05 June 2023

کشته شدن 700 نظامی اوکراین در حمله ارتش روسیه/عقب نشینی نیروهای روسیه از منطقه ای در باخموت

بین الملل تابناک: چهارصد و شصت و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

سازمان ملل: گفتگوها درباره توافق صادرات غلات ادامه دارد
۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ۲۲:۵۶

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که توافق غلات برای رسیدگی به بحران غذا و گرسنگی و یادداشت تفاهم با روسیه در خصوص صادرات کود و آمونیاک نیز بسیار حیاتی هستند.

به گفته دوجاریک، مانع موجود در مقابل صادرات آمونیاک و کود روسیه، جنگ جاری در اوکراین است.

وی درباره جنگ سودان نیز گفت که می توانیم در مناطق مختلف سودان به صورت موردی کمک ارائه کنیم اما می خواهیم درگیری ها در سودان کاملا متوقف شود تا بتوانیم به مردم سودان به راحتی کمک ارائه کنیم.

دوجاریک همچنین در پسخ به سوال دیگری گفت که موضع ما در خصوص فلسطینیانی که توسط پلیس اسرائیل بازداشت شده اند تغییر نکرده است. این زندانیان باید یا در دادگاه محاکمه شوند و یا در غیر این صورت آزاد شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تصمیمات شرکت های رسانه های اجتماعی نیز گفت که ما نگران هرگونه تصمیم شرکت های رسانه های اجتماعی هستیم که منجر به افزایش اطلاعات نادرست شود. رسانه های اجتماعی مسئول محتوای منتشر شده در بستر خود هستند و ما معتقدیم سیاست این شرکت ها باید این را نشان دهد.

آمریکا: اوکراین برای ضد حمله به خوبی آماده است
۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ۲۲:۵۵

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادعا کرد که اوکراین "به خوبی" برای ضد حمله جهت  بازپس گیری قلمرو خود از نیروهای روسیه آماده شده است.

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: اوکراینی ها در جنگی هستند که تهدیدی وجودی برای بقای اوکراین است و معنای بیشتری برای سایر جهان دارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرد که اوکراین توانایی بازپس گیری سرزمین خود از روسیه را دارد و بر تعهد آمریکا به حمایت از اوکراین تاکید کرد.

سالیوان نیز در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفت: ما معتقدیم که اوکراینی‌ها در این ضدحمله موفق خواهند شد و ما به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد زیرا آنها به دنبال دفاع از خود در برابر تجاوزات مداوم روسیه هستند.

آغاز حملات گسترده اوکراین به مواضع متعدد روسیه
۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ۲۲:۵۳

آنا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که اوکراین حملات خود علیه مواضع روسیه را "در برخی جبهه‌ها" آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری "تاس" وی در کانال تلگرامی خود نوشت: عملیات دفاعی شامل همه اقدامات، از جمله ضد حمله است. بنابراین در برخی جهات به اقدامات تهاجمی روی آورده‌ایم.
این مقام اوکراینی تاکید کرد که "باخموت همچنان کانون درگیری‌های شدید است. "

ناوگان اقیانوس آرام روسیه رزمایش خود را با بیش از ۶۰ کشتی آغاز کرد
۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ۲۰:۳۸

به گزارش سرویس مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه، این ناوگان رزمایش‌ خود را در دریاهای ژاپن و اوخوتسک با مشارکت بیش از ۶۰ کشتی جنگی و شناور پشتیبانی آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش سرویس مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه آمده است: "براساس برنامه آموزش فرماندهی و بدنه‌های کنترل نظامی نیروهای ناوگان اقیانوس آرام برای سال ۲۰۲۳، از ۵ تا ۲۰ ژوئن در آب‌های دریاهای ژاپن و اوخوتسک، تحت رهبری دریاسالار ویکتور لینا، فرمانده ناوگان اقیانوس آرام، رزمایش نیروهای مختلف ناوگان در محدوده اقیانوس برگزار می‌شود."

در این گزارش تصریح شده است که "بیش از ۶۰ کشتی جنگی و شناور پشتیبانی ناوگان، حدود ۳۵ هواپیمای نیروی دریایی، نیروهای ساحلی و بیش از ۱۱ هزار پرسنل نظامی در رزمایش نیروهای ناوگان اقیانوس آرام مشارکت دارند."

همچنین در این گزارش آمده است که در حال حاضر نیروهای ناوگان اقیانوس آرام در مناطق تعیین شده مستقر شده‌اند و "به عنوان بخشی از یک رزمایش عملیاتی در محدوده اقیانوس شروع به انجام وظایف خود کرده‌اند."

در جریان این رزمایش گروه‌های تاکتیکی دریایی به همراه هوانوردی دریایی، زیردریایی‌های دشمن فرضی را جستجو و ردیابی می‌کنند و تمرینات نظامی را علیه اهداف سطحی و هوایی از جمله با شلیک موشک و توپ انجام می‌دهند.

علاوه بر این، سازماندهی پدافند هوایی واحدهای کشتی و همچنین تدارکات نیروها در دریا بررسی خواهد شد.

بازرسی کشتی‌ها تحت توافق غلات اوکراین از سر گرفته شد
۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ۲۰:۳۷

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه گفت که بازرسی کشتی‌ها به عنوان بخشی از قرارداد غلات با اوکراین در دریای سیاه از سر گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ورشینین گفت: تا آنجا که ما می‌دانیم، مرکز هماهنگی مشترک در استانبول بر اساس قوانینی که در سال گذشته تصویب شد و فرض بر این است که راه حل اجماع برای مشکلات پیش آمده وجود خواهد داشت، برای غلبه بر همه مشکلات پیش آمده کار می‌کند.

ورشینین به خبرنگاران گفت: این بازرسی‌ها از سر گرفته شده است.

هم‌زمان این دیپلمات خاطرنشان کرد که روسیه هیچ چشم اندازی برای تمدید قرارداد غلات نمی‌بیند.

روسیه و اوکراین سال گذشته با میانجیگری ترکیه توافق کردند تا انتقال غلات اوکراین از دریای سیاه صورت بگیرد و روسیه در این زمینه مانع نشود.

کشته شدن ۷۰۰ نظامی اوکراین در حمله ارتش روسیه

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، بیش از ۷۰۰ نظامی اوکراینی در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که نیروهای مسلح و سرویس مرزی سازمان امنیت روسیه روز گذشته موفق شدند، تلاش جدید گروهی از تروریست های اوکراینی برای نفوذ به منطقه بلگورود را خنثی کنند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه در نتیجه این عملیات و تلاش برای ورود به منطقه بلگورود، بیش از ۱۰ تروریست کشته و ۲ قایق و یک خودروی زرهی آنها نیز منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که ارتش اوکراین در جریان یک حمله گسترده ناموفق در محور دونتسک جنوبی ۳۰۰ تن از نظامیان خود را از دست داد.

در این گزارش آمده است که در شبانه روز گذشته و در جریان درگیری در منطقه دونتسک حدود ۴۲۵ نظامی اوکراینی کشته شدند. همچنین یک دستگاه هویتزر آلمانی ارتش اوکراین نیز به دست نیروهای روسیه منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که ارتش اوکراین، همچنان به تلاش برای انجام اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان مناطق مرزی روسیه ادامه می دهد.

عقب نشینی نیروهای روسیه از منطقه ای در باخموت

در حالی که وزارت دفاع روسیه صبح امروز (دوشنبه) از دفع حملات اوکراین در منطقه دونتسک خبر داد، رئیس گروه واگنر می‌گوید که نیروهای روسیه، کنترل منطقه‌ای در حوالی شمال باخموت را از دست داده‌اند.

به گزارش رویترز، اولکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین امروز گفت که نیروهای اوکراینی به «حرکت رو به جلو» در نزدیکی باخموت ادامه می‌دهند.

او در پیامی تلگرامی نوشت که نیروهای اوکراینی در تخریب مواضع روسیه موفق بوده‌اند و به مسیر خود ادامه می‌دهند.

در همین حال یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر اظهار کرد که نیروهای اوکراینی کنترل بخشی از برخیوکا، واقع در شمال باخموت را به‌ دست گرفته‌اند و همچنین این موقعیت را یک "رسوایی" خواند.

نیروهای واگنر ماه گذشته میلادی پس از جنگی طولانی مدت کنترل باخموت را به‌ دست گرفتند و سپس مواضع خود را به نیروهای روسی تحویل دادند.

وزارت دفاع روسیه اوایل امروز اعلام کرد، نیروهای اوکراینی طی یک "حمله گسترده" در امتداد پنج بخش از خط مقدم در دونباس به نیروهای روسیه حمله کردند اما در اهداف خود شکست خوردند.

روسیه: ضدحمله احتمالی اوکراین در دونتسک خنثی شد

وزارت دفاع روسیه بامداد دوشنبه با انتشار یک ویدئو اعلام کرد که نیروهای این کشور، یکشنبه شب حمله بزرگ اوکراین را در پنج منطقه در استان دونتسک دفع کرده‌اند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی این وزارتخانه گفت: هدف دشمن شکستن خط دفاعی ما در جایی بود که به نظر آنها آسیب‌پذیرترین نقطه خط دفاعی ما بود؛ اما آنها به اهداف خود نرسیدند و هیچ موفقیتی کسب نکردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۳
بیایید غربگداهارو دوست داشته باشیم شاید دست خودشون نیست واقعا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
بدبختی پناهنده هم میشن به بهشت موعود بازم ول کن مملکت نیستن نمونش موموکتی و اسماعیلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
افسوس ببراي هموطني كه به خاطر شرق و غرب اينطوري با مردم كشورش صحبت ميكنه كجا تربيت شدي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
اگر اطلاع داشتی که بعد از مغول هیچ کشوری به اندازه روسیه ایران را تحقیر نکرده از روسیه دفاع نمی کردی بدان واگاه باش که روسیه 7 برابر کشور بلژیک از خاک ایران تصرف کرده و پدر بزرگهای ما را کشته حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی که شروع تمرین دوموکراسی در ایران بود به توپ بسته اگر اندکی مطالعه کنی کار سختی نیست یک گوگلی بکن و از این نااکاهی که وجودت را پر کرده خودت را رها کن در ضمن 16 کشوری که همسایه روسیه هستند از تمامی بدون استثنا زمین گرفته روسیه اگرسیوترین کشور دنیاست در ضمن برای چه همه کشورها به سمت غرب فرار می کنند یکی به طرف روسیه نمی رود چرا همه نخبگان عالم به امریکا فرار می کنند چرا پدر و مادر با امریکا در ستیزند پسر در بهترین دانشگاه امریکا درس می خواند و کسی مزاحمش نمی شود چرا 5400مسئول همه فرزندانشان به امریکا فرار کرده اند یکی هم به روسیه نرفته یعنی همه انها به اندازه شما عقل نداشتند و همشون اشتباه کردند.

اگر شعور داشتی از کشوری حمایت نمی کردی که 7 برابر ّلژیک از خاک ایران را به سرقت برده و اجداد ما را کشته اگر عمق فکر کنی می بینی دق کنیم حق داریم خیلی از جامعه شناس ها عدم پیشرفت ایران را به علت تحقیری که مغول ها کردن و در ریشه ایرانیان ماند باعث شده ولی من می گویم تحقیرقی هم که روسیه کرد و اجدادما را کشت و 7 برابر بلژیک ایرانیان را از ما جدا کرد را هم نباید نادیده بگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
کی ساندیس این بچه رو برداشته بیاره بهش بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
غربگدایی از سرطان هم بدتر است
تو مرز روسیه و نزدیک بلگورود نه رودخانه درست حسابی هست نه دریا!!!! دو تا قایق منهدم کرده روسیه؟؟؟ خیلی جوک هستند روسها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
شما الان جغرافیای اون منطقه رو بهتر از ارتش روسیه بلدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
اصلا میدونی روسیه کجای نقشه هست و نظر میدی
موسوی
| Czechia |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
شما بچه اونجایی؟ با زیرشلواری نشستی کف قالی خونه ، فکر کردی ژنرالی یا بچه روسیه ؟ آرووووووم بگیر داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
جوک دلقک پلاستیکی نوکر امریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
نظر شما بیشتر به جوک میمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
این زلنسکی مرد به تمام معناست.جلوی دومین ارتش قوی دنیا وایساده و بت کاغذی روسیه را در هم شکست .چه پیروز بشه و چه شکست بخوره تاریخ از او به عنوان یه قهرمان یاد خواهد کرد.
برنده این جنگ آن طرفی است که تکنولوژی برتر دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
هنوز سرنوشت جنگ ها را نیروی زمینی مشخص می کنه برای هر جنگی در هر سطحی تقابلی موجود هست
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
دروود بر شما تکنولوژِ به کار نمیاد ایمان داشتن اصل برتره چرا که همین تکنولوژی در طبس کار دست آمریکا داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
نه آنکه ابرای سرزمین مادری می جنگد برعکس اجداد ما که نجنگیدند و ۴۰ درصد خاک ایران رابه روسیه واگذار کردند که مبدا عیش شاهان بی عرضه وبی غیرت مثل محمد علی شاه ابله به طیش مبدل نشود انشالله کاری که ما نتوانستیم انجام دهیم و عقده حقا ت ان برای ما ماند ملت اوکراین انجام دهدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
پس روسیه پیروز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
روسیه به لحاط نظامی برتره
خود اون دلقک چرا چیزیش نمیشه؟ فقط سربازهای بیچاره بمیرن؟ اون دلقکی که باعث و بانی جنگ بیهوده شد با خوش رقصی هاش برای غرب چی؟ رقص میله زلنسکی و زنش مال غربی ها بود بدبختیش واسه مردم اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
خدا میدونه اصلا کجاست احتمالا اکراین نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
چه ادبيات سخيفي داري
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
چی میگی مگه تو جنگ 8ساله ما رفسنجانی چیزیش شد
مثلا ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
چرا اوكراين به روسيه حمله كرد؟
من یک مستاجرم...
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
دو کدوم جنگ، فرمانده ها آسیب دیدن؟ پوتین؟ بن سلمان؟ اسد؟ صدام؟ حماس و ...؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
اگر زلنسکی مانند اشرف غنی فرار کرده بود دو روزه روسیه اوکراین را میگرفت باز دوبارهم می رفت زیر سیطره کرملین و تمام کارشناسان غرب هم به همین تصور بودند ولی وقتی پیله دلقک دچار دگردیسی شد از داخلش شیر بیرون امد نه تنها فرار نکرد که ماند و غرب را مجاب کرد که می شود با روسیه جنگید و گفت حتی سلاح اتمی استفاده کند بر علیه ما خواهد بود و شما نباید نگران باشید انشاالله بعد از پیروزی اوکراین تاریخزلنسکی را در کنار بزرگان تاریخ ماندگار خواهد کرد یادت نرود که پوتین می خواستد ده روز کار اوکراین را یکسره کند الان شده دو سال .. لازم به یاداوری است اگر کمی روانشناس باشی در دیدار پوتین و ژی وقتی ژ ی به طرف پوتین می امد چهره پوتین مانند بچه ای بود که التماس می کردد مرا از این منجلاب نجات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
دقیقا مانند وزیز محمد علی شاه فکر می کنی اگر یک موی زلنسکی در تن محمد علی شاه بود حالا ما اتومات بع عنوان بزرگترین کشور گاز و نفت و سرزمین های کشاورزی بودیم و اتومات ابر قدر ت بودیم روسها7 برابر خاک بلژی از کشور ما جدا کرده اند حرم امام رضا را به توپ بسته اند و اجدادما را قتل عام کرده اند انوقت نادانی مثل تو به کسی که برای کشورش می جنگد دلقک و رقاص میله نسبت می دهد چون ادمهای ذلیل و خوار و ترسو شجاعها را دوست ندارند
کشته های اوکران شهید وطنی هستن که در برابر تجاوز روسیه شیطان بزرگ ایستادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
برو توام بهشون بپیوند ایشالا شهادت قسمتت میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
تکبیر
بگو چرا امروز دلم انقدر گرفته افسرده بودم ۷۰۰ نفر کشته شده بودن. خدا نگذره از آمریکا که هرجا میره دعوا راه میندازه بشین گوشه زندگیتو بکن آمریکای کثیف تو که کل ارزش هات تو همجنس بازی و قوم لوط خلاصه شده دیگه واسه چی میجنگی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
صنعت اسلحه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
جیب های امریکایی ها گشاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
بگو یک گوشه بشینید تا روسیه اوکراین را بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
مرگ برای نوع بشر مقدر است بهتر از زندگی که بر روی خاکت اجنبی راه برود کاری که پدر بزرگهای ما انجام ندادند و الان عقده حقارت آن برای ما ماند
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
بمیرم برات خواهر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
قابل توجه کمونیستهای نوکر روسیه : اشغالگر روسیه است کس دیگری
ناشناس
| Turkey |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
درود بر آمریکای جنایتکار
پوتین متجاوزبه یک کشورآزادتجاوزنظامی کرده مردمش دارن باتمام توان مقاومت میکنن وحملات چریکی انجام میدن اونوقت اسمشون روشماوروسهاتروریست میزارید،شرم برروس متجاوزوآفرین برغیرت مردم اوکراین که دلاوری ورشادت رومعنی کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
مردم اکراین نیستن ناتو داره می جنگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
مردم اکراین پناهنده شدن روسیه:)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
پوتین شجاع جنگاور با غرب فاسد می‌جنگد
عطیم ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده است ولی تا الان حتی یک ساختمان مسکو هم آسیب ندیده است
کشور نسل کش کافر مرتد فاسد نوکر آمریکا یعنی اوکراین باید هم نابود و منهدم گردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
از خودش در مقابل تهدید ناتو دفاع کرده
روسیه حملات را دفع کرده اما عقب نشسته !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
کلاً بی خبری چون روسیه دیروز، بزرگترین سد اوکراین
و تمام نیروگاه های استان خرسون رو منهدم ساخت
مژده که تابستان سخت و داغ پوتینی ها دارد میرسد. دیدن پیدا کردند. پوتینی ها دارند تبدیل به پروتیین می شوند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
هه هه هه چقدر بانمکی تو
پاسخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
جوجه رو آخر پاییز می شمارند
زمانی هیتلر بود و قوی ترین ارتش جهان رو داشت و 30 میلیون روسی و 7 میلیون فرانسوی رو کشت و به مسکوا هم رسید و بیشتر شهر های شوروی رو بمباران کرد نتوانست روسیه را به طور کامل شکست دهد

این دلقک پلاستیکی که حتی نتوانسته حتی به یک متری خاک روسیه نزدیک شود و کل اوکراین ویران شده
و به قول اون دوستمون تا الان حتی یک ساختمان روسیه هم آسیب ندیده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
نمک کیلو چند
مژده که تابستان سخت و داغ پوتینی ها دارد میرسد. دیدن پیدا کردند. !
عده ای از شرق پرست ها می فرمایند که فلانی با پرچم کانادا کار و زندگی ندارد. حالا غیر از اینکه هر کس که برگ چنار پرچم کامنت او باشد به این معنی نیست که یک نفر هست یا در کاناداست ولی این دوستان فراموش کردند که ما کارمان همین هست. فراموش کردید؟ مگر نمی فرمایید که امریکا و غرب و کانادا کار و زندگی خود را ول کردند و از مالیات مردمشان خرج ما می کنند و به ازای هر کامنت و خط یک دلار درامد برای ما کنار گذاشتند! خوب. این کار و زندگی ما هست دیگر! فقط شما نیستید که کار و زندگی و مزایا مربوطه دارید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
حق دارن به خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
درست می فرمایند حاجی نظر میدی رو چشم ما ولی یک نظر نه بیست تا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
استاد شرق کداها خیلی مثل من و تو با فیلتر شکن آشنا نیستند نه می توانند بخرند نه هم باهش کار دارند لذا فکر می کنند ما توی کانادا و هلند هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
جوابت رو بالا فرستادم
عده ای از دوستان سفسطه می کنند که مثلا چرا برخی انتقاد دارند که در ایران فقر و مشکلات اقتصادی هست ولی باز دولت و انها حسابی به سایر گروهها در خارج از ایران کمک می کند ولی همینها نمی بینند که در امریکا و اروپا و کانادا هم فقر و مشکلات اقتصادی و بی خانمان هست ولی باز دولتهای غربی مثلا اینقدر به اکراین کمک می کنند! این دوستان یک سفسطه بزرگ می کنند و تصویر بزرگ را نمی بینند. اول اینکه قرار نیست در هیچ کجای این دنیای خاکی فقط و بی خانمان و مشکلات اقتصادی و نقص در سیستم نباشد. نمی شود کشوری بگوید هیچ فقر نباشد بعد به دوستان خارجی کمک کنیم. اما یک تفاوت بزرگ هست. در همین بیست سال اخیر درامد سرانه مردم امریکا ( به عنوان میانگین) از 45 هزار دلار به 75 هزار دلار به قیمت های واقعی رسیده ولی متاسفانه درامد سرانه مردم ایران از 6 هزار دلار به زیر 3500 دلار رسیده. یعنی نصف شده. تمام صحبت همین هست. اگر امریکا و اروپا و ... به کشورهای هم راستان و دوستان خود کمک می کنند در واقع باز بدنبال بالا بردن امتیاز و بهره خود هستند و بدون ما به ازا کمک مجانی و راحت نمی کنند و راحت به طرف نفت مجانی نمی دهند یا عنوان جنبش اصیل منطقه را نمی دهند که بعد که نازش بر طرف شد مانند عراق و سوریه بهترین رابطه را با عربستان و روسیه و.... ببندند و در این بین مردم ایران کمترین بهره را ببرند. خیلی فرق هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
جناب دانشمند اقتصادی محض اطلاع دلار امریکا طی بیست سال اخیر هفتاد درصد قدرت خریدش و در برابر فرانک
سوییس طلا و سایر کامپودیتی ها از دست داده بعنی اون سرانه ۷۵ هزار دلاری که فرمودید قدرت خرید به مراتب کمتری نسبت به ۴۵۰۰۰ دلار در گذشته دارد. و با بالابردن سقف بدهی امریکا این کاهش ارزش همچنان ادامه خواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
در همان کانادا از مردم ۴۰-۵۰ درصد مالیات می گیرند و خرج درمان ایدز و بیماریهای جماعت ال جی بی تی کیو پلاس می شود مالیات ۴۰ درصدی فرقی با تورم ۴۰ درصدی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آدم از جواب دادن به تو درمانده می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
معلوم نیست دنبال چه هستی این خبر مربوط به جنگ اوکراین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
مغزت را بدجور شستشو دادند بیا و خودت برو تحقیق کن
گفته بودیم که هرگز نمی توان به مزدوران اتکا کرد. مزدوران وقتی جهت باد عوض شود زودتر از همه بخار می شوند و جهت عوض می کنند. همین گروه واگنر شاهد ما. حالا داره پیش از بیش معلوم می شه که این یوگنی با اکراین ساخته بود و همین بود که اکراین دو هفته پیش باخموت را ظاهرا در اختیار او قرار داد تا بعد او با سر بلندی نیروهایش را عقب ببرد و برگردد مسکو و وقتی تابستان داغ اکراینی ها برای ارتش پوتین شروع شد همین یوگنی در مسکو اتش به پا کند که می بینید که ارتش و فرماندهان روسی بی عرضه هستند و باید همه اختیارات نیروهای مسلح روسیه در دست من باشد. پوتین حالا یا مجبور هست که یوگنی را حذف کند یا فرماندهان ارتش شکست خورده اش را و هر دو انتخاب به معنی شکست برای پوتین هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
پوتینی علاف باز امد. واقعا در این سایت کسی نیست ای پی این بنده خدا را مسدود و جماعتی را از ازار ایشان برهاند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
چه قدر پرت و پلا و همین طور دری وری و دروغ نوشتی
جنگ مسخره بی پایان ! این جنگ 10 ساله دیگه هم تمام نمیشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
پایان این جنگ نهایت تا 2 سال آینده پیروزی روسیه خواهد بود
۳۰۰میلیون اکراینی کشته شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
البته رقم دقیق 400 هزار نظامی اوکراینی و 300 هزار غیرنظامی راهی جهنم شدند
کشته شدن ۷۰۰ سرباز اوکراینی، بعدش عقب نشینی روسیه از باخموت!! مرغ پخته هم از این اخبار خنده اش میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
اخبار درباره جبهه دونتسک هستش
روسیه هم در جبهه باخموت هم عقب نشینی نداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
معمولا طرف حمله کننده تلفاتپیشتری میده
روسیه هم تلفات جانی سنگینی میده، چجوریه که آمار اونا رو نمیدی؟ فکر کردی روسیه دست بالا رو داره؟ حالا منتظر باش تا آشی که آمریکایی ها واسه عمو پوتین پختن خوب جا بیفته. اصلا عجله ای هم در کار نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
الان تو بابات امریکایی بوده که نگران تلفاات اونهایی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
اونجوری نگو معشوقه های پوتین ناراحت میشم
روسیه ،خیلی پر رو شدی ها،فکر کنم یادت رفته که داشتی از المان شکست میخوردی وهمین امریکا وانگلستان بدادت رسیدن،حالا شاخ شدی براشون ؟باید یک گوشمالی بهت داده بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
از ویژگی های بارز غربگدا دروغگویی در روز روشن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
اطلاعات غلط رو کی بهت داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند
جنگ جهانی دوم هم روسیه به تنهایی پیروز شد
آمریکا که درگیر جنگ با ژاپن بود و حتی به آلمان وام می‌داد
انگلیس بی شرف هم که در دانکرک شکست خورد و با شکست خفت بار دیگر هم برنگشت.فقط در آخر جنگ برگشت ولی برای بمباران شهر های غیر نظامی مثل دانکرک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
یا درسدن و برلین
روسیه سریعا حمله ی اوکراین و خنثی کرده و عقب نشینی کرده بلافاصله!! :))
خاک بر سر اوکراین ، اگر اوکراین برگرده و یکی از استان های روسیه شود خیلی به نفع مردم اوکراین و از حالت بدبختی و نابودی نجات پیدا کنند همانطور اگر ایران با عربستان متحد و ملک سلمان پادشاه ایران و عربستان شود خیلی عالی و ریال ایران با ریال عربستان یکی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
نگو غربگداها دق می کنند ارزوی انها تجزیه ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
نیو نازی هاش رو هم بفرسته غرب
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اینها رو جایی خوندی یا از خودت گفتی؟ خدایی خیلی بانمکی
ریال ایران با عربستان یکی بشه؟
ملک سلمان بشه پادشاه ایران؟
این جوک بود یا جدی گفتی؟
اوکراین بشه یک ایالت از روسیه؟
بدبخت اوکراینیها که هیزم آتش جنگ آمریکا و ناتو علیه روسیه شدن
مردم اکراین اگر می دانستند که زلنسکی چنین بلایی سر کشور می اورد قبل از اینکه انتخاب شود سرش را زیر اب می کردند.
دوستان باید یه واقعیت رو قبول بکنیم پوتین و مزدوراش نژاد پرستان و جنایتکاران جنگی دنیای مدرن هستند یعنی دقیقاً همون دیدی رو به اوکراینیها دارن که هیتلر به یهودیا داشت و در تلاشن نژاد و زبان اوکراینی که تصادفاً خودشونم همونن رو محو کنن و سرزمین زیبا و خاک غنی اکراینو اشغال کنند وگرنه سرزمین سوخته به جا بزارن این جنایت باید اتفاق می افتاد تا اروپاییها از خوابی که بعد از جنگ جهانی دوم تا حالا توشن بیدار شن و به فکر استقلال در انرژی و صنایع نظامی خودشون باشن و در مقابل این جانیان کرملین موضع قدرتمندی بگیرن به امید پیروزی اوکراین و اروپای آزاد درود بر زلنسکی بزرگ.
تبریک به پوتین به دلیل عقب نشینی نیروهای روسیه از منطقه ای در باخموت
افتخار اوکراینی که کشته شو ند چون دفاع از وطن است و در اصل شهید هستند
این آمارهایی که از کشته های دو طرف داره هر روز میاد باید ارتش این دو کشور تا حالا 5 بار تموم شده بودن
خدا پشت و پناه مرزبانان وطنم.
دمپایی پاره افتاد تو افتاب .چه شووود
نصف باخموت توسط اکراین آزاد شد ، از الان اون تعدادی که روسها میگن کشتند از جمعیت اکراین بیشتر هست تابستان دیدنی پیشرو هست ،بعد زمستان سخت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل