بازدید 20091
سه هزار و سیصد و هفتاد و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

درخواست دسترسی به داده‌های اقتصادی ایران رد شد / طالبان: ایران روی نیرو‌های خود تمرکز کند، مرزبانان ما آموزش‌دیده هستند / مهدی طائب: در ایران بی‌حجابی هرگز نبوده، حتی زمان ساسانیان

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند نماینده مجلس: منصفانه نیست که سالانه ۱.۲ میلیارد دلار یارانه سوخت پنهان به هواپیما‌ها بدهیم/خوش‌چهره: مردم حتی اگر سی سال هم کار کنند، نمی‌توانند خانه‌دار شود /هر زوج تهرانی برای گرفتن وام مسکن ۸۲ میلیون تومان در جیب داشته باشد / مصباحی مقدم: بحث مربوط به شفاف‌سازی آرا و مذاکرات مجمع تشخیص و ارائه آن به مجلس، خلاف قانون اساسی است و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹ 05 June 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

طالبان: ایران روی نیرو‌های خود تمرکز کند، مرزبانان ما آموزش‌دیده هستند
سخنگوی طالبان می‌گوید: «نیرو‌های ما به‌ویژه نیرو‌هایی که در مناطق مرزی فعالیت می‌کنند، بسیار آموزش دیده‌اند. متأسفانه این حوادثی که بار‌ها رخ می‌دهد و چندبار تکرار شده، دلیلش آن نیست که نیرو‌های ما بی‌توجهی کرده و یا آموزش دیده نیستند.»

وی افزود: آن‌ها برای آموزش نظامیان خود دارای مرکز آکادمیک هستند و از امکانات مورد نیاز، برخوردارند و در حال حاضر مشغول آموزش نیرو‌های امنیتی خود هستند. مجاهد در مورد درگیری‌های اخیر مرزی، طرف ایرانی را مقصر خواند و ادعا کرد که «این درگیری‌ها ناشی از ایجاد مزاحمت از سوی نیرو‌های ایرانی و گشودن آتش در گام اول، از سوی آن‌ها، بوده است.» وی گفت: «نیرو‌های ایرانی همیشه اولین تیر‌ها را شلیک می‌کنند و برای ما مزاحمت ایجاد می‌کنند، و نیروهای‌ ما را مجبور به واکنش می‌کنند... ایران باید روی نیرو‌های خود تمرکز کند تا تفاوت‌های ظریف موجود را درک کنند و بدانند که احتیاط در مناطق مرزی، ضروری است.»

نماینده مجلس: امیدی به سفره‌های آب زیرزمینی کرمان نیست
حسین جلالی، عضو هیات نمایندگان استان کرمان در مجلس با اشاره به اوضاع تامین آب در استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان در دل کویر لوت قرار دارد و تقریبا سفره‌های آب زیرزمینی خود را به خاطر عمق و شوری بالا و یا به خاطر تلخی و اسیدی شدن آب از دست داده است؛ بنابراین، امیدی به سفره‌های آب زیرزمینی در استان نیست. وی افزود: ممکن است به صورت ناپایدار و مقطعی بتوانیم از آب زیرزمینی استفاده کنیم اما برای بلندمدت آبی موجود نیست.

میرسلیم بار دیگر هدف سوال لندکروز و ۲۰۶ قرار گرفت
ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده که نشان می‌دهد یک شهروند ایرانی در نجف از میرسلیم پرسیده که آیا واقعا ۲۰۶ و لندکروز تفاوتی ندارند؟ بعد از حضور جنجالی مصطفی میرسلیم در یک مناظره تلویریونی و ادعای اینکه خودروهای ۲۰۶ و لندکروز تفاوتی با هم ندارند، شهروندان زیادی در شبکه‌های اجتماعی به این ادعا واکنش نشان داده‌اند.

۸۰ دختر دانش آموز در افغانستان مسموم شدند
بنا بر اعلام یک مقام محلی افغانستان، دست کم ۸۰ دانش آموز دختر در دو حمله جداگانه به مدارس ابتدایی در ولایت سرپل در شمال این کشور مسموم شدند. به گزارش آسوشیتدپرس، «محمد رحمانی» رییس آموزش و پرورش ولایت سرپل گفت که این حوادث روز شنبه و یکشنبه (۱۳ و ۱۴خرداد ماه) به وقوع پیوسته است. وی افزود: این حملات به دو مدرسه، مجزا صورت گرفته که در کنار یکدیگر قرار داشته اند. بر اساس این گزارش، این نخستین حمله از این نوع به دانش آموزان دختر از زمان به قدرت رسیدن طالبان در سال ۲۰۲۱ در افغانستان به شمار می آید./ایرنا

پناهیان: هیچ عاملی مانند ولایت فقیه سعادت مادی ما را تضمین نمی‌کند
پناهیان با بیان اینکه تجربه تاریخی ما نشان می‌دهد که ولایت فقیه به چیزی جز استقلال، قدرتمندی و آزادی حقیقی آرای ملت دعوت نکرده است، گفت: انسانی که بنده کسی جز خدا نباشد قدرت رهایی و مبارزه پیدا می کند و ولایت فقیه به تبعیت از اسلام و قرآن ما را به بندگی خدا دعوت می کند بنابراین هیچ عاملی مانند ولایت فقیه سعادت دنیایی و مادی ما را تضمین نمی کند.

مهم‌ترین ضعف لایحه حجاب از نظر دبیر ستاد امر به معروف
حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی درباره لایحه عفاف و حجاب که از سوی قوه قضاییه نوشته شده و برای تصویب به مجلس ارسال خواهد شد، به ایرنا گفت: شاید بزرگترین ضعف لایحه عفاف و حجاب این است که میدانی تهیه نشده است. یعنی گروهی کارشناس در گوشه‌ای نشسته و بر اساس مصادیق جرم، از نگاه جرم شناسی به موضوع نگاه کرده و مصادیق بی حجابی، بدحجابی و کشف حجاب را فقط با جرم تشخیص داده اند در حالی که اگر برداشت‌های اجتماعی و فقهی را درنظر می‌گرفتند، بسیار موثر بود. وی با طرح این سوال که چه مقدار از مسائل شرعی در این لایحه لحاظ شده، افزود: مساله مهم این است که تمام مومنان در این زمینه دغدغه‌مند شده اند. ما در مقام تصمیم ساز برای نظام نیستیم که بگوییم باید این کار را کرد، ولی می‌توانیم به عنوان یک مطالبه گر بخواهیم در این لایحه با همان نگاهی که مطرح شد، یک بازنگری صورت گیرد.

مصباحی مقدم: بحث مربوط به شفاف‌سازی آرا و مذاکرات مجمع تشخیص و ارائه آن به مجلس، خلاف قانون اساسی است
غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون طرح شفافیت قوای سه‌گانه، گفت: طبق قانون اساسی تمامی قوانین مجمع تشخیص مصلحت نظام بایستی توسط خود مجمع تدوین شود و به تایید شخص رهبری برسد لذا طبق قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی نمی تواند برای مجمع تشخیص قانون وضع کند و این خلاف قانون اساسی است.

مهدی طائب: در ایران بی‌حجابی هرگز نبوده، حتی زمان ساسانیان
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب  در مورد حجاب گفت: برخی اذعان دارند که چرا می‌خواهید حجاب را اجباری کنید؛ من در پاسخ می‌گوییم ما در دنیا حجاب اجباری نداریم بلکه بی‌حجابی اجباری داریم چرا که حجاب مساله فطری و ذاتی است. حجت الاسلام طائب عنوان کرد: در ایران هرگز بی‌حجابی حتی در دوران ساسانیان براساس نقاشی‌های این زمان نداشتیم، به عنوان مثال رضاشاه سرنیزه گذاشت که باید زنان بی‌حجاب اجباری باشند. وی با ذکر این نکته که شما دینی در عالم سراغ ندارید که بی‌حجابی را ترویج کند، عنوان کرد: در تمام ادیان حجاب وجود داشته است، خدای متعال دینش و مومنین به دین خود را در شرایط سخت مورد حمایت قرار می‌دهد.

درخواست استثنا شدن برخی مادران از تغییر ساعت کار
انسیه خزعلی در پاسخ به اینکه با توجه به تغییر پیدا کردن ساعت آغاز به کار ادارات به ساعت ۶ صبح، مادران شاغل دارای فرزند خردسال نسبت به سپردن فرزند خود به مهدکودک و عدم هماهنگی ساعت کار مهدهای کودک با ساعت آغاز به کار ادارات دغدغه دارند، اظهار کرد: ما تقاضای خود را به دولت داده‌ایم تا ساعت آغاز به کار مادرانی که فرزند زیر ۷ سال دارند، تا ۸ و ۳۰ دقیقه شناور باشد.

واکنش به ادعاهای «بازرسی برهنه بدنی» در بازداشتگاه‌ها
میزان نوشت: بازرسی بدنی از متهمان و محکومان قبل از ورود به زندان در حال حاضر با استفاده از تجهیزات فناوری روز صورت می‌گیرد. البته در نظام‌های زندان‌بانی کشورهای غربی نیز، علی‌رغم دسترسی به آخرین فناوری‌های روز، همچنان در موارد لازم، بازرسی‌های فیزیکی به‌کار گرفته می‌شود.در ایران نیز، با توجه به اینکه امکان وارد کردن اقلام ممنوعه از قبیل تلفن همراه، مواد مخدر، سیم کارت و ... به زندان از سوی افراد وجود دارد در برخی از موارد خاص که نیاز به بررسی کامل بدن وجود دارد، این‌گونه بازرسی‌ها با رعایت موازین قانونی، شرعی و حفظ حریم خصوصی افراد انجام می‌شود و بدیهی است که در این راستا بازرسی زندانیان زن صرفا توسط مامورین زن صورت می‌گیرد.همچنین برخلاف ادعاهای مطرح، در این بازرسی‌ها، هیچگونه تصویری ثبت و ضبط نمی‌شود و با رعایت تمام پروتکل‌ها، بازرسی بدنی انجام می‌شود.طرح ادعاهایی مبنی بر روال بازرسی‌ها با برهنه‌ کردن افراد در ادامه پروژه سیاه‌نمایی از ایران در خارج از کشور است که متاسفانه در داخل نیز عده‌ای با بیگانگان هم‌نوایی می‌کنند و همان سخنان تکرار می‌شود.در سال‌های اخیر و بویژه در دوره تحول و تعالی در قوه قضاییه، تاکیدات بسیاری در رابطه با حفظ کرامت متهمان و محکومان صورت گرفته و اقدامات ویژه‌ای نیز انجام شده است که می‌توان به دستورالعمل «تبیین حقوق بازداشت‌شدگان، رعایت کرامت آنان و نحوه نظارت بر بازداشتگاه‌ها» اشاره کرد.چنانچه کسی ادعا دارد که خارج از موازین فوق‌الاشاره مورد بازرسی قرار گرفته، میتواند مصادیق را به بازرسی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ارائه کند تا موضوع پیگیری شود. قاعدتا ادعاهایی که بدون سند و مدرک مطرح شوند، طبق روال گذشته مورد پیگیری و پیگرد قضایی خواهند بود.


روایت خاتمی از «تفاوت امام و طالبان»
جماران به نقل از رئیس جمهور پیشین ایران نوشت: در مقابل کسانی که می گفتند «حکومت اسلامی» و روش های عقب افتاده، ضد زن و ضد مرد را به نام اسلام می خواهند پیاده کنند، نشان دادن یک چهره رحمانی اسلام به نفع اسلام است. وقتی می گویید «جمهوری» یعنی می پذیرید که در دنیای امروز زندگی می کنید. اسلامی که ما امروز می خواهیم باید به نیازهای امروز ما پاسخ بگوید. ما نمی توانیم با دیدگاه بسته ای که متعلق به مثلا ۸۰۰ سال پیش است، اسلام را به عرصه حیات اجتماعی امروز بیاوریم.این مملکت برای همه است و هرچه بیشتر افراد را به خیمه انقلاب و نظام بیاوریم به نفع کشور و به خصوص به نفع اسلام است.کسی که جرم می کند باید با جرمش برخورد کرد، ولی شما نمی توانید از حقوق دیگر محرومش کنید.در مقابل کسانی که می گفتند «حکومت اسلامی» و روش های عقب افتاده، ضد زن و ضد مرد را به نام اسلام می خواهند پیاده کنند، نشان دادن یک چهره رحمانی اسلام به نفع اسلام است.اینکه بگوییم هرکس مسلمان و شیعه نیست و یا سلیقه خاصی از شیعه ندارد با او برخورد کنیم، روش درستی نیست.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش: اگر شبانه‌روز بابت «زعامت حضرت آقا» سجده کنیم، باز هم کم است
حوزه نیوز ـ حجت الاسلام محمدحسنی گفت: زعامت ۳۴ ساله حضرت آقا دستاوردهای فوق العاده راهبردی را هم برای ملت ایران و امت اسلامی و هم منطقه و جهان رقم زده است که اگر غیر از حضرت آقا بود، بعید بود این همه دستاوردها و ره‌آورد نصیب ما شود و شبانه روز بابت چنین نعمتی اگر سجده کنیم باز هم کم است.

کنایه یک حقوقدان به «دستاورد» دیپلماتیک دولت رئیسی
رضا نصری، حقوقدان بین الملل در  واکنش به انتصاب نماینده جمهوری اسلامی ایران به عنوان نائب رئیس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایران بارها نایب‌رئیس مجمع عمومی بوده. در زمان سفارت دکتر ظریف، ایشان دو یا سه سال عهده‌دار این سمت بود. مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت نیویورک با اجماع، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نائب رئیس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب کرد.رضا نصری در حساب توییتری خود به توییت کاربری که با اشاره به همین خبر خطاب به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نوشته بود «نمیدونیم از کدوم دستاورد های دولتت بگیم! تو نمیگی ی مشت سکته ناقص میزنن؟» پاسخ داد. نصری در پاسخ به این توییت نوشت: «ایران بارها نایب‌رئیس مجمع عمومی بوده. در زمان سفارت دکتر ظریف، ایشان دو یا سه سال عهده‌دار این سمت بود. مهم‌ترین پست ایران در مجمع عمومی سازمان ملل نیز «ریاست کمیته حقوقی» بوده که از سال ۷۱ تا ۷۲ نیز برعهده جواد ظریف بود. کسی هم سکته ناقص نزد!»

پورمحمدی: از راه امام فاصله گرفته‌ایم
 رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، گفت: وقتی ما گسست‌های اجتماعی را مشاهده می‌کنیم، باید بفهمیم که ظاهراً یک مقداری از راه امام فاصله گرفتیم، چون امام نشان داد که می‌شود در بین همین ملت به بهترین شکل همبستگی و پیوستگی عمیق را در جامعه به وجود آورد.

نماینده مجلس: تعرض به روحانیون، اصلاً نگران‌کننده‌ نیست
احمدحسین فلاحی گفت: موضوع تعرض افراد اندکی به روحانیون، اصلاً موضوع نگران‌کننده‌ای نیست. به کوری چشم دشمنان نظام، توده مردم ایران همراه و طرفدار با روحانیت بوده و هستند.

جزئیاتی از ماموریت ضدایرانیِ ماموران موساد در ایتالیا که ناتمام ماند
در پی  غرق شدن یک قایق در شمالِ ایتالیا و مشخص شدن اینکه  چهار تن از کشته شدگان افسران اطلاعاتی موساد و ایتالیا بوده‌اند، رسانه‌های اسرائیلی، ایتالیایی و فرانوسی در روایات مختلف هدف دیدار افسرانِ اطلاعاتی موساد و ایتالیا را محدود کردن فناوری نظامی ایران عنوان کردند. به گزارش انتخاب، صبح یکشنبه، ۲۱ مامور اطلاعاتی اسرائیلی و ایتالیایی در پوشش توریست، سوار قایقی در اسلوونی شدند که آن‌ها را به «آیزولا دی پسکاتوری»، کوچکترین جزیره از جزایر سه گانه بورومین در دریاچه ماجیوره ببرد. دلیل واژگونی قایق، هوای طوفانی غیرمنتظره و شدید گزارش شده است. مامور بازنشسته‌ای که کشته شد، روز چهارشنبه در مراسم تشییع جنازه‌ای که بسیاری از کارمندان موساد با صورت پنهان شده پشت ماسک‌های طبی در آن حضور داشتند، در اشکلون (عسقلان) به خاک سپرده شد. نیویورک تایمز به نقل از یک مقام سابق گزارش داد، هرچند او از موساد بازنشسته شده بود، به خدمت در سازمان ادامه داد و همراه با همکارانش در ایتالیا به عنوان بخشی از روابط همکاری بین سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل و ایتالیا فعالیت می‌کرد.۱۳ نفر از ۲۱ مامور حاضر در قایق، عضو موساد بودند. کارلو کارمیناتی، کاپیتان قایق، مظنون به قتل از روی سهل انگاری است، زیرا قایق وی ۲۳ سرنشین داشت، در حالی که این قایق تنها مجاز به حمل ۱۵ مسافر بوده است. هاآرتص نوشت: بر اساس گزارش روزنامه ایتالیایی لا ریپابلیکا، سرنشینان قایق غرق شده در دریاچه ماجیوره در شمال ایتالیا، ماموران موساد و افسران اطلاعاتی ایتالیایی بودند که با یکدیگر همکاری می‌کردند تا از دستیابی تهران به سلاح‌های پیشرفته جلوگیری کنند. اسرائیل هیوم نیز در این باره نوشت: عملیات زمانی افشا گشت که قایق غرق شد و چهار نفر از جمله یک مامور بازنشسته موساد جان باخت. دو نیروی اطلاعاتی ایتالیا و  همچنین همسر ناخدای کشتی از دیگر کشته شدگان این سانحه بودند.


واکنش تهران به اقدام باکو
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توصیه اخیر وزارت خارجه آذربایجان به شهروندانش درباره سفر به ایران نوشت: این همان سیاستی است که رئیس‌جمهور رژیم جعلی، کودک‌کُش و اشغالگر صهیونیستی اخیرا در سفر به باکو در پیش گرفت. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه توییتر خود با اشاره به این که وزارت خارجه آذربایجان از شهروندانش خواسته است از سفر به ایران خودداری کنند، نوشت: وزارت خارجه آذربایجان نسبت به سفر شهروندان خود به ایران هشدار داده است! این همان سیاستی است که رئیس‌جمهور رژیم جعلی، کودک‌کُش و اشغالگر صهیونیستی اخیرا در سفر به باکو در پیش گرفت. آنکه باید مردم ‎آذربایجان را از آن ترساند، رژیم‌صهیونیستی است نه ایران تمدنی و اسلامی. سیاست ما همچنان لغو روادید و آغوش باز به روی برادران و خواهران آذربایجانی است. تداوم ‎سیاست همسایگی سرلوحه کار ماست؛ البته در چارچوب احترام متقابل و رعایت آداب همسایگی. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه در بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواست تنها در صورت ضرورت به ایران سفر کنند و در سفر خود با توجه به حمله اخیر به سفارت آذربایجان در ژانویه ۲۰۲۳، احتیاط بیشتری به خرج دهند و شهروندان آن که در حال حاضر در ایران به سر می‌برند، باید  تدابیر امنیتی را رعایت کنند.


خبر سخنگوی وزارت خارجه درباره بازگشایی اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان شامل سفارت در ریاض، سرکنسولگری در جده و نمایندگی دائم ایران در سازمان همکاری اسلامی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه رسما بازگشایی می‌شود.

ذوالنوری: همه فرزندان رهبر انقلاب مستاجر هستند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ‌مجتبی ذوالنوری یکشنبه شب در آیین گرامیداشت سالگرد قیام ۱۵ خرداد در شبستان امام‌(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) با بیان اینکه امروز کسانی مقابل رهبری ایستاده‌اند که حکم انتصابشان را حضرت امام(ره) امضا کرده است گفت: اگر کسی از رهبری فاصله دارد، اما دَم از امام زد، از بانیان مسجد ضرار است. وی در ادامه تاکید کرد: رهبری از امام راحل فاصله نگرفته، ولی آنهایی که مقابل رهبری هستند، کدام یک از آرمان های امام را زیر پا نگذاشتند؟ نماینده مردم قم در مجلس همچنین ساده زیستی رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: همه فرزندان رهبر معظم انقلاب مستاجر هستند و زندگی اجاره نشینی دارند، یک خودرو از خودشان ندارند، زندگیشان کاملا زاهدانه است. ذوالنوری یادآور شد: زمانی که نفت در کشور کوپنی بود، رهبر معظم انقلاب اجازه نمی‌دادند یک لیتر بیشتر از مردم، نفت وارد خانه‌شان شود، اعضای خانواده رهبری بیرون از منزل برای استحمام می رفتند.

درخواست دسترسی به داده های اقتصادی ایران رد شد
خبرگزاری شینهوا چین در گزارشی نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران گفته است که ایران نمی تواند به دلیل تحریم های «یکجانبه و غیرقانونی» آمریکا و رعایت مصالح ملی، به صندوق بینالمللی پول (IMF) دسترسی به برخی از داده های طبقه بندی شده اقتصادی خود را فراهم کند. محمدرضا فرزین، این سخنان را در نشستی با کریستالینا جورجیوا - رئیس صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن دی سی بیان کرد.

هر زوج تهرانی برای گرفتن وام مسکن ۸۲ میلیون تومان در جیب داشته باشد
زوج های تهرانی می توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین، زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۶۸ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان می شود که همراه با هزینه ۱۳ میلیون و ۷۴۴ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۸۲ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان پرداخت کنند. مجردهای ساکن تهران نیز می توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۸۵ هزار و ۹۰۰ تومانی، ۳۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان می شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۳ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۴۸ میلیون و ۱۰۴هزار تومان می رسد.

خوش‌چهره: مردم حتی اگر سی سال هم کار کنند، نمی توانند خانه‌دار شود
محمد خوش چهره، تحلیلگر مسائل اقتصادی و عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: در مساله‌ی ساخت و رونق مسکن یک آشفتگی وجود دارد. مساله‌ی مسکن در کشور ما با توجه به رکود طولانی که در این حوزه وجود داشته و سوداگری‌ که در آن بیداد می‌کند، نتوانسته نقش خود را در رشد اقتصادی و افزایش اشتغال ایفا کند. این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از این آشفتگی‌ها به سیاست‌ها، بخشی به قوانین مجلس، بخشی به نظارت‌های مجلس و برخی به قوانین شهری برمی‌گردد. خوش‌چهره گفت: احتکار و سوداگری در زمین و غیرواقعی بودن قیمت مسکن که ناشی از جریانات یکی دو دهه گذشته است، مسکن را به سمتی برده که آن را از یک کالای مورد نیاز و مصرفی مردم خارج کرده و دسترسی مردم به آن محدود شده است. اکنون مردم حتی اگر ۳۰ سال هم کار کنند، نمی‌توانند خانه‌دار شود. وی اذعان داشت: میزان دستمزد و حقوق نیز با قیمت خانه‌ی ۳ یا ۴ میلیاردی در تهران اصلاً قابل مقایسه نیست. حتی اگر بانک‌ها قبول کنند که این تسهیلات مسکن را اعطا کنند، این میزان وام در نهایت ده درصد از قیمت یک خانه را شامل می‌شود.

نماینده مجلس: منصفانه نیست که سالانه ۱.۲ میلیارد دلار یارانه سوخت پنهان به هواپیماها بدهیم
بهزاد رحیمی نماینده کردستان و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با مهر، درباره اعطای سوخت یارانه‌ای به هواپیماها گفت: اصلاً منطقی و منصفانه نیست که سالانه ۱.۲ دهم میلیارد دلار یارانه سوخت پنهان به هواپیماها بدهیم که عمدتاً هم به مصرف اقشار مرفه جامعه می‌رسد و این یارانه به هدف یعنی به جیب قشرهای ضعیف جامعه نمی‌رود. وی در ادامه بیان کرد: اما صنعت هواپیمایی کشور به دلیل تحریم‌ها با فرسودگی مواجه و دولت ناچار به حمایت از این صنعت است و یکی از حمایت‌های دولت هم اعطای سوخت یارانه‌ای به هواپیماهاست.

یک شرکت روسی تولید نفت عراق را بالا می‌برد
شرکت لوک‌اویل روسیه اعلام کرد که تولید نفت از میدان نفتی غرب قرنه ۲ عراق را با اجرای یک طرح توسعه به ۴۸۰ هزار بشکه در روز رسانده است. این شرکت دو پد خوشه‌ای که بزرگ‌ترین پدهای نصب‌شده در میدان نفتی قرنه ۲ عراق به‌شمار می‌روند را مورد استفاده قرار داده و باعث افزایش برداشت نفت از این میدان شده است. این شرکت روسی از سال ۲۰۱۴ در حال همکاری با عراق است و در روند برداشت نفت از میدان نفتی غرب قرنه ۲ همکاری داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۹
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۱۸۳
مهدی طائب: در ایران بی‌حجابی هرگز نبوده، حتی زمان ساسانیان
**** آدم و هوا هم پوشش کامل داشتن !! ****
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
حوا نه هوا
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
شاید طائب درست میگوید و بی حجابی فقط زمان اشکانیان بوده که چون اشک همه رادرمیآورده به دوران اشکانیان معروف است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آدم وهوا که محرم بودند.عدم الزام پوشش در اسلام برای کنیزان بوده ،یعنی زنان بی اهمیت ،پس پوشش یک برتری بوده وهست ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آدم جاهل، یک تصویر زن در تخت جمشید پیدا کن بعد باباجانت را ریشخند کن
خدمت اقای طائب : گشت ارشاد هم نبوده , حتی زمان ساسانیان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
تاعب
لطفا فیش حقوقیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
شبکه های پخش فساد اینستاگرام هم نبوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
ساسانیان بزرگمهر حکیم هم داشتند انوشیروان هم به عدالت معروف بود برخی زنانشان به پادشاهی هم رسیدند قدری مطالعه تاریخ هم بد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
خدمت آقای طائب: این حرف رو به آنهایی بگو که 40 ساله به مردم متمدن ایران توهین می کنند و میگویند که شما دنبال برهـــــــــــنگی هستید!!!!

چیه چیشد؟؟؟ لفاظی هاتون عوض شد جناب طائب؟
irani
| Germany |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
تایی جان تو که کامنتهای منو منتشر نمیکنی بی زحمت به طائب بگو ولی الان در ایران حجاب نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
هرزه هی غربگدا هم نبوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
بی حجابی نبوده حتی در زمان نئاندرتال ها
کی به کیه؟
آقای طاعب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
شما مگر اون موقع بودی؟
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
جناب طائب از اون موقع تا الان رانت چطور فساد چطور دزدی
های چن هزار میلیاردی چطور؟ زباله گردی زنان و کودکان چطور؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
دهها سال است که این حجاب اجباری موضوع روز است و پایانی هم ندارد
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
مردم مومن در حجاب دیگران دخالت نمیکنند
غربگدا مجرم نیست حتی بیمار هم نیست فقط یه مقدار کافور بخوره درست میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
پس تو حتما خوردی که مشکل نداری
ناشناس
| Austria |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اونوقت که با دیدن مانکنهای پلاستیکی تحریک میشدید و دستور دادید ممنوعه من این پیشنهاد رو به شماها دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
چقدر تو بی شخصیت و لمپن هستی با این نظرات و اراجیف
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
کافور رو که شما شرق گداها‌ باید بخورین که با دیدن موی زنان تحریک میشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
معلوم است فهم درستی از مسائل کشور نداری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
تا جایی که ما دیدیم شما شرقگدا ها با بک تار مو تحریک میشین. کافور میل بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
چه همکاری می کند سانسور چی تابناک با این بی همه چیزی که هر روز به بهانه ای کامنتی با کلمه «فواحش» می گذارد و امروز هم لجن پراکنی جدیدی شروع کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
بنده شخصا بین غربگدایی و شرق لیسی،با افتخار غربگدایی را انتخاب میکنم!چرا؟؟؟!!!چون فرزندان مسئولین میرن غرب،نه روسیه و چین بیخبر از خدا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
ا همه را به کیش خود نبین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
این کافور را باید شماها بخورید که با دیدن هر چیزی خالی به حالی میشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
چین هم جز غربه ؟ ۱۵۰ هزار هموطن رو با ویروس کشتن؟ غارتها بماند.....راستی هفته پیش هم چند مسجد مسلمین را ویران کردن اگر خدای نکرده آمریکا کرده بود همه امت را کفن پوش کرده بودی! گدایی گداییه اینو بفهمید چه شرق چه غرب !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
شرق گدا با کافور هم درست نمی شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
شما هم همراه ساندیس گل گاوزبون بخور
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
این اوج خیانته که هموطناننت رو به غرب گدا و شرق گدا متهم کنی
ناشناس
| Austria |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
وقتی جواب قانع کننده ای ندارید، به الفاظ بی ربط و بی ادبانه متوسل میشوید
شما مشتی عقده ای بی سواد هستید که خوراکتان فقط ساندیس است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
خجالت بکشید برای رسیدن به هدفتان تفرقه ایجاد می کنید بین مردم ایران هرکسی خلاف نظر شما حرفی زد غرب گدا هست شما هم حزب باد هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
با این سیاست هاتون گند زدین به کشور و زبونتون هم درازه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
نه شرقی نه غربی
جمهوری اسلامی
شما هم برو دنبال گردو بازیت
مهدی
| Japan |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ای شکم خیره به نانی بساز
تا نکنی پشت به خدمت دوتا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
همون نان خالی هم از دست مردم داره می ره
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
بیش از این از شخصیت شما انتظار نمیرود
طالبان: ایران روی نیرو‌های خود تمرکز کند، مرزبانان ما آموزش‌دیده هستند
خب راست میگه ابر قدرت منطقه به نیروهایتان آموزش بدهید قابل توجه طالبان پرستان داخل
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
تاریخ تکرار میشه .یک محمود افغان دیگر در راه است
ناشناس
| Austria |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
فعلا که طالبان هم از نظر نظامی و هم از نظر سیاسی ، ایران را در تنگنا و انزوا قرار داده است
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
بله دیگه ، نیروهایی که آمریکا را شکست دادن می‌توانند این ادعاها را هم داشته باشند
ناشناس
| France |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
یک مدتی اگه بعضی از پر مدعا ها حرف نمی زدند این تنش بین ایران و طالبان جمع می شد!!! ظاهرا بعضی ها توی باغ نیستند و نمی دانند که یک دام خطرناک برای ایران پهن کرده اند !!!!
اقای ذوالنوری خیلی تحت تاثیر حرف هات قرار گرفتیم!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
من هم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
ایضاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
من هم همین طور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
برای تو ضد ایرانی مگر فرقی هم دارد که صبح تا شب رسانه دشمن ایران را می بینی؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آقای ذوالنوری براساس چه واقعیتی این اطمینان به شما داده شده که هرکس همراه شماست ، در مسیر حق است و هرکس مخالف شماست در مسیر باطل ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آیا اجاره نشین بودن فضیلت است که به آن تاکید می شود ؟؟؟؟
بالاخره تکلیف مردم مشخص کنید ساسانیان و هخامنشیان خوب بودن یا بد بودن اگه خوب بودن چرا هیچ جایی در صداوسیما مملکت و آموزش و پرورش ندارن ، اگه بد بودن چرا واسه تایید حرفاتون از اونا اعتبار میگیرید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
مسئولین پوپولیست ، از هر دست آویزی برای تایید خود و هم .
فکران خود استفاده می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
خوب نبودن ولی دیگه حجاب داشتن
اینکه اوضاع اجتماعی یا پوشش یک دوره تاریخی که برای چند هزار سال پیش هست رو با شرایط الان مقایسه کنی خنده دار نیست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اصلا شما به عنوان یک مرد مدل لباس زمان ساسانیان میپوشید و شبیه اون موقع هستید الان اگه جنگ بشه مدل اون موقع سوار بر اسب با کلاه خود و سپر حمله میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
استدلال عجبی می کنی
نوع پوشش عوض میشه دیگه کرباس نمی پوشن ولی پوشیده بودن که تغییر نمی کنه
حیا که دیگه بی معنی نمی شه
زمان ساسانیان گشت ارشاد بوده؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
نه ولی صبح تا شب تو اینستاگرام و ... فحشا پخش نمیکردن واسه ملت ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
هرزه ی غربگدا چطور؟
ناشناس
| Austria |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
قربون دهنت، فدایی داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
بله،بوده
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
تو اینستا چی میکردی؟کدوم کانالا رفتی که فحشا دیدی ؟
از کجا تایمشو میدونی شیطون؟
اونوقت اومدی اینجا جانماز اب میکشی؟
زمان ساسانیان از چاپار واسه جابه جایی پیام و خبر استفاده میکردن یعنی الان هم باید از چاپار استفاده کرد؟! زمان ساسانیان از اسب و الاغ واسه جابه جایی و سفر استفاده میکردن یعنی الان هم باید با اسب بریم سفر؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
سطح تحلیلت همینه؟
اون موقع پیام بوده الان هم هست فقط ابزار انتقال فرق
کرده سفر هم همین طور
اون موقع حیا بوده الان هم هست فقط نوع پوشش تغییر کرده
اقای طائب فرض کن حرف شما درست باشه..‌‌الان نظر مردم عوض شده
پناهیان ، شرکت تک ماکارون ، ویلایی در سعادت آباد به عنوان هدیه
مردم با این ها جمله بسازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
پناهیان اموال خود و نزدیکانش را منتشر کند
حاج پناهیان میشه این "ما" را تعریف کنی.قاعدتا ما جزو اون "ما" نیستیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
نه نمیشه. نمکش به اینه که ندونی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
قطعا
اصلاح طلب و اصولگرا هیچ تفاوتی با هم ندارن ، بارها ثابت کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
یعنی سید محرومان فرقی با شیخ بنفش نداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
نتیجه سید محرومان وعبای بنفش برای ایران وایرانی فقر وفلاکت بوده
پاسخ ناشناس 18.33
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
ناشناس 18.33 محض اطلاع نه هر دو تا فاجعه های زیادی ایجاد کردند و گند زدند به کشور یعنی بخشی از فجایع تاریخ معاصر را این دو نفر خلق کردند منتها سید محرومان گناه بیشتری دارد زیرا حداقل روحانی یک جاهایی اعلام تاسف از اشتباهات قبلی خود کرده ولی این سید مرحومان در دو سال اخیر کاری کرد که مغول در تاریخ با ما نکرد. افتاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
بنویس شیخ کلید ساز با سید مرحومان
البته عمو محمود یادمون رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
پاسخ به ناشناس
دقیقا مثل قم و کاشان
آب و برق و اتوبوس رایگان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
به جای آب ساندیس
اتوبوس هم که مجانیه
ناشناس
| Singapore |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
آب باران و برق حاصل از رعدوبرق و اتوبوس برای رفتن به حرم امام رایگانه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
این دوستمون به نکته خوبی اعشاره کردن،ولی ای کاش شما ک در مورد آب برق مجانی شنیدی و هی فرافکنی میکنی این جمله رو ،بقیه حرف امام قبل و بعد این جمله رو ک پیوست همین موضوع هس گوش میکردی،دقیقا اداره برق اگ کمتر از الگو مصرف کنی علاوه بر رایگان بودن یک میلیون به عنوان هدیه پرداخت میکند،ک واقف همون آب برق رایگان،اره دوست عزیز
بکی از مسولین نظام میگه پر از دستاوردهای خارجی و داخلی هستیم یکی میگه از ارمانهای انقلاب دور شدیم این همه تناقض نشانه چیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
بی برنامگی و هرج و مرج در داره امور.
باید حواسمان به تحرکات و جابجایی تجهیزات زرهی طالبان( بجامانده از امریکا) باشد. هرلحظه ممکنه یک اقدام غیرعقلانی از این وحشی ها سربزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
یه ذره اورانیوم ۸۵ درصد بذارید لای کیک زرد و با موشک هایپر ( بدون اعلام قبلی ) پرت کنید سمت ؛
طالبان
بلکه دریچه سدها رو باز کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
طالبان... زیادی خورده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
جناب ناشناس 18:36
فکر کردی اونا از اورانیوم میترسن؟ یا طالبان کلا از مرگ میترسه؟ یا چیزی برای از دست دادن داره؟
داده ها و اطلاعات اقتصادی ایران را میخواهند که راه های فشار بیشتر بر اقتصاد ایران را موثر تر بکنند . هیچگونه اطلاعاتی به صندوق بین المللی پول نباید بدهند . این اشتباه را چندین بار انجام داده اند قبلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
تحلیل گران آنها بهتر از وزاری اقتصادی ما از اوضاع فعلی خبر دارند
رضا
| Canada |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
در جریان جنگ اوکراین ۳۰۰ میلیارد دلار روسیه که معادل پول فروش گاز روسیه در همه سالهای گذشته
بود را توقیف کردندالبته روس‌ها یک زرنگی کردند و معادل این رقم هم بدهی به غربی ها دارند ولی در هر صورت بانکداری بین المللی و اف ای تی اف لازمه اش بلوکه کردن سپرده های ارزی بزرگ در بانک های غرب است که با توجه به خوی راهزنی این اوباش به درد ما نمی‌خورد برای خودشان و کشورهای غربزده خوب است حتی به احتمال زیاد سپرده های عربها را هم با بهانه ای بالا می کشند و اگر عربها می‌توانستند قطعا پولشان را از بانک های غربی خارج می کردند ولی اگر این کار را بکنند فردا سرنگون می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
عه چقدر باهوشی تو پسر
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
نه آقا
چون همه فهمیدن آمارهای رشد اقتصادی ایران دروغه و واقعی نیست
ناشناس
| Austria |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
هیچوقت اطلاعات نمیدن چون اونوقت معلوم میشه چه پولهایی برای گروههای نیابتی و همچنین‌ آقازاده های عزیز به خارج‌ واریر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
دوست عزیز ، انتظار دارید تورم اعلام شده بدون مدارک و مستندات را بانک جهانی بپذیرد .
خاتمی کیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
کسی که سازمان ملل به احترام او یک روز گفتگوی .
.تمدنها را وارد تقویم کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
چند سال داری کوچولو
پس آقای طائب به زور حجاب سره مردم نکنید اجباری نیست مردم خودشون عقل و فهم دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
هرره ها برن ترکبه بدن ررو بندارن بیرون
تو اون روزهای سیاه اوایل شروع جنبش من فورا با نهاد ها تماس گرفتم و پیشنهاد دادم چندین تانکر کافور در آب تهران تخلیه بشه قطعا اگه به حرف من گوش داده میشد آمار تلفات بسیار بسیار پایین تر از امروز بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
حیف شده ها اکر از نخبه هایی مثل شما استفاده میشد اون این نمیشد خدا شفات بده تو غذای خودت کافور بریز که مشکلی برات پیش نیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اره داداش وضعیت ممکلت رو به تباهیه مردم میخواستن لخت شن. ب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
امان از تجربه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
هه هه هه هه
چقدر خندیدیم
امتحان کردی ؟
جواب گرفتی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
مطمن باش اگر موثر بود حتما این کار را میکردن و شاید هم کردن. گنده های شما که به اطلاعات سری دسترسی دارن و میدونن چه خبره فعلا سکوت کردن، یا دارن اعلام براعت می کنن، تو هم بهتره زیاد شیرین زبونی نکنی شیطون بلا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
تو کافور بخور که با دیدن جنس مخالف از خودت بیخود نشی!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
لازم نبود در اب تهران بریزند در ساندیس ساندیس خورها اگه بریزن مشکل حله.
ناشناس
| Austria |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
معلومه که مقامات به حرف دیوانه ها گوش نمیدن
متاسفانه قرصها رو سر وقت نمی خوری
محسن
| Belgium |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
مشخص است زیاد کافور می خوری.؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
با شما خیلی موافقم البته نه برایه مردم تهران بلکه برایه خودت و امثال خودت که فکرشون نیازمند کافوره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ساندیس خودش بیمزه هست، مصرف کنند هاش هم بیمزه شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
از ادبیات نا محترمانه تون مشخص است از کدامین ..... هستید ؟!؟
پس پاسخی بهتر از سکوت برای شما سراغ ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
شماها با بی حجابی خانمها تحریک می شوید ما که نمی شویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
پیشنهاد خوبیه ادمهای هیزبخورن تا مزاحم زنهای ازاده نشن
جناب ذوالنوری شما که موضوع را با این همه جزئیات توصیف کردید بد نبود اگر لطف می کردید و ماجرای سفر فرانسه و بازگشت هواپیما به تهران برای انتقال اسب را هم می فرمودید.
مثلا تشخیص موبایل یا مثلا مواد مخدر آنقدر سخت است با وجود امکانات امروزی که حتما باید از برهنگی زندانی به نتیجه رسید . کجای این کارها شرعی است با آن همه ادعا .
عوض این حرف ها فکری به حال اقتصاد و فقر و گرسنگی بکنید

البته اگر عرضه و غیرتی هست؟؟؟
راست ترین جمله ممکن را جناب پناهیان فرمودند دقت کنید " برای ما " و نه برای ملت
قابل توجه اونایی که در مراسم ارتحال امام، نماینده طالبان را مثل نگینی در بر گرفته‌ بودند !
در باب برخی سخنانی که امشب در سایت درج شده است سخن فراوان است اما قطعا بعنوان غیر قابل انتشار از درج آن خودداری میشود لذا از سایت محترم تابناک باید پرسید چرا حرفهای صد من یک غاز برخی ها را بعنوان گلچین اخبار درج مینماید برای بازدید بیشتر ؟؟؟
فکر کردین مفت جامعه ملل همین طوری بهتون پولهای ملت ایران بده بهتون؟تامشخص نشه که این پولها قراره کجا هزینه بشه ،یک سنت هم بهتون نمیده،این پولها باید خرج سیستان وبلوچستان وکرمان وچهارمحال وبختیاری و...هر روستایی که محرومه بشه نه اینکه خرج سوریه و...بشه
شاید تا یکسال قبل برخی مواضع سیاستمداران برای مردم جویای سیاست در ایران پنهان بود اما پس از حمله روسیه به اوکراین و روی کار آمدن طالبان بسیاری از پرده ها بکنار رفت و حقائق بر ملا شد ودر نتیجه صدق گفتار برخی سیاستمدارن خاموش در حال حاضر بیش از پیش روشن گردید
جناب طائب:
در این یک سال اخیر جنابعالی و هم فکران و دوستان منبری شما ، بارها از حرمت بانوان در دوران ساسانیان و ایران باستان و پیش از اسلام گفته اید و ساسانیان و هخامنشیان را ستوده اید!!!!
اکنون پرسش من این است:

اگر ساسانیان و هخامنشیان خوب و مقبول و انسان مدار بوده و اخلاق و انسانیت را برای مردمان ایران در آن دوران به بار آورده اند
چرا همواره شماها مختلف ایران پیش از اسلام هستید ؟
چرا روز تولد کوروش بزرگ هخامنشی ، بنیانگذار این سلسله درخشان ، اجازه ی حضور مردم ایران بر سر آرامگاهش را نمی‌دهید و همواره جاده ها در دست تعمیر است!!!!!!
چرا همواره با این دو سلسله که مرز ایران را از شرق چین تا جنوب ایتالیا و از جنوب شرقی روسیه تا شاخ آفریقا گسترش داده بودند این همه جبهه گیری می کنید و از آنها واهمه دارید ؟؟؟!!!!؟؟؟

چرا این همه فیلم ها و سریال های مختلف می سازید اما در طول این ۵ دهه یک فیلم ، حتی یک فیلم و سریال در مورد این دو امپراتوری بزرگ و جهانی نساخته اید؟؟؟!!

آقای طائب
باور کنید زشت است بگویم برای شما ها برخی وقت ها هدف وسیله را توجیه می کند!!!!!!!!!!

با مردم ایران روراست باشید
جناب اقاي طائب ميشه بگي زمان ساسانيان چه جوري مردم خونه دار ميشدن؟چند سال طول ميكشيد كه خونه دار بشن؟ميتوني بگي زمان ساسانيان مردم چقدر از نظر مالي اكي بودن
برادران جنبش اصیل منطقه خود فرمودند ماهانه ۶۰۰ دالار از ایران حقوق میگرفتند تا به امریکاییها حمله کنند الان برعکس شده این حجم از دوراندیشی مسئولان ما نوبره والا
برای طائب مقوله حجاب یک منبع درآمد کلان است. بازار و دکان ایشان به حجاب بستگی دارد. مردم از فقر و بیکاری آه در بساط ندارند، ملا طائب به فکر موضع و منبع درآمد خودشان هستند.
همش افغانستان افغانستان
جمع کنید این افغانستان
خیلی ناراحتید ازشون اخراج افاغنه
تمام
چرا طالبان از موشک ها و اورانیوم ۹۰ درصد غنی شده ما حساب نمیبره ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
همان طوری که ما از کشتی و هواپیمای آمریکایی حساب نمی بریم.
حالا که اینجوریه ؛ منم مستاجرم :-)
نگران طالبان نباشید. مسئولین گفتند حضورشان با تجهیزات زرهی و تسلیحات دیگر در مرز با ایران، با «هماهنگی» مقامات ایرانی بوده. حالا چند تا ناهماهنگ رجز خواندند و احیاناً تیراندازی هم کردند مشکلی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
دعوا فامیلی است!
تو اصلا میفهمی ساسانیان چیه
مهدی طائب: در ایران بی‌حجابی هرگز نبوده، حتی زمان ساسانیان-----ایضا حجاب اجباری هم همینطور
جناب طایب ذهن مردم را با موضوع منسوخ حجاب از غارت بیت المال و اشغالگری مناصب عمومی توسط ناشایستگان و مفسدان دور نکن مردم خوب می فهمند
اکنش به ادعاهای «بازرسی برهنه بدنی» در بازداشتگاه‌ها
بطور کلی عمل قبیح عریان کردن متهمان با هر نوع جرم و اتهامی در بدو ورود به زندانها و بازداشتگاهها وجود دارد که باید جلوگیری شود ولی این عمل قبیح و زشت در فرودگاه امارات هم شاهد هستیم که متاسفانه بی دلیل بعضی از مردم را بعنوان بازرسی کامل عریان میکنند که باید وزارت خارجه با این موضوع برخورد کند ولی با وجود اطلاع رسانی هیچ اقدامی انجام نداده
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا ... معذور است.

زیاد هم معذور نیستید وگرنه وقتی خودی ها صحبت از فواحش و کافور و این جور چیزها می کنند نمی گذاشتید منتشر شود.

به هر حال چنین فحاشی هایی از هر طرف که باشد زشت است. ولی نه به خاطر اعتقادتان به علم اخلاق بلکه به خاطر خودتان هم که شده کامنت های این موجودات را حذف کنید. یادتان باشد که فقط شما نیستید که بلد هستید فحش کثیف بدهید و در فضای مجازی هم این شما نیستید که دست بالاتر را دارید.
چرا؟ساسانیان واشکانیان برای مردم اولگو بشه وعصر حجر نشه عصر حجر بهترین مدل لباس وزیبا ترین حجاب را داشتن
خوب طالبان رتست میگه دیگه
ما نباید سرباز صفر کیلومتر رو بذاریم لب مرز تا کشته شود .
ما مگه نیروی کادر نداریم ؟
"ایران باید روی نیرو‌های خود تمرکز کند تا تفاوت‌های ظریف موجود را درک کنند و بدانند که احتیاط در مناطق مرزی، ضروری است».

 حالا این حرف را قبول کنبم یا افاضات سردار وحیدی و دوستان را در دفاع از عملکرد طالبان.
طالبان را کسی برسمیت نشناخت حالا برای ما شاخ و شانه می کشند
یارب مباد آنکه گدا معتبر شود .
همین اظهار نظر آقای طایب بیانگر این است که ایشان و همفکرانشان با اطلاعات غلط اظهار نظر می کنند و تصمیم می گیرند.
زمان هخامنشیان و ساسانیان و ..... دروغ و .... موارد دیگر را قبیح می‌دانستند، الآن که دو هزار و اندی از آن زمان گذشته آیا دروغ و .... بد نیست ؟ چون زمانه تغییر کرده ؟؟؟
چه نوشابه ای واسه همدیگه وامیکنن!!!!!!!!!!!
اگه ميشه مسيولين يك چيزي هم دستي به طالبانيها بدن تا دست از متلك گويي و گوشه و كنايه بردارن ! مثلا بگن ما اشتباه كريم و حق ابه نميخواهيم و بياين مرزبانهاي ما رو هم اموزش بدين اونهايي هم كه شهيد و مجروح شدن كلا مثل الان بيخيال ميشيم و حتي از رود كارون و زاينده رود هم بخشي رو بعنوان حق ابه اگه قبول بفرماييد ميديم به شما !
مرزها و ركوردهاي تملق گويي توسط برخي نمايندگان و مسئولين دايما در حال جابجاييه ! ثانيه به ثانيه !
اگر مردم از قدیم بی حجاب نبودن دلبخواه بوده یا با زور؟
حقابه را گرفتيد
اگر می دانست چقدر میداند راجع به زمان ساسانیان سخن نمی گفت،
کافور رو‌باید به اونایی بدی که با دیدن زانوی زن زیر شلوار تحریک میشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آره جون خودت تو تحریک نمیشی
هر وقت نسخه پیجی صندوق بین المللی استعمارگر پول به کشورها داد آن کشور بیچاره شد و در ایرانن هم کم و بیش از آن از دهه 70 انجام گرفت
جای زن در محیط کار مردان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
حالا که تشخیص دادید جاش کجا نیست بفرمایید جاش کجاست ؟
چاپلوسی کار بسیار ناپسندیست و بویژه در شان روحانیون نیست.
افرادی که در خانه های سازمانی زندگی میکنند مستاجرانی هستند که اجاره ناچیزی میدهند و دغدغه افزایش ناگهانی اجاره و اسباب کشی را ندارند.
مستاجران واقعی هر دو سه سال یکبار اسباب کشی دارند و با مشکلات پیدا کردن خانه متناسب با حقوق، درگیریهای افزایش سالانه اجاره درگیر هستند.
عجیب است که نمایندگان مجلس بیشترین ادعاهای مبتنی بر نظر مردم را دارند در حالی که هیچ ابزار و روشی برای این نظرسنجی ها معرفی نمی کنند!
جناب محمدحسنی در لیست دستاوردها، موفقیتهای اقتصادی هم هست؟
برخی افراد بخاطر شغل و موقعیت اجتماعی و درآمدی که دارند اگر شبانه روزی شکرگذار باشند باز هم کم است.
همه ما باید شکرگزار نعمات الهی باشیم که خدا بما داده چرا که بعضی از ما در خواب هم نمی دیدیم گه اینچنین نعمات بر سر و کولمان‌فروبریزد.
فکر می کردم مشکل مردم تورم، گرانی و مسایل اقتصادی است الان با تحلیل دقیق حضرات متوجه اشتباهم شدم. مشکل اصلی حجاب هست و لا غیر!!!!!
در ضمن ساسانیان هم خوب بودند چون با حجاب بودند، کتب تاریخ مدارس را اصلاح کنید.
جناب طائب اگر انسانها فطرتا گرایش به حجاب دارند،پس چرا به زور می‌خواهید آنها را محجبه کنید.
بنده خدا پناهیان هم در آپارتمان اهدایی مستاجر است!
دبیر ستاد امر به معروف هم از این جملات فضایی استفاده کرد: تمام مومنان در این زمینه دغدغه‌مند شده اند..... اول باید خودش را نهی از منکر کرد چون مومنانی داریم که حجاب اجباری دغدعه آنها نیست!
این کی هست که شغلش رو با پیشوند ( غرب ) زیر همه مطالب می نویسه و ارضا میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
یه چند نفری هستند که اتاق فکر بهشون ماموریت داده اینگونه بنویسند تا بقول خودشون بین مردم و قومیت ها اختلاف بیندازند تا در روز مبادا به وسیله این حربه باعث هرج و مرج شوند.
ناشناس
| Austria |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
از لشکر سایبر ساندیسیهاست
درود دوستان

جناب طائب درست میگند اما نصف و نیمه.
در ایران پیش از اسلام زنان بواسطه مقدس بودن دارای پوشش بودند.
در دین زرتشت هر چیزی که زاینده باشد و آن زایش کمک کند به جهان و هستی مقدس است.
آن چیزی که مقدس است باید پوششی در خور و شایسته داشته باشد و زنان بواسطه زاینده بودند مقامی حتی در مواردی بالاتر از مردان داشتند.
آقای طائب باید اشاره کند که زنان در ایران پیش از اسلام دارای حقوق کاملا برابر با مردان بودند در ارث و بسیاری موارد.
پوشش زن از ایران هست البته نه رنگ سیاه چراکه سیاه در ایران رنگ پذیرفته ای نبوده.
راه علاج انقلاب فواحش فقط کافور است وبس!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آدرس غلط ندین
راه علاج شما که با دیدن موی زنان تحریک میشین کافوره
مرگ برمنافق
جناب مصباحی مقدم، ولی شورای نگهبان به عنوان عالیترین مرجع تفسیر قانون اساسی ، قانون شفافیت را خلاف قانون اساسی (ماده 112) تشخیص نداده است و این موضوع از نامه ی شورا به مجلس به سادگی قابل استحصال است.

این موضوع رسما در رسانه ها اعلام شده.

توضیح بشتر نمی دهم که امکان انتشار داشته باشد
زمان هخامنشیان چی؟
برای شما اومد داشته جناب پناهیان
وقتیکه نماینده یک کشور فرق بین 206 و لندکروز را نداند طالبان هم ادعای بی تجربگی و ندیدن اموزش های نظامی مرزبانان عزیزمان را می کند
حاج آقا زمان ساسانیان هم مسِول بوده و کاملا یادشه. خدا وکیلی مجبوری نظر بدی تو این اوضاع که همه ایران بهت بخندن.....
کامنت ها رو که میخونم به تهی بودن مغز ها بیشتر پی میبرم...
طالبان: ایران روی نیرو‌های خود تمرکز کند، مرزبانان ما آموزش‌دیده هستند.!!!
بله نیروهای طالبان قتل و غارت و پلیدی و پلشتی و نفاق و کفر رو تو مدارس پاکستان آموزش دیدن.
طالبان نوکر و مزدور پاکستان
"من در پاسخ می‌گوییم ما در دنیا حجاب اجباری نداری"
آقای طائب ولی برخلاف فرمایش جنابعالی در ایران احجاب اجباری داریم. ولی در اسلام اجبار نداریم چون اسلام منطق دارد و برای دعوت به دینداری آداب و روشهایی از قرآن و عترت رسیده استد
"پورمحمدی: از راه امام فاصله گرفته‌ایم"
خیلی فاصله گرفته ایم حتی منکرات و ربا خواری و فساد نه فقط در بین مردم بلکه در بین مسئولین و حتی قانونی کردن این منکرات باعث شده که در حال حاضر ما خلاف قرآن و عترت حرکت می کنیم.
جمع کنید برید زمان ساسانیان( مستعان جای ماشین رمان کار نمیکند یعنی؟)
من دیپلمات نیستم. من انقلابی هم نیستم. . من دلم یک زندگی ساده می خواهد. یک زندگی که در آن بتوان برای فردا برنامه خودم را بدانم.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان