بازدید 11916
با چهارصد و شصت و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

سرنگونی ۹ پهپاد اوکراینی در شبه جزیره کریمه / حمله روسیه به سامانه موشکی اوکراین / ورود به فاز جدید جنگ با ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین

چهارصد و شصت و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 04 June 2023

سرنگونی 9 پهپاد اوکراینی در شبکه جزیره کریمه/حمله روسیه به سامانه موشکی اوکراین

بین الملل تابناک: چهارصد و شصت و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ورود به فاز جدید جنگ با ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ - ۲۰:۱۱

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به پیشرفته‌تر شدن سلاح‌هایی که غرب برای اوکراین ارسال می‌کند، گفت که تحویل موشک دوربرد به کی‌یف با تشدید موج جدید تنش، محتمل است.

پسکوف گفت: حقیقت این است که سطح پیچیدگی و شاخصه‌های فنی سلاح‌هایی که به اوکراین می‌رود، دائما در حال افزایش و پیشرفت است. همین حالا هم می‌توانیم ببینیم که رایزنی‌ها برای ارسال موشک‌هایی با برد ۵۰۰ کیلومتر یا بیشتر از فرانسه و آلمان(به کی‌یف) آغاز شده است.

وی تاکید کرد: این نوع سلاح‌ها کاملا متفاوت بوده و تحویل چنین تسلیحاتی به اوکراین، تنش‌ها را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

پسکوف اضافه کرد که این تحولات «روسیه را مجبور خواهد کرد تا متمرکزتر، قوی‌تر و منسجم‌تر عمل کرده و عملیات نظامی در اوکراین را تداوم بخشد.»

نشریات آلمانی هفته گذشته به نقل از منابع موثق اعلام کردند که کی‌یف از برلین خواسته تا موشک‌های «تاروس» با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

رودریچ کیسوِتر، قانونگذار آلمانی حزب اپوزیسیون آلمان (اتحادیه دمکرات مسیحی)، اواخر ماه مه گفته بود که برلین باید از «خطوط قرمز» عبور و موشک‌های کروز با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر برای اوکراین تامین کند.

واشنگتن پست: اوکراین از تسلیحات غربی در حمله به خاک روسیه استفاده کرد
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ - ۲۰:۰۸

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع مرتبط به اطلاعات آمریکا نوشت، تجهیزات نظامی و تسلیحات سبک کشورهای ناتو از جمله آمریکا که به اوکراین ارسال شده از سوی این کشور در ماه مه ۲۰۲۳ در حمله‌ای به منطقه بلگورود روسیه مورد استفاده قرار گرفته است.

این روزنامه همچنین نوشت، دستکم چهار دستگاه خودروی تاکتیکی که از سوی لهستان و آمریکا برای ارتش اوکراین ارسال شده در حمله مه مورد استفاده قرار گرفت که این مساله باعث بروز نگرانی درباره تعهدات کی‌یف در تحقق خواسته‌های حامیان غربی‌اش شده است.

واشنگتن پست همچنین نوشت: آمریکا و متحدان غربی‌اش دائما مخالفت خود را درباره استفاده از تسلیحات غربی توسط اوکراین در حمله علیه خاک روسیه اعلام کرده‌اند. آنها همچنین به کی‌یف تاکید کرده‌اند که به دقت ورود تسلیحات با ارزشی را که وارد اوکراین می‌شود، رهگیری کند.

وزارت دفاع روسیه در واکنش به حمله مه اوکراین علیه منطقه بلگورود اعلام کرد: بیش از ۷۰ تروریست اوکراینی، چهار خودروی ضربت زرهی و پنج کامیون در حمله مذکور به داخل خاک روسیه منهدم شدند. همچنین مابقی شبه نظامیان اوکراینی مجبور شدند به داخل خاک این کشور عقب نشینی کنند و هدف توپخانه های روسی قرار گرفتند. در این حمله یک غیرنظامی کشته و ۱۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

ارتش روسیه همچنین چندین تصویر از تخریب تجهیزات غربی که توسط اوکراینی‌ها در منطقه برجای مانده بود، منتشر کرد.

برخی از این تصاویر دو خودروی زرهی هاموی M۱۱۵۱A۱ را نشان می داد.

سرنگونی ۹ پهپاد اوکراینی در شبه جزیره کریمه

شبکه الجزیره به نقل از مقامات محلی وابسته به روسیه گزارش داد که شب گذشته ۹ پهپاد اوکراینی در شبه جزیره کریمه ساقط شده است، در حالی که شبکه العربیه از ساقط شدن پنج پهپاد در شبه جزیره کریمه خبر داده است.

شبکه روسیا الیوم نیز به نقل از «اولک کریوچکوف» مشاور دولت وابسته به روسیه در کریمه گزارش داد که بامداد امروز، یک پهپاد در شهر «جانکوی» واقع در شمال شبه جزیره کریمه ساقط شده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس اطلاعات منتشره، ساقط شدن این پهپاد، باعث وارد آمدن خسارات به شیشه‌های برخی منازل در منطقه شده است.

ماه گذشته نیز اخباری در خصوص ساقط شدن چهار پهپاد در شمال شبه جزیره کریمه طی یک شب، منتشر شده بود.

پیش از این، «میخائیل رازووژِف»، فرماندار سواستوپل در شبه‌جزیره کریمه اعلام کرده بود که ارتش اوکراین طی یک شب بیش از ده پهپاد انتحاری به سمت این شهر شلیک کرده، اما سامانه‌های پدافند هوایی این شهر، همه این پهپادها را رهگیری و منهدم کرده است.

شبه‌جزیره کریمه سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه، الحاق شده اما دولت اوکراین این الحاق را به رسمیت نشناخته و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، همواره از حمله احتمالی به این شبه‌جزیره سخن گفته است.

حمله روسیه به سامانه موشکی اوکراین

وادیم آستافیف، رئیس مرکز مطبوعاتی تیپ موشکی منطقه نظامی جنوب (SMD) گفت که هواپیمای گروه "جنوب" از نیروهای فدراسیون روسیه، همچنین پست فرماندهی و دیده بانی استقرار موقت دشمن در الکساندر-کالینوفسکی را هدف قرار داد.

وی ادامه داد: یک لشکر از مجموعه عملیاتی - تاکتیکی "اسکندر" تیپ موشکی منطقه نظامی جنوب، انبار مهمات تیپ ۹۰ نیرو‌های مسلح اوکراین را در نزدیکی روستای دروژکوفکا هدف قرار داد.

آستافیف گفت: هواپیما‌های گروه نیرو‌های "جنوب" به پایگاه فرماندهی و دیده بانی استقرار موقت گردان سوم از تیپ ۲۴ مکانیزه نیرو‌های مسلح اوکراین حمله کرد.

وی افزود: توپخانه سپاه یکم ارتش ناحیه نظامی جنوب تلاش برای چرخش یگان‌های گردان ۱ مکانیزه تیپ ۱۱۰ نیرو‌های مسلح اوکراین در یک سنگر در منطقه آودیوکا را خنثی کرد.

کره جنوبی: شایعات حمایت نظامی از اوکراین صحت ندارد

وزارت دفاع کره جنوبی در نشست با مقامات اروپایی، هیچ اشاره‌ای به حمایت نظامی این کشور از اوکراین نکرد.

 لی جونگ سوپ، وزیر دفاع کره جنوبی در حاشیه نشست سران امنیتی کشورهای مختلف جهان در سنگاپور با جوسپ بورل، مسئول سیاسیت خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد. دو طرف در این نشست درباره تامین سلاح برای اوکراین هیچ صحبتی نکردند.

مقامات نظامی امنیتی از کشورهای مختلف جهان در کنفرانس امنیتی سالانه در سنگاپور در نشست شانگری-لا، گردهم آمدند.

بورل پس از این نشست در توئیتر شخصی خود پیامی منتشر کرد و نوشت: در صحبت‌هایش با وزیر دفاع اوکراین درباره تهدید کره شمالی صحبت شده است، ولی ادعای کمک تسلیحاتی کره جنوبی از اوکراین صحت ندارد.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای گفته است که طرف اروپایی ضمن اشاره به نیاز به سیستم‌های مختلف تسلیحاتی و سایر اشکال حمایت نظامی برای بهبود وضعیت اوکراین، موضع یکجانبه خود را در مورد اهمیت تامین مهمات ابراز کرد. این وزارتخانه گفت که ارسال مهمات به اوکراین در دستور کار رسمی مذاکرات نبوده است.

کره جنوبی کمک های بشردوستانه و مالی و تجهیزات نظامی به اوکراین ارائه کرده، ولی سلاح و مهمات را در اختیار اوکراین قرار نداده است.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در مصاحبه‌ با رویترز در ماه آوریل این را رد نکرد که در صورت وجود تهدید جدی برای غیرنظامیان یا نقض جدی قوانین جنگ، سئول ممکن است ارسال سلاح به اوکراین را آغاز کند.

پکن: در جنگ اوکراین موضعی بی‌طرف داریم

«لی شانگفو»، وزیر دفاع چین، بامداد یکشنبه بار دیگر تاکید کرد که موضع پکن در جنگ اوکراین با روسیه، کاملا بی‌طرفانه است.

لی طی سخنرانی در اجلاس امنیتی آسیایی «گفت‌وگوهای شانگری-لا» گفت: «پکن به دنبال گفت‌وگو است نه تقابل؛ طبیعی است که بین کشورها اختلاف ایجاد شود؛ اما احترام متقابل باید بر قلدری و سلطه‌طلبی غلبه داشته باشد.»

به نوشته «رویترز»، او با بیان اینکه چالش‌های امنیتی بی‌سابقه در منطقه آسیا و اقیانوسیه را نباید نادیده گرفت، توضیح داد: «ذهنیت جنگ سرد اکنون در حال احیا شدن و خطرات امنیتی در حال افزایش چشمگیری است.»

وزیر دفاع چین ضمن اشاره به گسترش پایگاه‌های نظامی برخی کشورها و افزایش سرعت رقابت تسلیحاتی در منطقه شرق آسیا، اظهار داشت: «این بلوک‌ها فقط باعث بی‌ثباتی منطقه می‌شوند.»

بنا بر این گزارش، لی با بیان اینکه چین متعهد به ترویج صلح در مدیریت بحران‌های بین المللی است، تصریح کرد: «پکن موضعی بی‌طرف و عینی‌گرایانه در قبال اوکراین در پیش گرفته است. ما به دنبال زمینه‌های مشترک بین طرف‌های بین‌المللی درمورد اوکراین هستیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۷۰
اگر آلمان در جنگ‌جهانی‌دوم پیروز می‌شد، امروز چرچیل، روزولت و دوستان‌ دیگرشان در کتاب‌ها، نمایش‌ها و صنعت‌سینما، به‌عنوان دشمن‌بشریت، جانی و تروریست معرفی می‌شدند و هیتلر به‌عنوان بزرگمرد منجی بشریت، برندهٔ جایزه‌هایی همچون صلح‌نوبل بود! داستان روسیه و اکراین هم فرقی ندارد برای آنان که می فهمند.
پاسخ ها
وحید
| United States of America |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
همه مثل شما فهیم نیستند، می شه تفهیم کنی کی المان است کی انگلیس؟
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
مگر غیر از این است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
این جنگ پاسخ به برخی شرارت ها و جنایت های اروپاست
اروپایی ها داعش را ساختند و با آن همه جنایت، سوریه را ویران ساختند
امروز اوکراین ویران و جنگ زده گشته
به خدا بایدن بمیره این جنگ تموم میشه‌ اینقدر پیر و فرتوت شده که تعادل راه رفتن نداره. یکبار به علت تومور مغزی عمل مغز انجام داده و الانم مبتلا به سرطان پوسته. خب ادمی که اینقدر پیر و بیماره معلومه تصمیمات افتضاح می گیره چون می دونه ۵ سال دیگه اصلا زنده نیست که بخواد پاسخگوی کارهاش باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
سه روز پیش هم بایدن گیج شوت مفنگی از بالای تریبون پرت شد پایین و 4 تا ملق خورد و روی زمین پخش شد
وزرای آمریکا اومدن جمعش کردند

بایدن نمادی کامل از آمریکاست
روسیه به عنوان وسیع ترین کشور جهان با ۱۴ کشور مرز زمینی و با چند کشور دیگر مرز دریایی دارد.
اگر قرار به تجاوز و کشورگشایی بود گزینه های بسیار بهتری در دسترس روسیه بود که هم از نظر نظامی ضعیفتر بودند هم حمایت ناتو و غرب را نداشتند هم صاحب منابع بیشتری به نسبت اکراین بودند. اینکه چرا به اکراین حمله شد جوابش مثل روز روشن است برای کسانی که بخواهند واقعیتها را ببینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
روسیه فاتح و پیروز این میدان جنگ خواهد بود
اوکراین عظیم ترین کشور کل اروپاست
در ثانی رژیم نسل کش تروریست فمنیست صهیونیست غده سرطانی کافر مرتد کی یف باید نابود و منهدم گردد
بزودی دیکتاتور روسیه سرنگون می‌شود
پاسخ ها
پاسخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
مرد حسابی کل اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده است
و اوکراین داغون ویران بازهم هر روز با صدها موشک بمباران می‌شود و زمینی سیاه و سوخته بیشتر ازش نخواهد ماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
از زمان شروع جنگ تا الان حتی یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده است
با همین وضع جنگ ادامه داشته باشد تا 1 قرن دیگر دیگر هم روسیه نابود نخواهد شد ولی نهایت تا چند وقت دیگر اوکراینی باقی نخواهد ماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
خواب دیدی خیر باشه
ناشناس
| Ukraine |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
پاسخ 8:23 این مزخرفات چیه به جز مناطق خط مقدم در شهر های اوکراین هیچ اثری از خرابی وجود نداره اگر هم جایی برخوردی بوده یا درست کردن یا اینقدر کمه که هیج وقت به چشم نمیبینی حداقل در مرکز اوکراین و غرب و کیف که من خبر دارم و رفتم اینطوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
مزدور اوکراینی ساکت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
بازسازی اوکراین دو سال طول میکشد ولی تحریم های روسیه معلوم نیست چند سال طول بکشد. تحریم همان بلایی که سر اقتصاد ایران آورده سر روسیه هم خواهد آورد
زلنسکی به طرز عجیبی من رو یاد جواد نکونام میندازه فقط اسم ضد حمله رو‌مدام تکرار می‌کنه ولی در واقعیت داره دفاع اتوبوسی انجام میده
این جنگ ثابت کرد تسلیحات غربی فقط توی هالیوود خیلی قوی هستن و توان پس گرفتن خاک اوکراین رو ندارن و تا حالا تمام جنگ افزار های غربی بی تاثیر بوده و اگر امروز اوکراین زمین بیشتری از دست نداده به خاطر گوشت دکه توپ جوانان اوکراین هست که دارن یکی یکی جان خودشون رو از دست میدن فقط مونده جنگنده های غربی بیان توی این جنگ شکست بخورند
چین یک کشور فرصت طلبی است . دوستی اش هم بدرد خودش میخورد
روسیه باید تمام شهرهای مهم اوکراین را با تسلیحات اتمی تاکتیکی بمباران اتمی و به کلی نابود کند و به این غائله غربی ها با مشت آهنین پایان دهد غربی ها هم از ترس نابودی هیچ غلطی نخواهند کرد اگر پوتین این کار را نکند مرتکب اشتباهی تاریخی شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
جنایتکار این جنایتی بزرگ است
وحید
| United States of America |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اسلام، اسلام پیروز است … صدام صدام نابود است…خ خ خ خ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
از دفتر پوتین می پرسند هر شهر چند بمب اتم بندازیم؟ شما خودت رو ناراحت نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
ولی در عوض تا دلت بخواهد تو ادم بی غیرتی هستی اگر اطلاع داشتی که بعد از مغول هیچ کشوری به اندازه روسیه ایران را تحقیر نکرده از روسیه دفاع نمی کردی بدان واگاه باش که روسیه 7 برابر کشور بلژیک از خاک ایران تصرف کرده و پدر بزرگهای ما را کشته حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی که شروع تمرین دوموکراسی در ایران بود به توپ بسته اگر اندکی مطالعه کنی کار سختی نیست یک گوگلی بکن و از این نااکاهی که وجودت را پر کرده خودت را رها کن در ضمن 16 کشوری که همسایه روسیه هستند از تمامی بدون استثنا زمین گرفته روسیه اگرسیوترین کشور دنیاست در ضمن برای چه همه کشورها به سمت غرب فرار می کنند یکی به طرف روسیه نمی رود چرا همه نخبگان عالم به امریکا فرار می کنند چرا پدر و مادر با امریکا در ستیزند پسر در بهترین دانشگاه امریکا درس می خواند و کسی مزاحمش نمی شود چرا 5400مسئول همه فرزندانشان به امریکا فرار کرده اند یکی هم به روسیه نرفته یعنی همه انها به اندازه شما عقل نداشتند و همشون اشتباه کردند.

اگر شعور داشتی از کشوری حمایت نمی کردی که 7 برابر ّلژیک از خاک ایران را به سرقت برده و اجداد ما را کشته اگر عمق فکر کنی می بینی دق کنیم حق داریم خیلی از جامعه شناس ها عدم پیشرفت ایران را به علت تحقیری که مغول ها کردن و در ریشه ایرانیان ماند باعث شده ولی من می گویم تحقیرقی هم که روسیه کرد و اجدادما را کشت و 7 برابر بلژیک ایرانیان را از ما جدا کرد را هم نباید نادیده بگیریم
درست است که روسیه به اندازه هفت برابر بلژیک از ایران قلمرو دزدیده است ولی بریتانیا هم همان قدر از ما دزدیده است در ضمن درست است که روسیه از پیشه وری و قاضی محمد حمایت کرد و همین طور کوچک جنگلی ولی در نقطه مقابل بریتانیا هم از شیخ خزعل و چند نفر دیگر حمایت کرده بود بله حرم امام رضا را روسیه به توپ بسته مجلس مشروطه هم همین طور آیا بریتانیا کاری نکرده از بلژیک مثال زدید درست است بدانید که همین بلژیک به اندازه هشت برابر خود در آفریقا مستعمره داشته به اسم کنگو زئیر و همون هلند اگر درست گفته باشم زمانی اندونزی را داشته و همین طور سورینام را قابل توجه شما ایالات متحده آمریکا و همپیمانان اروپایی آن چهل پنج سال قبل در جزیره گوادلوپ فرانسه به هم‌پیمان خود در ایران خیانت کردند و مقدمه انقلاب شد حداقل روسیه قلچماق است با لبخند که از پشت خنجر نزده ولی آمریکا ایران را بی ثبات کرد گور بابای روسیه و اوکراین چی به ما میماسه ولی همین ایران خودمان کلی آدم وجود دارد که سرشان در سطل زباله است در قبر و اتوبوس خواب هستند بی‌خانمان هستند ولی سیاستمداران به اصطلاح پاکدست شان در همان آمریکا و غرب که هر روز به آن لعنت می‌فرستند زندگی اعیانی دارند عامل مشکلات کشور خودمان جمعیت تازه به دوران رسیده هستند که عامل فساد هستند سیاست های اجباری است و حضور افراد اشتباهی در مناصب اشتباهی پوتین هرچی باشد ولی حداقل برای منافع روسیه تلاش می‌کند پینگ هم همین طور بایدن و ترامپ هم همین طور ولی زلنسکی و مسولان مملکت ما برای چی و کی کار می‌کنند لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اگر معنی اولگارشی را نمی دانی و روسیه چطور ادره می شود برو مطالعه کن مرد حسابی چرا یاوه می گویی در روسیه پروژ ساخت پهبا د با 17 میلیارد اختلاس و بدون شروع | پروژ اون که روسیه کشور خوبیه برای اینه که زیادی خبر گوش می دی ام اینکه تازه به دوران رسیده ها این کارها را کرده اند نشان می دهد که نمی دانی کشور را قوانین سخت و درست اداره می کند نه تازه به دوران رسیده و کهنه به دوران قانون قانون قانون اونی که توی کشورما نه خوبش هست و نه برای همه یکسان است
تبعات جنگ برای ایران حتی بیشتر از طرفین درگیری بوده است که عدم تایید برجام و تداوم تحریم‌ها و دادگاه آینده برای بررسی استفاده از پهپادهای ایرانی در کشتار غیر نظامیان. وسایر تبعات در آینده است. سیاستمداران توضیح دهند چه سودی از همراهی با روسیه برای ایران بوده است. حد اقل ارسال تسلیحات پیشرفته روسی و سوخو ۳۵ به کجا رسید?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
این جنگ برای ایران که خیلی خوب بود و سود داشت

این منافقان بدبخت که می‌گفتن تسلیحات نوین ساخت ایران ماکت است و فتوشاپه و کلی شر و ور دیگه هم گفتن امروز رو سیاه و بی آبرو هستند

دوم :ایران توانست انتقامش را از اروپا بگیرد و درس عبرت خوبی به آن مرتد های کافر دهد

سوم :تسلیحات ایرانی در این جنگ درخشید و تمام پدافند های غربی را منهدم ساخت

چهارم:توانستیم به ظلم های آمریکا پاسخ کوبنده ای دهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
برو عمو دلت خوشه
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
برجام ربطی به جنگ نداره برجام زمان روحانی امضا شد زملن روحانی هم پاره شد پس رفتار ایران مطلقا مهم نبوده و نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
به راحتی می توانم بگویم شما به هیچ وجه شرط میبندم مهندس نیستی و کارخانه دار هم نیستی و در صنعت
کامپیوتر هم نیستی د ر کار دارو هم نیستی در طراحی و ساخت قطعات خود رو هم نیستی از قطعات الکترونیک هم هیچ نمی دانی می دانم تعمیر کار وسایل الکترونیک هم نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
تو جنگ روسیه و اکراین سوخو ۳۵ عملکردی داشته؟ خبری ازش نیست
حواسمان به نبرد خرس ها باشد همیشه عقاب سر سفید و روباه در کمین نشسته اند تا یکی را سلاخی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
چه مثال چرت و مسخره ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
به برکت ابنا بشر همه حیوانات شامل عقاب سر سفید و انواع
روباه جمیعا رو به انفراضند.
پوتین ابله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
پوتین عاقله
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
مرد یزرگیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
قابل تتوجه اقای پوتین مرد بزگیهاگر شعور داشتی از کشوری حمایت نمی کردی که 7 برابر ّلژیک از خاک ایران را به سرقت برده و اجداد ما را کشته اگر عمق فکر کنی می بینی دق کنیم حق داریم خیلی از جامعه شناس ها عدم پیشرفت ایران را به علت تحقیری که مغول ها کردن و در ریشه ایرانیان ماند باعث شده ولی من می گویم تحقیرقی هم که روسیه کرد و اجدادما را کشت و 7 برابر بلژیک ایرانیان را از ما جدا کرد را هم نباید نادیده بگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اتفاقه از جنگی که شروع کرده بسیار پشیمانه فکر می کرد که زلنسکی فرار می کنه و اکراین را هم میگیر و بعد از مدنی ابها از اسیاب می افته ... ولی دلقک تمام معادلات پوتین را به هم ریخت روزی که پوتین نمایندگان دولت ژاپن را درکرملین تحقیر کرد گفتم خدایا دنیا ابستن حوادثی بزرگ است روزی که به اوکراین حمله کرد من هم نانند تمام غربی ها و تجربه اشرف غنی ترسو برای من اوکراین تمام شده بود ولی روزی که ژی به روسیه امد وقتی به طرف پوتین می امد پوتین کم مانده بود گریه کنه مثل بچه بود که می گفت منو از این منجلاب نجات بده ادم خود خواهی که اعتبار روسیه را بر باد داد که از ان جهت که ایرانیان را تحقیر می کرده خوشحالم
خدا مرزبانان سرزمینم شیران بی ادعا را حقظ کند
کار زلنسکی و عرب تمومه انشالله
پاسخ ها
وحید
| United States of America |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
نفهمیدیم “غرب” نوشتی یا “عرب” نوشتی !!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
ویرایش :شکست کامل دلقک پلاستیکی و غربی ها نزدیکه ان شاء الله
Mahmood
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
کار زلنسکی و غرب تمومه
Mahmood
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
غرب
Mahmood
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اشتباه تایپی بود منظور غرب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اگر اندکی مطالعه می کردی که روسها با ما چه کرده اند و یک کم هم غیرت داشتی که انها با مردان و زنان کشور چه کردند باید از این طرفداری احماقانه خود کشی می کردی
غربگدا دلسوز وطن نیست
پاسخ ها
وحید
| United States of America |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اول بگو حالیته وطن چیه؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
موافقم
اگر روسیه در جنگ‌‌شکست خورد و اوکراین ادعای غرامت از ایران بخاطر همکاری نظامی با روسیه کرد باید بداند هر چه میخاهد مصادره کند از نیروهای انقلابی و سپاهی باید باشد و از مردم لادی ادعای خسارت نکند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اکراین چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اون از چیزی حرف می زنه که امثال شما نمی فهمید یک سرچی بکن ببین غرامت کشته شدگان یازده سپتامر را از کی گرفتند کار سختی نیست یگ لحظه برو گوگل کن تا بدانی و از ان کلمه -چی- راحت بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
ببخشید غرامت را اشتباه نوشتیم
محمد رضا شاه پهلوی آخرین شاه ایران در گوادلوپ کلکش کنده شد چون برای غرب تهدید شده بود آیا اگر اوکراین زلنسکی فاتح روسیه بشه برای آمریکا تهدید نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اوکراین ویران شده تا الان حتی نتونسته به یک ساختمان روسیه آسیب برسونه بعد فاتح روسیه باشه‌؟
کمتر مواد صنعتی و الکل استفاده کن
فیلم های اوینجرز هم نگاه نکن این فیلم ها رو با کلی پرده سبز و کامپیوتر می‌سازند و همه شون بازیگر و آدم های معمولی اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
این کاربر فقیه نوری مزدور و نوکر آمریکاست برای همین چرت و پرت زیاد می‌نویسه
بلوگورد روسیه در تهدید اوکراین است ولی شاه روسیه سرگرم خواب در کرملین است میتوانستی در همان سه روز اول جنگ کار رژیم کی‌یف را تمام کنی ولی چه کنیم از توهمات پادشاهان که همیشه دنبال توهمات خود بودند و کاری به واقعیات ندارند اوکراین را به وجود آوردید حالا براتون شاخ شده گوادلوپ باعث شد هیچوقت به آمریکا اطمینان نکنم محمد رضا پهلوی قربانی تاریخ بود لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
به همین خیال باش
روز به روز وضعیت کشور ما بدتر از قبل میشه ارزش پول ملی ما از چلغوزستان هم پایین تر شد تا کی مقاومت کنیم تا فرزندان مسولان ما در لاس وگاس در کازینو خوشگذرانی کنند تا کی در مونترال کانادا اتاوا تورنتو کانادا نیویورک می‌سی‌سی‌پی دالاس لس آنجلس و باقی شهر ها و ایالت های آمریکا عشق حال کنند تا کی در سواحل تایلند بریتانیا و باقی نقاط جهان عیاشی کنند و پدران و مادران آن ها در ایران پاک دستی پیشه کنند ما مقاومت کنیم تا امثال بوق یوق دوغ سرور ملت ایران بشند اوکراین به جهنم روسیه هم همین طور حداقل چند سال تقریبا نزدیک به ده سال است روسیه و حکومت مرکزی اوکراین درگیر جنگ پنهان و آشکار هستند آخر هم باهم کنار میان ولی این ایران ما است که سال به سال عقب گرد دارد من که سرباز هستم و مشغول خدمت به کشورم هستم ولی بعنوان یک ایرانی نسبت به آیندگان کشورم پاسخگو هستم ملت ایران تا ما و طرز فکر ما تغییر نکند وضعیت ما و چیز دیگر تغییر نمی‌کند لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
(مقصر خودتی که به بیگاری اجباری (سربازی
رفتی. حال که فوش و ناسزا بشنوی و دور یک پادگان چند ساعت بی دلیل بدوی و مثل ماکت و مجسمه چند ساعت وایسی حتی شب نتونی خواب درست و حسابی داشته باشی و با کلی استرس و ضربه روحی روانی و کفش عده ای رو واکس بزنی و.... مقصر خودتی
(درضمن تو اگر نوکر (سرباز هستی
پس چرا 24 ساعته در تابناک مشغول ارسال کامنت های چرت و پرتی؟
Mohammad Moghadam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
با سلام خدمت هموطنان عزیزم اتفاقا آقای فقیه نوری یک وطن دوست و دلسوز بینظیر است
الله عزتت دهد و شعورت را در سرتاسر مملکت پخش گرادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
دوست عزیر داری به را ه میای خوب ببین اونهای که این بلاها را به سرملت ایران راوردهاند کدام طرف تاریخ ایستاده اند
روسیه اگه ببره پررومیشه میخادبعدش همه دنیاروبگیره
پاسخ ها
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
از نظر غربگدایان 4 تا کشور کوچولوی اروپایی که جمعیت کمی هم دارند کل جهان هستش؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
روسیه کلا با 5 کشور جهان مشکل دارد حتی عربستان و اسراییل هم در این جنگ از اکراین حمایت نکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اگرغیرت و اطلاع داشتی که بعد از مغول هیچ کشوری به اندازه روسیه ایران را تحقیر نکرده از روسیه دفاع نمی کردی بدان واگاه باش که روسیه 7 برابر کشور بلژیک از خاک ایران تصرف کرده و پدر بزرگهای ما را کشته حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی که شروع تمرین دوموکراسی در ایران بود به توپ بسته اگر اندکی مطالعه کنی کار سختی نیست یک گوگلی بکن و از این نااکاهی که وجودت را پر کرده خودت را رها کن در ضمن 16 کشوری که همسایه روسیه هستند از تمامی بدون استثنا زمین گرفته روسیه اگرسیوترین کشور دنیاست در ضمن برای چه همه کشورها به سمت غرب فرار می کنند یکی به طرف روسیه نمی رود چرا همه نخبگان عالم به امریکا فرار می کنند چرا پدر و مادر با امریکا در ستیزند پسر در بهترین دانشگاه امریکا درس می خواند و کسی مزاحمش نمی شود چرا 5400مسئول همه فرزندانشان به امریکا فرار کرده اند یکی هم به روسیه نرفته یعنی همه انها به اندازه شما عقل نداشتند و همشون اشتباه کردند.
بازنده اول و اخر هر جنگی مردم بیچاره هستند که دچار مشقت و سختی فراوان میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
وقتی خوب بجنگد در اخر کشور و خاک باز برای همان مردم می ماند
روسیه ادعا می کنه که در کریمه و دونتسک و لوهانسک همه پرسی برگذار کرده و اشغال این مناطق را خواست مردم این منطقه می دونه و جالب اینجا است که طرفداران روسیه و پوتین هم همین نظر را تایید می کنند
حالا یک سوال پیش میاد ، اگه توی کردستان عراق و جمهوری آذربایجان هم درخواست همه پرسی توی کردستان و آذربایجان ایران داشته باشند ، باز هم روس پرستان ایرانی ، این درخواست را قبول می کنند ؟
یعنی چون روسیه همه پرسی برگذار کرده ، اشغال قسمتی از خاک کشور دیگه قابل توجیه است ؟
ضد حمله ای که ناتو و زلنسکی احمق چند ماه دارند تبلیغ می کنند که بهار قرار بود انجام بشه مثل اینکه دیشب با شکست مواجه شده زلنسکی احمق و عروسک خیمه شب بازی امریکا و غربی ها با این کارا مردم کشورش را از بین میبره و کار غرب و ناتو هم تمام خواهد شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار