بازدید 12489
با تحولات منطقه و جهان

تقابل کشتی‌های جنگی آمریکا و چین در تنگه تایوان / بیانیه ارتش مصر در مورد تبادل آتش با سربازان اسرائیلی/ بیانیه مقاومت عراق علیه عربستان سعودی / معرفی وزیر خارجه جدید ترکیه توسط اردوغان

تقابل کشتی‌های جنگی آمریکا و چین در تنگه تایوان، بیانیه ارتش مصر در مورد تبادل آتش با سربازان اسرائیلی، بیانیه مقاومت عراق علیه عربستان سعودی، معرفی وزیر خارجه جدید ترکیه توسط اردوغان و حمله جنگنده‌های ترکیه به مواضع پ. ک. ک، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ 04 June 2023

تقابل کشتی‌های جنگی آمریکا و چین در تنگه تایوان/ بیانیه ارتش مصر در مورد تبادل آتش با سربازان اسرائیلی/ بیانیه مقاومت عراق علیه عربستان سعودی/ معرفی وزیر خارجه جدید ترکیه توسط اردوغان

بین الملل تابناک: تقابل کشتی‌های جنگی آمریکا و چین در تنگه تایوان، بیانیه ارتش مصر در مورد تبادل آتش با سربازان اسرائیلی، بیانیه مقاومت عراق علیه عربستان سعودی، معرفی وزیر خارجه جدید ترکیه توسط اردوغان و حمله جنگنده‌های ترکیه به مواضع پ. ک. ک، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تقابل کشتی‌های جنگی آمریکا و چین در تنگه تایوان

در پی عبور مشترک یک ناوشکن آمریکایی و یک ناو محافظ کانادایی از تنگه تایوان، پکن واشنگتن را به ایجاد عامدانه خطر در این تنگه و ایالات متحده نیز ارتش چین را به مانور «ناامن» در مقابل کشتی جنگی خود متهم کرد.

نیروی دریایی ناوگان هفتم آمریکا، یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن «یو.اس.اس چونگ هون» مجهز به موشک هدایت‌شونده و ناو محافظ کانادایی «اچ.ام.سی.اس مونترال» کانادا، روز شنبه در عبوری «عادی» از تنگه تایوان گذر کردند.

در این بیانیه آمده است: عبور مشترک چونگ هون و مونترال از تنگه تایوان، بیانگر تعهد آمریکا و متحدان و شرکای ما به آزادی و باز بودن منطقه هندواقیانوسیه است.

ارتش آزادیبخش خلق چین نیز اعلام کرد که عبور این کشتی‌ها را رصد و مطابق قوانین بین‌المللی، اوضاع را مدیریت کرده است.

این بیانیه افزود: این کشورها عمدا حوادثی در منطقه تنگه تایوان ایجاد کرده و عامدانه خطرهایی به وجود می‌آورند و با بدخواهی صلح و ثبات منطقه را تضعیف کرده و پیام‌های اشتباهی به نیروهای «استقلال تایوان» مخابره می‌کنند. این در حالی است که ارتش آمریکا یکشنبه مدعی شد، یک کشتی نیروی دریایی چین در تنگه تایوان در ۱۵۰ یاردی دماغه ناوشکن آمریکایی «به شیوه‌ای ناامن» حرکت کرد.

این بیانیه ادعا کرد که ناوشکن آمریکایی برای جلوگیری از برخورد سرعت خود را کاهش داد؛ این دومین تقابل ارتش‌های چین و آمریکا در کمتر از ده روز گذشته است.

فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه هند و اقیانوسیه سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۲۶ می (جمعه پنجم خرداد) یک جنگنده جی-۱۶ چین در جریان رهگیری یک هواپیمای آر.سی-۱۳۵ نیروی هوایی آمریکا مانوور تهاجمی غیرضروری داشت.

آمریکا گفت که این اتفاق بر فراز آبهای بین‌المللی دریای چین جنوبی رخ داد.

ویدیویی که از این حادثه منتشر نشده است، نشان می‌دهد که یک جنگنده چینی از مقابل هواپیمای آمریکایی عبور کرده و کابین آر.سی-۱۳۵ را به لرزه درمی‌آورد.

پنتاگون در بیانیه خود افزود: آمریکا در هر جایی که قوانین بین‌المللی اجازه بدهد به پرواز، دریانوردی و عملیات امن و مسئولانه ادامه خواهد داد.

در ماه دسامبر، یک هواپیمای نظامی چینی در آسمان دریای چین جنوبی به سه متری یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکا نزدیک شد و خلبان آمریکایی مجبور شد، اقداماتی برای جلوگیری از برخورد دو هواپیما انجام دهد.

بیانیه ارتش مصر در مورد تبادل آتش با سربازان اسرائیلی

ارتش مصر روز شنبه بیانیه‌ای را درمورد حادثه امنیتی در مرز مصر و اراضی اشغالی منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک نیروی امنیتی در حال تبادل آتش با نیروهای قاچاق مواد مخدر بود که از مرزهای اراضی اشغالی عبور کرد که به کشته شدن وی و سه تن از نیروهای تامین امنیت مرزی اسرائیل انجامید.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که این درگیری در گذرگاه «نیتسانا» در مرز مصر و اراضی اشغالی رخ داد و ابتدا با تیراندازی یک گروه مسلح به سمت صهیونیست‌ها آغاز شد.

ارتش اسرائیل همچنین تایید کرد که سه سرباز اسرائیلی در این درگیری‌های مسلحانه کشته شدند و یک تن دیگر زخمی شده است.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» به نقل از رسانه‌های عبری اعلام کرد، روز شنبه، یک حادثه امنیتی غیر عادی در مرز مصر و اراضی اشغالی رخ داد.

بیانیه مقاومت عراق علیه عربستان سعودی

کمیته هماهنگی مقاومت عراق شامگاه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای، از سیاست های دولت عربستان سعودی علیه شیعیان این کشور و بحرین و مردم یمن انتقاد کرد.

شبکه خبری العهد ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، جهان اسلام، «درگیر رژیم های طاغوتی ظالم است که عربستان، نمونه آشکار آن است، زیرا جنایت و ظلم را به حدی رسانده که در برابر ریختن خون ملتها، نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.»

بر اساس این بیانیه، جنایات عربستان در یمن و بحرین و توطئه‌های این کشور در عراق، فلسطین، سوریه و لبنان و اعدام و ظلم به مردم شبه‌جزیره به ویژه منطقه شرقی، پرونده سیاه این کشور را سنگین تر کرده است.

مقاومت عراق با بیان اینکه ریاض به دنبال ارعاب و بردگی ملت هاست تا بتواند منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی را تأمین کند، تصریح کرد، پایان بخشیدن به حضور جاسوسی و نظامی صهیونیست ها و آمریکایی ها در منطقه، تنها راهی است که عربستان از بحران‌آفرینی دست برخواهد داشت.

در پایان این بیانیه آمده است، عربستان با اعدام های اخیر خود و سرکوب مخالفان، نشان داده است که به روش های خود ادامه خواهد داد و همین، مستلزم موضع گیری قاطع در برابر آن است و هیچ راهی جز مقاومت در برابر کشورهای استکبار جهانی وجود ندارد.

باقر درویش، رئیس انجمن حقوق بشر بحرین هشتم خرداد ماه جاری خبر داد که عربستان سعودی دوشنبه هفته گذشته، دو جوان بحرینی را اعدام کرد که این اعدام‌ها با استناد به «اعتراف های زیر شکنجه» صورت گرفته است.

معرفی وزیر خارجه جدید ترکیه توسط اردوغان

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز کابینه جدید خود را اعلام کرد. 

طبق گزارش رسانه‌های ترکیه، هاکان فیدان که پیش از این وزیر اطلاعات ترکیه بود، به عنوان وزیر خارجه معرفی شده است. او در این سمت جانشین مولود چاووش اوغلو خواهد شد. 

به گزارش روزنامه «دیلی صباح»  اردوغان روز شنبه گفت که کابینه اولین جلسه خود را روز سه شنبه برگزار خواهد کرد. اردوغان در مراسم تحلیف خود وعده داد، مدیریت مالی مناسبی راه اندازی کند. رئیس جمهور ترکیه «تورم» را فوری‌ترین مساله ترکیه نامید.

حساب توییتری خبرگزاری «آناتولی» نیز شنبه شب برخی اعضای جدید کابینه ترکیه را نام برد. این خبرگزاری از «جودت یلماز» در سمت معاون رئیس جمهور، «هاکان فیدان» وزیر خارجه، «مهمت شیمشک» وزیر دارایی «یاشار گولر» وزیر دفاع  و «علی یرلیکایا» وزیر کشور نام برده است.

رجب طیب اردوغان بعدازظهر شنبه، در پارلمان ترکیه به عنوان رئیس‌جمهور این کشور سوگند یاد کرد. اردوغان پس از ورود به صحن پارلمان، از سوی «دولت باغچلی» رئیس‌ موقت پارلمان مورد استقبال قرار گرفت.

حمله جنگنده‌های ترکیه به مواضع پ.ک.ک

جنگنده‌های ترکیه روز شنبه مواضع حزب کارگران کردستان را در استان دهوک عراق آماج قرار دادند.

به گزارش سایت خبری شفق نیوز، یک منبع امنیتی گفت که جنگنده‌های ترکیه، مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را در کوه‌های «متین» و «کاره» در شمال استان دهوک در اقلیم کردستان عراق هدف قرار دادند.

به گفته این منابع، جنگنده‌های ترکیه سه بار مناطق مختلف در دامنه این کوه‌ها را متوالی بمباران کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
یک مصری با تفنگ کلاشینکف سه اسرائیلی را کشته و چند نفر را زخمی کرده
ماشاالله به این اقتدار اسرائیل!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
تو فکر کنم حتی سربازی هم نرفتی مشخصه هیچی از جنگ و مرز حالیت نیست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اتفاقا رفتم و میدانم تروریستهایی مثل اسرائیل و طالبان در خط دفاع بسیار ضعیف هستند و شکننده و با تق و توقی کشته
!می‌دهند و این حرف شما توجیه است تا منطق
ناشناس
| Taiwan (Province of China) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
درود خدا بر ارتش خدا
تا هلاکت آخرین حامی پکک و بردگان روسی
باید به جهاد ادامه داد
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
دوران سربازی من همچین اتفاقی افتاد ،سه نفر به پادگان حمله کردند، سربازها فرار کردند و یک گروهبان کادری جانباز شد !
تا زمانی شاخ دولت امریکا را نشکنیم بخاطر فروش تسلیحات کشتار جمعی همه جا تنش و جنگ را فراخواهد گرفت.
راه های زیادی برای تضعیف قدرت بی منطق امریکا وجود دارد.
با این امریکا هیچ کشوری حاشیه امنیت ندارد چه روسیه باشد یا سوئیس،
لطفا خواهش میکنم با دم شیر کازی نداشته باشید. مسئله آمریکا مشکل دنیا است نه ما. هر کشوری بیک نهو رابطه خود را با این قلدر زور گو مدیریت میکنه. ما نماینده کشور های دیگر نیستیم و مردم ما را در گیر این غول بی شاخ و دم نکنید، هر چه قدر هم که فکر میکننید ما قوی هستیم که واقعا در مقابل اون این یک میراژی بیش نیست. سربلند باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
قدرت آمریکا به مزدورانش است.
استراتژی آمریکا ایجاد بحران
پاسخ ها
ت
| United States of America |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
نه اینکه جمهوری اسلامی کم دشمن داره همسایگان اروپائیها،کانادا ژاپن،کره جنوبی،کشورهای مسلمان وغیرمسلمان و،و و،باهمه تنش داریم
یک موقعی ماهاتیر محمد نخست وزیر وقت مالزی به مرحوم هاشمی رفسنجانی گفته بود که مثال قدرت آمریکا مثل قدرت یک گاو است که ما در مواجهه با آن تمام تلاشمان آن است که از شیرش استفاده کنیم ولی شما به شاخ آن
چسبیده اید!!!
استرالیا هم چند مدت دیگه با زیردریایی هسته ای به جمع آمریکا و کانادا اضافه میشه.... چین ام مثل روسیه خودش تنش خارش داره !! روسیه الان سرگرم جنگ و بدبختی ، آمریکا در حال دور دور:)) شرق با این سیاستمداران بی سیاست هیچ وقت هیچی نمیشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر