بازدید 24492
سه هزار و سیصد و هفتاد و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

ممنوعیت ورود ۹ کالای ایرانی به عراق / میرسلیم: راهکار مردم برای حفظ ارزش پولشان، مسکن را گران کرد / درخواست کریمی قدوسی از قالیباف: درباره آتش‌ زدن سالانه ۱۰۴ میلیارد دلار توسط مدیران گزارش دهید / ظریف در مورد جمله «خودمان انتخاب کردیم» توضیح داد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: خانه «زاهدی‌فر» داور دربی سنگ باران شد/ توئیت یک نماینده درباره تعیین تکلیف یک طرح پرسروصدا؛ مجمع به شفافیت خود رای نداد / روایت معاون رئیسی از جو مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی صنعت و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱ 03 June 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کلانتری: روحانی از عهده مشکل «کاوه مدنی» برنیامد
از عیسی کلانتری، رئیس سابق سازمان محیط زیست درباره اینکه آیا کاوه مدنی در راستای طرح تئوری ورشکستگی آبی به محیط زیست دعوت شده بود، سوال کردیم و او در جواب به «اکوایران» گفت: آقای مدنی مشاور آقای چیت‌چیان بود و هر سه ماه یک بار می‌آمد ایران و به اصلاح ساختار آبی وزارت نیرو از بُعد توسعه پایدار کمک می‌کرد. من در وزارت نیرو با ایشان آشنا شدم. او با اشاره به اینکه مدنی دانش آموخته دبیرستان امام صادق بود، می‌افزاید: من از ایشان خواهش کردم، محیط زیست بیاید و به من کمک کند و ایشان بر سر من منت گذاشت و قبول کرد. کلانتری ادامه می‌دهد: اما پس از مدتی دستگاه‌های امنیتی به ایشان بند کردند و ایشان گفتند، من صرفا در زمینه آب و محیط زیست همکاری می‌کنم. آقای رئیس جمهور همان زمان کمیته چهار نفره‌ای برای حل مشکل بچه‌های محیط زیست و آقای مدنی تشکیل داد؛ اما حل این مساله از عهده رئیس جمهور و وزیر اطلاعات برنیامد چه برسد به من.

علی سعیدی: برخی از فلسفه حضور ما در سوریه، یمن و آمریکای لاتین بی اطلاعند
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی‌ کل قوا گفت: نقش آمریکا در اغلب فتنه گری‌ها علیه کشورمان در سال های پس از پیروزی انقلاب پررنگ بوده است. حجت الاسلام علی سعیدی گفت: مشکل ما با آمریکا و رژیم صهیونیستی فقط بر سر مساله فلسطین نیست، کما اینکه اگر مساله فلسطین هم حل شود، ما باز با آمریکایی‌ها چالش داریم. برخی‌ها از فلسفه حضور ما در سوریه و یمن و آمریکای لاتین و دیگر نقاط بی اطلاع بوده و بر این حضور خرده می گیرند، در حالی که برای گسترش اسلام و جهانی شدن این دین آسمانی نیاز به حضور مسلمانان در سراسر دنیا است. اینکه چقدر در پیاده کردن اسلام واقعی موفق عمل شده، مهم نیست، مهم این است که در مسیر اسلام واقعی قرار داریم. حتی در زمان پیامبر اکرم (ص) هم مشکلاتی وجود داشته و هیچ موقع جامعه آرمانی مدنظر اسلام شکل نگرفته است. سعیدی در ادامه با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در همه کشور‌ها وجود دارد، به عنوان مثال کشوری مثل ترکیه همین الان ۴۵۹ میلیارد دلار بدهی داشته و با تورم بین ۴۰ تا ۴۵ درصدی اداره می‌شود. لازم است، دولت برای حل مشکلات موجود وزرای قوی‌تری انتخاب کرده تا بتوانند مشکلات موجود را بهتر و سریع تر حل کنند. این روز‌ها باب شده به هرکسی در هر حوزه‌ای از جمله حوزه حجاب ایراد گرفته می‌شود، در پاسخ می‌گوید خداوند در قرآن فرموده "لا اکراه فی الدین" در حالیکه این آیه در باب پذیرش اصل دین نازل شده، نه شریعت و همه مسلمانان موظف به رعایت الزامات دین که یکی از آن‌ها موضوع حجاب است، هستند.

نماینده مجلس: طبق نظرسنجی‌ها، ۹۰ درصد مردم موافق اجرای لایحه حجاب هستند
مهدی سعادتی، نماینده مجلس درباره لایحه حجاب گفت: مبنای حجاب یک امر شرعی و قدیمی در فکر و ذات و فرهنگ مردم ماست. من معتقدم که می‌توانیم برای این مسیر را برنامه ریزی درست و همه جانبه داشته باشیم. ما وظایف مختلف در این زمینه برای وزارتخانه‌ها تعیین کرده بودیم که الان با این لایحه امیدواریم بتوانند موفق باشند. لایحه پرمناقشه حجاب سرانجام توسط دولت تهیه شده، اما گویا به مجلس ارسال نشده است. لایحه فوق که عمدتا جریمه‌های نقدی را برای حجاب در نظر گرفته، مورد انتقاد برخی اصولگرایان نیز قرار گرفته است و خواهان برخورد جدی‌تر با حجاب هستند. مهدی سعادتی، نماینده مجلس، درباره پیگیری لایحه حجاب در مجلس به «انتخاب» گفت: موضوع حجاب یک مساله شرعی است و از صدر اسلام تاکنون جز فرهنگ دینی مردم بوده است. تا الان که من با شما صحبت می‌کنم، این لایحه هنوز به مجلس نیامده است، یکسری انتقاداتی وجود داشت که رئیس قوه قضاییه درباره اختیارات ضابطین پاسخ داد، مجلس نیز روی این مسائل حساس است و دنبال این است که به محض ارسال به مجلس پیگیری آن را با فوریت بررسی کند، اگر مشکلاتی هم باشد، مردم نگران نباشند، مجلس متعلق به مردم است و نمایندگان نظرات آن‌ها را در کمیسیون‌های مختلف در نظر دارند تا اشکالات برطرف شود. کشور ما قانون دارد، اما قانون باید جامع‌تر باشد.

وی درباره جزئیات لایحه‌ی حجاب افزود: حضرت آقا یک بار فرمودند قانون اگر بد هم باشد بهتر از بی قانونی است، ذکر مصادیق نیز در قانون مهم است. لایحه حجاب هم صرفا جریمه نقدی نیست، بخشی تذکرات است، برخی محدودیت هاست که دستگاه‌های مرتبط باید نظارت کنند مانند حجاب در ادارات و دانشگاه‌ها و... بخش دیگر نیز خدمات اجتماعی است که محدودیت‌هایی در آن ذکر شده است. همه عوامل باید دست به دست هم دهند، از تذکر شفاهی تا کتبی و جریمه و حتی بحث‌های تشویقی با هم باشد. نقش خانواده‌ها نیز در این بین مهم است و مردم نیز اخیرا طبق نظرسنجی‌ها نزدیک نود درصد موافقند که این قانون اجرا شود. برهنگی در همه جا خلاف است و دهن کجی به قانون پسندیده هیچکس نیست. انشاءالله مجلس بتواند دور از هیجانات سیاسی در این زمینه موفق شود. سعادتی گفت: مبنای حجاب یک امر شرعی و قدیمی در فکر و ذات و فرهنگ مردم ماست. من معتقدم که می‌توانیم برای این مسیر را برنامه ریزی درست و همه جانبه داشته باشیم. ما وظایف مختلف در این زمینه برای وزارتخانه‌ها تعیین کرده بودیم که الان با این لایحه امیدواریم بتوانند موفق باشند.

توضیح امیرعبداللهیان در خصوص بازداشت برخی شهروندان خارجی در ایران
وزیر امور خارجه: در تماس تلفنی خانم حاجه لحبیب وزیر خارجه بلژیک مذاکراتی مثبت و مفید داشتیم. ایران حوزه بزرگ تمدنی ـ فرهنگی است. اگر برخی اتباع اروپا مورد بهره‌برداری سرویس‌های امنیتی خارجی قرار نگیرند، دلیلی بر بازداشت آنها وجود ندارد. ایران کشوری کاملا امن و مقصدی مطمئن و جذاب برای گردشگران است.

سید حسن خمینی: استقلال سیاسی امروز در تاریخ حداقل ۲۰۰ ساله ایران بی‌نظیر است
سید حسن خمینی در دیدار اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) که ۹ خرداد ۱۴۰۲ با بیان اینکه استقلال سیاسی امروز ایران در تاریخ دست کم دویست ساله ایران بی نظیر است، گفت: اصلا خارجی به خودش اجازه نمی‌دهد که در سیاست‌های ما دخالت کند؛ خود مسئولین ما تصمیم می‌گیرند و عمل می‌کنند.

بیشتر وزرا در قدوقواره وزیر نیستند
حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل در انتقاد از مدیریت دولت سیزدهم به رویداد۲۴ می‌گوید: دولت از ظرفیت‌های داخلی و خارجی به درستی استفاده نکرده است و اکثر وزرا در قد و قواره وزیر نیستند. مشکل ما این است که فرصت‌سوزی می‌شود. حبیب‌الله دهمرده، عضو مجلس یازدهم از زابل با انتقاد از مدیران دولت رئیسی گفت: فردی که برای وزارت و استانداری انتخاب می‌شود، باید توانمندی داشته باشد که بتواند بار‌های سنگین وزارتخانه و استانداری را به دوش بکشد. انتخاب بد یک وزیر مثل این است که بار یک تریلی را روی یک وانتی که فقط تحمل یک تن بار را دارد، قرار داده‌ایم؛ در این حالت، هم وانت از بین می‌رود و هم بار به مقصد نمی‌رسد. 

درخواست کریمی قدوسی از قالیباف: درباره آتش‌زدن سالانه ۱۰۴ میلیارد دلار توسط مدیران گزارش دهید
یک نماینده مجلس به اظهارات اخیر رئیس مجلس درباره هدررفت ۱۰۴ میلیاد دلار توسط مدیران واکنش نشان داد. جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس در توییتی نوشت: جناب آقای قالیباف شما منبری بلندتر از سایر نمایندگان مجلس در اختیار دارید به مردم و نمایندگان دقیق گزارش دهید ۱۰۴ میلیارد دلاری که سالانه مدیران آتش میزنند از چه محلی بدست میآید و در چه راهی و به دست چه کسانی نابود می شود تا دشمن از صحبت‌های شما بهره‌ای برای تشویش اذهان نبرد. 

خانه «زاهدی‌فر» داور دربی سنگ باران شد
خانه داور دربی مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و این داور در یک استوری اینستاگرامی تصاویری از پنجره شکسته خانه خود منتشر کرد. حضور زاهدی‎‌فر در جشن قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی، مورد انتقاد شدید هواداران استقلال قرار گرفته بود و احتمالاتی درباره محرومیت وی به‌ خاطر این اقدام هم مطرح شده بود.

ممنوعیت ورود ۹ کالای ایرانی به عراق/میرسلیم: راهکار مردم برای حفظ ارزش پولشان، مسکن را گران کرد/درخواست کریمی قدوسی از قالیباف: درباره آتش‌زدن سالانه ۱۰۴ میلیارد دلار توسط مدیران گزارش دهید/ظریف در مورد جمله «خودمان انتخاب کردیم» توضیح داد

ظریف در مورد جمله «خودمان انتخاب کردیم» توضیح داد
وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: چند سال پیش در برابر پرسشی سخت، پاسخ دادم: «خودمان انتخاب کردیم.» بسیاری از آن سخن رنجیدند. با پوزش از اینکه شاید پاسخگویی با بیان روشن‌تر به رنجش افزون‌تر بینجامد: مرحوم پروفسور روح الله رمضانی، متخصص برجسته سیاست خارجی ایران در آمریکا، سیاست خارجی پانصد سال گذشته ایران را چنین آسیب‌شناسی می‌کند: «ایران در پی به دست آوردن دوباره قلمروی بود که زمانی در تصرف داشت و اغلب نمی‌توانست فاصله‌ی میان این اهداف و امکانات در دسترس برای تحقق آن‌ها را درک کند.»

ما در طول تاریخ اهدافمان را بر اساس آرزوهایمان چیده‌ایم و به توانایی‌هایمان توجهی نکرده‌ایم. گرایش تاریخی ما برای رسیدن به آرزوها بدون در نظر گرفتن امکانات، نه تنها در سیاست خارجی نمایان است، بلکه در شکل گیری خطوط متراکم خودرو پشت هر تونل کم عرض نیز دیدنی است. در ۷۵ سال برنامه‌ریزی توسعه ما، منابع ملی نابود شده و توسعه نیز حاصل نشده، چون بیشتر برنامه‌ها به جای ترسیم مسیر جبران عقب‌ماندگی‌ها متناسب با امکانات و فرصتها، حدیث آرزومندی رهبران کشور بوده‌اند. آگاهانه یا ناخودآگاه ما مردم انتخاب کرده‌ایم‌ آنان را که به دنبال آرزوهایمان بوده‌اند بستاییم‌؛ هر چند برای خود و کشور خسارات فراوان به بار آورده باشند و آنان را که در حد امکانات کوشیده‌اند تا از گستره خسارات ناشی از حرکات آرزومندانه بکاهند، «سازشکار» و حتی «خائن» بنامیم.

راستی نه تنها ما مردم بلکه نخبگان ما کدامیک را بیشتر نکوهش می‌کنند: آنها که با آرزوی بازپس‌گرفتن سرزمین از دست رفته در قرارداد گلستان، بخش‌های بیشتری از سرزمین و حتی استقلال ایران را به باد دادند، یا آنها که با قرارداد ترکمانچای دست‌کم قسمتی از سرزمین تازه از دست رفته را بازپس گرفتند‌؟ برای پیشگیری از ترکمانچای‌ها باید «انتخاب کنیم» که آرزوهایمان را در چارچوب امکانات دنبال کنیم، ولی حتی در واژه‌هایمان هم توجه به امکانات را ناشایست می‌دانیم. چرا «سازش‌کار» منفی‌ و «سازش‌ناپذیر» مثبت است؟ مگر سازش جز به معنی دستیابی به نقطه‌ی اشتراک و توازن برای حرکت به سوی آرمان هاست؟ مگر می‌توان از روش دیگری به آرمانها رسید؟ داشتن آرزو به زندگی جهت می‌دهد، اما توجه به توانایی‌ها، حرکت به سمت آرمانها را ممکن می‌سازد. نیاز امروز ما درک درست و «انتخاب» هوشمندانه است‌. «کنشگریِ مرزی». چشم به آرمانها و استوار بر توانایی‌ها.

توئیت یک نماینده درباره تعیین تکلیف یک طرح پرسروصدا؛ مجمع به شفافیت خود رای نداد
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها از تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه گانه در نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و تاکید کرد: مفاد قانون شفافیت قوای سه گانه از ماه آینده برای سایر قوا و دستگاه‌ها از جمله مجلس، هیات وزیران و قوه قضاییه اجرایی خواهد شد. روح الله نجابت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «طرح مجلس شورای اسلامی درخصوص ‎شفافیت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف شد. بنا بر مصوبه مجمع، متاسفانه مجمع به شفافیت خود و هیأت عالی نظارت رأی نداد! بر اساس طرح مجلس قرار بود مجمع تشخیص، هیأت عالی نظارت، مجلس، هیأت وزیران، شورا‌ها و قوه قضائیه شفاف بشود؛ اما با مصوبه دیروز مجمع، همه دستگاه‌ها به غیر از مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی نظارت که زیرمجموعه آن قرار دارد، شفاف شدند. ‏با این اوصاف، پس از مکاتبه مجمع با مجلس و اعلام حذف این بخش ماده، سایر مفاد قانون از ماه آینده برای سایر قوا و دستگاه‌ها از جمله مجلس، هیأت وزیران و قوه قضاییه در خصوص ‎شفافیت آرا و مشروح مذاکرات آن‌ها لازم‌الاجرا خواهد بود.»

روایت معاون رئیسی از جو مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی صنعت
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آقای علی‌آبادی با عملکرد مثبتی که داشتند، بعضی از نمایندگان پیشنهاد دادند ایشان با وزیر نیرو جابجا شوند. سید محمد حسینی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره حذف ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی که از سوی نمایندگان مطرح شد و اینکه آیا به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در این مورد گفت‌وگویی داشته‌اند یا خیر، گفت: آقای رئیس مجلس در این زمینه نامه نوشت و چیزی نیست که ندانند. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه مطالبی را که نمایندگان بیان می‌کنند، به اعضای دولت منتقل می‌کنیم. تذکرات مکتوب و شفاهی که می‌دهند را برای وزرا می‌فرستیم. البته وزارتخانه‌ها خودشان معاونت پارلمانی دارند و یکی از کارهای روزانه‌شان این است که تذکرات نمایندگان و نطق‌هایی که نمایندگان دارند را به دست وزرا می‌رسانند و چیزی هم که مهم باشد خودم در دولت به تک تک وزرا گزارش می‌دهم. حتی چیز‌هایی که اعلام عمومی نمی‌کنند و خصوصی به من می‌گویند، یا در خصوص مسئولین یا در رابطه با مشکلاتی که در شهر‌ها وجود دارد، منتقل می‌کنم. وی خاطرنشان کرد: کار ما در دولت این است که مطالب نمایندگان را منتقل کنیم و بعد پاسخ‌ها را به نمایندگان برمی‌گردانیم.

مشکل طالبان در مرز‌ها از زبان جانشین فرمانده فراجا
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه مرز‌های شرقی کشورمان در آرامش کامل است، هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و تبادلات انسانی و تجاری به صورت عادی در حال انجام است، گفت: قبل از روی کار آمدن طالبان با دولت قبلی ارتباطاتی با مرزبان‌های آنان داشتیم و تقریباً مرز را مشترک اداره می‌کردیم و با آنکه مشکلاتی بود، اما پاسخگو بودند؛ امروز، اما با روی کار آمدن طالبان نشست‌هایی با آنان در تهران، کابل و در مرز‌ها برگزار کردیم، ولی همچنان مشکلاتی داریم، زیرا نیرو‌های طالبان در مرز پاسخگو نیستند. نفرات آن‌ها عوض می‌شوند، بدون تجربه هستند و اقدامات غیر متعارف انجام داده و تیراندازی‌های نابجا دارند.

ممنوعیت ورود ۹ کالای ایرانی به عراق
سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال نامه‌ای به اتاق بازرگانی تهران از ممنوعیت ورود ۹ محصول کشاورزی به عراق خبر داد و خواستار اطلاع‌رسانی در این مورد به فعالان اقتصادی شد. بر اساس این نامه واردات گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، خیار، پیاز، کدو، بادمجان، هندوانه، طالبی و بامیه به عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است. این تصمیم مصوبه شورای وزیران اقتصاد است که به پیشنهاد وزارت کشاورزی و به دلیل فراوانی تولید داخلی گرفته شده است. عبدالامیر ربیهاوی، رایزن بازرگانی ایران در بغداد، با اعلام این خبر عنوان کرده است که ابلاغیه ممنوعیت واردات این ۹ محصول که در پانزدهمین نشست شورای وزیران اقتصاد عراق گرفته شده، از سوی دفتر فواد حسین، معاون نخست‌وزیر این کشور، صادر شده است و تا اطلاع ثانوی ورود این محصولات به عراق ممنوع خواهد بود. موضوعی که باید مورد توجه صادرکنندگان ایرانی قرار گیرد. /ایسنا

مقام مسئول در وزارت راه: به افرادی که اطلاعات سکونت ندهند، پاسپورت و خدمات بانکی نمی‌دهیم
سرپرست دفتر اقتصاد وزارت راه و شهرسازی گفت: این اطلاعات کاملا هوشمند به دست آمده‌ و اطلاعات دقیق سکونت و اقدامات ٧٣ میلیون ایرانی در سامانه ثبت شده است و این هشدار می‌دهیم که اگر سرپرست خانوار در این سامانه نسبت به ثبت اطلاعات اقدام نکنند، مشمول جرایم می‌شوند. نوروزی با اشاره به جرایم سرپرست خانوار اطلاعات سکونت را ثبت نمی‌کنند، گفت: طبق قانون تمام خانه‌های کشور خالی هستند، مگر اینکه افراد اطلاعات آن را ثبت و خوداظهاری کنند. اولین جریمه‌ مشمول افرادی که اطلاعات خود را ثبت نمی‌کند این است که مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود. دومین جریمه این است که تعرفه برق این واحد بها بالاترین رقم احتساب می‌شود و سومین جریمه این است که نمی‌تواند از دستگاه‌های اجرایی خدمات دریافت کند، به طوری که دستگاه‌های اجرایی نباید این افراد خدمات بانکی ارائه دهند یا اینکه نمی‌توانند پاسپورت دریافت کنند یا تاریخ آن را تمدید کنند. وی درباره چگونگی به دست آمدن این اطلاعات گفت: اگر فردی برای افتتاح حساب به بانکی مراجعه کرده و آدرسی را ثبت کرده و به طور کلی به هر دستگاه اجرایی مراجعه و آدرسی را ثبت کرده تمام این اطلاعات را از دستگاه‌ها دریافت کرده‌ایم که به ٣۵٠ میلیون رکورد اطلاعات رسیدیم و با تقاطع گیری این اطلاعات به آدرس ٧٣ میلیون شخص حقیقی و حقوقی رسیده‌ایم.

میرسلیم: راهکار مردم برای حفظ ارزش پولشان، مسکن را گران کرد
سیدمصطفی آقامیرسلیم با اشاره به وضعیت نامناسب بازار مسکن و افزایش اجاره بها، گفت: برای حل معضلات بازار مسکن و باز کردن گره کور اجاره بها، نخست باید مشکلات  اصلی اقتصاد کلان کشور را حل کنیم. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسکن به محلی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است؛ افزود: بسیاری از مردم به منظور حفظ ارزش پول خود، اقدام به سرمایه گذاری در ملک و زمین می‌کنند و همین امر موجب افزایش قیمت مسکن و اجاره می‌شود. این نماینده مردم در مجلس  شورای اسلامی اظهار کرد: بنابر این راه اصلی کنترل بازار مسکن، حل مشکلات مربوط به اقتصاد کلان بوده و سایر طرح‌های مرتبط اثر بخشی زیادی نخواهد داشت. البته اقداماتی نظیر اخذ مالیات بر خانه‌های خالی و اراضی بایر و ... موثر و مفید است. عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکلات حوزه مسکن باید مسائل مربوط به نقدینگی و تورم را که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشته‌اند، مورد توجه قرار داده و حل کنیم، گفت: اگر به مشکلات اصلی و کلان اقتصادی توجه نکنیم، حاشیه‌های زیادی خواهیم داشت، مردم از گرانی‌های موجود ناراضی هستند.

تشکیل اداره مستقل برای اخذ مالیات از سلبریتی‌ها
سخنگوی سازمان امور مالیاتی، با بیان اینکه اداره کلی به صورت مستقل برای شناسایی سلبریتی‌ها و اخذ مالیات از آن‌ها تشکیل نشده است، عنوان کرد: وظیفه بررسی سلبریتی‌ها یا افرادی که در فضای مجازی دارای فعالیت هستند، به اداره کل مودیان متوسط سپرده شده است. مهدی موحدی بکنظر  به این سوال که نحوه شناسایی سلبریتی‌ها به چه صورت است، پاسخ داد: الگوریتم‌ها و فرمول‌های مختلفی برای شناسایی وجود دارد که قرار است به سازمان برای شناسایی کمک کند. درواقع صرفا یک فرمول نیست و شامل اطلاعات مختلفی می‌شود که بعضا از طریق پلیس فتا به دست آمده است. از سوی دیگر صاحبان صفحات شناسایی شده و اسامی آن‌ها استخراج می‌شود، پس از آن اسامی با کد ملی انطباق داده خواهد شد و حساب‌های بانکی آن‌ها بررسی می‌شود. به گفته سخنگوی سازمان امور مالیاتی، هنوز گزارشی در مورد میزان مالیات اخذ شده از سلبریتی‌ها وجود ندارد.

کسری بنزین در استان‌های گرمسیر بالاست
رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاهداران سوخت با بیان اینکه باید اوضاع حمل و نقل عمومی اصلاح شود تا مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: با بهبود اوضاع ۲۴ میلیون خودرویی که در جاده‌ها تردد می‌کنند، مصرف بنزین تا نصف کاهش پیدا می‌کند. وی در ادامه به موضوع اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی اشاره و تصریح کرد: بسیاری از کارت‌ها گم شده و یا سوخته و از این بابت در جایگاه‌ها مشکل داریم، در کلانشهرها مثل تهران، اهواز، شیراز، اصفهان، مشهد و البرز هر سکو یک کارت در اختیار دارند و مشکلی نیست اما در شهرهای کوچک‌تر در هر جایگاه یک کارت وجود دارد که منجر به تراکم و صف در جایگاه‌ها می‌شود. صالحی یادآور شد: با اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی فعلا کاهش مصرف چندانی مشهود نیست. وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر توزیع بنزین سوپر در برخی شهرستان‌ها محدود شده و به میزان مورد نیاز در اختیار جایگاه‌دار نیست. رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاهداران سوخت کشور در ادامه بیان داشت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که کسری بنزین بخصوص در استان‌های گرمسیر بالا است، همچنین اعلام کردیم که باید این چالش برطرف شود. وی کسری بنزین در جایگاه‌ها بخصوص مناطق گرمسیر را ناشی از کیفیت فرآورده‌هایی دانست که تحویل جایگاه‌دار می‌شود.

سالیانه در کشور یک میلیارد لیتر مصرف بنزین داریم!
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه سال قبل بیش از سه میلیون قطعه کارت سوخت را تولید و تحویل شرکت پست دادیم، اما اکنون حجم زیادی از کارت در دفاتر پستی باقی مانده است، گفت:  ساماندهی کارت‌های سوخت با هدف مدیریت مصرف بنزین انجام می‌شود، نگاه ما این است که باید در کنار خودروهایی که وارد چرخه می‌شوند، تعدادی از خودروهای فرسوده را هم خارج کنیم؛ زیرادر سال ۹۲ حدود ۱۹ میلیون خودرو در چرخه داشتیم، اما اکنون این رقم به ۳۰ میلیون رسیده است. سالاری با بیان اینکه این تعداد خودرو، سالیانه نزدیک به یک میلیارد لیتر مصرف سوخت دارند؛ یعنی باید روزانه سه و نیم میلیون لیتر افزایش تولید بنزین داشته باشیم که معادل پالایشگاهی مانند تبریز است، اظهار کرد: مدیریت کارت‌های سوخت هم با این هدف انجام می‌شود که متوجه شویم، هر تراکنش، مربوط به کدام پلاک خودروست و خودروهای از رده خارجی که کارت سوخت فعال دارند را شناسایی کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۸۰
اگر قیمت زمین در هر بخش تهران را به علاوه هزینه ساخت بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان در هر متر مربع کنیم هرگز قیمتها اینهایی که در بازار است نمی‌شود مضاف بر این که عرصه با گذشت زمان و ایجاد مشکلات در تاسیسات مکانیکی نما و تاسیسات برق و …. با گذشت زمان تحلیل میروند ‌عملا بایستی بر مبنی مسایل فنی کاهش یابد . حالا اگر این عدد عرصه را به علاوه قیمت زمین در هرواحد آپارتمانی کنیم تقریبا تا چهل درصد خطا و حباب وجود دارد که درصورت مدیریت درست شهرداری ها برای کشف قیمت زمین و نظام مهندسی ها برای کشف قیمت عرصه قیمت واقعی آپارتمان بدست می آید این حباب چهل درصدی به خوبی و به راحتی با همکاری دستگاههای مختلف در قالب طرح برگ وضعیت فنی در خرید و فرودها قابل انجام خواهد بود درصورتیکه از مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و یا وزارت کشور صلاح بدونید حاضرم طرح را به طور کامل خدمتشان ارایه کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
خلق ریال و بی ارزش کردن ریال توسط دولت عامل اصلی گرانی هاست مردم پولهای خود را از بانکها خارج کردند و دولت هیچ اقدامی برای بالا بردن سود بانکی نکرد و این آشفته بازار را درست کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
خوب خدا روشکر گرونیها هم تقصیر مردم شد یا تقصیر دشمن یا خود مردم کلا دولت و مربوطین آون هیچ تقصیری ندارند
ناشناس
| Romania |
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
مقصدی مطمئن و جذاب به سمت اوین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
غزیزم نخبه الان میتونی طویله را با زمین وهزینه ساخت متری 20میلیون بسازی باهوش پس با طرح تو مثلا نمیگم مناطق بالاشهر تهران همین مناطق9به به پایین که الان اپارتمان میانگین نوساز وچند سال ساخت متری 70میلیون با طرح کارشناسانه تو ومهندسی شده تو میشود28میلیون تومن قیمت یک متر اپارتمان خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ بنازم به سواد تو کجادرس خواندی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
مومن این عددی که نوشتی فقط هزینه ساخت به ازای هر متر، اونم هزینه ساخت معمولی. اگر متریال خوب استفاده کنی بیشتر میشه. حالا قیمت زمین رو هم بهش اضافه کن ببین چقدر میشه. شکر خدا تو این مملکت همه طرح دارن، مشکل اینه که طرح ها بر اساس واقعیات جامعه و کشور نیست .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
آقا رضا شما متاسفانه اصلا توی باغ نیستی!!!! این قیمت ها که در مسکن و زمین می بینی نتیجه بی ارزش شدن پول ملی است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
محاسبات شما برای دریافت مجوز و ساخت یک روزه است حداقل دو سال زمان برای ساخت را محاسبه نمی کنید در این دو سال چه مقدار از ارزش پول کشور کاسته می شود و قیمت مصالح و هزینه های ساخت چند برابر می شوند هزینه های سنگین شهرداری و انواع مالیات ها را محاسبه نمی کنید با همین شرایط خرید و نگهداری مصالح ساختمانی بسیار بیشتر از استفاده در ساخت سود دارند
ناشناس
| Luxembourg |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
تمام گرانی ها و از جمله مسکن بدلیل این است که مردم اعتماد خود را به ریال از دست داده اند که مسبب آن هم دولتها هستند و تنها راه حل برگشت این اعتماد به ریال است که آسان نیست و کسی دنبال آن هم نیست
نماینده مجلس: طبق نظرسنجی‌ها، ۹۰ درصد مردم موافق اجرای لایحه حجاب هستند!!!؟؟؟
دقت کن داداش آمار نادرست نده، دقیقش ۹۹/۹۹ درصده، اون یکصدم درصد هم عوامل بیگانه و نفوذی هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
آماری که طرفداران حجاب اعلام میکنند ارزشی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
وقتی که مسولان چنین ناآگاهانه و یا با آمار ساختگی

برای کشور و مردم تصمیم بگیرند !؟ این میشود
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
بالای صد درصد موافق حجاب هستن
ما شاید حدود 200 نفر داشته باشیم که موافق حجاب زورکی نباشن که قطعا 180 نفر فریب خورده هستن 15 نفر لجباز هستن و 5 نفر جزو عوامل بیگانه صهیونیست و شیکه های معاند و سازمان های جاسوسی و عناصر دشمن هستن.
تامام
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
کلا این باند منظورشان از مردم همان ده درصد طرفدارانشان است. بقیه را مردم حساب نمی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
مثبت منفی های این پست دقیقا خودش یک نظرسنجی کامله
معلومه ۹۰ درصد مردم چ درخواستی دارن
کریمی جان خلایق توی مملکتی که ۳۵۰ میلیارد دلار تولید ملی دارد ۲۵۰ میلیارد دلار انرژی را سالانه مصرف و به عبارتی تباه می‌کنند اگر ما نفت و کاز نداشتیم این مقدار یک دهم بود حتی اگر مثل قدیم در روستا ها پهن بسوزانند چون اصلا پول وارداتش را نداشتیم علت رسیدن به این نقطه هم استفاده از کوتوله های سیاسی بی سواد، بی جربزه ، باند باز به عنوان مدیر است اگر این مقدار اطلاعات کافی نیست به دکتر اعصاب مراجعه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اگر نفت گاز نداشتیم تولیدی هم نداشتیم الان هم اگر همه صنایع انرژی بر تعطیل شوند و کارکنان برند خونه و حقوق بگیرند باز هم بسود کشور است
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
فقط تولید یک ایالت آمریکا (اوهایو با جمعیت ۱۲ میلیون) ۶۴۰ میلیارد دلار یعنی نزدیک به دو برابر ایران ، حالا شما حساب بهره
وری را ببینید چند چندیم
بنزین هم لیتری ۵۰ هزار تومان
دولت مردان شغل ایجاد کنند ، درآمد بالا بره، بعدش گرون کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
آقای نماینده
فکر کنم در مورد حجاب شما از اعضای خانه ات نظرسنجی کردی و نتیجه رو به کل مردم ایران تعمیم دادی
رضا
| Canada |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
عزیزم شغل را باید با عایدات گران کردن بنزین و انرژی ایجاد کرد وگرنه از هوا برای شما پول نمیاد که توسعه تولید و سرمایه گزاری بدی یا تولید و شغل یا بستن جاده های شمال در تعطیلات
مصرف بنزین !!! خب دولت وسایل نقلیه عمومی را در حد کلان افزایش دهد تا ماشینهای تک سرنشین همه روزه راهی خیابان نشوند اما در آنصورت چگونه از فروش خودرو و بنزین درآمد زایی کند ؟ متاسفانه تمام هنر حکمرانان بهره کشی از فروش بنزین در داخل و فروش خودروهای داخلیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
قیمت بنزین حداقل از ۳ سال پیش باید بصورت کاملا تدریجی افزایش پیدا میکرد یکی از عوامل تورم همین قیمت بنزین است که دولت را مجبور به چاپ پول کرد تا کسری بودجه را جبران کند
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
بهترین سیاست را محمد خاتمی از ۸۱ تا ۸۳ اجرا کرد

سالی ده درصد قبمت حاملهای انرژی را گران و ده درصد

به حقوقهای کارگران و کارمندان و بازنشستگان اضافه

میکرد تا قیمت ها و حقوقها در ده سال به نرخ جهانی
و منطقه برسند

ولی احمدی نژاد و یارانش در جبهه پایداری ها تعطیل

کردند و به یارانه و چاپ پول و پوپولیستی و نابودی

اقتصاد روی اوردند و این فلاکت شد نتیجه اش !!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
00:54
قیمت بنزین یکبار برای همیشه به قیمت جهانی تبدیل شود چون همه دارن هزینه همه چیزو به قیمت جهانی می دن بنابراین اگر کارمند دولت که میخواد بخوره و بخوابه و از دولت حقوق یامفت بگیره همون بهتره که در حد ناچیزی جیره بگیره دولت باید از کشاورزان و خدمات کشاورزی و سایر اقشار زحمتکش جامعه که حسابشون از کارمندهای دولت جداست با استفاده از پول بنزین حمایت کنه هر کارمندی هم ناراحت بود بره جزء این اقشار بشه مگر اینکه تخصص بالایی داشته باشه خدایا خسته شدیم.
ناشناس
| Hong Kong |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اینکه وقتی بنزین گران میشه سایر کالاها هم گران می‌شود بخاطر سومدیریت است چرا در کشورهای دیگر اینگونه نیست بنزین و سوخت خیلی گران ولی کالا ها قیمتی معمولی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اول قیمت و کیفیت خورو رو جهانی کنید بعد دنبال افزایش قیمت بنزین باشید
ملت ایران هزینه زندگی پاریس رو میدن ولی با شرایط شعب ابی طالب زندگی میکنن
اقای نماینده.میفرمایید 90 درصد مردم طرفدار قانون حجاب هستند این گفته شما به این معنی ست که از هر ده خانم در حال تردد در خیابان 9 نفر دارای حجاب شرعی هستند؛؛؛بینی وبین الله آیا واقعا به همین شکل است؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
عزیزم 50درصد حجاب کامل رعایت می کنند 40 درصد شل حجاب و 10 درصد اعتقاد به ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
همه اینهایی که گفتی در شرایط حجاب اجباری و تهدید و جریمه و دادگاه است اگر اینها نبودند باید دید چه میشه ۱۲۲
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
پاسخ به ناشناس|
|۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴

بخشی از ۵۰ درصد هم از ترس جریمه حجاب اجباری است .و تنش با آمران معروف است که اعصاب کل کل کردن با آنها را ندارند
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اولاً ٥٠٪؜ ملت خانمها هستند ! اين بانوان ايران هستند و اين قانون براي بانوان را خودشان بايد بهش راي بدهند يا همه پرسي فقط از خانمها شود نه اينكه در مجلس ٩٠٪؜ مردان براي زنان قانون حجاب تصويب كنند
1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
عمو جون تو مشهد و قم هم ما 50 درصد حجاب کامل ندیدیم ، وای به حال تهران، مگه اینکه حجاب گامل از نظر شما پوشیدن کفش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
خوب اینقدر رقم رو بالا می دونین چرا یک رفراندوم آزاد برگزار نمی کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
وقتی گفته شد 40 درصد شل حجاب یعنی اینکه اگر حجاب آزاد شود آنها بر نمی دارند
درخواست کریمی قدوسی از قالیباف : سالانه ۱۰۴ میلیارد دلار .‌‌‌‌‌.
می دونید کجاش جالبه ؟ اونجاش که با این رزومه ، تازه خودشون رو مدیر هم می دونند و مدیر معرفی می کنند
آقای میر سلیم در تمام کشورهای دنیا این وظیفه بانک مرکزیست تا با اختیارات کامل مقابل کاهش ارزش پول کشور مقاومت کند یکی از این اختیارات بالا بردن سود سپرده است که به تبع آن نرخ تسهیلات نیز بالا میرود و از خلق پول بدون پشتوانه نیز ممانعت بعمل میاید کاری که در دولت هاشمی ، خاتمی ، احمدی نژاد در زمان خود انجام گرفت و باعث کنترل تورم گردید اما از زمان دولت روحانی مجلس بشدت مقابل این عمل ایستاد و نه تنها اجازه افزایش نرخ سود سپرده را ندادکه هیچ مدام تسهیلات 4 درصد مصوب نمود و بازار را مملو از نقدینگی کرد خب تورم که از آمریکا نمی آید تورم نتیجه رفتار غلط مسئولین است وبس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
میرسلیم هم همین را گفته. اگر مساله را باز کند و مثلا بگوید عامل نقدینگی افزایش هزینه های دولتیست و باید سیاست ریاضت اقتصادی در دستگاههای حاکمیتی و بانکها اجرا شود، از فردا ایشان را که از روی دلسوزی حرف زده اند، به رگبار نمیبندید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
آقای میرسلیم بفرمایند در هیئت مدیره چند شرکت خودرو سازی حضور دارند؟!! لطف کنند و فقط راجع به مسئله خودرو اظهار نظر بفرمایند!!!!
ناشناس
| Luxembourg |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
وقتی رئیس بانک مرکزی کارمند دولت است انتظار دارید مستقل عمل کند نقدینگی در اقتصاد مانند خون در رگ های بدن است کم بودنش مرگ آور و زیاد بودنش هم مرگ آور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
مسله کلی تر در مورد جناب میر سلیم بحث تضاد منافع است ایشان از یک طرف نماینده مجلس است و عضو مجمع تشخیص از طرف دیگر عضو هیت مدیره خودرور سازی ها معلوم است که این پست های متضاد تضاد منافع ایجاد می کند به همین دلیل موضع گیریهای متضاد می کند راه حل برای ایشان و بسیاری دیگر کنار رفتن از مسولیتهای مختلف است که البته در کشور ما شدنی نیست
رضا
| Canada |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
نه عزیزم تو ایران اگر بخواهند این کار را بکنند اول باید ۷۵ درصد نیروهای مازاد دولت را اخراج کنند که پوپولیست ها جذب دولت کرده اند بعدش کل یارانه های انرژی را قطع و قیمت انرژی را جهانی کنند بعدش سود بانکی را صفر درصد کنند و اجازه ورشکست شدن بانک‌های فاسد را بدهند سن بازنشستگی را هم حداقل ۱۰ سال اضافه کنند هر نوع قیمت گزاری غیر بازاری و چند نرخی هم ممنوع شود با این کارها نصف نقدینگی مازاد کشور نابود می‌شود بعدش بله میشه از ابزار نرخ بهره استفاده کرد اما نه الان
شما اسلام را حداقل در حد سی درصد در همین ایران پیاده کنید بقیه دنیا پیشکش.
میرسلیم: راهکار مردم برای حفظ ارزش پولشان، مسکن را گران کرد
جناب میرسلیم بفرمایید چه کسی این " راهکار " را پیش پای مردم نهاد؟ وقتی هرکس به خویش است ، مردم هم به فکر خود خواهند بود......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
یعنی مردم اهن و سیمان را گران کرده اند
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
بعضي ها كفش و ساعت و دلار و طلا ميخرند بعضي هامسكن ! اينه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
خود میرسلیم هم ساعت چند میلیون دلاری خریده

تا ارزش پس اندازش را حفظ کند !!!؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
دولت با چاپ پول مشغول سرقت از سرمایه های ریالی مردم بود و مردم هم حاضر نبودند دست روی دست بگذارند و شاهد نابودی دسترنج خود باشند
"علی سعیدی: برخی از فلسفه حضور ما در سوریه، یمن و آمریکای لاتین بی اطلاعند"
جنابعالی بفرمائید تا ملت مطلع شوند. اما تجربه بیش از چهل سال و آتش زدن رمایه کشور، نشان داده که هیچ کاری را با عقل و درایت و دانش انجام ندادید. با امکانات کشوری در حد ایران سعی در مبارزه و بهتر بگوییم کل کل با آمریکا را دارید، کشور را به فقر کشاندید اما خودتان و فرزندانتان کاخ نشین شدید و سبک زندگی دارید که فرسنگ ها با مردم عادی فاصله دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
تمام سیاست خارجی و سرمایه گزاری کلان در کشورهای

منطقه و جهان ما شکست خوردند

و هم پیاز را خوردیم هم کتکش را خوردیم و هم پول زیادی دادیم
و نتیجه اش شده فقر و فلاکت و بدبختی و عقب مانده گی و بدنامی کشور و مردم
آقای میر سلیم مشکل کشور ما مسئولان بی لیاقتی می باشد که کشور را به اینروز انداخته اند جنابعالی از زمان مرحوم هاشمی وزیر بوده اید
میرسلیم: راهکار مردم برای حفظ ارزش پولشان، مسکن را گران کرد!!!!! همیشه مردم مقصرند بلیط هواپیما و گوشت و میوه و لوازم خانگی و ................ را هم مردم گران می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
مسئولین بی کفایت کجای این مشکلات هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
خود میرسلیم با خرید ساعت چند میلیون دلاری برای

حفظ ارزش پس اندازش اقدام کرده !!!؟؟؟
نماینده مجلس: طبق نظرسنجی‌ها، ۹۰ درصد مردم موافق اجرای لایحه حجاب هستند

آقای نماینده می دانید جایگاه کسی که سخن کذب می زند نزد خداوند چیست ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
موافقان لی حجابی از بس دروغ گفتند باورشان شده زیاد هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
دروغگو دشمن خداست
ناشناس
| Romania |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
حجاب اختیاری کنید تا مشخص شود کی داره دروغ میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
بستگی به این دارد که طرف اصلا خدا را میشناسد یا نه
والله این همان اماری است که میگوید نمایندگان محبوب مردم هستند
اقای نماینده حداقل بگو 180 درصد مردم مواق حجاب اجباری هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
کمتر ماهواره ببین تا حقیقت را بفهمی
سید حسن خمینی: استقلال سیاسی امروز در تاریخ حداقل ۲۰۰ ساله ایران بی‌نظیر است

آقای خمینی این ادعا را بر اساس چه معیاری میفرمایید .
سیاست خارجی که براساس غرب گریزی و تمایل شدید به شرق بوده
که این تمایل بجز افزایش تحریم و از دست دادن بازارهای غرب حاصلی نداشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اگر استقلال نبود که افزایش تحریم نبود. دقیقا جملاتت تایید کننده حرف آقا سید حسن هست. تحریم هستیم چون استقلال داریم. روسیه و چین هم در موارد زیادی تحریم ها را تایید می کردند چون وابسته و نوکر آنها هم نبودیم. اگر به آمریکا بله قربان می گفتیم که اینها آزاد و اذیت و نامردی و خیانت ازش نمی دیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
آقای خمینی استاد بزرگوار و علامه دهر. هر چیزی که شما بگی درسته و از اینکه همیشه از افعال معکوس استفاده کرده اید سپاسگزاریم.زبان فارسی را با این افعال معکوس توانمند نمودید. باید جایزه نوبل ادبیات را به شما داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اگر من هم یالی چند ده میلیارد تومان بودجه دولتی

بگیرم و هیچ کار موثر و مفیدی نکنم هم بیشتر از این

از عملکرد ها دفاع میکنم و وابستگی به شرق را هم نمی بینم !!!؟
شما از منابع ملی ایرانیان خرج صدور اسلام به دیگر نقاط جهان میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
بهتر از شماها هستند که پول خرج آباد کردن سواحل ترکیه میکنید
خدا پدر عراق رو بیامرزه و گرنه امسال به همت مسئولین طعم هندوانه رو هم نمی چشیدیم
یک زمانی میوه دراگون لاکچری بود کم کم داره به خیار و پیاز هم می رسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
پس فراوانی میوه رو مدیون برادران عراقی هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
خیار هم لاکچری شده بین ۱۵ تا ۲۷ هزار تومان قیمت

دارد و کم کم خیار هم قدعن میشود
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
دوازده خرداد سال 1402 هندونه خریدم کیلویی 20 تومن
مهمون داشتیم وگرنه من کوفت بخورم کیلویی 20 تومن
تازه هندونه خریدم تا از میوه های دیگه ارزونتر بشه
ناشناس
| Hong Kong |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
این تصمیم خصوصا برای خوزستان مفید است که همه محصولات براحتی به عراق صادر میشد و سهم مردم محصولات درجه ۳ بود
توضیح امیرعیداللهیان در خصوص بازداشت برخی شهروندان خارجی در ایران
با این رویکرد امنیتی به توریست ، فاتحه صنعت توریسم خوانده شده است .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
الان ایرانی ها هم جرئت نمی کنند برای سر زدن به خانواده به ایران بیایند چه برسد به توریست.
آقای نماینده، آمار موافقان طرح حجاب رو از کجا درآوردی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
از همانجا که بقیه امارها درمیاد ......از اثار توهم ورویا پردازی
آقای ظریف برادر من بذار زمین این ماله رو ، ما به جات خسته شدیم،
درسته ادعاهایی مثل اینکه ایرانی ها باهوش ترین مردم زمینن و .... فقط توهم ولی به خدا مردم اینقدر هم احمق و از همه جا بی خبر نیستن که فرق کسی رو که صادقانه و با شرافت برای مردمش حتی سازش می کنه رو با آدمایی که شرف و وچدان خودشون رو برای رضایت اصحاب قدرت حراج کردن رو نفهمن
لابد دوباره برای محصولات کشاورزی از سم و کود غیر استاندارد استفاده شده
جناب ظریف خودتون رو توجیه نکنید.
قطعاً از نظر میرسلیم مصرف بالای بنزین ربطی به تولید لگن ندارد!!!
چی میشد این میر سلیم حرف نمیزد
میرسلیم کمی توضیح بده پسرت چطور به وحشی ها پیوست نکنه راهکار تو بوده برای حفظ ارزش پولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
همه سیاستمداران اینجوری هستند.در اپوزیسیون هم حضور دارند. تا همیشه درقدرت باشند.اولین اصل و قانون در سیاستمداران است.
«اینکه چقدر در پیاده کردن اسلام واقعی موفق عمل شده، مهم نیست»
چی بگم والا
شما بیشتر تو این مسائل واردید لابد درست میفرمایید
اقای سعیدی این فلسفه ای که ازش اسم میبری مبالغ زیادی از اون 104 میلیارد دلاری که قالیباف میگه هر سال اتش میزنیم،توش مستتره!!!
مقام مسئول در وزارت راه: به افرادی که اطلاعات سکونت ندهند، پاسپورت و خدمات بانکی نمی‌دهیم اقای مقام مسئول تو شکر میخوری اینگونه ملت را تهدید میکنی تو چیکاره مردم هستی که بابت بی لیاقتی خودتان مردم باید کفاره شماهارا پرداخت کنند خدمات بانکی نمیدهیم وپاسپورت نمیدهیم هرکسی تریبون بدست شد مردم را تهدید میکند بابا تریبون را ازاینها بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
دقیقاً درست میگی و چون این آی کیو ۶۰ ها، راهکار ندارند و از طرفی میخوان مطرح بشن میزنند توی سر مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
وقتی این قانون عادلانه اجرا شد، میفهمی کی شکر خورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
به قول طالبان تهدید نکن ما می ترسیم.من 42 سالمه هنوز از پاسپورت استفاده نکرده ام.بیکار هستم.پولی هم ندارم.یک عابربانک دارم که 20 هزار تومن پول توش هست.برو بردار باهاش دلار بخر بفرست واسه آقازادتون توی آمریکا
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
مشکل اینجا است که این آقایان آنقدر بی تجربه عستند که شرح وظایف خودشون را نمی‌دانند. وقتی نمیتونی از اداره ثبت و شهرداری اطلاعات بگیری چطور میخوای مانع خدمات بانکی و صدور پاسپورت شوی. تازه اصلا اصل اینکار و قانون چه سودی بحال ملت داره ؟ بیش از دو ساله بیخود دارید زور می‌زنید.
عراق محصولاتی را ممنوع الورودالورود کرده که تابستانی اند لطفا آسمون ریسمون به هم نبافید!
این مقام وزارت راه که میگوید تمام خانه های ایران خالی هستند ، مگر اطلاعاتشان به سلیقه ایشان ثبت شود ، یاد آوری کنید که اگر چنین قانونی وجود داشته باشد ، قانونگذار در بی خبری کامل بوده است . کافی است به سایت پرداخت عوارض شهرداری برای نوسازی و پسماند مراجعه شود ، همه اطلاعات موجود است . مسئولین بی تجربه و کار نابلد جز تخریب اعتماد مردم و آسیب به مملکت ثمری ندارند
آفرین آقای ظریف.واقعا از منطق مستدل و قوی شما استفاده کردم و لذت بردم. توانایی و لیاقت شما خیلی بیشتر از وزارت خارجه بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اینم یکی از هواداران تداوم حکومت دینی است با کمی تعادل در افکار
همچین میگه کالای ایران که انگار فقط ایران ممنوع هست
تیترهای مغرض گونه می بارد
بتن ریختن در صنعت که یک تکه نان به شما بدهند هرچی باشد افتخار نیست بلکه ذلیل شدن هست
حرفهای کیلویی .
۹۰ درصد موافق لایحه حجاب هستند . بنظر من بیش از ۹۹ درصد مردم اصلا از این لایحه خبر ندارند . بسیاری هم اصلا برایشان مهم نیست که چه می خواهند بکنند . ماموران گشت ارشاد هم مدام می گفتند قانون قانون ولی نتیجه چه شد ؟
مدیر عامل شرکت پالایش...مصرف بالای بنزین به خاطر وجود لگن ها وفرغون های تولید کشور هست ....ماشین نو که از کارخانه میاد بیرون اندازه ماشین سی ساله وفرسوده مصرف بنزین دارد ....مافیای خودروسازی باعث بدبختی شدند ...الهی خدا نابودشان کند
قالیباف ....
میرسلیم = شریعتمداری ثانی
میرسلیم هیچ وقت نگفت ۲۰۶ با لند کروز فرق نمیکنه این حرف رو مجری گذاشت تو دهنش اما کل ایران باور کردن!!!! رسانه واقعا چیکا میکنه؟ یه دروغ رو جوری میگه که همه باور میکنن
میر سلیم!!!!
هیچ کشوری بدای منافع ملی با کسی تعارف ندارد جز ایران. آقایون خسارت ۸ سال جنگ را بخشیدند؟
آقای میرسلیم، الان 15، 20 برابر شدن قیمت خودرو دست مردمه؟
من با حجاب اجباری مخالفم .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
جمع کن برو تایلند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
من هم با حجاب اجباری مخالفم
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
من با حجاب موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
تو با فحشا هم مخالف نیستی
هرکس موافق بی بندباری باشد باید به عقل هم شک کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
غربگدا نطفه اش با بی حیایی بسته شده
1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
عمو جون هیچکس موافق فحشا و بی بند و باری و .. نیست مشکل تعریف شما از بی بند و باریه ، کسی که روسری سر نمی کنه و دوس داره لباسی بپوشه که تو 190 کشور دیگه می پوشن بی بند و بار نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اول بفهم بی بند وباری یعنی چی
اقای مسیرسلبم گرامی
ساکت ساکت ساکت
۱۰برابر شدن اکثر قیمتها در این سه سال اخیر و در جا زدن بورس نشان می‌دهد این اقتصاد بیمار چه بر سر کسانیکه به حرف آقایون گوش کردن و از تولید داخل حمایت کردن ولی اگه عنبر نسا خریده بودن از این بورس بهتر بود شاخص حداقل ۴ میلیون میبود نه اینکه طی دو هفته ۲۰ درصد سرمایه مردم نابود بشه
اين ميرسليم كه بچه اش منافقه . خودشم با اون ساعت 100ميلياردي ديگه وضعيت زندگيش معلومه بازم از رو نميره
گران شدن مسکن نتیجه خیانت دولت روحانی به اعتماد مردم در بازار بورس بود که این خیانت در دولت رییسی بصورت آماتوری فاجعه بار ادامه پیدا کرد: مردم کوره دهات هم فهمیدند تنها جایی که دولت نمیتواند شبانه اموالش و دسترنجش را به جیب زند ملک و مسکن است. چون بازار بورسی که میتوانست خدمت بزرگی به کشور با جذب اندوخته ها بکند و سپر تورم باشد وقتی مردم فهمیدند حیاط خلوت دولتهای کوته بین شده فهمیدند ملک در ایران براحتی مورد دستبرد ناهلان دولت قرار نمی گیرد. راهی از دولت روحانی انتخاب شد به تورم وحشتناک مسکن انجامید در عین حال که تشخیص عموم مردم در سرمایه گذاری در مسکن بعنوان محل امن تر درست می نمود ولی زدن جیب مردم در بورس و گرانی دهشتناک مسکن اثر مخربی بر تورم در سایر بخشها را بدنبال داشت که احتمالا در نارامی های اجتماعی خود را بیشتر نمایان خواهد ساخت
شما به جای اینکه آمارهای دروغی از حجاب بدهید. رفراندم برگذار کنید اگر راست می گویید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
نمیدونم چرا ۹۰ درصد کسانی دنبال بی حجابی زن ها هستن مرد هستن! خانوم ها حواستون باشه اینا دلشون واسه شما نسوخته دنبال اهداف خودشون هستن
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
مگر برای هر موضوع بچه گانه آیی رفراندم برگزار میکنند ، کدامیک از کشور های غربی و حتی اسراییل این کار را نمیکند ، این همه فلسطینی در اسراییل هستند حق آنها را به رسمیت نمی‌شناسند چرا رفراندم برگزار نمی‌کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
رفراندوم با شکست جنبش فواحش برگزار شد
مالیات از سلبریتی ها شامل مهران رجبی هم میشه یا اون هم میره تو تبصره مشهد و حرم و این حرفها؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
میره تو تبصره
جناب سعادتی بفرمایید کدوم نظرسنجی انجام شد ،کجا نظرسنجی کردید ؟کدوم ارگان نظر سنجی کرده؟از چه کسانی بوده ؟با کدوم متر و مقیاس نظر سنجی کردید ؟قطعا دروغی بزرگ شاید هم که دروغ سیزده بدری گفته شد؟؟؟!و اما جناب سعادتی هیچکس دنبال برهنگی نیست و شما نمیدانم چندسال دارید ولی میتوانی حداقل از بزرگان خانواده یا فامیل های خودت سوال کنید قبل از انقلاب هم برهنگی نبود بجز بحث روسری که اختیار ی بود و اگر هم عده قلیلی سست حجاب تر بودند چشم کسی دنبالش نبود مزاحم نداشته کسی دنبال ناموس دیگران نبود و اگر تعداد معدودی انگشتر شمار هم بود ولی چهار نفر لات و لوط چنان برخوردی میکردند که طرف جرات مزاحمت نداشت ،و اما چرا امروز نداشتن روسری را با برهنگی مقایسه میکنید جای سوال دارد ،چرا چشمتان را به گناه الوده میکنید مگر همین کشورهای اسلامی همجوار که روابط حسنه ای با ایران دارند و با نام برادر خطاب میکنید اکثرا بدون روسری نیستند چه کسی میتواند مزاحم شود مگر اهل اسلام و نماز نیستند ؟ایا در همین کشور امارات خبری از بگیر و ببند حجاب هست ایا کسی جرات مزاحمت دارد ؟ایا در ترکیه از این ماجراها هست ؟ایا مزاحم دارند ؟قطر عراق کویت و سوریه لبنان وغیره ایا اینها اسلامی هستند یا نیستند؟ایا کشور دوست و برادر هستند یا نیستند؟در نهایت جناب سعادتی ۴۴سال انقلاب نتوانستی فرهنگ سازی کنی الان با زور جریمه و چماق میخوای حجاب درست کنی ؟با ممنوعیت میخوای حجاب درست کنی ؟پس اگر قرار هست با زور محرومیت خدمات و جریمه و گزینه مناسبی هست در این شرایط اقتصادی این همه بودجه بابت دستگاه های فرهنگی بابت چی هست ؟شمای که طرح محرومیت و ممنوعیت مد نظرت هست طرح و لایحه بده این دستگاه ها جمع شود و این همه بودجه حیف و میل نشود خرج جای دیگه شود خرج استانهای محروم شود خرج بيمارستان و جاده و غیره شود محرومیت زدایی کنید چرا بودجه به تاراج میدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
نظر سنجی به درستی انجام شده ، شما خبر نداری!!! داخل همون نماز جمعه ای که احمدخاتمی رای گیری کرد و 100 درصد مردم کشور التماس به حفظ نظام کردند، پشتبندش برای حجابم رای گیری شد
کاش اشاره ای هم به احتکار کلان مسکن میکرد قیمت مسکن حتی با معیار افزایش قیمت ارز هم قابل توجیه نیست مثلاً مطابق آمار قیمت دلار نسبت به قبل از انقلاب هفت هزار برابر شده است در حالیکه قیمت مسکن نسبت به قبل از انقلاب صد و پنجاه هزار برابر شده است. به نظر شما دلیل آن می تواند چه باشد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
در موضوع قیمت هر کالا و خدمت ، علاوه بر قیمت جهانی ،
. بحث عرضه و تقاضا هم مطرح است . عرضه مسکن به دلایل متعدد کم شده و یکی از عوامل بسیار مهم گرانی خود شهرداری ها هستند . گرفتن یک جواز ساخت ، حد اقل هشت ماه زمان میبرد و هزینه اش هم سر به فلک کشیده است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
همان کسانیکه انقلاب کردند یعنی ملاک و کسبه وبقیه پولدارها.
جناب آقای میرسلیم شما فقط قیمت مسکن رو دیدی مگه سکه و یا طلا ظرف سه چهار سال سی برابر نشده مگه یه خوردو ۲۰۰ میلیونی پنج میلیارد نشده و قیمت هزاران کالای دیگه مثل اینها بیست سی برابر نشده؟ پس بیخودی مردمو گناهکار نبین، همه اینا بر می گرده سومدیریت و بی کفایتی مسولینی که تخصص لازم رو ندارند و در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته اند.
خونه ش تو مجا برازحان بوشهر؟؟؟؟چون این اقا بوشهری و انقدر هم استان استان میکنه پس بوشهری ها ترکوندنش
پاسخ آقای ظریف کاملا منطقی و اثبات شده است داشتن دیپلماسی قوی و روابط بین الملل نشانه قدرت یک کشور است و این قدرت فقط از طریق مذاکره توسط افرادی که که مسلط به فن مذاکره هستند میسر خواهد
هر وقت جناب میرسلیم صحبت می‌کنند یاد استاد باقری میفتم
آقای سعادتی نماینده مجلس، فرموده اید ۹۰ درصد مردم با اجرای لایحه عفاف و حجاب موافق اند، آقای سعادتی فقط بگو با کدام روش نظر سنجی به این نتیجه رسیده اید؟
مال اینه که ۸۵ میلیون مسافرکشی داریم از بی شغلی
سعی کنید اشتغال ایجاد کنید
آقای سعیدی شاید عده ای از مصلحت حضور شما در لبنان، سوریه و یمن بی اطلاع باشند،اما برادر مصلحت دان شما به بهای گسترش اسلام در خارج از کشور بودجه های عظیمی اختصاص دادید که نتیجه آن گسترش فقر اقتصادی در داخل و گسترش بزهکاری های کم سابقه گردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
حالا اگر جنگ بشه.حاضرند یک تیر برایت شلیک کنند.
دم عراق گرم
واقعا باید تاسف خورد به حال اون کسایی که میرسیلمو تایید صلاحیت کردن ومردمی که بهش رای دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
هم باید افتخار کرد به تایید صلاحیتش و هم به رای دادن به ایشان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
از تعداد کامنتها معلومه کی راست میگه، نیازی به جدل نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
بازم بهش رای میدم از شما غرب زده ها بهتره
میرسلیم چرا محاکمه نمیشه؟ بخره وقتی عامل تورم مسکن که ناشی از تورم عمومی اقتصاد ایران هست رو صرفا به رفتار خریدار نسبت میده یا باید به علت بی سوادی اخراج بشه و یا به علت دروغ گفتن محاکمه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
چشم میگیم محاکمه اش کنند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
در پاسخ به تو ای ادم ناشناس: مشکل اصلی این کشور در طول تاریخ وجود افرادی مثل تو بوده.
ای کاش مسئولان ما هم دارایی واقعی خودشون رو ذکر میکردن ،
جناب اژه‌ای شما باید الگو باشید
حسین شریعت مداری که ۲۰ ساله میخاد شفاف سازی کنه در مورد فقط حساب بانکی خودش ؟؟ میدونید ۱۸ میلیارد دلار چقدر هست ؟؟.
حبیب‌الله دهمرده عضو مجلس یازدهم؛

بیشتر وزرا در قدوقواره وزیر نیستند....
به همین طریق معاونین اینگونه افراد و....
من از جانب مردم ایران از جناب میرسلیم و مسئولان بابت حفظ ارزش دارایی‌شان معذرت خواهی میکنم
ضمنا قیمت چوب آهن پنیر ماست خرما نوشابه و.... نیز تقصیر مردم بوده و به خاطر حفظ دارایی انجام شده است
بله مصرف بنزین بالاست دولت توان پرداخت سوبسید بنزین را ندارد درست است اما مردم زیاد بنزین مصرف نمیکنند این ماشینهای تولیدی خودرو سازان است مصرف بالا دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
ترافیک را باید کم کنند. شهر سازیشون ایراد داره. خیابون ندارند. حمل و نقل عمومی ضعیف است.پارکینگ ندارند و مردم را کشوندن توی این.شهرکهای دورافتاده و غیره.
رضا
| Canada |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اخوی تو مملکتی با درآمد سرانه و تولید ملی ما باید از ۱۰ خانوار اصلا فقط یکی خودرو داشته باشد این توی مغز شما نمی‌رود چه کم مصرف و چه پرمصرف سرانه خودرو در هند بنگلادش پاکستان اندونزی چقدر است همان را در ایران ملحوظ کن مشگل حل میشود مشگل جیب خالی پز عالی است وگرنه مصرف این مقدار بنزین در آلمان هم جمعیت ما اصلا مسئله ای نیست چون درآمد آن کشور بیست برابر ماست
تیتر غرض گونه از ممنوعیت 9 کالای ایران به عراق در حالی که ممنوعیت توسط عراق برای همه کشورها در نظر گرفته شده
امریکا و چین و ... اگر 100 سال پیش به دارایی هاشون نگاه می کردن و دنبال ارزوهاشون نمی رفتن الان اقای دنیا نبودن. ارزو بد نیست تعلل و سست عنصری و حرکت نکردن بده
هرکس موافق بی حایی باشد باید به عقل آن شک کرد مگر منفعتی داشته‌ باشد
مگه به کمک برادران عراقی یه کم قیمت گوجه و خیار در جمهوری اسلامی پایین بیاد!!!!!البته نخریدن اونا بیشتر بخاطر اشغال بودنه این محصولاته و لی ایرانی بدبخت باید باهزار منت بره بخره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
حجاب اختیاری ، بی حیایی نیست .
غیر از ایران و افغانستان ، حجاب اجباری نیست
من با حجاب اجباری مخالفم.
از یک داور ورزشی حرفی اینقدر حکیمانه واقعا مایه افتخار ورزش است، .باید این حرف را در کتابهای درسی ملکه ذهن بچه های دبستانی کرد،،این جمله که : حیا و خجالت که نباشد هیچ چیز جلودار آدم نیست . اگر همه این جمله را درک وبه آن عمل میکردند جنایتکاری درعالم پیدانمیشد ..
نماینده محترم ، اگر این قدر از نظر سنجی انجام شده در مورد حجاب اطمینان داری ، رفرندام بگذارید تا برای همیشه موضوع حل شود و کشور متحمل این همه هزینه نشود و در ضمن مراتب رفتار آزادمنشانه را به نمایش بگذارید .
البته هیچ نیازی نیست که توضیح دهم که این فرمایش شما صد در صد نادرست است
درباره وام بانکها چرا نمینویسی که معادل هشت سال کار منه
آقای رئیس دفتر عقیدتی اگر در پیاده کردن اسلام واقعی موفق عمل نکردی چطور مدعی هستی که در مسیر اسلام واقعی قرار داریم.
برای اینکه مصرف بنزین بهتر مدیریت شود باید بنزین آزاد هم با کارت سوخت خودرو گرفته شود نه کارت جایگاه که هیچ اطلاعی از مصرف کننده نمی دهد!
شما اگر یکروز در تهران بجای خودرو شخصی از حمل و نقل ارزان بخوای استفاده کنی و از غرب تهران بری شرق تهران
یا از جنوب تهران بری کرج
یا یک جابجایی تو بی ار تی داشته باشی
اون موقع بهتر میتونی در مورد استفاده ماشین شخصی، مترو و مصرف بنزین صحبت کنید
آفرین به میرسلیم
البته افرادی که در شهرهای مختلف چندین و چند خانه خالی و زمین بلااستفاده دارند و از آب و برق و گاز یارانه ای برای همه آنها استفاده میکنند، از مالیات خانه های خالی ناراضیند اما وظیفه حاکمیت اسلامی است که طعم تلخ عدالت را به آنها و طعم شیرین آن را به عموم مردم بچشانند. آفرین به معاون وزیر راه.
چرا هزینه حمایت از خودروسازان را باید مردم پرداخت کنند؟ میرسلیم ساعت هایش را بغروشد و از خودروسازانش حمایت کند.
مسئولان کشور
ما بازنشستگان کشوری خواهان
1-همسان سازی حقوق ناچیز خود هستیم
2-همه صندو ق ها بانک ها قضات کشوری لشکری مجلس و......ادغام شوند
بچه های ما به علت فقر نمی توانند عروسی کنند
توکل بر خدا
پاسخ ها
naser
| Netherlands |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
همسان سازی حقوق به چه معنی است!؟ یعنی آنکه حق بازنشستگی بالایی داده است با کسی که حداقل کسری بازنشستگی داشته است یکسان است!؟ کی می خواهیم معنی واقعی عدالت را بفهمیم!؟
راستی نه تنها ما مردم بلکه نخبگان ما کدامیک را بیشتر نکوهش می‌کنند: آنها که با آرزوی بازپس‌گرفتن سرزمین از دست رفته در قرارداد گلستان، بخش‌های بیشتری از سرزمین و حتی استقلال ایران را به باد دادند، یا آنها که با قرارداد ترکمانچای دست‌کم قسمتی از سرزمین تازه از دست رفته را بازپس گرفتند‌؟

پ.ن- تاریخ را فاتحان می نویسند و آنرا کاملا وارونه نشان می دهند. زدودن این اشتباهات از ذهن مردم اگر غیر ممکن هم نباشد بسیار سخت و طاقت فرسا است. پهلوی قاجارها را تخریب کرد جمهوری اسلامی پهلوی ها را. اما آنچه که مغفول مانده است واقعیات تاریخی است. مردم ایران تا پیش از شروع به قدرت رسیدن سلسله پهلوی هرگز نژاد پرست نبودند برای همین هم می توانستند از اویغورستان تا بالکان نفوذ داشته باشند ولی با شروع آریا پرستی و فارسی سازی و دشمنی با غیر فارس زبانان در دوره پهلوی، نه تنها روز به روز از سیطره ایران در مناطق خارج از ایران کم شد بلکه جدایی طلبی در داخل ایران هم به شدت رشد پیدا نمود! توانایی و قدرت در تساهل و تسامح و پذیرش تمامی فرهنگ ها است نه یکسان سازی. آنچه که امروز در ایران به شدت نا پیدا است.
آقایان جهاد کشاورزی کشت و صادرات و حفاظت از آب را دریابید این که نمیشه
هندوانه و خربزه و ...کلی آب می بره و عراق نمی خواد جلوی این اتفاقات که ضرر به سرمایه آبی و زحمات کشاورز است را بگیرید و مدیریت کنید
اگر برنامه ای که همزمان با دولت خاتمی وجود داشت و هر سال قیمت بنین در حدود نرخ تورم و مقداری هم کمتر افزایش می یافت ادامه یافته بود حالا قیمت بنزین بدون تنش های خونبار مانند سال 98 به بیش از قیمت های فعلی رسیده بود و مردم هم ان را کاملا پذیرفته بودند و بازار هم فقط به اندازه اثر واقعی ان بر هزینه حمل و نقل به ان واکنش نشان می داد اما متاسفانه دولتهای بعد برای عوامفریبی این راه درست را ادامه ندادند و یکی با پرداخت یارانه قیمت را افزاش داد و یکی با به اتش کشیدن کشور و مرگ دهها ایرانی . الان هم راه کار درست همین است که هر سال بر اساس یک برنامه بلند مدت قثمت بنزین مقداری افزایش یابد تا به قیمت معقولی برسد. البته همزمان باید قیمت خوردو هم به قیمت های جهای برسد تا مردم خودرهای فرسوده پر مصرف با با خودرهای کم مضرف عوض کنند.
سردار مهدی سعیدی نماینده مردم فقط 50 هزار رای اورده.
چهل و چهار ساله نمی گم دور خود می چرخیم بلکه عقب گرد زیادی داشتیم و مردم آرزوی زندگی ۵۰ سال قبل را دارند......
ایران متعلق به همه ایرانیان است و ارث پدری کسی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
قابل توجه دوستان ارزشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
انسان غربگدا بره تایلند ایران مال اون نیست
همون بهتر که عراق نخره! برای بدست اوردن 1 میلیارد دلار اخه چقدر باید خیار گوجه هندوانه صادر کنی و داخل کشور قحطی بندازی که قیمت پیاز و سیب زمینی هم بشه 30 تومن؟ این شد راه ارز اوری برای کشور؟؟
اون ۹۰ درصد رو ازکجا در آوردی هاااااااااااااا
هر جا صحبت ازاعتماد است اقای میر سلیم هم انجاست،هرصحبتی بشود نفر دوم میرسلیم می اید؟میرسلیم اینجا میر سلیم انجا میر سلیم همه جا؟بهتر بگوییم اقای زبل خان؟هرجاصحبتی شود در هر موردی حتما میرسلیم نفر دوم است که نظر کارشناسی می دهد.
ظریف کمی روحیه مبارزه را از مردم افغانستان بیاموزد علیرغم اشغال کامل توسط شوروی وآمریکا در دونوبت جنگیدند و یک وجب خاک ندادند وگرنه امثال سیاستمداران مثل ظریف خاک داده بودند وامانده بودند
ازمقامات ومسئولین رده بالا ودرجه اول کشوری ولشکری به عنوان نماینده بخشی از مردم تقاضادارم قانونی را تصویب کنند وبه این جناب میر سلیم حقوق ومزایایی ثابت ومادام العمر اختصاص بدهند تا حرف نزند وساکت بشیند بخدا این هم ثواب داره برای خودش واعصاب ملت داغون نمیشه.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار