بازدید 8081
بسته ویدیویی «تابناک»

مجرمین جنگی ژاپنی در جنگ جهانی / تحقیر زنان فرانسوی همدست آلمان‌ها / کشتار بی‌رحمانه صبرا و شتیلا / معاهده دریایی لندن / قبور حضرت ابراهیم، یعقوب و یوسف

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸ 01 June 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.


مجرمین جنگی ژاپنی در جنگ جهانی

هرچند طبیعت جنگ خشونت و کشتار است، با این حال حتی این بدترین چهره بشر هم بی قانون نیست. قتل غیرنظامیان، برخورد ناشایست و به بردگی گرفتن اهالی مناطق تخت تصرف، قتل یا بدرفتاری با اسرای جنگی، کشتار گروگان‌ها و ... از جمله این جرایم به شمار می‌آیند. در این ویدیو، چند تن از مجرمین جنگی ژاپن که پس از تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم در هنگ کنگ بازداشت شدند، می‌بینید. از جمله گروهبان ماتسوتا که محافظ شخصی سرهنگ نوما بود و سر هر که بموقع از سر راه کنار نمی‌رفت، قطع می‌کرد.

 


تحقیر زنان فرانسوی همدست آلمان‌ها

پس از آزادی فرانسه، اعضای مقاومت شروع به انتقام جویی از افرادی کردند که در زمان اشغال فرانسه توسط آلمان‌ها با آن‌ها همدستی می‌کردند. در این میان، موهای زنان همدست آلمان‌ها به نشان تحقیر تراشیده شد. البته گفته می‌شود بیشتر آن‌ها از سر ناچاری این کار را کرده بودند تا خود و خانواده‌شان از گرسنگی نمیرند؛ ظاهرا افرادی که این کار را کردند، خود همدستان واقعی نیروهای متفقین بودند که برای دور کردن توجه از خود چنین حرکتی را آغاز نمودند.

 


کشتار بی‌رحمانه صبرا و شتیلا

از حدود ساعت ۶ بعدازظهر ۱۶ سپتامبر تا ساعت ۸ صبح ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲ گروه نظامی الشباب وابسته به حزب فالانژ لبنان، عملا زیر چشم متحدان اسرائیلی خود بین ۷۶۲ تا ۳۵۰۰ غیرنظامی را در اردوگاه پناهندگان شتیلا در محله صبرا کشتند. گروه الشباب توسط ایلی حبیقه تشکیل شده بود؛ یک شخصیت برجسته حزب فالانژ که رئیس اطلاعاتی نیرو‌های لبنان و افسر رابط موساد نیز بود. هرچند باور می‌رود، حبیقه از سر کینه شخصی به خاطر کشته شدن نامزد و خانواده‌اش توسط شبه نظامیان فلسطینی در کشتار دومار ـ که به نوبه خود انتقام کشتار کارانتینا بود ـ دستور این کشتار را داده باشد، با این حال، انگیزه این کشتار را انتقام ترور بشیر جمیل رئیس‌جمهور وقت لبنان از حزب فالانژ (معروف به کتائب) که گمان می‌رفت توسط شبه نظامیان فلسطینی انجام شده باشد عنوان کردند. از آنجا که این کشتار در محدوده تحت کنترل نیرو‌های دفاعی اسرائیل انجام شده بود، کمیته تحقیقاتی کاهان که به دستور دولت اسرائیل برای بررسی این واقعه تشکیل شد، نیرو‌های دفاعی محلی را به دلیل سهل‌انگاری و دست کم گرفتن واکنش فالانژ‌های مارونی لبنان به ترور بشیر جمیل مقصر اعلام کرد. در این ویدیو، تصاویری از کشته شدگان این کشتار ناجوانمردانه، اعتراض یاسر عرفات و مراسم خاکسپاری بشیر جمیل را ببینید. (اخطار: این ویدیو حاوی صحنه‌هایی دلخراشی است که مناسب بینندگان حساس نیست)

 


معاهده دریایی لندن

معاهده محدودیت و کاهش تسلیحات دریایی که معروف به معاهده دریایی لندن است، در سال ۱۹۳۰ بین آمریکا، بریتانیا، ژاپن، فرانسه و ایتالیا امضا شد؛ که مقرراتی برای نبرد با زیردریایی و محدودیت تولید کشتی مشخص می‌کرد. بند‌های این معاهده به عنوان ادامه‌ای برای معاهده دریایی واشنگتن به شمار می‌رود که تلاشی بود برای اجتناب از مسابقه تسلیحاتی پس از جنگ جهانی اول.

 


قبور حضرت ابراهيم، يعقوب و يوسف

این تصاویر از بازگشایی مسجد حضرت ابراهيم (ع) در فلسطین اشغالی است که در آن قبور حضرت ابراهيم، حضرت يعقوب و حضرت يوسف سه پیامبر الهی واقع شده است. هم اکنون شما این فیلم را در تابناک می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر