بازدید 8870
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

جشن تولد صدام حسین با ۲۲ میلیون شمع! / حاخام‌های صهیونیست روی تانک‌ها در جنگ ۳۳ روزه / گران‌ترین نبرد جنگ‌جهانی در کشتارگاه وردن / آموزش تیراندازی به نوه‌های صدام حسین برای مقابله با آمریکا! / زبیگنیف برژینسکی معمار طالبان

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 31 May 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


جشن تولد صدام حسین با ۲۲ میلیون شمع!

هرچند صدام حسین در سال ۱۹۹۸ در صحنه بین الملل منزوی بود، در عراق هنوز بر امور مسلط بود و موقعیت باثباتی داشت. در این سال برای دیکتاتور پیشین عراق یک جشن تولد بزرگ برگزار شد. به گفته‌ رسانه‌های دولتی کویت، ۲۲ میلیون شمع در این جشن تولد برای او توسط عراقی‌ها روشن شد که طبیعتاً این همراهی مردمی بعد از سرکوب گسترده داخلی، متاثر از وحشت عمومی از حزب بعث و استخبارات عراق بود. کیک تولد صدام حسین توسط «عزت ابراهیم دوری / عزة ابراهیم الدوری» معاون اول پیشین صدام حسین بریده و تقسیم شد که در تصاویر بر جای مانده از این جشن تولد قابل مشاهده است. تصاویری از این مراسم تولد دیکتاتور عراق را که نمایشی برای نشان دادن مقبولیت صدام بود، در تابناک می‌بینید.

 


حاخام‌های صهیونیست روی تانک‌ها در جنگ ۳۳ روزه

«جنگ اسرائیل و لبنان / ۲۰۰۶ Lebanon War» که در اسرائیل به «جنگ دوم لبنان מלחמת לבנון השנייה» و در لبنان به «جنگ ژوئیه / حرب تموز» معروف است، در ایران بیشتر با نام جنگ ۳۳ روزه شناخته می‌شود؛ جنگی است که از ۱۲ ژوئیه تا ۱۴ اوت ۲۰۰۶ بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان به وقوع پیوست و دامنه آن شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین و سراسر لبنان را دربرگرفت. پس از رد درخواست‌های پیاپی حزب‌الله لبنان از سوی تل‌آویو مبنی بر آزادی زندانیان لبنانی دربند در اسرائیل، نیرو‌های حزب‌الله لبنان ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۶ در مرز لبنان و اسرائیل با وارد شدن به خاک اسرائیل به گروهی از نیرو‌های زمینی ارتش اسرائیل حمله کردند و دو سرباز اسرائیلی را اسیر گرفته و به خاک لبنان انتقال دادند. حزب‌الله این عملیات را «وعده صادق» نام گذاشته بود. ارتش اسرائیل بلافاصله برای نجات جان دو سرباز اسیر گرفته شده، اقدام کرد که در نهایت پنج سرباز دیگر اسرائیلی کشته، پنج سرباز دیگر مجروح و پنج شهروند غیرنظامی نیز مجروح شدند.

حزب‌الله لبنان نام این یورش را «پاسخ عادلانه» گذاشت و سیدحسن نصرالله برای بازپس دادن دو سرباز اسیر اسرائیلی، پیش‌شرط آزادی چهار عضو حزب‌الله لبنان را از زندان‌های اسرائیل خواستار شد. این افراد عبارت بودند از: سمیر قنطار، نسیم نصیر، یحیی سخاف و علی فراتن. نیروی هوایی اسرائیل در مقابل، حملاتی به زیرساخت‌های لبنان یعنی جاده‌ها، پل‌ها و فرودگاه بیروت انجام داد که در آن ۴۴ شهروند لبنانی کشته شدند و در ادامه جنگی شکل گرفت که طی آن ۱۱۹ سرباز به همراه ۴۲ صهیونیست دیگر کشته شدند.

حزب الله نیز اعلام کرد، ۵۰ تن از نیرو‌های این گروه و ۱۱۹۱ شهروند لبنانی به شهادت رسیدند. این نخستین ناکامی اسرائیل در شکست مطلق طرف‌های مقابلش در صحنه جنگ در تاریخ این رژیم بود. در جریان این جنگ اسرائیل از بمب‌های فسفری و بمب‌های خوشه‌ای نیز به کار برد. آسوشتیدپرس در جریان بمباران سنگین اسرائیل، تصاویری را ثبت کرد که نشان می‌داد، صهیونیست‌ها با نگاهی ایدئولوژیک به این نبرد آمده بودند و حاخام‌ها روی تانک‌ها حین بمباران لبنان دعا می‌خواندند! این تصاویر را در تابناک می‌بینید.

 


گران‌ترین نبرد جنگ‌جهانی در کشتارگاه وردن

نبرد وردن، یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین نبرد‌های جنگ جهانی اول بود و یکی از پر هزینه‌ترین نبرد‌های تاریخ بشر به شمار می‌رود. این نبرد که  ۳۰۳ روز بین نیرو‌های آلمانی و فرانسوی درگرفت، بیش از ۷۰۰ هزار تن تلفات داشت. در این نبرد آلمانی‌ها قصد داشتند، با تصرف مواضع وردن و استفاده از موقعیت استراتژیک آن در برابر حمله فرانسوی‌ها که گمان می‌کردند برای باز پس گیری آن رخ خواهد داد، به آن‌ها ضربه سختی بزنند. اما فرانسه با تغییر سیاست حمله به هر قیمتی به یک استراتژی دفاعی موفق شد در این نبرد مقاومت کند و نهایتا آلمان‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کند؛ هرچند هزینه این کار بسیار بالا بود. تصاویری از این نبرد که کیفیت آن‌ها اصلاح شده است در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.

 


آموزش تیراندازی به نوه‌های صدام حسین برای مقابله با آمریکا!

«قصی صدام حسین التکریتی / Qusay Saddam Hussein al-Tikriti» دومین فرزند صدام حسین رئیس‌جمهوری عراق بود. قصی به همراه برادر بزرگترش عدی و پسرش مصطفی چند ماه پس از سقوط بغداد، در شهر موصل با نیرو‌های آمریکایی درگیر شدند و پس از درگیری شش ساعته، کشته شدند. سه پسر دیگر قصی به همراه همسرش به اردن فرار کردند و هم اکنون در این کشور زندگی می‌کنند. تصاویری که اکنون می‌بینید، متعلق به سال ۲۰۰۳ است که بحث حمله آمریکا جدی شده بود و ظاهراً این تصاویر آموزش تیراندازی قصی حسین به فرزندانش و نوه‌های صدام حسین، بخشی از حرکت تبلیغاتی برای انتقال این پیام به مردم عراق بود که در صورت حمله آمریکا حتی نوه‌های صدام نیز با آمریکایی‌ها می‌جنگند. این تصاویر از آموزش قصی به فرزندانش که در یکی از بیابان‌های اطراف بغداد ثبت شده را در تابناک می‌بینید.

 


زبیگنیف برژینسکی معمار طالبان

زبیگنیف برژینسکی سیاست‌مدار لهستانی آمریکایی و مشاور امنیت ملی در دولت جیمی کارتر بود. برژینسکی از حامیان مسلح کردن شبه نظامیان مجاهدین علیه دولت حزب دموکراتیک خلق افغانستان بود و توانست کارتر را متقاعد کند که این اقدام موجب می‌شود «ارتش شوروی برای مداخله در افغانستان» تحریک شود. پس از مسلح کردن این گروه و خروج نهایی نیروهای شوروی از افعانستان، بسیاری معتقدند که همین افراد با همین سلاح‌ها گروه تروریستی طالبان را تشکیل دادند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
بابا تابناک چقدر فتونیوز چیز تکراری میزاری. الان بار هزارم هست این ویدئو ها رو داری میزاری تو هم شدی شبیه صدا و سیما
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر