پیش بینی بورس فردا ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

در جریان معاملات روز جاری شاخص بورس تهران با رشد بیش از ۱۳ هزار واحدی به رقم ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی رسید تا همچنان رقم شاخص روی عدد ۲.۳ میلیون واحدی باشد و شاخص به دنبال انگیزه برای رسیدن به اهداف و ارقام بالاتر است.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 30 May 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بورس تهران امروز اگرچه معاملات نسبتا قدرتمندی را شروع مرد اما تقاضا به مرور در سطح متعادل خود باقی ماند تا شاهد بازاری مثبت اما متعادل باشیم. در این میان اما بخش عمده‌ای از نمادها در محدوده‌های مثبت دامنه نوسان قرار داشتند و برخی نیز توانستند صف خریدهای خوبی را نیز تشکیل دهند. شاخص کل بورس در بازار امروز در نهایت یک بازدهی مثبت ۰.۵۷ درصدی را به ثبت رساند و بار دیگر محدوده ۲.۲۸۸ میلیون واحدی را لمس کرد. در سمت دیگر اما شاخص هم‌وزن به واسطه عملکرد بهتری که گروه‌ها و نمادهای کوچک داشتند، توانست معاملات سبزتری داشته باشد و با رشد ۱.۴۳ درصدی همراه شود. ارزش معاملات خرد سهام که روز گذشته با کاهش چشمگیری همراه بود، امروز نیز عدد ۹۹۴۳ میلیارد تومان را به ثبت رساند و شاهد ورود پول اندک ۱۶ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

جدال مثبت و منفی در بورس تهران

معاملات این روزهای بورس تهران به خوبی نشان می‌دهد که از سمتی خریداران دلایل محکم و خوبی برای خرید سهام دارند و از سمت دیگر نیز فروشندگان همچنان ابهامات و مسائلی را پیش پای خود می‌بینند و ترجیح می‌دهند فعلا در سمت خود باقی بمانند. طی ماه‌های گذشته محرک‌های صعودی بورس تهران کم نبوده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ثبات نرخ ارز در بالای کانال ۵۰ هزار تومان، ثبات در انتظارات تورمی، انتشار آمارهای مختلف از وضعیت تورمی کشور، گزارش‌های سالانه و فصلی مناسب از سمت شرکت‌ها، نزدیکی به فصل مجامع و... اشاره کرد که هرکدام به نوعی خرید سهام در این شرایط را به عنوان یک سرمایه‌گذاری مناسب قلمداد می‌کند.

از سمت دیگر اما برخی شرایط و ابهامات نیز باعث شده است که فروشندگان همچنان رفتن را به ماندن ترجیح دهند.  صعودی قدرتمندی که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته شروع شد توانست بخش قابل توجهی از جاماندگی بازار سهام نسبت به بازارهای موازی را جبران کند و قیمت بسیاری از نمادها رشد خوبی را تجربه کردند و از آنجا که همواره صعودها با اصلاحات مقطعی همراه هستند، پیش بینی می‌شد که بورس تهران نیز به مرور این روند اصلاحی را طی کند. ابهاماتی از جمله مشخص نبودن خط مشی سیاستگذاری اقتصادی در کشور، نرخ خوراک صنایع، کاهش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، تلاطم سیاستگذاری در بورس کالا، تداوم سیاست‌های کنترلی و دستوری و... نیز هرکدام به شکلی مانع از تداوم روند صعودی قدرتمند بورس می‌شود. از این رو بدیهی است که در شرایط اینچنینی بورس تهران مسیر متعادلی را تا قدرت گرفتن یکی از این سمت‌ها طی کند و روزهای خود را با احتیاط بیشتر نسبت به گذشته طی کند.

نگاهی به روندهای روزانه

اگر به روند نماگرهای اصلی تالار شیشه‌ای همچون شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن در بازار امروز نگاهی بیاندازیم، همانطور که پیداست این شاخص‌ها در ابتدا توانستند برای مدتی روند صعودی خوبی در پیش بگیرد اما به مرور از اواسط معاملات این روند صعودی متوقف شد و در سطوح خود باقی ماند و این روند تا پایان بازار نیز ادامه داشت که نشان می‌دهد خریداران و فروشندگان به قدرت برابری رسیده‌اند.

پیش بینی بورس فردا ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | فردا در آخرین روز معاملاتی هفته بازار مثبت می ماند؟  

پیش بینی بورس فردا

با توجه به جمیع نکات ذکر شده در بالا و روندی که شاخص‌های بورس تهران در بازار امروز طی کردند، پیش بینی می‌شود که بورس فردا نیز روز متعادلی را سپری کند و احتمالا میزان افزایش قیمت‌ها نیز نسبت به امروز کمتر باشد./فردای اقتصاد

 

  • پیش بینی بورس فردا هر روز راس ساعت ۱۹ منتشر خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی