بازدید 4687

سعید صفری مربی MMA: می‌خواهم قهرمان‌سازی کنم/ بروس‌لی یک نابغه ورزشی و الگویم بود

کد خبر: ۱۱۷۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴ 30 May 2023

می توان بار دیگر قهرمان سازی کرد و ورزشکاران حرفه ای را به آرزوی شان برای شرکت در قفس مبارزات MMA تا سطح جهانی در ایران رساند.

هنرهای رزمی ترکیبی یا همان ام ام ای (MMA) سبک مدرن از هنرهای رزمی است که به ورزشکار این اجازه را می دهد تا در چارچوب قوانینی خاص و با استفاده از تکنیک های خاصی از چند سبک مختلف رزمی از جمله بوکس، جودو، موی تای و جوجیتسو برزیلی به حریف خود غلبه کند.

سعید صفری مربی MMA: می‌خواهم قهرمان‌سازی کنم/ بروس‌لی یک نابغه ورزشی و الگویم بود

سعید صفری یکی از مربیان جوان و موفق این رشته است که در رشته های بوکس، ووشو و کیک بوکسینگ هم مهارت دارد، وی همچنین عضو سابق تیم ملی بوکس و مشتزن رسمی باشگاه‌های کشور است.

 صفری که تحصیلات خود را در رشته تربیت بدنی ادامه داده و دانشجوی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی است، سابقه حضور در تورنمنت های معتبر ورزشی را در کارنامه خود دارد و توانسته قهرمانان ارزنده‌ای را برای جامعه ورزشی ایران تربیت کند. در ادامه گفت و گوی این قهرمان و مربی رزمی را می‌خوانید:

 از چه زمانی فعالیت ورزشی خود را آغاز کرده اید و چه شد که به رشته های رزمی علاقه مند شدید؟

فعالیت ورزشی ام را از ۴ سالگی با ورزش ژیمناستیک شروع کردم اما از سن ۷ سالگی به ورزش های رزمی علاقمند شدم و بروس لی به عنوان یک نابغه ورزشی برایم یک الگو به شمار می رفت از همین رو فعالیت در عرصه ورزش های رزمی را آغاز کردم و در این مدت با سفر به تهران و استان های اطراف توانستم با بنیانگذاران و اساتید جیت کان دو بروس لی در ارتباط باشم.

پس ارتباط با مربیان و اساتید جیت کان دو بروس لی تاثیر چشم گیری در آینده ورزشی تان داشت؟

بله. من با بسیاری از اساتید رزمی ایران از جمله مربی های تیم ملی ووشو، بوکس، موی تای و جوجیتسو تمرین کرده ام و در رشته های ورزشی مختلفی همچون جیت کان دو بروس لی، وینگ چون، کونگ فو، موی تای، بوکس، پارکور، بریک دنس، ژیمناستیک آموزش دیده ام. مجموعه این تمرین ها و تلاش ها باعث شد بتوانم به سبکی ترکیبی در ورزش های رزمی دست یابم.

سعید صفری مربی MMA: می‌خواهم قهرمان‌سازی کنم/ بروس‌لی یک نابغه ورزشی و الگویم بود

در حال حاضر فعالیت ورزشی تان را چگونه ادامه می دهید؟

در حال حاضر مربی کلاس A هنرهای رزمی در ایران هستم و به طور رسمی به عنوان مربی در رشته های بوکس، جیت کان دو بروس لی، وینگ چون، ووشو، موی تای، آمادگی جسمانی و MMA هنرهای رزمی ترکیبی در ایران فعالیت دارم و با توجه به سابقه ورزشی ام در سبک های مختلف رزمی خدا را شکر تا به حال توانسته ام قهرمانان و ملی پوش های بسیاری را به جامعه ورزشی تحویل دهم.

کمی بیشتر از رشته ورزشی MMA برای مان بگویید؟

هنرهای رزمی ترکیبی یا همان (MMA) مخلوطی از چند رشته ورزشی رزمی است که به ورزشکار اجازه می دهد با استفاده از تکنیک های چند سبک مختلف رزمی از جمله بوکس، جودو، موی تای و .. با حریف خود مبارزه کند، براساس گفته اساتید رزمی بزرگ دنیا و بنیانگذاران UFC و MMA بروس لی پدر هنرهای رزمی ترکیبی می باشد و سبک بروس لی شروع این ورزش در جهان بوده است و از همین رو بود که با الگو قرار دادن وی و با تمرین و تجربه در رشته های ورزشی مختلف به مرحله ای رسیده ام که می توانم به عنوان مربی در جیت کان دو بروس لی در MMA فعالیت کنم.

شما فعالیت های دیگری هم در عرصه بدلکاری سینما داشته اید درست است؟

بله به عنوان بدلکار و بازیگر سینما در برخی از پروژه ها حضور داشته ام و همچنین به عنوان مربی با تعدادی از بازیگران، خوانندگان و افراد سرشناس ایران در این زمینه کار کرده ام.

چشم اندازتان برای آینده چیست؟

حالا که MMA در ایران رسمی شده قصد دارم به عنوان مربی در این رشته فعالیت تخصصی و ویژه تری داشته باشم. با اینکه از قبل تر از این ها من در این رشته فعالیت داشتم، از این بابت خوشحال هستم که می توان بار دیگر قهرمان سازی کرد و ورزشکاران حرفه ای را به آرزویشان که شرکت و قهرمانی در قفس مبارزات MMA هست، رساند.

سعید صفری مربی MMA: می‌خواهم قهرمان‌سازی کنم/ بروس‌لی یک نابغه ورزشی و الگویم بود

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل