بازدید 2878

مارتین اسکورسیزی: فیلم دیگری درباره مسیح می‌سازم

اسکورسیزی ممکن است پس از حماسه جنایی تحسین شده‌اش درباره کشتار سرخپوستان آمریکا در دهه ۱۹۲۰ به سراغ فیلم دیگری درباره عیسی مسیح برود.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 30 May 2023

به گزارش  تابناک به نقل از گاردین، مارتین اسکورسیزی پس از ملاقات با پاپ اعلام کرد فیلم دیگری درباره عیسی مسیح می‌سازد.

 اسکورسیزی که یکی از اصلی‌ترین کارگردان‌های کاتولیک سینما است، با فیلم «آخرین وسوسه مسیح» در سال ۱۹۸۸ خشم کاتولیک‌های جهان را برانگیخت.

حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که اسکورسیزی ممکن است پس از حماسه جنایی تحسین شده‌اش درباره کشتار سرخپوستان آمریکا در دهه ۱۹۲۰ به سراغ فیلم دیگری درباره عیسی مسیح برود.

اسکورسیزی که تازه با استقبال پرشور از «قاتلان ماه کامل» در جشنواره فیلم کن روبه‌رو شد، اکنون در ایتالیا است تا در رویدادهای مذهبی و سینمایی حضور پیدا کند.

این کارگردان ۸۰ ساله شنبه در کنفرانسی در واتیکان گفت: من به درخواست پاپ از هنرمندان به تنها روشی که می‌دانم پاسخ داده‌ام؛ با نوشتن فیلمنامه‌ای برای فیلمی درباره عیسی مسیح.

وی افزود: در شرف ساختن فیلم آن هستم.

نمایندگان اسکورسیزی به گاردین گفتند اطلاعات بیشتری درباره این پروژه ندارند و همه چیز همان است که کارگردان قبلاً گفته است. این در حالی است که نمایندگان مل گیبسون به تازگی اخبار مبنی بر اینکه او بخواهد دنباله‌ای بر «مصائب مسیح» را بسازد، رد کردند.

اسکورسیزی و همسرش هلن موریس برای شرکت در کنفرانس «زیبایی شناسی جهانی تخیل کاتولیک» در رم بودند و دیدار کوتاهی هم با پاپ فرانسیس داشتند.

مارتین اسکورسیزی و پاپ

آنتونیو اسپادارو سردبیر یک نشریه مسیحی که از سازمان‌دهندگان این کنفرانس بود، در وب‌سایت آن گزارش کرد که اسکورسیزی در فیلم‌هایش ارجاعات به مسیح را با حکایت‌های شخصی درآمیخته و اکنون درخواست پدر مقدس برای «بگذارید عیسی مسیح را ببینیم» او را به حرکت در آورده است.

اسکورسیزی در این کنفرانس از اشتیاق خود به «انجیل به روایت سنت متیو» اثر پیر پائولو پازولینی و نیز درباره دیگر آثارش از جمله «آخرین وسوسه مسیح» در سال ۱۹۸۸ و همچنین «سکوت» درباره آزار مسیحیان یسوعی در قرن هفدهم ژاپن صحبت کرد.

سال ۲۰۱۶ اسکورسیزی این فیلم آخری را در رم نمایش داد و اولین ملاقات را با پاپ فرانسیس داشت که خود به امید تبدیل شدن به مبلغی در ژاپن به یسوعیان پیوست.

این مراودات نشانگر روابط بین واتیکان و شاید تحسین شده‌ترین کارگردان کاتولیک جریان اصلی سینما است که در کودکی دلش می‌خواست کشیش شود.

سال ۱۹۸۸ «آخرین وسوسه مسیح» بسیاری از کاتولیک‌های محافظه‌کار را به دلیل به تصویر کشیدن عیسی (با بازی ویلم دافو) به عنوان مردی که بین خدا و لذت‌های زمینی سرگردان است، خشمگین کرد و مسیحیان به این فیلم در منهتن اعتراض کردند. نمایش این فیلم در برخی کشورها سال‌ها ممنوع بود و برخی از سینماها از نمایش فیلم خودداری کردند و کشورهای دیگر - از جمله کشور پاپ فرانسیس، آرژانتین - آن را سال‌ها ممنوع کرده بود.

اسکورسیزی که در کن تاکید کرد تمایلی ندارد در چارچوب امن و بی‌خطری به کار بپردازد، درباره حرفه‌اش در مراحل پایانی هم صحبت کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان