بازدید 20761
سه هزار و سیصد و شصت و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سردار حاجی‌زاده: موشک هایپرسونیک به زودی رونمایی می‌شود / وزیر کشور: پاسخ طرف طالبانی که درگیری را آغاز کرده بود، به شکل مقتضی داده شد / وزیر ارشاد: امروز با همگرایی ایجاد شده در ساختار حکمرانی، دوره طلایی انقلاب فرا رسیده / مسکو: خطر تنش جدی در مرز ایران و افغانستان را محتمل نمی‌دانیم / سردار کوثری: باید دقت کنیم که دچار آندلس سازی نشویم 

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: صدور رأی پرونده عامل زیر گرفتن یک روحانی در خیابان مرزداران تهران / اولین جلسه دادگاه الهه محمدی برگزار شد/ معاون رئیسی: نمی‌خواهیم مساله حجاب تبدیل به دستمایه‌ای برای تعمیق شکاف و اختلافات در کشور شود / سید حسن خمینی: فضای مجازی واقعیت دنیای ماست؛ ستیز با این واقعیت، سر به صخره کوفتن است و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰ 29 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

به دلیل ورود افراد بدون حجاب به حافظیه، مدیرکل میراث فرهنگی فارس از ورود به محل کار خود منع شد
محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس از برخورد قاطع با لاابالی‌گری، رفتارهای سازمان‌یافته و هنجارشکنانه خبر داد. استاندار در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: به هیچ وجه اجازه هنجار‌شکنی و رفتارهای خلاف شرع را در شیراز و استان فارس نخواهیم داد و با عوامل و عناصری که سازمان‌یافته در صدد ترویج لاابالی‌گری و فساد هستند، برخورد قانونی خواهد شد. رئیس شورای تأمین استان فارس با بیان اهمیت رعایت عفاف و حجاب و امنیت اخلاقی جامعه بیان داشت: مجموعه اقدامات سلبی و ایجابی در استان فارس در حال اجراست و دستگاه‌های فرهنگی، اقدامات مناسبی را در استان انجام داده‌اند و تلاش شده است در حوزه عفاف و حجاب با تدبیر و برنامه‌ریزی و ایجاد آرامش و تذکر در قالب‌های مختلف و طرح‌های ناظر و همچنین سامانه مردم‌رسی صورت پذیرد اما حساب حرکت‌های سازمان‌یافته یا کسانی که اصرار به قبح‌شکنی و مقابله با قوانین و مقررات دارند با بقیه جداست و وظیفه دستگاه‌های مختلف امنیتی و قضایی برخورد قاطع، مناسب و بجاست. ایمانیه از عزم دستگاه اجرایی و قضایی استان برای مقابله با ایستادگی در مقابل قانون خبر داد و اظهار داشت: در ماجرای حافظیه شیراز، براساس تصمیم مقامات قضایی، مدیر مجموعه حافظیه و دو نفری که رفتارهای خلاف شرع و هنجارشکنانه داشته‌اند، امروز تعیین تکلیف خواهند شد و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز تا مشخص شدن پرونده اجازه حضور در محیط اداری را نخواهد داشت./فارس

صدور رأی پرونده عامل زیرگرفتن یک روحانی در خیابان مرزداران تهران
علی القاصی مهر روز دوشنبه در نشست شورای عالی مسئولان قضایی به بیان چند مورد از اقدامات این دادگستری در برخورد با کسانی پرداخت که امنیت روانی و فیزیکی جامعه را دچار خدشه کرده‌اند و در همین ارتباط گفت: پس از رسیدگی به پرونده فردی که با خودروی خود به یک روحانی متعرض شده بود و بعد از اقاریر متهم به رفتار ارتکابی، کیفرخواست این پرونده صادر و وقت رسیدگی آن در زمان کوتاهی تعیین شد، شاکی پرونده در تاریخ ۲۳ اردیبهشت و در جلسه دادگاه اعلام گذشت کرد. وی ادامه داد: با گذشت شاکی پرونده، قرار موقوفی تعقیب از سوی دادگاه صادر شد اما از نظر جنبه عموم جرم، این فرد مجرم به هشت ماه حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق تعزیری و ۲ سال محرومیت از رانندگی و تصدی هرگونه وسایل نقلیه محکوم شد./مرکز رسانه قوه قضاییه

وزیر ارشاد: امروز با همگرایی ایجاد شده در ساختار حکمرانی، دوره طلایی انقلاب فرارسیده
محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر اعتقاد و عزم مسئولان بخش های مختلف کشور بر تحول انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور گفت: امروز با همگرایی ایجاد شده در ساختار حکمرانی کشور، دوره طلایی انقلاب فرارسیده است و باید با تغییر زیرساخت های اساسی، گام مهمی در جهت زمینه سازی تمدن نوین اسلامی برداشته شود؛ چنان که دولت انقلابی این تغییر را در رویکردهای اساسی برنامه های خود از جمله برنامه هفتم توسعه لحاظ کرده است و امیدواریم تا پایان فعالیت دولت، بخشی عمده ای از آمال و آرزوها در پیشرفت برنامه های فرهنگی نظام محقق شود.

نخستین جلسه دادگاه الهه محمدی برگزار شد
وکیل الهه محمدی در پایان جلسه امروز دادگاه دفاعیات موکل خود را مثبت توصیف کرد. شهاب میرلوحی با اشاره به جلسه امروز دادگاه الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم‌میهن اعلام کرد: جلسه امروز از جهت دفاعیات موکل به شکل مثبتی پیش رفت. وی گفت: تاریخ جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد. مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفته گذشته گفت: وقت رسیدگی به پرونده الهه محمدی و نیلوفرحامدی خبرنگاران بازداشتی ناآرامی‌های مربوط به مرگ مهسا امینی در پاییز ۱۴۰۱ برای ۸ و ۹ خردادماه تعیین شده است. قوه قضائیه پیش از این اتهامات این دو خبرنگار را، همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام برشمرد./ایلنا

مسکو: خطر تنش جدی در مرز ایران و افغانستان را محتمل نمی‌دانیم
 نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: مسکو خطر تشدید درگیری در مرز ایران و افغانستان و رسیدن به تنش جدی را محتمل نمی‌داند. «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان به تنش اخیر در مرز ایران و افغانستان واکنش نشان داد. او درباره خطر تبدیل آن به تشدید خطرناک به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: فکر نمی‌کنم چنین خطراتی محتمل باشد، زیرا حوادث مشابه در گذشته بدون این که منجر به عواقب طولانی‌مدت شود، رخ داده است. 

 معاون رئیسی: نمی‌خواهیم مساله حجاب تبدیل به دستمایه‌ای برای تعمیق شکاف و اختلافات در کشور شود
محمد دهقان در پاسخ به این که قوه‌قضائیه اخیراً لایحه‌ای را برای ساماندهی موضوع مقابله با بی‌حجابی و هنجارشکنی در زمینه کشف حجاب به دولت ارائه کرد که پس از تصویب توسط هیات وزیران به مجلس ارائه شد، به نظر شما این لایحه چقدر می‌تواند نظرات و دیدگاه‌های مختلف را در مورد این موضوع تامین کند، گفت: موضوع عفاف و حجاب همانطور که اشاره کردید، دارای ابعاد مختلفی است. به ویژه پس از حوادث اخیر که ناشی از اقدامات سازمان یافته بیگانگان بود، پرداختن به مساله حجاب نیازمند یک نگاه جامع‌نگر است. معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان این‌که در این خصوص قوه قضائیه، لایحه‌ای را آماده کرد که به عنوان لایحه قضایی به دولت آمد و دولت هم سعی کرد از تغییرات بنیادین که شاکله لایحه قوه قضائیه را بر هم بزند، بپرهیزد، خاطرنشان کرد: طبیعتاً ممکن بود دولت درباره بخش‌هایی از لایحه، نظر دیگری داشته باشد، اما چون لایحه قضایی بود، ما سعی کردیم که حداقلِ تغییرات را در آن ایجاد کنیم. وی یادآور شد: البته ما نظر دولت را هم تدوین و در قالب یک لایحه پیشنهادی به نام خودِ دولت به همراه لایحه قوه قضائیه به مجلس ارائه کردیم تا در زمان بررسی مورد توجه نمایندگان و کمیسیون تخصصی قرار گیرد. لذا هم لایحه قضایی و هم لایحه دولت، در اختیار نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است. نگاه دولت آن است که مساله حجاب تبدیل به دستمایه‌ای برای تعمیق شکاف و اختلافات در کشور نشود، بلکه مبنایی برای انسجام ملی باشد.

وزارت دفاع: ایران هیچ‌گونه تسلیحات و تجهیزات به روسیه و اوکراین نداده
سردار سید حمزه قلندری رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع گفت: همان‌گونه‌ که بارها رسما از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده، ایران به هیچ وجه تسلیحاتی برای مشارکت در جنگ روسیه با اوکراین به روسیه و یا اوکراین نداده است. اما ما پس از اکتبر ۲۰۲۰ شاهد گسترش تجهیزات و تسلیحات ایرانی در کشورهای مختلف هستیم. نکته جالب اینجاست که برخی اوقات اشاره می‌کنند که تسلیحات ایرانی در اوکراین هم مورد استفاده قرار می گیرد. البته برخی دیگر هم می‌گویند تسلیحاتی ایرانی در اختیار روسیه قرار دارد.

سید حسن خمینی: فضای مجازی واقعیت دنیای ماست؛ ستیز با این واقعیت سر به صخره کوفتن است
سید حسن خمینی در آیین رونمایی از نسخه جدید نرم افزار مجموعه آثار امام خمینی(ره) به ضمیمه آثار شهید آیت الله سید مصطفی خمینی و مجموعه تبیان که پیش از ظهر امروز دوشنبه ۸ خردادماه در حسینیه جماران برگزار شد، با بیان این‌که فضای مجازی یک واقعیت است، گفت: در مواجهه با فضای مجازی، بسیاری همان نوع مواجهه‌ای را به کار می‌برند که در اوایل آمدن بلندگو به کار گرفته و آن را تحریم کرده بودند و به عنوان «بوق شیطان» یاد می‌کردند؛ مواجهه ای که بعدها در مورد رادیو یا ماهواره هم اتفاق افتاد. ولی این‌ پدیده ها واقعیت‌هایی است که خوب یا بد وجود دارد و ما امکان نفی آن‌ها را نداریم؛ نه تنها ما بلکه هیچ کس نمی‌تواند واقعیت را نفی کند. زمانی که یک واقعیت خود را تحمیل می‌کند، باید آن را مدیریت کرد. وی اظهار نمود: بسیاری به دنبال تغییر جهان یا تفسیر جهان هستند، اما ما باید به دنبال استفاده از جهان باشیم؛ فضای مجازی واقعیت جهان امروز است و خوب یا بد آن چندان مهم نیست. ستیز با این واقعیت سر به صخره کوفتن است. یادگار امام با اشاره به اقدامات مرکز نور در عرصه دیجیتال گفت: اقدامات مجموعه نور از این جهت ارزشمند است که بسیار زودتر فهمید باید از این بستر استفاده کرد.

سردار کوثری: باید دقت کنیم که دچار آندلس سازی نشویم 
اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آرایش سیاسی، رسانه ای و فرهنگی دشمن نشان از طرح ریزی حساب شده علیه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد. چنانچه در فتنه سال گذشته شاهد بودیم که چگونه تمامی رسانه ها و عناصر سیاسی و فرهنگی خود را به میدان آوردند و قریب به چهار ماه کشور را دچار حاشیه کردند، امروز هم شاهدیم که ادامه طرح دشمنان در خیابان و کوچه های شهرمان با کشف حجاب و پوشش های نامناسب برخی عناصر فریب خورده در حال پیاده سازی است، لذا باید دقت کنیم که دچار آندلس سازی نشویم و نسبت به اظهار نظر سلبریتی ها حساس باشیم و در اسرع وقت با تصویب قانونی جامع، مانع از تحرک پیاده نظام دشمن در عرصه های فرهنگی و رسانه ای باشیم.

سردار حاجی‌زاده: موشک هایپرسونیک به زودی رونمایی می‌شود
سردار امیرعلی حاجی زاده در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: آزمایش‌های موشک بالستیک هایپر سونیک ایران انجام شده و به زودی رونمایی می‌شود. وی با اشاره به اینکه این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند، بیان کرد: این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

سایت ریاست جمهوری از دسترس خارج شد
سایت اینترنتی ریاست جمهوری به آدرس www.president.ir از دسترس خارج شده و قابل مشاهده و استفاده نیست. هنوز مشخص نیست چرا از ساعتی پیش وب سایت ریاست جمهوری در دسترس نیست!

کنایه رشیدی کوچی به انتقاد علم‌الهدی
جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس نوشت: فعلا نظری راجع به محاسن یا معایب، خوب یا بد بودن لایحه حجاب ندارم. اما حتما جناب آقای علم الهدی خوب می‌دانند که لایحه را دولت تنظیم و تقدیم مجلس کرده است؛ لذا اگر ایراد یا انتقادی است به دولت برمی‌گردد نه مجلس، شاید بهتر است آقای رئیسی لایحه را جهت تامین نظر ایشان، پس بگیرند.

انتقاد نماینده مجلس از حامیان «دیپلماسی ذلیلانه در برابر جنبش اصیل اسلامی طالبان»
جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مجلس نوشت: دیپلماسی ذلیلانه و تحلیل‌های متوهمانه در برابر «جنبش اصیل اسلامی طالبان» چه حاصلی برای کشور داشته است؟ امنیت مرزی؟ حق آبه هیرمند؟ قرار داد‌های تجاری و عمرانی؟ خفظ جان مرزبانان عزیز و مردم مرزنشین؟ حفظ غرور و غیرت ایرانی؟ حامیان طالبان پاسخ دهند.

خبر «فارس» از ورود لایحهٔ حجاب به فاز «بازنگری»
فارس نوشت: طبق اعلام برخی منابع بازنگری در لایحهٔ حجاب آغاز شده و این مطالبه در حال انجام است. بعد از ارسال لایحه عفاف و حجاب به مجلس واکنش‌های زیادی علیه این لایحه شکل گرفت و پس از آن در سامانه فارس‌من نیز پویشی ثبت شد. این پویش در یک‌ هفته به بیش از ۱۲۱ هزار امضا رسیده است. در این کمپین، با توجه به نقص‌ها و ایراد‌هایی که لایحهٔ حجاب و عفاف دارد، درخواست‌شده که در این لایحه بازنگری شود. طبق اعلام برخی منابع بازنگری در لایحهٔ حجاب آغاز شده و این مطالبه در حال انجام است.

افشاگری وکیل ایرانی علیه مصی علی‌نژاد
وکیل ایرانی از دزدی ۷۰۰ میلیون دلاری مصی علی‌نژاد از پول‌های ایرانیان با توسل به دروغ خبر داد. دکتر «هومن فخیمی» وکیل دعاوی دادگاه‌های آمریکا و تحلیلگر سیاسی: این پرونده خانم علی‌نژاد علیه ایران و پول نسل‌های آینده ایران است؛ هر ایرانی باید خونش به جوش بیاد که دارند اینطور رفتار می‌کنند.

مهاجرانی خطاب به جنگ‌طلبان میان ایران و افغانستان؛ خودتی!
وزیر اسبق ارشاد نوشت: پیشنهاد تصرف خاک افغانستان از سوی ایران، پیشنهاد موساد و سیا است. عطاالله مهاجرانی، فعال سیاسی نوشت: و اما جواد خادم، مدیر سیاسی کودتای تیرماه ۱۳۵۹ مشاور سیاسی بختیار و رابط با سیا و موساد و نویسنده مقاله در جروزالم پست در اتاق نفس گیری در کلاب هاوس پیشنهاد می کرد ایران قسمتی از خاک افغانستان را تصرف کند، آنگاه از موضع قدرت با طالبان مذاکره کند به نظرم پیشنهاد موساد و سیا! در کلاب هاوس افرادی که موضع شان سرنگونی جمهوری اسلامی بوده است، سخت نگران ایران و نظام شده اند. با سخنان تند و تیز و تهییج احساسات می‌گویند، این وحوش طالبان شپشو را که از ایران نفرت دارند براندازید! و طبل جنگ می‌کوبند! می‌توان به اینان فقط یک کلمه گفت، کوتاه و گویا: خودتی!

نایب رئیس مجلس: اجاره‌نشینم؛ صاحبخانه ۴۰ درصد روی اجاره‌ام گذاشت!
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری (نایب رئیس مجلس شورای اسلامی) با بیان اینکه بیست و نهمین اثاث‌کشی خانه را انجام دادم و به خانواده‌ام گفتم بعد از این همه مدت اجاره‌نشینی، هر بار موقع عوض کردن خانه، لرزه به تنم می‌افتد، گفت: امسال صاحبخانه ۴۰ درصد روی اجاره‌ام گذاشت و من نماینده مجلس هم نمی‌توانم چیزی بگویم.

برنامه هفتم توسعه در دولت تصویب شد
سخنگوی دولت از تصویب برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه در جلسه فوق‌العاده دولت خبر داد. علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «پس از برگزاری ۴۵ جلسه کمیسیون تخصصی و ۷ جلسه هیات وزیران، لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه امروز در جلسه فوق‌العاده دولت به تصویب رسید. برای اولین‌بار علاوه بر اخذ نظرات جوامع اندیشگاهی پیش از تصویب نهایی، متن پیش‌نویس منتشر و از نظرات ارائه شده بهره‌برداری شد.»


وزیر کشور: پاسخ طرف طالبانی که درگیری را آغاز کرده بود، به شکل مقتضی داده شد
وزیر کشور درباره تنش مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی‌های صورت گرفته، گفت: این درگیری، درگیری مختصری بود و در ادامه برطرف شد و مذاکرات هم با طرف طالبانی صورت گرفت. در حال حاضر ما مشکلی نداریم و نقطه مرزی برای تردد باز بوده و در آرامش قرار دارد. احمد وحیدی در گفتگو با خانه ملت، در زمینه‌های تنش‌های مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی‌های صورت گرفته، گفت: یک تیراندازی مرزی در مرز از طرف مرزداران افغانستانی صورت گرفت و طبیعتا پاسخ آن‌ها هم به شکل مقتضی داده شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۷
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۶۹
وزیر ارشاد: امروز با همگرایی ایجاد شده در ساختار حکمرانی، دوره طلایی انقلاب فرارسید

یعنی این حجم از فساد و تورم بالای 60 درصد و فقر و بی اخلاتقی نشان دوره طلایی است
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
ببین عزیزم تورم کاهش پیدا کرده مشاغل زیاد شدن دوره طلاییه اما برا مسئولان و خودی ها اونا کاری ندارن شما مرغ رو میخری کیلویی صد تومن
ناشناس
| Canada |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
از طلا بودن پشیمان گشته ایم
‌مرحمت فرموده ما را مس کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
بله برای حلقه خودیها ثانیه ب ثانیه طلا محسوب میشه،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
نمی دانم چرا بی اختیار یاد کلید نفر قبلی افتادم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اولا اقای حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری
مجبور نیستید جاهای خوب خونه اجاره کنید بیایید نقاط پایین شهر.دوما وقتی تورم رسمی 60 درصد هستش باز طرف منصف بوده 40 درصد رو اجاره گذاشته
ودر خصوص برنامه هفتم توسعه
یک برنامه با رویگکرد ضدانسانی و ضد بشری و مشابه ارباب و رعیتی قدیم که تماما به ضد نیروی انسانی هستش و سرتاسر به دنبال سرکوب حقوق کارمند و کارگر هستش
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
هیچی ولش کن نظری ندارم
فعلا که مسیولین کشور هر رو وارن سرمایه ملت رو تو بورس غارت می‌کنند طی دو هفته چهل درصد سرمایه مردم نابود شد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
فقط بازارهای جهانی و دلار
کریپتو دلار طلا
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
یک تیراندازی مرزی در مرز از طرف مرزداران افغانستانی صورت گرفت و طبیعتا پاسخ آن‌ها هم به شکل مقتضی داده شد.!!!
شکل مقتضی یعنی شهادت مظلومانه سرباز وطن به دست وحوش طالبان؟!!!
از آمریکا یاد بگیرید که برای مرگ یک پیمانکار ک مشخص نشد کار کی بوده چه قشقرقی به پا کرد و به شهادت سردار سلیمانی ختم شد
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اگر کسی صحنه به رگبار بستن دومرزبان نیمه جان ایرانی توسط طالبان وحشی را ببینه و از کنارش با بی تفاوتی بگذره ایرانی نیست
واقعا جناب سردار وزیر کشور ، مشکلی ندارین ؟ سرباز وظیفه ای که شهید شد برای شما مساله نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
یه درگیری مختصر بوده تمام شده رفته پی کارش ! چیز مهمی نبوده !!!
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
عرض کردن درگیری خانوادگی بوده!
فک کن ما با اون وحوش پابرهنه فامیل هستیم به قول سردار
ناشناس
| Romania |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
برای بقیه سردارها هم از حالا به فکر میز و منصب و پست و مقام باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
شما همونی نیستی که هروقت مشکلی پیش می اومد دم از سیاست مداری و آرامش و رفتار مسالمت آمیز میزنی ناشناس عزیز؟ حالا ناراحت از دست رفتن جان ۵ جوان غیور این مملکت شده ای؟ یا از پشت میز درب و داغون توی اون سوله پر از همفکرات توی آلبانی نشسته ای یا خواسته و ناخواسته داری با اونا همکاری میکنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
طی یگماه گذشته طالبان ۳ تا تلفات از ما گرفته
یه ذره اوانیوم ۱۰۰ درصد بذارید لای کیک زرد پرت کنید سمت طالبان با هایپر سونیک تا غافلگیر شن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
به جناب وزیر دائم السجده پینه بر پیشانی بگوئید
چطور است که طالبان موشک فراصوت و ناو هواپیمابر و موشک نقطه زن و اوانیوم ۹۵ درصد ندارد ولی هر موقع با ما درگیر شده ما کشته داده ایم و اونا نه ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
۱:۱۶
درگیری خانوادگی منجر به کشته شدن فرزند ایرانی
احتمالا منظورش این بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
وزیر کشور حاضره پسرش رو بفرسته لب مرز با طالبان ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
جناب سردار ، وزیر ، دکتر
اگر پسر خودت هم در مرز کشته میشد باز می گفتی ، مشکل حل شد و داغی که بر خانواده سرباز گذاشته شد حل شد ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
طالبان زده پاسگاه مرزی رو با خاک یکسان کرده شما هم 4 تا تیر هوایی زدین ...نشون بدین چیکارشون کردین!!!مقتضی
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اگه آمریکا عامل شهادت این سربازی مظلوم بود صدا و سیما چه کارایی که نمی کرد ...
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
یکنفر یا دو نفر از ما شهید شده و حداقل پانزده نفر از اونا. اما این مسئله رو نه ایران باز میکنه نه طرف افغانی.دوستانی که هم علاقه به جنگ و درگیری دارند، یه کمپین تشکیل بدن و نام نویسی کنن که میرن سر مرز افغانستان و جانفشانیهاشون رو ما ببینیم. اساتید شما که فقط سلطان موبایل هستید و فضای مجازی یه ترقه بزنن کنارتون در میرید.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
طی مذاکره ای که انجام شده اعلام گردید
بابا صلوات بفرستید تمومش کنید
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اگر اون کلیپ به رگباربستن دومرزبان زخمی ایرانی درست باشه باید نسل طالبان رو از روی زمین پاک کنیم. اگر چندسال پیش که دیپلماتهای ایرانی را قتل عام کردند پاسخ پشیمان کننده میدادیم الان اینطور گستاخ نمیشدند
جناب وزیر طلایی خوبه کمی دنیا رو از دید بقیه هم ببینین
وزیر ارشاد: امروز با همگرایی ایجاد شده در ساختار حکمرانی، دوره طلایی انقلاب فرارسیده

این حجم از نادیده گرفتن به خواست اکثریت مردم و زدن خود به کوچه علی چپ باور کردنی نیست !
رفتاری توهین آمیز به شعور و خواست مردم است
این هم آخر و عاقبت رسانه بین دشمن که شست وشوی مغزی می‌شود و زیر می گیرد و فکر می کند مشکلش از این لباس هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
دمش گرم خدا خیرش بده
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اتفاقا مشکل رو خیلی خوب تشخیص داده اما نون شما تو موند این مشکله
کاش فارس من شجاعت داشن و برای طرفداران حجاب اختیاری هم کمپین امضا میذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
کامنت شما و نظرات + و - مخاطبان به مثابه کمپین میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
وقتی به نظرات و کامنتها نگاه میکنید اینم درنظر بگیرید اینجا مخالفها خیلی برای خبر خوندن نمیان یا حتی نمیشناسن اینجا رو. بیشتر کسایی که یه علاقه ای به حفظ نسبی وضع فعلی دارن یا میخوان از نظر حزب های سیاسی سر در بیارن میان
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
این حجم از شجاعت در دل شیر وجود ندارد
فارس که جای خودش
هر کجای دنیا بود حالا رییسی بلید محاکمه میشد بخاطر این افتًاحی که در اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی در پیش گرفته ،، از پادگانی کردن کشور و خفقان داخلی گرفته تا التماس کردن به عربستان و... در برابر طالبان ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
غربگدا عقلش بیشتر از این نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
وقتی رئیس جمهور از حمایت حداکثری آقایان برخوردار است ، خواسته مردم نادیده گرفته می‌شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
تو که عقلت میرسه ساندیسی بیا برای ما توضیح بده. راستی هرکامنت چند درمیاد براتون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
شرق گدا جان رفتی ساندیس های جدید گرفتی تاریخشو نگاه کن
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
خطاب به 5:5 فعلا که شما شرقگداها هنرتون را دارید نشان می دهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
چشم امر دیگه ای باشه؟ به عنوان یک فرد عادی عملکرد رئیس جمهور را تایید میکنم و در دور بعدی هم از ایشان حمایت میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
آواری که قبلی به ارث گذاشت هرکجای دنیا بود محاکمه می شد و نه ایشان که دارد آن را بر میدارد، اگر خفقان بود که نمی توانستید کشور را آشوب بکشانید و بعد عفو بخورید در مورد عربستان و طالبان هم اطلاعاتت را بالا تر ببر
عربستان شکست در منطقه خورد و الان مجبور شد دست دوستی دراز کند به ایران در مورد طالبان هم اینکه دوستانت پیگیر نبودن و جناب رئیسی پیگیری شدن به شما برخورد؟
خخخخه مگر قبلا که طالبان نبود آب می آمد حالا دولت فعلی ما دنبال گرفتن آب هست و همزمان شده با طالبان
درود بر سردار قهرمان و دانشمندان
دوران طلایی انقلاب برای وزیر ارشاد است برای ما نقره ای هم نیست.
وزیر گردشگری خیلی مشکوک می زنه
به نظر من ایران باید در واکنش به رفتارهای چند وقت اخیر طالبان تنگه هرمز را ببندد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
کسی از غربگدای وطن فروش خند اش نمیگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
با توجه به اینکه دنا در خیابان و دنا در دریاچه داریم،باید تنگه جبل الطارق را ببندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
شرق گدای کم هوش ما اینجورییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
خوب معلوم هست این طوری هستید چون شرق گدا نداریم برعکس غرب گدا
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
ای جان
مرا هم غربگدا خطاب بده
شهید شدن سرباران وطن توسط طالبان وحشی را دعوای خانوادگی تلقی می کنیم و نرمش به خرج می دهیم ولی بدححابی رو عملیات دشمن می پنداریم!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
نرمش با کشور دوست که به مرز حمله می کند را اقتدار ملی است احتمالا از نظر آقای وزیر کشور
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
احتمالا این هم یکی از جنبه های نرمش قهرمانانه است
جناب ذوالنوری بر فرض صحت فرمایشاتتان حداقل شما از مجلس مبلغی را بابت کرایه مسکن دریافت میکنید ضمن آنی که برای گرفتن تسهیلات ودیعه مسکن دستتان باز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
مسکن در شش ماه گذشته حداقل دو برابر شده. مالک خیلی به جناب ذوانوری تخفیف داده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
حکما صاحبخونه همسرش هست شک نکنید بنده خدا اهل بیان خلاف واقع نیست
عطا جان لندن خوش می گذره؟ مواجب می رسه؟ مشکلی نداری؟
اولین جلسه دادگاه الهه محمدی برگزار شد

چرا دادگاه پرونده هایی که برای مردم مهم است ، علنی برگزار نمی شود ؟؟؟؟؟؟؟
اگر شفافیت وجود دارد ، چه مانعی وجود دارد ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
فقط ترس از افشاگری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اینها بیگناهند هر دو را آزاد کنید هر حکمی علیه آنها ظلم است مگر چه کرده اند جز خبر رسانی که شغل آنها بوده و مجوز داشته اند
آقای وزیر کشور فقط یک درگیری کوچک؟؟؟؟به نقل از همین سایت و یک سایت دیگر طالبان در هفته گذشته فرمانده یک پادگان مرزی به شهادت رسوندن تازه 2روز پیش افشا شده یک سرباز کشته شده !!!!برای امثال شماها که فرزندانتون سربازی نمیروند و در امریکا و کانادا ساکن هستند یک تیراندازی جزئی بوده چرا پسر انسیه خزعلی نمیره اونجا تا با این تیراندازی جزئی آشنا بشه؟
اسم دولت رییسی رو بگذارید ((دولت رها شده فی امان الله ))
تورم از تولید به مصرف رسیده ۵۲ درصد ، آقایان واقعا شرم نمیکنید ؟؟
هفته ای نیست که قیمت ها تغییر نکنه ؟؟ این بشر واقعا از د رد مردم خبر نداره ؟؟ علمای اسلام به داد ملت برسید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
دوره ی طلایی ست!!!
فرمایشات وزیر کشور بقدری ناشیانه است که گویا مرزداران ما داشته اند با طالبان یک قل دو قل بازی میکرده اند و یکی در بازی جر زده است و آن یکی هم ناراحت شده او را هل داده است،آخر به اصطلاح وزیر ،درگیری بشدت آنهم با سلاح نیمه سنگین بین طرفین صورت گرفته و چند نفر کشته شده اند،و رسانه های خودتان هم گزارش کرده اند،حالا میگویی چیزی نبوده است!!!!!
وزارت دفاع: ایران هیچ‌گونه تسلیحات و تجهیزات به روسیه و اوکراین نداده

وزیر خارجه و مقام مسئول نظامی که تایید کردند ، پهپاد به روسیه داده شده است ؟؟؟؟!!!!!
چرا این قدر تناقض بین شما وجود دارد ؟؟؟؟
با این تناقض گویی ها اعتماد عمومی و جهانی را از بین بردید !!!!!؟
جناب ذوالنور ی ،گفته اید اجاره نشینم ،ضمن آنکه اجاره بهای مسکن شما توسط مجلس پرداخت میشود،اینکه شما با مناسب و مسئولیت هایی که دارید صاحب مسکن نشده اید باورش سخت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
آقای ذوالنوری اگر شما بعد از سالها داشتن پستهای مختلف و کلیدی و دریافت حقوقی در آن سطح توانایی و مدیریت تهیه یک مسکن برای خانواده خودت را نداشتی، چگونه می توانی در تصمیمات سرنوشت ساز این ملت که باعث توسعه و بهبود اوضاع شود مشارکت کنی؟،
معاون رئیسی: نمی‌خواهیم مساله حجاب تبدیل به دستمایه‌ای برای تعمیق شکاف و اختلافات در کشور شود

تمام دستگاه‌ها و مسئولین با ربط و بی ربط به موضوع حجاب را بکار گرفته اید و مجبور به واکنش کرده اید !!!!؟؟؟
آقای معاون ، با رویکرد غیر تعاملی با جامعه این شکاف را به گسل تبدیل کرده اید !!!!!!؟
آقای ذولنوری، نماینده به ظاهر انقلابی
به شعور مردم توهین نکنید لطفا.
اقای وزیر چرا مشکلی نیست عزیزان ما شهید ومجروح شدن مماشات بس است کمی سخت بگیرید تابفهمند یک من ماست چقدر کره دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
روس کثیف برای انحراف افکار عمومی دنیا بدش نمی یاد یک درگیری با طالبان برامون ایجاد کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اینا شدیدا به طالبان برای دور زدن تحریم ها و ریختن مواد غذایی ایران در افغانستان نیاز مبرم دارند.
مجلس سوپر انقلابی یادش تره همین چند روز پیش قرار شد لوایح رو نسبت به طرحهای خودش اولویت بدهد بنابراین دستکاری لایحه حجاب ممنوع!
مجلس انقلابی غافل نباشه که وقتی لایحه حجاب حاصل جلسه سران قواست یعنی دستور رسیده پس بیخودی مخالفت نکنید ضایع میشید.
کشور بیشتر از موشک هایپرسونیک به تعامل با دنیا نیاز دارد کاش ابتکاری در این زمینه می دیدیم.
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
منظور از دنیا یعنی آمریکا
مکر نمی‌بینید الان ایران داره با کشورهای همسایه به ابتکار آقای ریسی ارتباط برقرار میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
با وجود هایپر سونیک طالبان مرتب داره کشته روی دست ما میذاره . آب رو هم به روی ما بسته
معاون رئیسی: نمی‌خواهیم مساله حجاب تبدیل به دستمایه‌ای برای تعمیق شکاف و اختلافات در کشور شود .... پس بهتر است تندروهای مجلس، استاندار فارس، سرداران و ... را کنترل کنید!
هر وقت تونستید جلوی رشد نقدینگی و تورم را بگیرید و نسبت درآمد به هزینه را درست کنید و قشر حقوق بگیر از ۲ و ۵ سال با حقوق خودش صاحب خانه شود من به برنامه ها و طرح ها و ادعاهای شما ایمان می آورم وگرنه همه اینها باد هوا است و گوش ما از این ادعاهای توخالی پر است

سرکه نقد به ز حلوای نسیه
جالبه که بدترین و سخت ترین دوران انقلاب رو میگه دوران طلایی!!!!! معلوم نیست چه تحولی در کشور دیده که ما نمی بینیم!!!
امروز کلیپی را دیدم که ادعا شده مربوط به تیراندازی طالبان به پیکر زخمی دو مرزبان ایرانی و به شهادت رساندن آنهاست. آیا این کلیپ صحت دارد؟ اگر پاسخ مثبت است باید بی درنگ خاک افغانستان را به توبره بکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
صد در صد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اگر واقعا عناصر طالبان دست به چنین اقدام غیر انسانی ای زده باشد باید مقاماتشان پاسخگو باشند، این که یک به هشت (۴۰ نفر به پنج نفر آن هم با تجهیزات سنگین و نیمه سنگین)، غافلگیرانه به پاسگاه مرزی شبیه خون بزنند کار راهزنان عصر حجر است و بدتر از آن اگر چنین کار غیر انسانی ای را با مرزبانان ایرانی
انجام داده اند که جای خود دارد چون راهزنان عصر حجر هم کمتر چنین می کنند.
ولی این که ما هم مثل آنها کنیم پس چه فرقی بین ما و آن ها می ماند؟ تمام کشور افغانستان که طالبان نیستند که تند خو و جنگ افروزند که حتی بر مردم خود رحم نمی کنند و طبق گزارش ها در بسیاری از جنگ ها تلفاتی که مردم افغانستان داده اند از حوزه همین گروه طالبان بوده.
بسیاری از مردم افغانستان به دلیل تهاجم آمریکایی ها، سال ها در رنج و سختی بوده اند و این که به خاطر اقدام ناپسند گروهی تند خو ما هم در صدد تلافی با ملت افغانستان باشیم درست نیست، ملت افغان در کنار طالبان، مجاهدین بزرگی چون احمد شاه مسعود، قهرمان دره پنج شیر را نیز داشته، بسیاری از مردم افغان حامی کشور ما در مناسبات بین المللی از فوتبال گرفته تا ..‌. هستند پس بهتر آن است که ابتدا از طریق دیپلماتیک و با قاطعیت هشدارهای لازم به طرف طالب داده شود و گزینه نظامی ای هم اگر بخواهد روی میز باشد به عنوان آخرین اقدام و آن هم در برابر طالبان باشد، نه در برابر ملت سختی کشیده افغانستان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
کسی که فیلم گرفته پشت اون طالبتنی قرار داشته... قشنگ معلومه طالبان فیلم گرفته دست به دست بین افغانیا چرخیده رسیده دست ایرانیا...
جناب آقای وزیر فرمودید: این درگیری، درگیری مختصری بود و در ادامه برطرف شد و مذاکرات هم با طرف طالبانی صورت گرفت. در حال حاضر ما مشکلی نداریم.
آقای وزیر اگر سربازان شهید این درگیریها فرزند شما بودند باز هم مشکلی نداشتید؟
فکر نمیکنید که این مبحث حجاب بسیار لوس شده؟بابا بچه دبستانی هم دیگه فهمیده هدف سرگرم کردن اذهان مردمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
دانش آمزای دبستانی هم بلافاصله بعد از تعطیل شدنشون و توی خیابون مقنعه هاشون رو در میارن و دست میگیرن .
اونا رو هم میخواهید جریمه پولی کنید ؟
ایران در برابر افغانستان نیاز به جنگ ندارد چون هزار و یک دست برتری (چه از منظر اقتصادی، چه از نظر مهاجرین افغان، چه از نظر سیاسی و ...)، دارد.
بیشترین سوخت افغانستان از ایران تامین می شود، آوارگان افغان زیادی چه با تابعیت و چه بدون تابعیت در ایران وجود دارند، از منظر سیاسی هم که تنها چند کشور از قبیل قطر و امارات، حکومت فعلی افغانستان (طالبان) را به رسمیت شناخنه اند ووووو....
افغانستان همسایه شرقی ما است و مردم آن به دلیل حمله نظامی آمریکا، سال ها در رنج و سختی بوده اند و سیاست کلی باید همبستگی و مماشات نه تنها با افغانستان بلکه با تمام کشورهای همسایه در عین جدیت و قاطعیت باشد.
به طور کلی در همسایگی دوست بودن بهتر از دشمن بودن است ولی طرف مقابل هم باید ملاحظه کند و از این دوستی سوء استفاده نکند.
اتحاد و دوستی کشورهای همسایه باعث می شود تا کشورهای سودجو نتوانند به نفع خود جولان داده، به نفع منافع اقتصادی خود ماهی شکار کنند.
در مورد حقابه هیرمند ما که نمی خواهیم حق کشور افغانستان را ضایع کنیم بلکه طبق توافق ۱۳۵۱ این حقابه، حق قانونی ایران است، این که وزیر امور خارجه شان (متقی) می گوید به دلیل خشکسالی آب نیست و اگر این آب رها شود در زمین ریگ زار می خشکد و به سیستان نمی رسد شاید تا حدودی پذیرفتنی باشد که البته باید متخصصان ایرانی هم نظر بدهند چون گویا با وجود خشکسالی ها طبق عکس های ماهواره این سد آب خوبی دارد ولی این که ذبیح ا... مجاهد گفته که رهایی آب از سد در توافق ۱۳۵۱ نیامده، بنابراین به ایران اجازه بررسی نمی دهیم باید به ایشان گفت که ای برادر این چه منطقی است که شما داری، خب در آن زمان هنوز سدی ساخته نشده بود که در توافق بیاید.
حقابه هیرمند شاهرگ حیاتی سیستان است و با مذاکرات دو طرف باید این مشکل هر چه زودتر حل شود، حتی می شود مسیر سد تا سیستان (همین ششصد کیلومتر)، توسط متخصصان ایرانی لوله گذاری شود تا آب در شن زار نخشکد یعنی هر چیزی راه حل دارد اگر طرف مقابل تن به گفتگوی منطقی دهد.
از طرفی اگر اقلیم سیستان خشک شود بر روی آب و هوای افغانستان هم در آینده تاثیر سوء می گذارد پس سد سازی هایی که در مسیر رودهای مرزی ایجاد می شود نباید طوری باشد که به ضرر کشور پایین دست رود شود و چون کل دنیا بالاخص منطقه خاورمیانه قطعا در آینده نزدیک با مشکل کم آبی مواجه می شوند اگر سد سازی ای هم در مسیر رود مرزی بخواهد صورت بگیرد باید با توافق هر دو کشور باشد و کشور بالا دست رود باید حقابه کشور پایین دست رود را محفوظ نگاه دارد، این طور بسیاری از اختلافات آبی حل شده، نیاز به درگیری و ... نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
مخاطبین محترم؛
منظور از اینکه گفتم "در آن زمان سدی ساخته نشده بود که در توافق ۱۳۵۱ بیاید" منظورم فاز دوم سد کجکی است که وسعت ذخیره آبی این سد را تقریبا دو برابر ساخته و با این افزایش ذخیره آبی، دریاچه هامون از آب هیرمند محروم شده و خشک گردیده و باعث تغییر اقلیم منطقه شده است.
چون ممکن است برخی دوستان دوباره خرده بگیرند از سایت تابناک خواهشمندم این ضمیمه را به متن بالا اضافه کند تا از هر گونه ابهامی در متن جلوگیری شود با تشکر.
دقیقا چه پاسخی به اقدام طالبان دادین؟ شفاف بگو مردم هم بدونن. کلی گویی به درد نمیخوره. جوون این مملکت رو شهید کردن باید پاسخگو باشین شماها چکار کردین
سفره مردم را هم هایپرسونیک بروز کنید تا اینقدر زجر و ملالت نکشند خوهشا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
سرعت به فنا رفتن اقتصاد و معیشت و سفره مردم ، 45 ماخ بر ساعت است .
سه برابر سرعت فراصوت
خطاب به خبرگزاری فارس:
یعنی با 121 هزار امضا می شود مسیر لایحه را تغیی داد؟
من از خبرگزاری فارس درخواست دارم اجازه ثبت "پویش نه به حجاب اجباری" در فارس من را بدهد.

امضاهای هر کدام از پویش ها که بیشتر شد، تکلیف لایحه حجاب را بر اساس همین اعداد و ارقام تعیین کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
نظرسنجی فارس مثل اعلام تورم دولت رئیسی است
فکر کردن با قانون جدید حجاب ولنگاری و بی بندو باری آزاد بگذارند کسی چیزی نمی گوید
نخیر اینجا خانواده زندگی می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
ناراحتی پاشو برو کنار سواحل کشور دوست و برادر و
محجبه ؛ لبنان زندگی کن
اونجا وضع حجاب عالیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
فقط در اینجا و افغانستان خانواده زندگی می کنند؟ در بقیه کشورهای جهان هیچ خانواده ای زندگی نمی کنند؟ لطفا یک مقایسه بین آمار طلاق این کشور و سایر کشورهای دنیا بکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
خاموش باش ومنتظر سهمیه ساندیست باش
طلایش گیر آقایان آمده. وگرنه برای مردم روزگار درد است.
ایران و عربستان از کشورهایی هستند که بیشترین تعطیلی یعنی نزدیک ۱۲۶ روز در سال را دارند و تعطیلات زیاد با توسعه و پیشرفت در تعارض است
نکته منفی برای ایران این است که به جای تعطیلی در روز شنبه این تعطیلی در پنج شنبه است یعنی ارتباط اداری ما با جهان از هفت روز هفته سه روز آن تعطیل و فقط ۴ روز است اما عربستان ۵ روز است

بعبارتی اگر در ایران تعطیلی پنج شنبه به شنبه منتقل شود ۴ روز اداری با جهان تبدیل به ۵ روز می شود که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد

نکته دیگر این است که باید همه تعطیلات اضافه را حذف و تبدیل به تعطیلات مثلا هفت روزه با موضوع استراحت و یا مسافرت کرد

بیشتر ادارات و سازمان ها برای مناسبت های خاص ردیف بودجه دارند که برای یادبود و گرامی داشت مناسبت ها کافی است و نیازی به تعطیلات نیست ضمن اینکه ما در عصری هستیم که بر خلاف گذشته انواع رسانه ها را داریم
بخصوص اینکه این تعطیلات دستمایه ای برای مسافرت افراد هم شده است
مثلا چه کسی است که نداند که ۱۴ و ۱۵ خرداد مخصوص مسافرت به شمال برای خوش گذرانی است

بنظر من فقط تعطیلات عاشورا و تاسوعا و عید فطر و قربان کافی است و بقیه تعطیلات را باید جمع کرد و برای یادبود ائمه (ع) هم یا یک هفته (بدون تعطیلی) را به نام هفته ائمه اطهار نامگذاری کرد
و یا هر ماه را به نام یک یا دو امام معرفی و ویژگی های آن امام بصورت کاملا متعادل (نه افراطی) و کاملا روانشناسی شده از طریق رسانه به گوش مردم رساند بگونه ای که مردم هم شناخت بیشتری نسبت به ائمه پیدا کنند و هم با رفتار افراط گری باعث دلزدگی مردم نشود

اساسا برخی کارهای ما نسبت به معصومین با مفاهیم ریشه ای دین و قرآن در تضاد است
مثلا مرگ برای همه انسان ها از تقدیر الهی است و قرار نیست هیچ کس حتی امام و یا پیامبر به اندازه ۱۴۰۰ سال عمر کند تا ما از آنها بهره مند شویم (البته منظور من امام زمان نیست که استثنا است)
ثانیا مرگ از منظر دین به معنای انتقال به عالم بهتر و زیباتر با آرامش بیشتر بخصوص برای اولیا الله است و چرا باید برای کسی گریه کرد که در بهشت حضور دارد
این سخن به معنای خدای نکرده بی توجهی به امام نیست بلکه به معنای این است که امام را باید درست و منطقی و مبتنی بر عالم بالا یاد و از او درخواست کرد
اگر به ایام الله در قرآن توجه کنید هیچ کدام آنها به مناسبت فوت و مرگ پیامبران نبوده است
حج به عنوان ایام الله در رابطه با یادبود به مسلخ بردن حضرت اسماعیل است و شروع تاریخ هجری به مناسبت هجرت پیامبر و یادبودهای دیگری چون معراج حضرت پیامبر و ... که هیچ کدام آنها نه ارتباط با تولد دارد و نه وفات و تنها تولد حضرت عیسی (ع) است که نه به خاطر تولد بلکه بخاطر خلقت آن حضرت شبیه خلقت حضرت آدم (ع) است
در خصوص عاشورا هم به خاطر کشته شدن امام در بدترین وضعیت است که باید یاد شود نه بابت مرگ که باید آنرا از تقدیرات الهی دانست

اگر واقعا به قرآن اعتقاد داریم باید قرآن را بهتر درک کنیم و جامعه را واقعا قرآنی کنیم نه اینکه درک درستی از قرآن نداشته باشیم و با نظرات من درآوردی جامعه را به سمت دل زدگی از دین ببریم و مردم را با شعارهای توخالی دین گریز کنیم و به چکنم و چکنم بیفتیم که با بی حجابی باید چکار کرد لایحه داد خشن برخورد کرد با دورین عکس گرفت و جریمه کرد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
ما هر روز داریم با اختراع هایجدید می گیم ما به دنیا نیاز نداریم
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری (نایب رئیس مجلس شورای اسلامی) با بیان اینکه بیست و نهمین اثاث‌کشی خانه را انجام دادم و به خانواده‌ام گفتم بعد از این همه مدت اجاره‌نشینی، هر بار موقع عوض کردن خانه، لرزه به تنم می‌افتد
جناب ذالنور بنده ۳۸ بار اساس کشی کردم و دقیقا شما را درک میکنم‌وظیفه فالیباف است که برای نماینده تامین مسکن کند.به همین دلیل و دلایل جلای وطن‌مردم‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
من اگر چندین دهه ؛ حقوق نجومی میگرفتم ؛ چُرمل نبودم و حتما یک ویلا میخریدم
البته شاید هم اینجا مستاجری میکردم و پولای نجومی ام رو توی ترکیه و آمریکا و کانادا خونه میخریدم
ابوحمزه اسیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
قبلا هم یکی از مدیران دیگر و کاندیدای ریاست جمهوری چنین ادعایی کرده بود البته با این عنوان که من بیش از سی سال است اجاره نشین هستم و با اصرار خبرنگار که چگونه چنین چیزی ممکن است ؟ جواب داده بودند که یادآوری کنم که چون خانم من تک فرزند است و مادر ایشان املاک زیادی دارند من مستاجر مادر خانمم هستم ؟؟؟
وزیر کشور: پاسخ طرف طالبانی که درگیری را آغاز کرده بود به شکل مقتضی داده شد.
کاش ایشون می‌فرمودند که این شکل مقتضی چگونه بوده است. اگر طالبان متوجه این پاسخ شده، خوب است مردم ، سربازان و خصوصا خانواده سربازانی که الان در منطقه خدمت میکنند هم جهت آرامش و آسودکی خاطر بدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
شکل مقتضی منظورش نرمش قهرمانانه است
جناب ذوالنور ، شما در شهر خودتان هم فاقد مسکن هستید؟ اگر هستید که سیاه بازی نکنید. اگر نیستید که در اینصورت نماینده مردمی که نتواند یک مسکن برای خانواده اش تا این سن و سال فراهم نکرده باشد ، پس بدرد نمایندگی مجلس و نظارت بر امور و تصمیمات اقتصادی کلان نمی‌خورد. البته فک کنم بیشتر سیاه بازی باشه ها!!!!
چرا در مرزهای شرقی مانور نمیدین ولی برای مرزهای شمال غربی که تا حالا یک گلوله هم از سمتش به شما نیومده مانور مقتدرانه راه میندازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
آخه طالبان هیچب حالیش نیست یه دفعه با کلاش حمله میکنه ۱۰۰۰ تا کشته میذاره روی دستمون
موشک بالستیک داریم
موشک نقطه زن داریم
ناو هواپیمابر داریم
موشک هایپر سونیک داریم
اورانیوم ۹۹/۹ ٪ داریم
کیک زرد داریم
مستعان داریم

اونوقت در درگیری با طالبان ؛ ما کشته میدیم ؛ طالبان نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
البته طبق گفته آقایون ناو هواپیمابر تا چند روز دیگه قراره رونمایی شه
طالبان برادران دینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
برادران دینی و قاتل ما
هایپر سونیک تا این لحظه به داد پوتین نرسیده
فراصوت های کینژال پوتین ، یکی پس از دیگری توسط سامانه قدرتمند پاتریوت در آسمان اوکراین عزیز شکار شده و تبدیل به خاکستر میشوند
"اولین جلسه دادگاه الهه محمدی برگزار شد"
"قوه قضائیه پیش از این اتهامات این دو خبرنگار را همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام برشمرد"
یعنی این خبرنگارها از اینجا با دولت امریکا در تماس بوده اند ، لطفاً اتهامات را برای مردم با جزئیات و بطور شفاف توضیح دهید ، هنوز با ندادن اطلاعات نمی توان قضاوت کرد
" معاون رئیسی: نمی‌خواهیم مساله حجاب تبدیل به دستمایه‌ای برای تعمیق شکاف و اختلافات در کشور شود"
ولی اقتصاد باعث شکاف و اختلافات در کشور شده است
"سردار حاجی‌زاده: موشک هایپرسونیک به زودی رونمایی می‌شود"
برای ایجاد رفاه و آرامش اقتصادی و روحی مردم چه چیزی را رونمایی می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
برای ایجاد رفاه مطلق آرامش اقتصادی برای شما ماهی ۳۰۰ هزار تومن در نظر گرفته شده
پول یه دست کله پاچه بز
باور حرف حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در مورد اثاث کشی و هزینه هایی که معمولا داوطلبین برای ورود به مجلس صرف می کنند، متناقض است. الله اعلم و وزارت اطلاعات شاید بتواند بداند که چه کسی چقدر راست می گوید و اموال خود در کجاها پنهان کرده است.
آقای وزیر کشور
میشه برای مردم بگید پاسخ مقتضی شما به طالبان در ازای کشته شدن سرباز ایرانی چی بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
سکوت در برابر قطعی جریان آب
وزیر دفاع محترم بفرمائید چطور پاسخ طالبان را دادید؟؟؟؟
کل بحث ما شده موشک و دشمن !
جناب سردار وحیدی انسان وارسته و بسیار خوبی هستند اما یک ویژگی جالبی داره. آمریکایی ها به دو بمب اتم انداخته شده در ژاپن اسم هایی مانند پسر بد و مرد چاق داده بودند که با اسم ها عجیب اون همه آدم چرا مردند.
کلا ایشان به رقت موضوع علاقه دارند نمونه اش هم گاز اشک آور را صرفا افشانه فلفلی خطاب کردند و از واکنش جامعه تعجب کردند. اجازه بدید چند رقیق سازی دیگه انجام بدیم
داعش: گروه جنبش اصیل عراق و شام
جنگ ایران و عراق: دلخوری های مرزی ناشی از هیجانات هورمونی
شما هم میتونید با این کارها احساس وزیر بودن کنید.
به جای موشک رونمایی کردن بهتر نیست وضعیت اقتصادی کشور را رونمایی شود و گرفتاری مردم کم شود؟!؟!
مجتبی ذوالنوری باید قبل آتیش زدن برجام فکر این جاها رو هم می کرد
چرا هر موقع امیدی به بازار تزریق میشه و خبرهای مثبتی از توافق میاد مثل الان که پادشاه عمان امده ایران سردار حاجی زاده از موشک جدید و ... حرف میزنه؟
میشه بگی این پاسخ " مقتضی تون " چی بوده که داده شده ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
سه تا ایست با صدای بلند به طالبان و شلیک ۴ تا تیر هوایی
راجع به کاری که استاندار فارس انجام دادند دوستان نظری ندارید؟
سردار افتتاح این موشک هایپر سونیک چه نقشی در فقر زدایی جامعه دارد ،بقول خودتان در بعد نظامی شده اید اول منطقه اما نه در داخل کشور امنیت داریم و نه در خارج از ان،اگر موشک میسازید که آمریکا و اسرائیل را بترسانید که آنها هم اگر سلاح بیشتر نداشته باشند کمتر ندارند، ضمن آنکه افزایش بودجه نظامی یعنی نان از سفره مردم برداشتن.
به جای سرعت بخشیدن به موشک ( علیرغم اطلاع رسانی ۲۰ دقیقه ای قبلی ) به اقتصاد و معیشت سرعت بدید
مهلک ترین ضربه به یک ارگانیسم خالی کردن آن از درون است و این تخلیه می تواند بنام دفاع از آن انجام پذیرد
ما باید اول ما بودن خودمان را تعریف کنیم بعد مواظب ترفندهای دشمن باشیم ما کی هستیم؟ و دنبال چی هستیم؟ هیچ؟
اصلاح طلبا یک زمانی سفارت امریکا را گرفتن یک زمانی میگفتن با امریکا بجنگیم حالا هم میخان مارا درگیر طالبانی کنن که تا هزار سالم بجنگیم هیچی تهش نیست یا لج باز سیاسی هستن یا خائن
رفتارهای لاابالی، سازمان یافته و هنجارشکنان در مورد تصمیمات اقتصادی، فساد ، رانت‌خواری و فامیل بازی مسئولین در قبال مردم بی دفاع و بی پناه ایران مصداق پیدا میکنه، کاش کسی بود که این مسائل را هم پیگیری میکرد
معاون رئیسی: نمی‌خواهیم مساله حجاب تبدیل به دستمایه‌ای برای تعمیق شکاف و اختلافات در کشور شود) مردم که با هم سر این موضوع اختلاف ندارند باید دید کی با مردم اختلاف داره
اقتصاد و قیمتها و مسعولان هایپر سونیک مبارک
موشگ های هایپرسونیک روسیه رو هم دیدیم
نایب رئیس مجلس: اجاره‌نشینم؛ صاحبخانه ۴۰ درصد روی اجاره‌ام گذاشت!) شما می تونی به شغل اصلی خودت برگردی اینقدر هم برای خودت و مردم دردسر درست نکنی
خوب خدا رو شكر موشك هايپر سونيك هم داره مياد ديگه كل مشكلاتمون حل ميشه ، بقول معروف ، يكي ميمرد از درد بينوايي ، وان ديگري گفت زردك ميخواهي !
وکیل ایرانی از دزدی ۷۰۰ میلیون دلاری مصی علی‌نژاد از پول‌های ایرانیان با توسل به دروغ خبر داد.) بالاخره مسیح علی نژاد زورش زیاده یا نه؟!! یک بار برای همیشه اعلام کنید!!! یک بار می گید عروسک خیمه شب بازی و ارزشی نداره الان میگید 700 میلیون دلار را برداشته یا از بین برده یا ...
برنامه هفتم توسعه در دولت تصویب شد) خدا بفریاد برسه اول ببینید غلط املایی نداره !!!! تا بعد ببینیم محتویاتش چی هست؟!!!
وزیر ارشاد: امروز با همگرایی ایجاد شده در ساختار حکمرانی، دوره طلایی انقلاب فرارسیده
از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید
متاسفانه حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری دروغ می گویند چون نمایندگان خانه سازمانی دریافت می کنند یا از منازل استیجاری که خود مجلس اجاره می کند استفاده میکنن
سردار فعلا طالبان را سر جاش بنشونيد موشك هايپر سونيك پيشكش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
طالبان به ما پاسخ مقتضی داد
ذوالنور تو ایران خونه نداره . خوب تو خارج از ایران چی خونه کاخ پنت هاوس چند تا داری . دارایی نقدت اندر چقدر هست داری یا نداری
اول اقتصاد و معیشت و رفاه حداقلی مردم ؛ بعد هایپرسونیک و نستعان و نقطه زن
"به دلیل ورود افراد بدون حجاب به حافظیه، مدیرکل میراث فرهنگی فارس از ورود به محل کار خود منع شد" میگم چطوره به دلیل ورود افراد بدون حجاب به خیابانها هم شهردار رو اخراج کنیم و به دلیل وجود افراد بدون حجاب در کشور رئیس محترم جمهور رو اخراج کنیم، خیلی محترمانه و قانونی!!!
آیا این موشک هایپرسونیکت میتونه پاسگاه های مرزی ما را در برابر حملات طالبان حفاظت کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
خیر
هایپرسونیک نشون ندید زلنسکی ناراحت میشه...
یعنی مجلس به نمایندگان حداقل خانه سازمانی نداده؟!
روزی که نوبت حساب کتاب جنگ اوکراین پیش بیاید بخشی از خسارات را بحساب ما خواهند نوشت اینکه هر بار اعلام می کند از پهپاد ایرانی استفاده شده بهمین دلیل است .
جان از دست رفته نیروی مرزی ما چه می شود ؟
وزیر ارشاد : امروز با همگرایی حاکمیت دوره طلایی ....
دوره طلایی انقلاب این باشه ، وای به حال دوره های نقره ای ، مسی
آقای وزیر بیخودی الملک تو این دعوای خانوادگی که از نظر شما چیزی نبوده دو تا جوان پرپر شدن چند خانواده عزادار
هایپرسونیک مستعان
هراتى ها ايرانى هستند
خانه سازمانی مجلس راهم دادی اجاره ؟
دوران طلایی شما یه 8 سالم زمان احمدی تژادتون بود با 700 میلیارددلار پول نفت
خدایی کسی حرف ذوالنوری را باور کرد؟!؟!؟!
دوره طلایی فرا رسیده ولی برای چه کسانی؟
مردم یا زن و بچه و اقوام و همشهری های مقامات؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل