بازدید 24193

عاقبت نرخ‌گذاری صوری در بازار مسکن پردیس!

برخورد با دفاتر املاک متخلف و بدون مجوز در شهر جدید پردیس که به گفته‌ی مدیرعامل شرکت عمران این شهر اقدام به نرخ‌گذاری صوری می‌کردند در حال انجام است و این موضوع به کاهش نرخ‌های پیشنهادی آپارتمان در پردیس منجر شده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 29 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، هفت دستگاه و ارگان شامل اداره صمت، فرمانداری، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، تعزیرات و شهرداری تهران از روز دوم خردادماه ۱۴۰۲ روند شناسایی دفاتر املاک متخلف و فاقد مجوز در شهر جدید پردیس را آغاز کرده‌اند که این روند هم‌چنان ادامه دارد.

آن‌طور که خلیل محبت‌خواه ـ سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس می‌گوید بعضی دفاتر مشاور املاک در این شهر اقدام به فروش صوری زمین و واحدهای مسکونی می‌کردند که منجر به حباب قیمت‌های پیشنهادی در این شهر شده است.

این در حالی است که در شهر جدید پردیس ۶۵ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها خالی از سکنه است. مالکان برخی واحدها با همدستی بعضی مشاوران املاک دائما بر طبل گرانی می‌کوبند. گفته می‌شود یک نفر در پردیس ۱۰۰ واحد و چندین نفر چندده واحد در اختیار دارند. آمار واحدهای خالی از سکنه در پردیس از طریق سامانه املاک و اسکان مشخص شده و قرار است به زودی برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی ارائه شود.

حدود ۲۶۰۰ بنگاه املاک در شهر جدید پردیس فعالیت می‌کنند که تعداد قابل توجهی از آنها فاقد مجوز هستند. بنابراین دفاتر املاک فاقد مجوز و هم‌چنین کسانی که پروانه کسب دارند اما مرتکب تخلف شده‌اند پلمب می‌شوند.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت عمران پردیس، از زمان آغاز برخورد با بنگاه‌های متخلف، قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در این شهر روند کاهشی به خود گرفته است. محبت‌خواه به ایسنا گفت که در روزهای آینده آماری از پلمب تعداد دفاتر املاک متخلف اعلام می‌کنیم. هم‌چنین گزارشی از وضعیت گذشته پروژه‌ها و کارهای در دست اقدام ارایه می‌دهیم.

روند قیمت‌گذاری‌های بی‌قاعده، بازار مسکن تهران و شهرهای حومه را دچار التهاب کرده است. با این حال در روزهای اخیر پس از کاهش نرخ ارز و برخورد با برخی مشاوران املاک، قیمت‌های پیشنهادی در تهران و پردیس روند کاهشی به خود گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵۹
امیدوارم این نظارتها جدی و پایدار باشه.
کاش وزرات مسکن یه سامانه را بندازه برای نرخ گذاری املاک در سراسر کشور.
بیشتر گرونی دلار و خانه و ماشین و حتا برخی مواد غذایی زیر سر دلال جماعته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
پس مجوزهای افزایش قیمت هایی که دولت می دهد هم کار دلال هاست؟؟؟ چاپ پول بدون پشتوانه بانک مرکزی هم کار دلال هاست؟؟؟ دلار 27 هزار تومانی سال قبل را دولت با سهمیه به قیمت 42 هزار تومان می فروشد کار دلال هاست؟؟؟
راصد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
وقتی افزایش قیمت در پردیس چند برابر افزایش در مناطق دیگر است فکر نمی کنید یک جریان سازمان یافته باشدآقا پردیس شده شهر بنگاه املاک. چرا؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
عزیزم دولت برای تامین هزینه چاپ پول کند ایرادی ندارد اشکال این هست که پول سرگردان می شود و. افزایش تورم
راهکار هم ساده هست مالیات بر دلالی کاذب
۲۶۰۰ تولید کننده نداریم فقط در پردیس بنکاه داریم واقعا. !!!!
پلمپ فایده نداره
کاش این کار توی شهر پرند هم اجرا میشد - از صد درصد بنگاهها صد و بیست درصد مجوز ندارن
نظارتی هم وجود ندارد
قیمت گزاری هم که روز شمار
باز هم تورم و باز هم سیاست مزخرفی با عنوان قراردادن مردم در مقابل مردم
یعنی گرانی مسکن در ایران کار چند تا بنگاهیه ؟!!!!!
کار دو لت نیست که عرضه و توان ساخت مسکن را ندارد ؟!
دولت به وعده خودش مبنی بر ساخت یک میلیون مسکن در سال عمل کنه ببینم باز هم املاکی ها و مالکان واحد ها خونه هاشون رو گران می فروشند ؟!
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
گرانی کار بنگاه
دولت نباید خونه بسازه
باید ملک در اختیار مردم بگذاره
همانطورکه دللان درحباب ارز وطلا دخیل هستند درزمین ومسکن حضورفعال دارند/کاش سازمان اطلاعات ورودکندونرخ کاذب زمین ومسکن راکه گاهاازکشورهای اروپایی هستندومردم راتشویق می کندتادارایی مسکنشان رابفروشندودران سوی ابهاسرمایه گذاری کنندرابشکندوجلوفرارسرمایه کشوررابگیرند...
بازم چرت پرت دارن خورد مردم میدن، گرونی ، بدبختی باز مینداز گردن مردم، میفهمن و خودشون رو زدن به نفهمی که همه به خاطره تحریمه، نه یه مشت املاک زحمت کش برای یه لقمه نون این همه دارن حرف میشنون، ایا گرونی مرغ گوشت روغن، حبوبات، و غیره...... بازم تقصیر متخلفه، تاسف تاسف، ققط بیداری
با سلام، با توجه به موقعیت پردیس و زلزله خیز بودن آن، عدم دسترسی به امکانات رفاهی و شهری، وضعیت سند های واگذاری، کیفیت ساخت پایین آپارتمانها و ....واقعا قیمت های پیشنهادی فقط کلاهبرداری است. خریداران دقت کنند یک کلاهبرداری سازمان یافته توسط دلالان در این منطقه در جریان است. از مسئولین تقاضای پیگیری بیشتر و ورود دستگاههای امنیتی را داریم تا باعث ایجاد خیل مالباختگان جدید نباشیم.
خدا کنه مامورا نیان رشوه بگیرنو برن واقعا درشونو تخته کنین
سلام .به اندیشه .شهریار هم یک سری بزنید املاکی های انجام دسته کمی از پردیس ندارند.
دلار هر چقدر گرون بشه، بقیه چیزها هم به همون نسبت گرون میشه. فقط کمی فاصله زمانی داره. ولی جلوی افزایش قیمت هیچ چیز رو نمیتونید بگیرید.
اینا قارچ سمی عسلم که دارن تیشه به ریشه مردم میزنن
واقعا خیلی خوب است که بازار مسکن پردیس کنترل بشه و دست دلال های حرام خور کوتاه بشه ، پردیس و یک مشت دلال مصادره کردند ، پردیس جایی که امیدی بود برای قشر ضعیف و مستاجرها ،الان افتاده دست دلال ها و متاسفانه دلال ها هم دارند قیمت ها رو نجومی بالا میبرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
کاملادرسته
با احترام..همسرم بازنشسته ارتش هستند.سالها پیش برای مسکن مهر پردیس پرونده داشتند. با شروع دولت جناب احمدی نژاد... در یک سوله در پردیس که خود من هم حضور داشتم... آقایی بلند گفتند...بروید که این طرح جمع می‌شود و در جای دیگری. اقدام کنید. الان به کانون این ارگان که می‌رود می گویند شما مسکن مهر پردیس گرفته ای... که صحت ندارد.
خونه که ۲۸۰ ملیونی بود الان شده ۴ ملیارد یعنی چی که مثلا مملکت بی صاحب شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
پنجاه میلیون بود ، درسال 97 و ابتدای 98 ، بعد از فروردین 98 استارت گرون شدن واحدها شروع شد تا جایی که آخر سال 98 به سیصد میلیون تومان رسید
تا وقتی تورم بالای صد درصد داریم مسکن هم مثل مابقی چیزها بالا می‌ره این کارها فایده ای ندارد. اقتصاد رو با بگیر ببند نمیشه درست کرد چهل سال از این کارها کردید فایده داشت؟ سلطان سکه رو اعدام کردید اون موقع سکه سه میلیون بود الان سی میلیون
فکر اساسی بکنید
میشه بگید کلا چرا این مشاورین امکلاک جمع نمی کنند و چند تا سامانه برای معرفی خانه برای فروش و اجاره تشکیل نمی دهند
نگارش قرارداد هم میتونه در دفترخانه های اسناد رسمی انجام بشه که نظارت بالایی بر روی اصالت املاک دارندبنگاهها کلا جمع بشه چی میشه!
بله بنگاه‌های پردیس ازهمه بدتر هستن گرانی مسکن پردیس کاملا تقصیراونهاس چون قیمت رویال بردن همه. برجهاروخریداری کردن چه قیمتی که دوست دارن اعلام میکنن.
سلام من خودم پردیس می‌شینم و وکیل دادگستری هستم. وقتی یه عده بچه رو مبینی تو بنگاه‌ها به دلیل فقدان نظارت ، به قصد یک شبه میلیاردر شدن هر جنایتی میکنن روح و روان آدم خرد میشه. دمتون گرم با قدرت این مراکز فساد رو ببندید
چند روز دیگه اقلام مصرفی وبنزین گرون میشه وبازهم تورم جدید درکلیه اقلام
گرانی زیر سر دلال نیست به خاطر گرانی زمین ومصالح ودر نتیجه کاهش عرضه میباشد
صاحبان ملکها با همدستی بنگاه داران واملاکی ها برطبل گرانی میکوبند درشهرک احمدخمینی منطقه ۱۹ دوماه پیش ۲۰ تومن امروز بل ادعاهای واهی ۳۰ میلیون میگن ایا وزارت اطلاعات نباید درچنین شرایطی ورود کند وکسانی رو که باعث این نابسامانی ها هستند رو بازداشت کنه ..چون دراین شرایط عده ای پول های باداورده نصیب شان میشود و اما کار رو برای قشر ضعیف خرابتر میکنند
بله دقیقا . متری 50 میلیون رفته روش بعد روند کاهشی یعنی شده 49 تومن!!
چار تا دلال اسمون جل که به نون نوا رسیدن برای ملت تصمیم میگیرن...هیچ نظارتی هم نیست..اینا از همون قشری هستن که کاسبی ملک بخوابه اکثرا میشن مواد فروش ...براشون فرقی نداره پول چطوری در بیارن
آقا تو دو خدا بیایید اهواز
اینحا نه خدا رو میشناسن ته بنده خدا
قیمت های اجاره و رهن بسیار بسیار بالا رفته
سلام همه ایران سرای من است اما دریغ از یک متر زمین واقعا که ما ملت بی صاحبی شدیم هرکسی هر کاری دلش میخواد میکنه ای کاش این اقدام برای شهر ملارد مارلیک و سر اسیاب اندیشه فردیس هم اجرا شود بیایید برسی کنید املاکیها دارن کد خدایی میکنن ؛؛؛؛؛؛
دروع بزرگیه که میگن تقصیر بنگاهاس.
چاپ پول توسط بانک مرکزیه.
اونجا هم تقاصا بالاس.
پردیس به عنوان مسکن مهر راه اندازی شد تا افرادیکه خانه ندارند در آنجا ساکن شوند چرا اصلا باید محل سرمایه گذاری سایر افراد باشد. خانه ها را 40 میلیون خریدن و الان به قیمت 3میلیارد می‌فروشند و واقعا سازمان یافته دلالی می‌کنند و دست افراد بزرگ در این دلالی تو کار است دولت باید برای خانه های مسکن مهر سقف قرار دهد و فقط به کسانی اجازه معامله دهد که واقعا منزل دیگری ندارند و می‌خواهند در پردیش سکونت و سقف برای خانه های بی کیفیت مسکن مهر گردی‌ قرار دهد و نگذارد بیشتر از 1میلیارد معامله شود. و واحدهای خالی را شناسایی کند و به جای طرح مسکن ملی به افراد بدون مسکن واگذار کند. تا این بی سرو سامانی در بخش مسکن اصلاح شود.
باسلام خدمت دوستان. بیشترین عامل گرانی در بخش ملک(زمین و آپارتمان) توسط دلالها است.به فرض مثال بنده ملکی را به ۲میلیارد عرضه میکنم و بنگاه به من میگه شما ۲میلیاردو صد درنظر بگیر و از طرفی کاری نداشته باش چند میفروشم. ایشون با ترفندهای خاصی که اعمال میکنه ملک رو به ۲میلیاردوپانصد و حتی بیشتر هم میفروشه. همین واسطه گریهای بی مورد و ورود دلالان باعث رشد بی رویه میشه. مگه تورم ونزوئلا اومده که در طول یکی دوسال قیمت ملک به بیست برابر برسه. امیدواریم نظارتها مستمر و دنباله دار باشه، که اگر همینطور باشه و موضوع مالیات بر مسکن خالی هم اجرا بشه قیمت مسکن تا حد زیادی کاهشی میشه و به امید خدا خری خانه برای مردم آسانتر.
سلام. به قول دوستمون بنگاههای املاک باید جمع بشن چون علاوه بر حق کمیسیون بیشتر در پی دلالی هستند. واگر بین دو طرف مشکلی هم پیش بیاد از نظر قانونی هیچ کاری هم بلد نیستند چون اغلب نه سواد حقوقی دارن ونه از کارشناس استفاده میکنن. خرید و فروش ملک واگذار بشه به دفاتر اسناد و حتی تنظیم قرارداد در دفاتر حقوقی انجام بشه.
پردیس از واحدهای مسکونی بیشتر املاکی داره نمیدونم چه گوشت ولقمه چربی هست که همه شدن بنگاهی ودلاله که قیمت رو درهر کالا گران میکنه وسیاه بازار ومعامله صوری ایجاد میکنه وهمین دست بدستها قیمت رو بالاتر میبره نون حلال خوردن سخت شده وکم یاب
ان شاالله این کاردرکرج هم شروع بشه متاسفانه گرونی مسکن فقط وفقط زیرسرهمین دلالهاوسوداگران ومشاورین وبنگاههای املاک که مثل قارچ توخیابونهاوکوچه هاسبز شدن ومیشن تمام اگهی هاصوری وغیرواقعی براحتی توی سایتهاثبت میشن قیمتهاهمه کاذب ودورغ حتمایه برخوردوکارانقلابی وجهادی برای برخوردبااینهالازم است اندیشه همینطورهشتگردپرندماهدشت همینطور
با درود به همه. من معتقدم اگه دولت بخواد هیچ ماری نشد نداره چون تمام ارگانهای نظارتی تحت امردولته اگه واقعا چنین باشه و بصورت نامحسوس این املاکیهای ازخدانترس وبدون مجوز که قیمت کاذب میدن وباعث تورم وبه نوعی بازی با روح وروان مردم بدبخت میکنن رو پملمپ کند قول شرف میدم بازار اجاره بها وخریدمسکن به عقب برمیگرده. اخه یعنی چی هرسال100% افزایش قیمت.مگه مملکت صاحب نداره
به نام خدا . تورا به خون شهیدان صدا و سیما به زندگی افرادی که خانه ندارند. برنامه بگذاردتامردم به افرادی که خانه ندارند.کمک کنندوبرای خون شهیدان مسکن باید دولتی اعلام شودواینکه قیمت سکه ارزان شده ولی قیمت مسکن 1000برابرشده و اینکه اداره شهرداری حق ندارد که افرادی که خانه ندارد را به زور جایی ببرد سبحان الله
وقتی پول و سرمایه مملکت صرف ساختن خونه تو بر بیابون میشه.که فقط یه عده بی کار میتونن ببرن اونجا وبه سری که دنبال یه خونه خالی هستند برای خلوتاشون .باید هم خونه ها خالی بمونه ..در صورتیکه این همه زمین خالی و بایر تو همین جاده کرج ویا اسلام شهر هست .به نقشه یه معیوب العقلی که مسکن مهر رو بنا کرد سرمایه رو میبرن بر بیابون خونه میسازن که هیچ کارآیی جز همون خونه خالی نداره
خسته نباشی اقای مسئول
جان مادرت یه سر هم به دفتر و املاکی های پرند بزن ببین چه دلال بازی
فقط پرند
لطفا سرزده بیا
من مشاور املاک دارم توصیه میکنم دولت یه سامانه برای خرید و فروش و اجاره ملک طراحی کنه مردم خودشون بهتر از مشاورین املاک میتونن باهم کنار بیان و قرارداد معامله میتونه تو مشاورین املاک که مجوز رسمی دارن ثبت بشه با کمیسیون کمتر البته مشاورین املاک باید رتبه بندی بشن و سامادهی به عهده دولت باشه قول میدم همه چی درست بشه
سلام
کاش این نظارتها وکنترلها درتمام مناطق تهران صورت بگیردکه نسبت به پارسال اجاره بها وقیمت خانه ۱۰۰درصدگرونترشده فقط خدابه داد مستاجرین برسه بنگاههای ماملاتی بخاطردرصدکه میگیرن هرروز قیمتومیبرن بالادولت ۲۵درصداعلام کرده بود بنگاه امالک ۱۰۰درصدگرانترپیشنهادمیدن
گرانی خونه های تهران و سکه طلا و دلار و گوشت و مرغ و برنج هززززززززاااااااااااارررررررر. قلم دیگه تقصیر کیه ؟املاکیای پردیس؟
تورم و گرانی بیشتر از زمانی بیشتر شد که پولهای سرگردان به علت منفی کردن بورس طی بیش از ۳ سال به سمت کالاها رفت بخصوص مسکن و خودرو در نتیجه پول بی ارزش تر شد
وقتی نتوانند جلوی گرانی تخم مرغ را بگیرند ملک و طلا و .....هم رشد پیدا می کند و بومهن و پردیس و پرند و.......محل مهاجرت افراد از شهرهای دیگر جهت سود بردن بیشتر می شود
فساد و خفت گیری در پردیس و رودهن و پرند بیداد می کند
پردیس و پرند محل دلال بازی شده است کسی ملک نمی خرد حتی در تهران قیمت اپارتمان طی ۲ سال در پردیس فاز ۱۱ بیش از ۳۰ برابر َشده است
عامل تمام گرانی ها اول بیکاری و دوم رشد قیمت دلار انهم بی رویه و سوم منفی کردن بورس در مدت ۳ سال بود که موجب تورم گردیده و می گردد
تورم و رشد قیمت کالاها بخاطر بی ارزش کردن پول ملی کشور است اگر جلوی فساد و زیار خواهی گرفته شود رشد و ارزش پول بیشتر می شود تعدیل قیمت ها باعث رشد ارزش پول می شود در طی ۳ سال اخیر قیمت تمام کالاها بیش از ۱۰ برابر شده است حتی تخم مرغ وجالب سرمایه مردم را در بورس منفی کردن این بی ارزش کردن سرمایه های مردم در تولید اثار تورمی دارد و داشته است
۳ سال پیش سرمایه ام را در ملک در پردیس فاز ۱۱ بردم یک میلیارد تومان تبدیل به ۲۵ میلیارد تومان شد و دوستم ۳ سال پیش ۱ میلیارد تومان پول در بورس گذاشت جهت تولید کشور امروز سرمایه او شده ۴۰۰ میلیون تومان بی خود نیست مردم به سمت واسطه گری می روند
نظارت و کنترل اشکار و پنهانی باعث کاهش دلال بازی است حتی در نانوایی ها و..........
زندگی و سرمایه مردم در بورس طی سالهای اخیر نابود شد ولی قیمت ویلای ۳۵۰ متری در چمستان که ۲ سال پیش قیمتش ۳۰۰ میلیون تومان بود امروز بیش از ۴ میلیارد تومان شده است و ۴ میلیارد تومان مردم در بورس بعد از ۲ سال امروز ۶۰۰ میلیون تومان شده است بی خود نیست مردم به سمت ملک رفتند و می روند
۳ سال است بورس و تولید یک کشور را منفی و بی ارزش کردن حاصلش تورم و رشد قیمت مسکن و سکه و....حاصلش گردید
در کشور ۲ چیز در طی ۳ سال اخیر هر روز منفی و بی ارزش شد اول قیمت سهم های تولیدی یک کشور دوم پول ملی کشور در نتیجه مردم به سمت کالاها پیش رفتن چون سود عالی و فوری داشت امروز ۳ سال است سرمایه ملت در بورس منفی و بی ارزش تر شده است حق الناس نیست
تمام خانه ها در پردیس و بومهن روی گسل و خط زلزله است ادم عاقل هیچ وقت روی.چیزی سرمایه گذاری نمی کند که.....
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی