بازدید 18548
با تحولات منطقه و جهان

آغاز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه / ادعای جدید طالبان درباره درگیری مرزی با ایران / رصد ایران و ۴ کشور منطقه توسط یک بالن غول پیکر اسرائیلی / حمله انتحاری به نظامیان پاکستان دراستان هم مرز با افغانستان

آغاز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، ادعای جدید طالبان درباره درگیری مرزی با ایران، رصد ایران و ۴ کشور منطقه توسط یک بالن غول پیکر اسرائیلی، حمله انتحاری به نظامیان پاکستان در استان هم مرز با افغانستان و تظاهرات ده‌ها هزار نفری علیه کابینه نتانیاهو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 28 May 2023

آغاز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه/ ادعای جدید طالبان درباره درگیری مرزی با ایران/ رصد ایران و 4 کشور منطقه توسط یک بالن غول پیکر اسرائیلی/ حمله انتحاری به نظامیان پاکستان دراستان هم مرز با افغانستان

بین الملل تابناک: آغاز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، ادعای جدید طالبان درباره درگیری مرزی با ایران، رصد ایران و ۴ کشور منطقه توسط یک بالن غول پیکر اسرائیلی، حمله انتحاری به نظامیان پاکستان در استان هم مرز با افغانستان و تظاهرات ده‌ها هزار نفری علیه کابینه نتانیاهو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آغاز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه

 دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، امروز (یکشنبه، ۲۸ می)، در سایه رقابت شدید بین «رجب طیب اردوغان» و «کمال قلیچداراوغلو» آغاز شد؛ این نخستین بار است که مردم ترکیه در دور دوم رأی‌گیری برای انتخاب رئیس جمهور، پای صندوق‌های رأی می‌روند. امروز هر نامزدی که اکثریت آرای معتبر را به دست آورد، رئیس‌جمهور ترکیه خواهد شد.

به اعلام منابع رسانه‌ای از ساعت ۸:۰۰ صبح امروز به وقت ترکیه، رأی‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در یک هزار و ۹۴ حوزه رأی‌گیری و ۸۱ استان این کشور آغاز شد و برابر قانون انتخابات، روند اخذ آرای مردم بدون تمدید تا ساعت ۱۷:۰۰ امروز ادامه خواهد داشت.

در دور نخست انتخابات، اردوغان توانست ۴۹.۵۲ درصد آرا را از آن خود کند. در همین حال، ۴۴.۸۸ درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات، به قلیچدار اوغلو، نامزد ائتلاف ملت رأی دادند. «سنان اوغان»، دیگر نامزد این انتخابات نیز ۵.۱۷ درصد آرا را کسب کرد. وی پس از خارج شدن از دور رقابت، اعلام کرد، در دور دوم انتخابات از اردوغان حمایت می‌کند.

انتخابات ریاست‌جمهوری کنونی در ترکیه تاریخی توصیف می‌شود، زیرا برنده آن جمهوری ترکیه را به دومین سده سالگرد خود خواهد رساند، آن هم بعد از انتخاباتی که در دور نخست آن، حدود ۸۸ درصد مردم ترکیه در داخل و خارج از کشور در آن شرکت کردند.

ادعای جدید طالبان درباره درگیری مرزی با ایران

سخنگوی وزارت کشور طالبان امروز در ارتباط با تنش مرزی نیروهای این گروه با ایران مدعی شد: در ولایت نیمروز، نیروهای مرزبانی ایرانی به طرف افغانستان شلیک کردند که با واکنش متقابل مواجه شدند!

به گزارش خبرگزاری آوا، «عبدالنافع تکور» سخنگوی وزارت کشور طالبان، امروز در پیامی توییتری روایت خود از درگیری مرزی نیروهای این گروه با مرزبانان ایرانی را تشریح کرد.

به گزارش آوا، سخنگوی وزارت کشور طالبان در این خصوص ادعا کرد: امروز در مربوطات ولایت نیمروز نیروهای سرحدی (مرزبانی) ایرانی به طرف افغانستان شلیک کردند که با واکنش متقابل مواجه شدند.

به گفته «عبدالنافع تکور»، در جریان تنش‌ها مرزی امروز، از هر دو طرف یک تن کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

سخنگوی وزارت کشور دولت موقت طالبان در افغانستان در این باره افزود که موضوع به اطلاع مقامات هر دو طرف رسیده و اکنون وضعیت تحت کنترل است.

وی در ادامه تأکید کرد که طالبان خواهان نبرد با همسایه خود نیست.

معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان امروز اعلام کرد که طی درگیری پیش از ظهر امروز نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در منطقه «ماککی» در مرز مشترک ایران و افغانستان، یکی از مرزبانان ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ایوب کرد، مدیرکل حمل و نقل و راهداری سیستان و بلوچستان از تعطیلی مرز میلک تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: به دلیل درگیری‌های امروز در مرز ایران و افغانستان، هرگونه مبادلات اقتصادی در مرز «میلک» با کشور افغانستان تا اطلاع ثانوی انجام نخواهد شد.

گفتنی است، این درگیری ظهر امروز شنبه، در مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستاهای «ساسولی، حاتم و ماککی» رخ داد؛ در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه سبک و توپخانه استفاده شد.

رصد ایران و چهار کشور منطقه توسط یک بالن غول پیکر اسرائیلی

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی از یک بالون در منطقه جلیل برای نظارت بر ورود هر هواپیما به آن سوی مرز استفاده می‌کند.

 این روزنامه این بالون را بزرگترین در جهان با طول ۱۱۷ متر و مجهز به دوربین، کامپیوتر و رادار ویژه توصیف کرده است.

این بالون در مثلث مرز اردن و سوریه قرار دارد و زمین‌های آنها را رصد می‌کند و همچنین می‌تواند موشک‌های دوربرد و پهپادهای پرتاب شده از عراق، ایران، سوریه، اردن و لبنان را شناسایی کند.

این روزنامه تاکید کرد که این بالون هواپیماها را در فرودگاه سوریه در دمشق و عمق لبنان رصد می‌کند. همچنین ارتش اسرائیل انتظار دارد که جنگ بعدی یک رویارویی چندجانبه با حملات مشترک هزاران هواپیما و موشک‌های کروز باشد.

آحارونوت تاکید می‌کند که حمل و نقل و پرتاب بالون ساده نبوده و یکی از پیچیده‌ترین عملیات لجستیکی است که نیروی هوایی اسرائیل در دهه گذشته آن را آموخته است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که کادر آمریکایی برای مونتاژ این بالون به اسرائیل وارد شدند که خاور دور را صدها کیلومتر دورتر در عمق خاک دشمن رصد و مشاهده می‌کند.

آحارونوت نوشت: این بالون برای افزایش زاویه دید تیزبینانه، می‌تواند به ارتفاع زیادی برسد و در نتیجه فاصله طولانی‌تری را مشاهده کند.

این روزنامه افزود: بالون جدید شبیه بالون دیگری است که از راکتور دیمونا محافظت می‌کند.

حمله انتحاری به نظامیان پاکستان در استان هم مرز با افغانستان

در ادامه نآرامی‌ها در پاکستان، یک مقام نظامی این کشور از حمله انتحاری به یک کاروان نظامی در شمال غرب پاکستان هم‌مرز با افغانستان و کشته و مجروح شدن چند تن خبر داد.

به نوشته وبگاه «اوت لوک» دو تن از نیروهای امنیتی پاکستان، روز شنبه بر اثر حمله بمب‌گذار انتحاری با موتورسیکلت پر از مواد منفجره، در شمال غرب پاکستان در مرز افغانستان کشته و ۱۹ تن دیگر مجروح شدند.

«عنایت الله ببر» از مقامات نظامی پاکستان گفت که کاروان نظامی در حال حرکت به سمت «وزیرستان جنوبی» بود که بمبگذار انتحاری به آن‌ها حمله کرد. در جریان این حمله تروریستی، دو تن از نیروهای امنیتی کشته و ۱۹ تن دیگر مجروح شدند و به گفته مقامات آگاه، حال سه تن از مجروحان وخیم است.

این کشور در روزهای اخیر صحنه نا آرامی‌های سیاسی بوده است. به دنبال دستگیری «عمران خان» نخست‌وزیر سابق، اعتراضات شدیدی در چندین شهر پاکستان به راه افتاد و خشونت‌های این اعتراضات به مرگ حداقل ۹ تن و جراحت صدها تن انجامید و دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان با قرار وثیقه را صادر کرد.

مقامات پاکستان چهارشنبه گذشته نیز از حمله انتحاری به نیروهای امنیتی این کشور در شمال غربی و کشته شدن چند نیروی امنیتی  و شهروند پاکستان خبر دادند.

تظاهرات ده‌ها هزار نفری علیه کابینه نتانیاهو

در بیست‌ویکمین شنبه اعتراضی در فلسطین اشغالی، ده‌ها هزار شهرک‌نشین علیه طرح قانون «اصلاحات قضایی» دولت نتانیاهو در مناطق مختلف تظاهرات کردند.

برنامه کابینه نتانیاهو برای تغییرات در دستگاه قضایی از پنج‌ماه پیش به کانون درگیری و تنش‌های سیاسی داخلی در فلسطین اشغالی تبدیل شده و اپوزیسیون، هر شنبه تجمعات گسترده اعتراضی را برگزار می‌کنند.

مناطق مختلف فلسطین اشغالی، شنبه هم صحنه اعتراضات بود و به گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، ده‌ها هزار تن علیه دولت نتانیاهو و قانون «اصلاحات قضایی» تظاهرات کردند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد، برآوردها حاکی است، امشب ۷۲ هزار شهرک‌نشین در شهر تل‌آویو مجددا علیه کودتای قضایی دولت بنیامین نتانیاهو تظاهرات کردند؛ این بیست‌ویکمین هفته متوالی است که مخالفان کابینه نتانیاهو علیه طرح اصلاحات قضایی تظاهرات می‌کنند. این در حالی است که تصویب این طرح، اخیرا توسط نتانیاهو به تعویق افتاد، ولی اپوزیسیون بر لغو کامل این طرح تأکید دارد.

مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند؛ در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته، هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است.

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است. اپوزیسیون معتقد است، هدف از این طرح، پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۰
حتی عبدالنافع تکور هم تویت داره و من ندارم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
همون بهتر که ندارید،چکار میخواستی بکنی توش،اون چرت و پرتات که میخواستی اونجا بگی رو همینجا بگو.
ای کاش می شد بین ایران و افغانستان دیوار کشید
متاسفانه اگه الان جلوی طالبان گرفته نشه خیلی دیر خواهد شد نرخ باروری زنان افغانستانی متوسط ۷ هستش یعنی هر ۲۰ سال جمعیتشونو دو برابر میکنن الان نزدیک به ۴۳ میلیون هستن یعنی ۲۰ سال بعد شاهد ۹۰ میلیون افغانی هستیم ۴۰ سال بعد ۱۸۰ میلیون که با تفکر ارتجاع و خشک وارد کشور ما خواهند شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
میزان مرگ و میر در حساب شما آورده نشده
این سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه افغان، دیکته شده از طرف اربابشان آمریکا است می خواهند بگویند که مرزبانان ایرانی به ایالت نیمروز شلیک کرده اند تا ایرانی ها را عامل تنش در مرز معرفی کنند و بعد می گوید که طالبان خواهان نبرد با همسایه خود نیست که مثلا بگویند ما تنش زدا هستیم، دیگر این قبیل سیاست ها نخ نما شده و کار آرایی ندارد، تیر اندازی کار خودتان بوده و تا عذر خواهی نکنید مرزتان بسته می ماند و اگر به این اقدامات غیر قانونی در مرزها ادامه دهید سفارتتان در تهران تعطیل و به رسمیت شناختن هیئت حاکمه فعلی تان همان طور که وزیر امور خارجه مان گفته لغو می شود، اگر باز هم ادامه دهید، چند میلیون افغان هایی را که به دلیل جنگ تابعیت ایرانی گرفته اند تابعیت شان لغو و راهی ولایت نیمروز و قندهار می کنیم تا ببینیم چطور ارزاق آنها را تامین می کنید تا ببینیم آن زمان فرصت سر خاراندن خواهید داشت که این گونه اقدامات غیر قانونی را انجام دهید یا نه؟
وقتی در برابر درخواست قانونی ایران مبنی بر حقابه هیرمند این طور سخن می گویید و این طور رفتار می کنید چه دلیلی دارد افغان ها از امکانات و یارانه های کشور ایران بهره مند شوند؟ برادری زمانی معنا دارد که همان طور که ایران با شما مماشات به خرج می دهد شما هم به همان اندازه جبران کنید.
آیا کسی به شما امور دیپلماتیک یاد نداده که چطور باید با بالاترین مقام رسمی یک کشور سخن بگویید و رفتار کنید؟ اگر بخواهید در برابر سایر کشورهای دنیا و همسایگانتان هم این گونه که با ایران سخن می گویید و رفتار می کنید، سخن گفته و رفتار کنید، دنیا با شما قطع رابطه خواهد کرد و همسایگان مجبورند دور مرزهایتان را دیوار بکشند، پس مشق سیاست کنید.
این ها تازه چندین دست برتری ما نسبت به شما خواهد بود، پس بهتر است به جای چنین اقدامات تحریک آمیز به امور ملت افغان رسیدگی کنید که سال ها جنگ و درگیری و آوارگی، رمقی برای آنها باقی نگذاشته که اگر صبر ایران را تمام کردید آن گاه نیازی نیست که نیروی زمینی ما به جنگ شما بیاید با موشک های بالستیک و پهپادهای رادارگریز نیروی هوایی ارتش و سپاه چنان درس عبرتی خواهید گرفت که دیگر مشق آنچه را که آمریکا می خواهد و می گوید، نکنید.
زمان جنگ بر اساس قوانین بشر دوستانه به عنوان همسایه شرقی مان باید افغان ها را می پذیرفتیم و کار درست هم همان بود که کردیم که این اقداممان مورد تقدیر رئیس سازمان ملل در امور آوارگان و ... قرار گرفت ولی حالا که جنگ تمام شده درست آن است که تمام آوارگان افغان و حتی افرادی که به دلیل جنگ تابعیت ایرانی گرفته اند به کشورشان برگردانده شوند تا دولت طالبان آنها را اداره کند.
. در مورد بالن جاسوسی رژیم اسرائیل باید کشورهای منطقه این بالن جاسوسی را سرنگون سازند، چطور آمریکا بالن تحقیقاتی چین را واژگون می سازند ولی ملت های منطقه اجازه ندارند بالن جاسوسی رژیم اسرائیل را واژگون سازند!!!
کل منطقه کشورهای مسلمان هستند بعد اسرائیل بخواهد این طور عرض اندام کند خدایی درست نیست، البته برخی از کشورهای منطقه که در عادی سازی روابط با این رژیمی که اساس بنیادش بر مبنای غصب و ترور و کودک کشی است، قدم برداشتند در جری کردن اسرائیل در انجام چنین اقدامات غیر قانونی ای سهیم اند ولی باید بدانند که دچار بد اشتباه استراتژیکی ای شده اند و اگر این رژیم جا پا در منطقه باز کند بلایی بدتر از آن چه امروز سر ملت مظلوم فلسطین آورده سر همین کشورها خواهد آورد.
برخی کشورهای منطقه امروز برای باج گیری از آمریکا در صدد عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل هستند ولی باید بدانند که اگر به این رویه نادرست ادامه دهند آمریکا در زمان مناسب صد برابر باجی را که از آن گرفته، یک جا از همه شان مطالبه خواهد کرد پس بهتر آن است که به راه مقاومت برگردند که عزت مسلمانان در گروی مقاومت است.
ایران، مالزی، سوریه، لبنان، پاکستان و بسیاری از کشورهای مسلمان در برابر زیاده خواهی های این رژیم کودک کش ایستاده اند آن گاه شما نمی توانید، بدانید که رژیمی که بر علیه قانون قضایی مردم خودش کودتا می کند هیچ ارزشی برای هیچ احدی قائل نیست حتی اربابش آمریکا و در برابر چنین رژیم بی قانونی فقط باید از در قدرت و اقتدار وارد شد که اگر از در ضعف وارد شوید، ذلیل کشتان خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
امریکا که میگفتید از اونجا فرار کرد ،خب حالا شما مثل سوریه برید بجنگید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
ارباب طالبان امریکاست؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
شما که نمی توانی بین طالبان و مهاجران فرق بگذاری، برای چه اینقدر طولانی می نویسی؟ زورت به طالبان نمی رسد و هر روز به آنها باج می دهید، بعد می آیید یقه مهاجران را می گیرد! شما به چه دلیل سفارت افغانستان را تحویل طالبان دادید و چرا در میهمانی های رسمی از آنها دعوت می کنید مثل یک سفیر از طرف دولت مشروع عمل و تعامل می کنید؟ آنوقت اعلام هم می کنید ما به رسمیت نمی شناسیم!
اگر به رسمیت می شناختند بیش از این چه کار می توانستید بکنید
کلا باید مبادلات اقتصادی با افغانستان قطع شود.
این بالن اسرائیل ظاهراً همونیه که مربوط به مدتها پیش بود و پرواز کرد ولی تا جایی که اخبارش رسیده، الان بیش از شش ماهه که روی زمین نشسته؛ حالا ترکید یا زدنش یا سقوط کرد یا خراب شد یا هرچی، بهرحال ظاهرا فعلا روی زمینه و کار نمیکنه.

شایدم یه جدیده، دوستان یه نگاهی بندازن :))
عالی
درگیری بین ایران و طالبان یک بازی سیاسی است و هیچ جنگی پیش نمی اید.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
میخوان بهمون ثابت بشه که به امنیت نیاز داریم ، حالا این وسط ها یه اختلاس ریز میشه یا اعدام ها افزایش پیدا میکنه یا نماینده شاسی بلند میزنه به بدن، عوضش امنیت داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
خف بابا البانی
استراتژی آمریکا در ترک افغانستان کاهش هزینه های نظامی و درگیر نمودن ایران با طالبان در بلند مدت است. بنابراین برای هرگونه درگیری با طالبان تمامی جوانب را باید سنجید
طالبان رو آمریکایی ها از 7 سال قبل بتدریج از زندان گوانتامانو آزاد کردن و به قطر فرستادن و آماده کردن تا حکومت افغانستان رو به اونا واگذار کنن. تمامی تجهیزات نظامی خودشون رو هم رایگان در اختیار طالبان گذاشتن. همون موقع که ما با اقتدار از حضور در سوریه و کمک های بلاعوض به حزب الله دفاع می کردیم. بغل گوشمون یه مشت ارازل و اوباش رو پرورش دادن جای القاعده که خودشون آموزش نظامی شون داده بودن. آقایان سیاستمدار جمهوری اسلامی حساب دو دو تا چهار تاست. نیاز به تحلیل و گفتگوهای شر و ور در صدا و سیما نداره. طالبان اگر امروز به ایران حمله نکنه فردا حتما اینکارو می کنه. اگر خدای ناکرده جنگی رخ بده این پا پتی های آواره و از همه رونده حاضرن زن ها و بچه های خودشون رو بدن تا وارد ایران بشن. غنائم یک استان ما معادل کل افغانستان براشون ارزشمنده. ولی ما در صورت پیروزی چیزی جز خاک بی ارزش و نکبت و بدبختی نصیبمون نمیشه. اینکه سفارت خونه بهشون بدین، کمک های بلاعوض بکنین و وقت و بی وقت دعوتشون کنین بیان نمایشگاه کتاب و ایرانگردی راه حل نیست. دیگه دیره. دیپلماسی با طالبان جواب نمیده. اونا ارباب دارن و منتظر هستن قلاده هاشون رو ول کنن.
افغانستان بسیار کشور خطرناکی برای ایران است چون فقط 6 میلیون افغانستانی در کشور ما زندگی می کنند که اگر قرار باشد مزدور طالبان باشند ببینید چه بلایی سر این کشور می اید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
آنها از طالبان فرار کرده اند، اگر آزار ها و اذیت های ما اونارو به بیمت طالبان نرانند، می توانند نیرویی باشند که از آنها علیه طالبان بکار گرفته شوند. مهاجران افغانستانی در ایران یک ظرفیت است. بستگی دارد چه کسی این هنر را داشته باشد از این ظرفیت استفاده کند. در گذشته ما در سوریه استفاده کردیم و نیروی فاطمیون در جهت منافع ایران علیه دشمنان استفاده شد
ما هیچ نفعی از درگیری با طالبان و یا هر همسایه دیگر و یا هر کشور دیگر نمی بریم . جنگ جز بدبختی و ورشکستگی اقتصادی و مشکلات اجتماعی هیچ چیز ندارد. روشهای بسیاری برای فشاار بر طالبان وجود دارد که اولین انها برخودر جدی با قاچاق مواد مخدر از افغانستان و خارج کردن مهاجران افغانستانی غیر قانونی و جلوگیری از ارسال سوخت به افغانستان به صورت قانونی یا قاچاق است.طاللبان محصول سیاست امریکا در افغانستان و نایب نظامی انها د راین کشور هستند و از انسانیت و جوانمردی هم بویی نبرده اند. برای انها هیچ اهمیتی ندارد که وارد جنگ شوند و هزاران افغانستانی و ایرانی کشته شوند. منبع درامد انها هم مواد مخدر است که در شرایط ناامنی بهتر هم می شود.
به نظر میاد جمهوری اسلامی بدش نمیاد یک درگیری با طالبان یا آذربایچان یا کردهای عراق و... راه بندازه تا سرپوشی بشه بر اوضاع فاجعه بار اقتصادی و اچتماعی

طالبانی ها هم که بازیچه هستن و با هر کسی می بندن
طالبان وحشی اصیل منطقه
درگیری میان ایران و طالبان تنها به سود آمریکا و اسرائیله که خواهان مشغول شدن ایران در مرزها یا در داخل با ایجاد آشوب و در نتیجه تضعیف ایران هستند
اسرائیل بلوف زده اگر چنین چیزی امکان داشت در صنایع مخابراتی استفاده می کردند و هزینه های اضافه روی زمین انجام نمی دادند
بایستی در اولین حمله طالبان به مرزهای ایران چنان درس عبرتی به آنها داده می شد که هرگز در مخیله خود فکر اقدامهای ایذایی دوباره و چند باره را نکنند.بقول معروف بایدگربه را دم حجله کشت.
افراد نادان را فقط باید با چوب تر آدم کرد بقول معروف تا نباشد چوب تر،فرمان نبرد گاو
با طالبانها باید مثل خودشان رفتار کرد تا ادب شوند وگرنه هر کوتاه آمدن در برابر آنها باعث گستاخی بیشتر آنها می‌شود چون درک و فهم لازم را ندارند و فکر می کنند هر طور خواستند می توانند تاخت و ناز کنند.
خلاصه و بلا نسبت باید از خودشان.. شد تا آنها آدم شوند و‌بفهمند با کی طرف هستند.
یادمون نرفته که در شبکه افق وسایر شبکه های صداوسیما چنان طالبان را تطهیر کردند ،کیهان و همفکرانش ،که طالبان این جنبش اصیل منطقه دیگر آن طالبان سابق نیست ....حالا تحویل بگیرند ،و سر عقل بیایند در مورد سایر نظرات و تصمیم گیری ها.
ابتدا باندیشید که چرا آمریکا افغانستان و عراق را کوبیدند و مردم آن را خلع سلاح کردند ⁉️ سیاست مداران ما سیاستمدار نیستند ، چرا باید بدنبال تمامیت ارضی افغانستان و عراق باشیم و در سخن بگوییم این مناطق جزو ایران بوده‌اند و طبق بی لیاقتی فلان و فلان جدا شده‌اند ⁉️ این مناطق باید در ایران و تهران کنترل شوند و مانند سیاست روسیه ذره ذره به خاک ایران ملحق شوند ایران نباید خواستار یک حکومت مقتدر و توانا در این مناطق باشد بلکه ایران باید نفوذ مهاجرتی و سیاسی و اقتصادی فرهنگی خود را بکار بگیرید و اکنون باید طالبان و هر گروه دیگری را با تمام قدرت نابود کنند ، و حتی ذره ذره شهرها را به همه پرسی بگذارند که آیا خواستار و دوستار پیوستن به ایران هستند یا نه و با نادان امکانات کم و بهره برداری از هر منافع و منابعی از خودشان بکیرید و خودشان بدهید ، تا چند نسل از آنها بگذرد و خود را ایرانی بدانند ،،،،،،،،،،،،،،،،و با این سیاست و کنار گذاشتن مردم محلی از ارکان قدرت و سپردن کارهای کوچک به آنها ایران در این مناطق وسعت و نفوذ و قدرت بگیرد ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
دشمن واقعی ایران اردوغان است نه طالبان
افغان ها تنها ملتی هستند که می توانند دوست واقعی ایران باشند
ایران اسیر توطئه نشود
باید به تمام مهاجران افغان شناسنامه ایرانی داده شود
اگر سیاستمداران کشور ذره ای فکر داشته باشند باید این کار را عملی کنند تا دیر نشده است
امروزه هیچ جنگی منجر به پیروزی نمیشه زمان قدیم نیست که نادرشاه با تبر هندوستان فتح کنه جنگهای حالا جنگ نامردی است باموشک وهواپیما از دور ونزدیگ خانه ها وبناها زیر ساختی را ویران میکنند میلیونها انسان بی گناه نابود میشه خانه هاخراب وویران میشه امروز هیچ کشورقوی نمیتوانه بیک کشور کوچکتر حمله کنه همان طور که در دفاع مقدس انجام شد ایران در حال پیروز شدن بود فاو گرفت پیشنهاد صلح ازتمام کشور ها شد نگذاشتن ایران در آنزمان صلح کنه در نتیجه صدام را دولت های دیگر تقویت کردن و فاو را پس گرفتن ودر نتیجه ایران مجبور بصلح شد بدون اینکه دیناری بابت خسارت جنگ دریافت کنه اگر امروز ایران با افغانستان خدا نکرده وارد جنک بشه ما با افغانها جنگ نمیکنیم بلکه با تمام کشور ها که دشمن ایران هستن کی فکر میکرد اوکران بتواند در مقابل روسیه ارز اندام کنه که روسیه پیشنهاد صلح کنه واوکران نپذیره افغانستان در حد ایران نیست ممکن هست طالبان برای بزرگ نمایی خودش بخواهد با یک نفر از خودش بزرگتر در گیر بهشه تا باین صورت خودش را با کمک های نظامی که بهش میشه تقویت کنه ونیز جای پاش هم در افغاتستان را محکم کنه ...من البانی نشین نیستم همین تهران خیابان کار گر ساکن هستم سانذیس هم نمیخورم یک باز نشسته حداقل بگیرم وهشتاد وپنح سالم هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر